ΝΣΚ/237/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έγγραφα ιδιωτικά. Γνώση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Δ/νση Πιστωτικών και Δημοσιονομικών Υποθέσεων του ΥΠΕΘΟ δεν υποχρεούται να δώσει σε ιδιώτη έγγραφο της Εμπορικής Τράπεζας Ελλάδος Α.Ε., εφόσον τούτο δεν σχετίζεται με εκκρεμή ή περαιωμένη υπόθεση του ιδιώτη στην εν λόγω Δ/νση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/317/2013
Αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών για τη διενέργεια διαχειριστικών εν γένει ελέγχων – Υποχρέωση εκτελέσεως ή μη σχετικών εισαγγελικών παραγγελιών και διαταγών του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Μετά την 1.11.2012, η αρμοδιότητα ελέγχου των δημοσίων δαπανών και διαχειρίσεων έχει περιέλθει από τη Γενική Δ/νση Οικονομικής Επιθεώρησης στη Γενική Δ/νση Δημοσιονομικών Ελέγχων πλην των εκκρεμών υποθέσεων. Τα διοικητικά όργανα υποχρεούνται να εκτελούν τις σχετικές διαταγές του Ελεγκτικού Συνεδρίου καθώς και τις εισαγγελικές παραγγελίες.
ΝΣΚ/205/2007
Χορήγηση αντιγράφων εκθέσεων επιθεωρήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση (Δ/νση Κτηνιατρικής Επιθεώρησης & Ελέγχου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων) υποχρεούται να χορηγήσει σε ιδιώτη αντίγραφα των διενεργουμένων από αυτή εκθέσεων επιθεωρήσεως.
ΝΣΚ/370/2002
Αρχαιότητες. Μητρώο συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το μητρώο συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, που τηρείται στη Δνση Συντηρήσεως Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, είναι δημόσιο έγγραφο, περιέχει όμως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, που προστατεύονται από το Ν 2472/1997. Η Δ/νση Συντηρήσεως Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, που είναι υπεύθυνη επεξεργασίας, κατά ρητή νομοθετική επιταγή, δύναται να χορηγήσει αντίγραφο του εν λόγω μητρώου στα συνδικαλιστικά όργανα των προσώπων, που αφορά η επεξεργασία, για την άσκηση συνδικαλιστικών και μόνο δικαιωμάτων, εκτός από τα αναγραφόμενα στοιχεία ΑΦΜ και ΔΟΥ. Επίσης, μπορεί να χορηγήσει τα ίδια στοιχεία (εκτός ΑΦΜ και ΔΟΥ) και στον ιδιώτη, στην περίπτωση και μόνο που αυτός θα αποδείξει ότι η χορήγηση αυτών σχετίζεται άμεσα με σχέση απασχολήσεως. Η ανακοίνωση των πιο πάνω στοιχείων είναι επιτρεπτή, μετά προηγούμενη ενημέρωση του υποκειμένου των δεδομένων τούτων.
ΝΣΚ/385/2012
Αρχαιότητες – Χορήγηση ή μη άδειας κατοχής ή άδειας εισαγωγής σε ιδιώτη – Κίβδηλα αντικείμενα – Γνώση, άγνοια κατόχου – Διαδικασία – Ενημέρωση ή μη αρμόδιας υπηρεσίας Υπουργείου Πολιτισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σε περίπτωση που ζητείται από ιδιώτη άδεια κατοχής αρχαίων, μεταξύ δε αυτών περιλαμβάνονται και κίβδηλα, ανεξαρτήτως της δηλουμένης άγνοιας του ενδιαφερόμενου, η αρμόδια υπηρεσία οφείλει να κατασχέσει και δημεύσει τα αντικείμενα αυτά και χωρίς χρονοτριβή να ανακοινώσει το γεγονός αυτό στον αρμόδιο εισαγγελέα, ο οποίος εφόσον ασκήσει ποινική δίωξη, τότε, το αρμόδιο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών ή η τελειωτική δικαστική απόφαση θα κρίνουν περί της τύχης των κατασχεθέντων και δημευθέντων αντικειμένων και β) η υπηρεσία οφείλει να ενημερώνει, προς τούτο, την αρμόδια Δ/νση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/96/2018
Διάθεση δεδομένων Υπουργείου Πολιτισμού προς περαιτέρω χρήση για εμπορικούς σκοπούς - Διάθεση με επιβολή όρων, μέσω αδειοδότησης ή τελών - Απεικονίσεις και κείμενα - Πνευματικά δικαιώματα επί κειμένων που συντάχθηκαν από απασχολούμενους στο Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που περιέχονται στον κόμβο «ΟΔΥΣΣΕΑΣ», του Υπουργείου Πολιτισμού, Γενική Δ/νση Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Δ/νση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ο οποίος περιλαμβάνεται στα υπό στοιχείο Γ σύνολα δεδομένων της υπ' αριθ. ΥΠΠΟΑ/ ΓΔΔΥΗΔ/ ΔΗΔ/ ΤΠΣ/ 216266/ 21706/ 1516/ 888/ 30-6-2016 απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΑΔΑ:6ΘΕΑ4653Π4-ΣΦΡ), μπορούν να διατεθούν σε ιδιώτη, στην έκταση που προσδιορίζονται στη σχετική αίτησή του, προς περαιτέρω χρήση από αυτόν σε ηλεκτρονική εφαρμογή (application) τουριστικού ενδιαφέροντος για κινητά και tablets, κατόπιν αδειοδότησης σύμφωνα με το άρθρο 46 του ν. 3028/2002 (ΦΕΚ A' 153/28-6-2002), έναντι του τέλους που προβλέπεται στις 81397/2199/12-9-2005 (ΦΕΚ Β' 1491/27-10-2005) και 126463/28-12-2011 (ΦΕΚ Β' 3046/30-12-2011) κ.υ.α. των Υφυπουργών Πολιτισμού και Οικονομίας και Οικονομικών. Τα τυχόν υφιστάμενα πνευματικά δικαιώματα επί των κειμένων που περιλαμβάνονται στον ανωτέρω κόμβο, ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, εφόσον δημιουργήθηκαν από τους απασχολούμενους σ' αυτό (Υπουργείο Πολιτισμού), σε εκτέλεση του υπηρεσιακού τους καθήκοντος. (ομόφ.)
ΝΣΚ/403/2007
Αρμοδιότητα των Οικονομικών Επιθεωρητών του Υπ.Οικονομίας και Οικ/κών για τον καταλογισμό των ελλειμμάτων στην ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ», μοναδικός μέτοχος της οποίας είναι το Ελ.Δημόσιο και λειτουργεί με ίδια έσοδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην αρμοδιότητα των Οικονομικών Επιθεωρητών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών ανήκε, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.3 περ.α’ και β’ του Ν 2343/1995 και του άρθρου 3 παρ.1Γ περ.α’ και γ’ του ΠΔ 211/1996, σε συνδυασμό και με τις πάγιες διατάξεις για την Οικονομική Επιθεώρηση του ΝΔ 1264/1942, και ιδίως του άρθρου 12 παρ.1 αυτού, η διενέργεια ελέγχων και ερευνών όσον αφορά στην οικονομική κατάσταση και λειτουργία των ΝΠΔΔ, των Επιχειρήσεων του Δημοσίου που λειτουργούν με την μορφή ΑΕ, των ΔΕΚΟ και του εν γένει δημόσιου τομέα, καθώς και ο καταλογισμός των διαπιστωθέντων ελλειμμάτων τους, σε βάρος των υπαιτίων προσώπων. Η αρμοδιότητα αυτή έχει περιέλθει πλέον, κατά τη ρητή διάταξη του άρθρου 26 του Ν 3492/2006, στην Γενική Δ/νση Δημοσιονομικών Ελέγχων του ιδίου ως άνω Υπουργείου, εκτός από τις εκκρεμείς κατά την έναρξη της ισχύος του νόμου αυτού υποθέσεις, για τις οποίες είχε ήδη εκδοθεί εντολή για την διενέργεια ελέγχου από την Οικονομική Επιθεώρηση, ο οποίος και ολοκληρώνεται από αυτήν (άρθρο 24 παρ.4 Ν 3492/2006). Η «ΔΕΘ ΑΕ», ως δημόσια επιχείρηση και δη «δημόσια εταιρία», υπαγόταν στον οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο της Οικονομικής Επιθεώρησης, ήδη δε υπάγεται στην ευρεία ελεγκτική αρμοδιότητα της Γενικής Δ/νσης Δημοσιονομικών Ελέγχων. Ενόψει όμως της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 24 παρ.4 του Ν 3492/2006, ο συγκεκριμένος διαχειριστικός έλεγχος θα πρέπει να ολοκληρωθεί από τους ορισθέντες Οικονομικούς Επιθεωρητές, οι οποίοι έχουν αρμοδιότητα να προβούν στον καταλογισμό των ελλειμμάτων που ενδέχεται να διαπιστωθούν κατά τη διεξαγωγή του, σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.
ΝΣΚ/422/2000
Επιταγή. Διαδικασία κηρύξεως ως ανίσχυρης σε περίπτωση απωλείας. Δυνατότητα εκδόσεως νέας υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, χωρίς τήρηση αυτής της διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση απωλείας επιταγής και προς αποφυγή των δυσμενών συνεπειών πρέπει να τηρηθεί η διαδικασία προσκλήσεως προς κήρυξη αυτής, ως αξιογράφου, ανίσχυρης (άρθρα 843-860 Κωδ.Πολ.Δικ.). Στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση και υπό τα δεδομένα πραγματικά περιστατικά, -ήτοι: α) Ότι η επιταγή, που εκδόθηκε από το Υπ.Γεωργίας (Οικονομική Δ/νση), με πληρωτή την Τράπεζα Ελλάδος και υπέρ ού η επιταγή την "Α.Ε. Κέντρο Ελληνικής Γούνας" πληρώθηκε ήδη στην, ως άνω, Εταιρεία από την Ιονική (νυν ΑΛΦΑ) Τράπεζα/Υποκατάστημα Καστοριάς, β) Ότι εν τω μεταξύ και κατά τη διακίνηση αυτής μεταξύ του Κεντρικού Κατ/τος της Ιονικής Τράπεζας και του Υπ/τος Καστοριάς, έχει απωλεσθεί, γ) Ότι η Τράπεζα Ελλάδος (πληρωτής) έχει ήδη δεσμεύσει την επιταγή και δεν προτίθεται να καταβάλει την αξία αυτής σε τυχόν κομιστή της και δ) Ότι η Ιονική (ΑΛΦΑ) Τράπεζα με επιστολή της προς το Υπουργείο Γεωργίας προβαίνει σε δήλωση ότι θα καλύψει την υπηρεσία σε περίπτωση τυχόν εμφανίσεως της επιταγής από άλλον προς πληρωμή και η δήλωση αυτή ισοδυναμεί προς αφηρημένη αναγνώριση χρέους, με βάση την οποία σε περίπτωση δικαστικής εμπλοκής το Δημόσιο μπορεί αποτελεσματικά να αμυνθεί και να προστατευθεί, -είναι δυνατή η από την αρμοδία υπηρεσία του Υπ.Γεωργίας έκδοση νέας επιταγής εις αντικατάσταση της απωλεσθείσας και ήδη δεσμευθείσας προς οριστική διευθέτηση της διαφοράς, δια της πληρωμής αυτής από την Τράπεζα Ελλάδος στην Ιονική Τράπεζα και της καλύψεως αυτής, χωρίς ουσιαστικό κίνδυνο για τα συμφέροντα του Δημοσίου.
ΝΣΚ/230/2016
Χορήγηση από το Εθνικό Τυπογραφείο σε δημόσιες υπηρεσίες και φορείς ψηφιακών αρχείων και περαιτέρω εκτύπωσή τους από ιδιωτικά τυπογραφεία.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
α) Το Εθνικό Τυπογραφείο μπορεί να χορηγεί, ύστερα από σχετικό αίτημα, σε υπηρεσίες που υπάγονται στο Ελληνικό Δημόσιο, αντίγραφα ψηφιακών αρχείων, κλειστών (pdf) ή ανοικτών, του επεξεργασμένου από το ίδιο υλικού, που του έχουν υποβάλει οι υπηρεσίες αυτές, προς το σκοπό εκτύπωσής του, ανεξαρτήτως του βαθμού επεξεργασίας του υλικού. Αντίθετα αυτό δεν ισχύει για τα λοιπά νομικά πρόσωπα, εντός ή εκτός του δημοσίου τομέα, ακόμη και εάν πρόκειται για εκτύπωση εργασιών δωρεάν για κοινωνικό σκοπό, η οποία προβλέπεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 2 του ν. 3469/2006. β) Οι δημόσιες υπηρεσίες που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, όχι, όμως, και οι λοιποί φορείς του δημοσίου τομέα, μπορούν να αναθέτου, στο Εθνικό Τυπογραφείο μόνο τη μορφοποίηση - σελιδοποίηση εργασιών, χωρίς την εκτύπωσή τους, γ) Το Εθνικό Τυπογραφείο μπορεί να χορηγεί, στις περιπτώσεις που επιτρέπεται, αντίγραφο της εργασίας που του έχει υποβληθεί και σε ανοικτό ψηφιακό αρχείο, ανεξαρτήτως, της προστιθεμένης αξίας των εργασιών του και της εκτύπωσης της εργασίας, δ) Οι εντολείς εκτύπωσης δεν επιτρέπεται να αναθέτουν την εκτύπωση του αρχείου, που τους χορηγήθηκε από το Εθνικό Τυπογραφείο, σε ιδιώτη, είτε στην ίδια μορφή που τους παραδόθηκε είτε σε διαφορετική (ομοφ).
ΕΣ/ΚΛ.Ε/611/2020
Ανάδειξη αναδόχου έργου....Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 8, το Κλιμάκιο λαμβάνοντας υπόψη ότι α) το ελεγχόμενο έργο δεν έχει ορισμένη διάρκεια λειτουργίας, αντιθέτως λόγω της φύσης του προορίζεται για διηνεκή λειτουργία, με αποτέλεσμα να παρίσταται αναγκαία η διασφάλιση της συνεχούς και αδιάλειπτης διαθεσιμότητας του οικοπέδου, επί του οποίου θα κατασκευασθεί, προς εξυπηρέτηση των καταστατικών σκοπών της «...», β) το προς κατασκευή έργο θα καταστεί συστατικό του οικοπέδου, το οποίο, ανεξάρτητα από την ύπαρξη της ενοχικής σύμβασης χρησιδανείου μεταξύ της Τράπεζας ... και της Ιεράς Μητρόπολης ... και την έκδοση οικοδομικής άδειας στο όνομα της μισθώτριας εταιρείας «...», η οποία (άδεια) δεν δημιουργεί ή αλλοιώνει εμπράγματα δικαιώματα (πρβλ. γνμ ΝΣΚ 178/2010), θα ανήκει στην κυριότητα της ως άνω Τράπεζας, αφού από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 953, 954 και 1001 ΑΚ προκύπτει ότι επί συστατικού μέρους πράγματος ο νόμος δεν αναγνωρίζει χωριστή κυριότητα ή άλλο εμπράγματο δικαίωμα (ΜΠρΑθ 287/2013), γ) το ελεγχόμενο έργο, ιδίως δε ο υπόγειος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, λόγω της φύσης του μπορεί να καταστεί αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης από οποιονδήποτε, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, δ) ναι μεν η σύμβαση χρησιδανείου ορίστηκε αορίστου χρόνο και η Τράπεζα ... με το άρθρο 3 αυτής, όπως αυτό αναδιατυπώθηκε, παραιτείται κάθε δικαιώματος καταγγελίας ακόμα και για κακή ή μη συμφωνημένη χρήση ή πράξη ή παράλειψη εκ μέρους της Ιεράς Μητρόπολης, ιδία δε και από την άσκηση των δικαιωμάτων που θεσπίζει η διάταξη του άρθρου 817 ΑΚ, όμως, διατηρεί σε κάθε περίπτωση το δικαίωμα να ζητήσει την απόδοση του ακινήτου καταγγέλλοντας οποτεδήποτε την εν λόγω σύμβαση για σπουδαίο λόγο, ο οποίος μάλιστα μπορεί να οφείλεται και σε περιστατικά που εμπίπτουν στη σφαίρα επιρροής της Τράπεζας (βλ. σκ 8) και ε) πρόκειται για ένα κοστοβόρο έργο, με ιδιαίτερες απαιτήσεις ως προς την κατασκευή του, κρίνει ότι στην προκειμένη περίπτωση με την ως άνω συναφθείσα σύμβαση χρησιδανείου δεν διασφαλίζεται, κατά τρόπο που να καθιστά το έργο ώριμο προς δημοπράτηση, η ομαλή εκτέλεση της εργολαβίας ούτε η ακώλυτη λειτουργία του έργου εκ μέρους της εταιρείας «...», προς εκπλήρωση των καταστατικών της σκοπών. Εξάλλου, η απόφαση της 1467ης Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Τράπεζας .... περί δωρεάς ακινήτου στη Μητρόπολη (βλ. και το από 7.8.2020 σχετικώς προσκομισθέν μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και το προσκομισθέν απόσπασμα της ως άνω απόφασης), η οποία ελήφθη στις 4.8.2020, ήτοι μετά τη δημοπράτηση και κατακύρωση του έργου και την αποστολή του οικείου σχεδίου σύμβασης στο παρόν Κλιμάκιο για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου, δεν ασκεί επιρροή ως προς τα ανωτέρω αφού, και ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι από το προσκομισθέν απόσπασμα δεν προκύπτει το ακίνητο στο οποίο αφορά η απόφαση αυτή, αφενός δεν προηγείτο της έναρξης της διαδικασίας δημοπράτησης του έργου, αφετέρου και μόνο η βούληση του κυρίου του οικοπέδου να δωρίσει το ακίνητο δεν διασφαλίζει τη μεταβίβαση της κυριότητας αυτού στη Μητρόπολη, αφού η δωρεά ακινήτου ως τυπική δικαιοπραξία καταρτίζεται με συμβολαιογραφικό έγγραφο (βλ. άρθρα 159 παρ. 1, 369 και 498 παρ. 1 ΑΚ, ΑΠ 500/2019).
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2106/2020