ΝΣΚ/240/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ανάκληση διαταγής απόλυσης εθελοντή πενταετούς υποχρεώσεως για λόγους υγείας, λόγω νεώτερης γνωματεύσεως ΑΑΥΕ με βάση το νέο ευμενέστερο νομικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η ανάκληση σχετικής διαταγής του Α/ΓΕΑ, που αφορά σε απόλυση (κριθείσα δικαστικώς ως νόμιμη), Υπαξιωματικού, εθελοντή πενταετούς υποχρεώσεως (Ε.Π.Υ.) κατόπιν γνωματεύσεως της Ανωτάτης Αεροπορίας Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΑΥΕ), με την οποία είχε κριθεί σύμφωνα με το τότε ισχύον νομικό καθεστώς (ΠΔ 426/1984), ως Ικανός τετάρτης κατηγορίας (Ι4), λόγω της, μετά παρέλευση ικανού χρόνου –κατά τον οποίο παρέμεινε στην υπηρεσία με αναστολή εκτελέσεως της περί απολύσεως διαταγής και της σχετικής αποφάσεως του Δ.Ε.Α. – κρίσεώς του από την ίδια ως άνω ΑΑΥΕ ως Ικανού δεύτερης κατηγορίας (Ι2) κατά τον επανακαθορισμό της σωματικής του ικανότητας, με βάση το νέο ευμενέστερο νομικό καθεστώς (ΠΔ 133/2002). (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/97/2005
Παραίτηση εθελοντή πενταετούς υποχρεώσεως (ΕΠΥ) προκειμένου να προσληφθεί στο Δήμο Μεταξάδων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 19 του Ν 1513/1985, όπως ισχύει, η παραίτηση εθελοντή πενταετούς υποχρεώσεως και η εντεύθεν απόλυσή του από τις τάξεις του στρατού, προκειμένου να προσληφθεί στο Δήμο Μεταξάδων.
ΝΣΚ/426/2010
Άδειες εμπορίας πετρελαιοειδών – Ισχύς αδειών κατηγορίας ΣΤ΄ και κατηγορίας Α΄ υπό το νέο καθεστώς του Ν 3054/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η άδεια κατηγορίας ΣΤ΄ καταργήθηκε από την 1/1/2003 και δεν υφίσταται πλέον υπό το νέο καθεστώς του Ν 3054/2002 δυνατότητα χορηγήσεως αδειών της κατηγορίας αυτής. β) Οι από τους κατόχους αδειών αποκτηθείσες άδειες κατηγορίας Α΄ ισχύουν αυτοτελώς και εις ουδέν πάσχουν εκ του λόγου της κατά τα ως άνω γενόμενα δεκτά, κατάργησης των αδειών ΣΤ΄.
ΝΣΚ/446/2009
Εκμίσθωση ακινήτων ιδιοκτησίας Ν.Π.Δ.Δ. – Νομικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το νομικό καθεστώς που διέπει τις εκμισθώσεις ακινήτων Ν.Π.Δ.Δ. είναι το ΠΔ 715/1979 και ειδικότερα το τμήμα ΙΙΙ (άρθρα 26-49) που φέρει τον τίτλο «ΜΙΣΘΩΣΙΣ – ΕΚΜΙΣΘΩΣΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ».
N.4414/2016
Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης - Διατάξεις για το νομικό και λειτουργικό διαχωρισμό των κλάδων προμήθειας και διανομής στην αγορά του φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις.
ΝΣΚ/126/2019
Καθεστώς απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής– Αναγνώριση ως προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου, μετά από το διορισμό του, του διαστήματος απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής. (...) Το χρονικό διάστημα απασχόλησης μουσικού στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δυνάμει προσωρινής διαταγής του Προέδρου Πρωτοδικών, δεν δύναται να αναγνωριστεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 146 και 147 του ν. 4472/2017 και 11 παρ. 4 περ.α΄ του ν. 4354/2015, ως προϋπηρεσία για τη μισθολογική του κατάταξη και εξέλιξη, μετά το διορισμό του σε κενή οργανική θέση καλλιτεχνικού προσωπικού της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής, διότι παρείχε τις υπηρεσίες του υπό το καθεστώς σύμβασης έργου, ενώ δεν ακολούθησε δικαστική κρίση για το χαρακτηρισμό της εργασιακής του σχέσης ως εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου (ομόφ.).
ΝΣΚ/261/2008
Αναγνώριση του χρόνου στρατιωτικής υπηρεσίας των οπλιτών πενταετούς υποχρεώσεως (Ο.Π.Υ.) ως χρόνου μετοχικής σχέσεως στο ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ για την απόληψη εφάπαξ βοηθήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο χρόνος στρατιωτικής υπηρεσίας των οπλιτών πενταετούς υποχρεώσεως (Ο.Π.Υ.) του Ν 1513/1985 αναγνωρίζεται, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 10 του ΝΔ 398/1974, ως χρόνος μετοχικής σχέσεως στο ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ για την απόληψη εφάπαξ βοηθήματος, όπως αναγνωρίζεται και ο χρόνος υπηρεσίας ο διανυθείς υπό την ιδιότητα του Κληρωτού και Εφέδρου οπλίτου, υπό την κατά το άρθρο 16 παρ.4 του Ν 1513/1985 προϋπόθεση ότι εξήντλησαν την πενταετή υποχρέωσή τους και δεν απολύθηκαν πριν από τη λήξη της πενταετίας, με εξαίρεση την απόλυσή τους για λόγους υγείας και χωρίς υπολογισμό του χρόνου κατά τον οποίο ενδεχομένως τελούσαν σε ειδικές καταστάσεις, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 της υπ’ αριθμ. Φ.446/2/217412/Σ.601/1994 αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (ΦΕΚ Β΄ 255 και διόρθ. σφαλμ. ΦΕΚ Β΄ 751).
Δ.εφ.Αθ/2422/2012
9..) Αντιθέτως, όταν η ανωτέρω κυρία αξίωση των δανειστών στηρίζεται στον αδικαιολόγητο πλουτισμό των οφειλετών (επιχειρήσεων και δημοσίων αρχών της παρ. 1α του άρθρου 3 του ΠΔ 166/2003), δηλαδή όταν δεν υφίσταται νόμιμη σύμβαση, που καταρτίζεται εγγράφως και με τις εγγυήσεις, που παρέχουν οι, λαμβανόμενες αυτεπαγγέλτως υπόψη, δημοσίας τάξεως διατάξεις του ΠΔ 394/1996 περί «Του Κανονισμού Προμηθειών του Δημοσίου» (Πρβλ. ΑΠ Ολ 862/1984 NοB 33,80), για τις εξυπηρετούσες το δημόσιο και γενικό συμφέρον δημόσιες αρχές, το ύψος του επιτοκίου υπερημερίας και ο χρόνος έναρξης της τελευταίας καθορίζεται αποκλειστικά από τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 2 του ΝΔ 496/1974, η οποία, στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι αντίθετη στα άρθρα 4 παρ. 1 του Συντ., 1 του Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και 4 του νέου νόμου [ΠΔ 166/2003, πρβλ. ΣτΕ Ολ 1663/2009 Nomos, που αναφέρεται στην όμοια προς τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 2 του ΝΔ 496/1974 διάταξη του άρθρου 21 του Κώδικα Νόμων περί Δικών του Δημοσίου (ΠΔ 456/1984)], διότι, κατά την κρίση του Δικαστηρίου, το νέο νομικό καθεστώς που ισχύει με το ΠΔ 166/2003, έχει ως σκοπό να προστατεύσει τους συναλλασσόμενους με έγκυρες, ισχυρές και νόμιμες συμβάσεις και όχι εκείνους που θεμελιώνουν τις αξιώσεις τους στον επικαλούμενο για τον ανωτέρω λόγο (ανυπαρξία νόμιμης σύμβασης) αδικαιολόγητο πλουτισμό των δημοσίων αρχών.
ΝΣΚ/222/2001
Χορήγηση αντιγράφου διαταγής πειθαρχικής ποινής προσωπικού ΛΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διαταγή επιβολής πειθαρχικής ποινής της διατάξεως του άρθρου 1715 του ΠΔ 210/1993 συνιστά διοικητικό έγγραφο και ως τοιούτο και μάλιστα εμπιστευτικό και ουχί απόρρητο τυγχάνει χορηγητέο εις έχοντα εύλογο ενδιαφέρον τρίτον, εφόσον δεν αφορά την ιδιωτική ζωή του πειθαρχικώς τιμωρηθέντος.
ΝΣΚ/77/2003
Εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών, οι οποίοι δεν είναι κάτοχοι πιστοποιητικού επαγγελματικής κατάρτισης, δεν μπορεί να ορισθούν ως Διευθυντές Σπουδών των ΚΕΘΕΥΟ κατά τη μεταβατική περίοδο, που θέτει το ΠΔ 208/2002, ήτοι μέχρι 31-12-2003. β) Δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι του Δημοσίου δεν μπορούν να ανανεώσουν την άδεια του εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών μετά την ισχύ του ΠΔ 208/2002. γ) Στις σχολές οδηγών που έτυχαν αδείας λειτουργίας σύμφωνα με το νομοθετικό καθεστώς του ΠΔ 404/1996, περιλαμβάνονται και όσες είχαν τύχει της σχετικής αδείας με προγενέστερο του ΠΔ 404/1996 νομοθετικό καθεστώς και η άδεια αυτή εξακολουθεί να ισχύει. (ομοφ.)
ΝΣΚ/175/2017
Ισχύον νομικό πλαίσιο για τον καθορισμό της δαπάνης μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων ΕΚΑΒ.Το νομικό καθεστώς, που διέπει τις εκτός έδρας μετακινήσεις του προσωπικού του ΕΚΑΒ, παραμένει αρρύθμιστο ως προς τους όρους, τον τρόπο και το ποσό της σχετικής αποζημίωσης και απαιτείται σχετική νομοθετική και κανονιστική ρύθμιση. (πλειοψ.)