×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/240/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δικαιούχος συμμετοχής σε πρόγραμμα κατάρτισης απολυμένων της εταιρίας «ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΧΑΡΤΟΠΟΙΪΑ SOFTEX A.E.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δικαιούχος συμμετοχής στην υπό κρίση προγραμματική σύμβαση δύναται να είναι ο άνεργος σήμερα και απολυθείς από την SOFTEX A.E., χωρίς να αίρεται η ιδιότητά του αυτή εκ του γεγονότος ότι εργάστηκε περιστασιακά σε άλλες επιχειρήσεις κατά το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα από της απολύσεως και μέχρι την ένταξη στο πρόγραμμα. Η περιστασιακή αυτή απασχόληση πρέπει να είναι μικρής διάρκειας, ώστε να μην απόλλυται η ουσιαστική ιδιότητα του ανέργου ως απολυμένου της SOFTEX A.E., δυναμένης να θεωρηθεί ως τέτοιας αυτή των σαράντα ημερομισθίων κατ’ έτος, ήτοι συνολικά όχι πέραν των εκατόν είκοσι ημερομισθίων, εάν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τριών ετών από το κλείσιμο της εν λόγω επιχείρησης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ/ΕΑ/22/2018

Εγκατάσταση αφαλάτωσης....Με τα δεδομένα, όμως, αυτά και μη προβαλλομένης άλλης αιτιάσεως που θα κατέτεινε ευθέως στον αποκλεισμό της προσφοράς της «... Α.Ε.» - «... Α.Ε.», δεν μπορεί να πιθανολογηθεί σοβαρά, ότι κατά παράβασιν νόμου έγινε δεκτή η προσφορά της κοινοπραξίας αυτής. Περαιτέρω δε, αλυσιτελώς προβάλλεται το σύνολο των αιτιάσεων που στρέφονται κατά της συμμετοχής της «... Α.Ε.» - «... A.E.», διότι και υπό την εκδοχή ότι η αιτούσα, αν και αποκλεισθείσα, διατηρεί έννομο συμφέρον κατά τα εκτιθέμενα στην σκ. 73, τυχόν ευδοκίμηση των αιτιάσεων κατά της συμμετοχής της «... Α.Ε.» - «... A.E.», δεν θα οδηγούσε σε ματαίωση του διαγωνισμού (και ενδεχομένως επαναπροκήρυξή του), διότι υφίσταται, πάντως, ένας τουλάχιστον διαγωνιζόμενος (η κ/ξία «... Α.Ε.» - «... Α.Ε.»), ο οποίος παραδεκτώς συνεχίζει στην επομένη φάση.


ΝΣΚ/394/2002

Ταμείο Εθνικής Άμυνας. Αξιοποίηση ακινήτων. Διαδικασία τιτλοποίησης προεσόδων από την Υπηρεσία Αξιοποίησης Μετεγκατάστασης Στρατοπέδων (ΥΑΜΣ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η από την Διοικητική Επιτροπή του ΤΕΘΑ εξουσιοδότηση προς την ΥΑΜΣ να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για την τιτλοποίηση προεσόδων από μελλοντικά έσοδα που θα προέλθουν από την αξιοποίηση ακινήτων του ΤΕΘΑ. Οσάκις όμως, κατά τις κείμενες διατάξεις, απαιτείται η έκφραση δηλώσεως βουλήσεως του ΝΠΔΔ (ΤΕΘΑ) προκειμένου να επέλθουν οι έννομες συνέπειες δεσμεύσεώς του έναντι τρίτων, απαιτείται αυτή να δίνεται υπό του Διοικούντος το ΤΕΘΑ οργάνου, μη δυναμένης της ΥΑΜΣ να θεωρηθεί όργανο ενταγμένο στην οργανωτική δομή του ΤΕΘΑ.


ΝΣΚ/463/2003

Τροποποίηση συμβάσεως προμήθειας Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τους όρους της υπό στοιχεία 0145Ε/02 συμβάσεως προμήθειας μεταξύ του ΥΕΘΑ/ΓΕΣ/ΔΠΜ και της εταιρείας INTRACOM A.E. είναι δυνατή η τροποποίηση αυτής, ώστε να συμπεριληφθεί σ αυτή ο αναλογών στα υλικά της προμήθειας Φ.Π.Α.


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/58/2014

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως υποκαταστάθηκε η φερομένη ως δικαιούχος εταιρία στα δικαιώματα της «...», που είχε αναδειχθεί ανάδοχος του σχετικού διαγωνισμού για τα  είδη του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος,  καθόσον η υποκατάσταση αυτή  δεν προβλέπεται από τις κείμενες περί προμηθειών διατάξεις και συνιστά παραβίαση των αρχών της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων και της διαφάνειας των διαδικασιών. Η ανωτέρω μεταβολή δεν δικαιολογείται ούτε από το γεγονός ότι η νόμιμη ανάδοχος διέκοψε την άσκηση της εμπορικής δραστηριότητάς της στην Ελλάδα ούτε από το ότι η φερομένη ως δικαιούχος ανέλαβε να προμηθεύσει στην αναθέτουσα αρχή τα ίδια υλικά, ως αποκλειστική αντιπρόσωπος προώθηση  των προϊόντων ... Τούτο, διότι  αφενός η νέα ανάδοχος δεν συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληροί όλους τους προβλεπόμενους από την οικεία διακήρυξη όρους παραδεκτής συμμετοχής, όπως οι λοιποί διαγωνιζόμενοι, αφετέρου διότι τέτοια υποκατάσταση δεν προβλέπεται, κατά τα προαναφερθέντα, από διάταξη νόμου.


ΝΣΚ/119/2006

Μετατροπή προσωποπαγούς θέσης μέλους ΕΠ ΤΕΙ σε μόνιμη τακτική θέση – Εκλεκτορικό Σώμα – Έλεγχος νομιμότητας Υπουργού ΕΠΘ – Αναπομπή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφόσον το ειδικό εκλεκτορικό σώμα επανασυνεδριάζει υποχρεωτικά μετά από κάθε αναπομπή αλλά λαμβάνει μη νομίμως και καταχρηστικώς θετική απόφαση για τη μετατροπή της προσωποπαγούς θέσης του αιτούντος σε μόνιμη τακτική, ο μόνος τρόπος για να μην ολοκληρωθεί η διαδικασία μετατροπής της θέσης του στερουμένου τυπικού προσόντος μέλους ΕΠ του ΤΕΙ είναι η έκδοση πράξης αναπομπής για κάθε πρακτικό κρίσης αυτού, που εκδίδει το οικείο εκλεκτορικό μετά από κάθε αναπομπή, μη δυναμένης να τύχει εφαρμογής στην περίπτωση αυτή ούτε και κατ’ αναλογία της διατάξεως της παρ.3 του άρθρου 4 του Ν 2690/1999, όπως αυτή αντικαταστάθηκε από την παρ.3 του άρθρου 11 του Ν 3230/2004. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/78/2022

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου της συμφωνίας πλαίσιο με διάρκεια τρία (3) έτη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, διά του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, και των οικονομικών φορέων … Α.Β.Ε.Ε. - … A.E. ένωση εταιρειών,  … Α.Ε. και … A.E. για την προμήθεια από την Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Συμβάσεων του ως άνω Υπουργείου, ως Εθνική Κεντρική Αρχή Αγορών (ΕΚΑΑ), ηλεκτρονικών υπολογιστών (Η/Υ) και επίπεδων οθονών Η/Υ για υπηρεσίες και εποπτευόμενους φορείς των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης, για την Ελληνική Αστυνομία (ΕΛΑΣ) του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, για τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και για τον Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ)(...)ποσού μέχρι 22.850.032,10 ευρώ χωρίς ΦΠΑ καθόσον αφορά στην ανάδοχό της … Α.Β.Ε.Ε. - … A.E. ένωση εταιρειών, μέχρι 22.900.206,00 ευρώ καθόσον αφορά στην ανάδοχό της … Α.Ε. και μέχρι 22.958.511,50 ευρώ καθόσον αφορά στην ανάδοχό της … A.E., που αφορά στην ανωτέρω δημόσια προμήθεια, συνολικής εκτιμώμενης δαπάνης 23.018.412,18 ευρώ χωρίς ΦΠΑ(....)Αντιθέτως, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 6 (...), διότι η αναθέτουσα Αρχή (ΓΔΔΣ) μη νομίμως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 3, δεν κάλεσε τη μεταξύ των προσωρινών αναδόχων (μειοδοτών) της προς ανάθεση συμφωνίας πλαίσιο ειδικώς για το Τμήμα 6 … A.E. να υποβάλει εκ νέου, τάσσοντάς της σχετική προθεσμία, τα δικαιολογητικά κατακύρωσης που πράγματι αυτή δεν υπέβαλε εντός της αρχικής δεκαήμερης προθεσμίας υποβολής τους με τον προβλεπόμενο ... τρόπο, με συνέπεια να θεωρείται ότι δεν τα έχει καν (καθόλου) υποβάλει.(...)Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο ... κατά το μέρος που αφορά στα Τμήματα 1, 2, 3, 4, 5 και 7, όπως αυτά προσδιορίζονται στο σκεπτικό. Κωλύεται η υπογραφή του ίδιου σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 6, όπως αυτό προσδιορίζεται στο σκεπτικό.


ΕΣ/Τμ.1/164/2009

Εξοδα παράστασης.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, η φερόμενη ως δικαιούχος Πρόεδρος του Δ.Σ. του Παιδικού Σταθμού δικαιούται των εντελλόμενων εξόδων παράστασης, καθόσον αυτά, όπως προεκτέθηκε (ανωτέρω σκέψη 4), καταβάλλονται μηνιαίως, ανεξαρτήτως της συμμετοχής της σε συνεδριάσεις του Δ.Σ., για την αντιμετώπιση των δαπανών, εν γένει, που υποβάλλεται λόγω των απαιτήσεων της θέσης της, χωρίς να απαιτείται η απόδειξη πραγματοποίησης συγκεκριμένων δαπανών.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/292/2014

Καταβολή αποζημίωσης σε υπάλληλο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 177 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. ελήφθη υπόψη κατά τον υπολογισμό της ως άνω αποζημίωσης ο χρόνος κανονικής άδειας, την οποία δεν έλαβε ο φερόμενος ως δικαιούχος κατά τα ημερολογιακά έτη 2011, 2012 και 2013. Τούτο διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ο φερόμενος ως δικαιούχος κατά το χρόνο λύσης της σχέσης εργασίας (17.1.2014) δεν είχε δικαίωμα να λάβει την κανονική άδεια των παραπάνω ετών, αφού αυτή δεν μεταφέρθηκε στο έτος 2014. Συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/190/2020

Ζητήματα σχετικά με την απώλεια της ιδιότητας μέλους Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης (Κοιν.Σ.Επ.) ή Συνεταιρισμού Εργαζομένων, λόγω αποχώρησής του.(...) ιδιότητα του μέλους ενός Συνεταιρισμού Εργαζομένων απόλλυται από το χρονικό σημείο που αυτό υποβάλλει εγγράφως στον διαχειριστή ή στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συνεταιρισμού δήλωση αποχώρησης (κατά πλειοψηφία). Η απώλεια της ιδιότητας του μέλους μιας Κοιν.Σ.Επ. λόγω αποχώρησης, συντελείται με δήλωση βουλήσεως αυτού, η οποία επιφέρει το σκοπούμενο δι’ αυτής αποτέλεσμα από την αρχή του επόμενου λογιστικού έτους. Μέχρι τη λήξη του λογιστικού έτους, κατά το οποίο το μέλος δηλώνει τη βούλησή του να αποχωρήσει, διατηρούνται σε ισχύ όλα τα προς την άνω ιδιότητα συνδεόμενα δικαιώματα και υποχρεώσεις αυτού. Δεν είναι σύννομη η πρόβλεψη στο καταστατικό μιας Κοιν.Σ.Επ. ή ενός Συνεταιρισμού Εργαζομένων ελάχιστου χρόνου παραμονής των μελών. Πριν από τη λήξη του λογιστικού έτους, κατά το οποίο μέλος Κοιν.Σ.Επ. δηλώνει την βούλησή του να αποχωρήσει από αυτή, δεν είναι δυνατή η συμμετοχή του σε άλλη Κοιν.Σ.Επ. με ίδια δραστηριότητα (ομόφωνα).


ΕλΣυν/Τμ.1/80/2011

Καταβολή αποζημίωσης σε  αρχιτέκτονα-μηχανικό λόγω συμμετοχής του σε επιτροπή διαγωνισμού(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, ο φερόμενος ως δικαιούχος, ως ιδιώτης μέλος επιτροπής διαγωνισμού του ν. 3316/2005, δικαιούται αποζημίωση για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις της, ανεξάρτητα από το αν αυτές έλαβαν χώρα εντός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών. Κατά συνέπεια η εντελλόμενη με το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος σε βάρος των πιστώσεων του οποίου εκδόθηκε, λόγω της λήξης όμως του εν λόγω οικονομικού έτους αυτό δεν μπορεί τελικά να θεωρηθεί.