×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/394/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ταμείο Εθνικής Άμυνας. Αξιοποίηση ακινήτων. Διαδικασία τιτλοποίησης προεσόδων από την Υπηρεσία Αξιοποίησης Μετεγκατάστασης Στρατοπέδων (ΥΑΜΣ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η από την Διοικητική Επιτροπή του ΤΕΘΑ εξουσιοδότηση προς την ΥΑΜΣ να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για την τιτλοποίηση προεσόδων από μελλοντικά έσοδα που θα προέλθουν από την αξιοποίηση ακινήτων του ΤΕΘΑ. Οσάκις όμως, κατά τις κείμενες διατάξεις, απαιτείται η έκφραση δηλώσεως βουλήσεως του ΝΠΔΔ (ΤΕΘΑ) προκειμένου να επέλθουν οι έννομες συνέπειες δεσμεύσεώς του έναντι τρίτων, απαιτείται αυτή να δίνεται υπό του Διοικούντος το ΤΕΘΑ οργάνου, μη δυναμένης της ΥΑΜΣ να θεωρηθεί όργανο ενταγμένο στην οργανωτική δομή του ΤΕΘΑ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/238/2006

Διαδικασία για την μεταβίβαση ακινήτων του ΤΕΘΑ προς τρίτους. Αρμοδιότητα ΥΕΘΑ για την υλοποίηση των αποφάσεων της ΔΕ/ΤΕΘΑ. Αρμοδιότητες ΥΑΜΣ για το θέμα αυτό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την μεταβίβαση ακινήτων του ΤΕΘΑ προς τρίτους σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 5 του Ν 2745/1999 απαιτείται απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής (ΔΕ) του ΤΕΘΑ κατόπιν υποβολής σχετικής εισηγήσεως της -αρμοδίας προς τούτο- ΥΑΜΣ προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο οποίος ως αντιπρόσωπος της ΔΕ/ΤΕΘΑ υλοποιεί τις αποφάσεις αυτές δια του προσωπικού του ΤΕΘΑ.


ΝΣΚ/66/2006

Νόμιμη διαδικασία εκμισθώσεως των ακινήτων του ΤΕΘΑ και δυνατότητα τροποποιήσεως της σχετικής διαδικασίας με απόφαση ΥΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Νόμιμη διαδικασία εκμισθώσεως των ακινήτων του ΤΕΘΑ είναι εκείνη της διενέργειας του σχετικού διαγωνισμού από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου κατά Νομαρχίες. Εν τούτοις, μπορεί ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κατ’ εξουσιοδότηση των συνδυασμένων διατάξεων του άρθρου 3 του ΝΔ 93/1973 και της παρ.1 περιπτ.β’ του δευτέρου εδαφίου του άρθρου 3 του ΝΔ 4198/1961, να ρυθμίσει διαφορετικά τους όρους και τις διαδικασίες εκμισθώσεως των ανωτέρω ακινήτων, σύμφωνα και με τις προτάσεις της ερωτώσας Υπηρεσίας.


ΝΣΚ/293/2013

Νομιμότητα καταβολής ανταλλάγματος σε παραχωρηθέντα στρατόπεδα από το ΤΕΘΑ για τις ανάγκες εγκατάστασης Κέντρων Πρώτης Υποδοχής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Με την έκδοση της προβλεπόμενης από τη διάταξη του άρθρου 84 του ν.3883/2010 απόφασης, η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΘΑ θα καθορίσει, ως έχουσα προς τούτο δυνητική ευχέρεια, αν η παραχώρηση των στρατοπέδων από το Ταμείο προς την ΕΛ.ΑΣ., για τις ανάγκες εγκατάστασης των Κέντρων Πρώτης Υποδοχής, θα γίνει με αντάλλαγμα ή άνευ ανταλλάγματος. (πλειοψ.) β) Στην περίπτωση που ορισθεί η καταβολή ανταλλάγματος για την εν λόγω παραχώρηση, τούτο θα καταβληθεί μετά την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, ενώ τα ποσά που αντιστοιχούν στο αντάλλαγμα από το χρόνο της DE FACTO παραχώρησης μέχρι την υπογραφή των συμβάσεων, μπορούν να αναζητηθούν από το ΤΕΘΑ κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 904 επομ. Α.Κ. περί αδικαιολογήτου πλουτισμού, με υποβολή σχετικής αιτήσεως προς το ΝΣΚ για αναγνώριση της σχετικής απαιτήσεως. (ομοφ.)


ΝΣΚ/434/2001

Ασφαλιστικοί Οργανισμοί. Δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών. Συμβάσεις εκτέλεσης έργων ή εργασιών από Τράπεζα ή θυγατρική εταιρεία αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίοι εποπτεύονται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, προκειμένου να αναθέσουν σε Τράπεζες ή σε θυγατρικές εταιρείες των Τραπεζών αυτών τα έργα και τις εργασίες, που απαριθμούνται στο άρθρο 44 παρ.1 του Ν 2676/1999, πρέπει να τηρήσουν τις σχετικές διαδικασίες, που προβλέπονται από το ΠΔ 346/98, οσάκις το προϋπολογιζόμενο ύψος των εν λόγω έργων και εργασιών είναι ίσο ή μεγαλύτερο του ποσού των 200.000 μονάδων ΕΥΡΩ, εκτός ΦΠΑ ενώ, οσάκις το ύψος των έργων και των εργασιών είναι μικρότερο από το ποσό αυτό, πρέπει να τηρήσουν τις διαδικασίες που προβλέπουν οι αναλογικά εφαρμοζόμενες διατάξεις του Ν 2286/95 και του ΠΔ 394/96. β) Οι Τράπεζες ή οι θυγατρικές εταιρείες, στις οποίες θα ανατεθούν τα ως είρηται έργα και εργασίες, δεν υπόκεινται στην τήρηση των διαδικασιών του ΠΔ 715/1979, αναφορικά με την εκπλήρωση του έργου που τους ανατέθηκε για την διενέργεια αγοραπωλησιών, μισθώσεων και εκμισθώσεων ακινήτων και εν γένει για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ειρημένων Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης.


ΝΣΚ/182/2020

Προϋποθέσεις και διαδικασία εκμίσθωσης ακινήτων του Υπουργείου Εργασίας του άρθρου 9 παρ. 29 ν. 4052/2012.(...)α) Η αξιοποίηση (εκμίσθωση) των ακινήτων που μεταφέρθηκαν αυτοδίκαια, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 29 του άρθρου 9 του ν. 4052/2012, από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, πραγματοποιείται, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του τετάρτου εδαφίου της ως άνω περίπτωσης β΄, όπως ισχύει, χωρίς να απαιτείται ως αναγκαίος όρος για την αξιοποίηση αυτή η εξυπηρέτηση κοινωφελούς ή ανθρωπιστικού σκοπού. β) Η εκμίσθωση του ως άνω ακινήτου θα πραγματοποιηθεί, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 29 του άρθρου 9 του ν. 4052/2012, όπως ισχύουν, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά από πρόταση του Γενικού Γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς να απαιτείται εκ του νόμου προηγούμενη της υπουργικής απόφασης εκτίμηση της μισθωτικής αξίας του, από πιστοποιημένο εκτιμητή, κατά τη διαδικασία του ν. 4152/2013, εναπόκειται δε στην κρίση του Υπουργού να ζητήσει την εκτίμηση αυτή με την απόφασή του που θέτει τους όρους της αξιοποίησης. γ) Οι διατάξεις του ν. 3581/2007 ρυθμίζουν περιπτώσεις μισθώσεων, με μισθωτή το Δημόσιο, που κατατείνουν στην εξασφάλιση της στέγασης των υπηρεσιών του, και συνεπώς δεν έχουν εφαρμογή στην αξιοποίηση (εκμίσθωση) του εν λόγω ακινήτου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (ομόφωνα).


ΝΣΚ/51/2008

Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων περί συμπράξεως δημοσίου φορέα με ιδιώτη για την ανοικοδόμηση, κατόπιν συνενώσεως, με το σύστημα της αντιπαροχής, ομόρων οικοπέδων, του ενός ιδιοκτησίας ιδιωτών και του άλλου συνιδιοκτησίας των ταμείων ΤΕΣ, ΤΕΘΑ και ΤΑΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αξιοποίηση ακινήτου (οικοπέδου) συνιδιοκτησίας ΤΕΣ, ΤΕΘΑ και ΤΑΑ, δια της ανοικοδομήσεως, κατόπιν ενοποιήσεως αυτού και του ομόρου ακινήτου (οικοπέδου), συνιδιοκτησίας ιδιωτών, πολυκατοικίας στα πλαίσια συμβάσεως Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού φορέα, μολονότι κατ’ αρχήν δεν απαγορεύεται από τη σχετική με τις Συμπράξεις νομοθεσία (Ν 3389/2005), διαδικαστικά καθίσταται ανέφικτη άλλως, σε κάθε περίπτωση, εξαιρετικά ασύμφορη, λόγω της περιπλοκότητας της σχετικής διαδικασίας υπαγωγής στις ρυθμίσεις του νόμου αλλά και υλοποιήσεως στη συνέχεια του έργου, που προφανέστατα προσιδιάζει σε έργα μεσαίας και μεγάλης κλίμακας. Περί του τρόπου της επωφελέστερης αξιοποίησης του καταλειφθέντος στα ταμεία στα πλαίσια κληρονομίας ακινήτου, είναι δυνατόν να αποφανθεί το Εφετείο Αθηνών (άρθρο 825 ΚπολΔ) σύμφωνα με την προβλεπόμενη στο άρθρο 3 του Ν 455/1976 διαδικασία, μεταξύ δε των προτάσεων που θα μπορούσαν παραδεκτώς και βασίμως να υποστηριχθούν δια της υποβληθησομένης αιτήσεως είναι και αυτή της ενοποιήσεως των ομόρων ακινήτων και της εν συνεχεία αξιοποιήσεως του ενιαίου ακινήτου δια της ανοικοδομήσεως επί αντιπαροχή ποσοστού εξ αδιαιρέτου επί του ακινήτου και συστάσεως διηρημένων ιδιοκτησιών.


ΝΣΚ/46/2020

Αξιοποίηση ακινήτων κοινωφελούς περιουσίας, την οποία διαχειρίζεται ν.π.δ.δ., ως κεφάλαιο αυτοτελούς διαχείρισης.Το ερώτημα αν, για την αξιοποίηση ακινήτων κοινωφελούς περιουσίας, την οποία διαχειρίζεται ν.π.δ.δ., ως κεφάλαιο αυτοτελούς διαχείρισης, εφαρμόζονται οι διατάξεις του π.δ. 715/1979 ή οι διατάξεις του ν.4182/2013 και, σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του ν.4182/2013, αν, ανεξάρτητα από τη μορφή του φορέα διαχείρισης, η αξιοποίηση των παραπάνω ακινήτων με ουσιώδη ανακατασκευή, έναντι μακροχρόνιας μίσθωσής τους, είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί με απευθείας εκμίσθωση με ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 24 παρ. 8 του ν.4182/2013, χωρίς, δηλαδή, την τήρηση των διαδικασιών του άρθρου 42 παρ. 4 του αυτού νόμου, δεν έχει υποβληθεί αρμοδίως από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, επειδή αφορά ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος (ομόφωνα).


ΝΣΚ/428/2007

Εξόφληση αποζημιώσεων μελών Ομάδων Εργασίας και Επιτροπών, οι οποίες εκκρεμούν προς πληρωμή στον Ειδικό Λογαριασμό του ΥΠΕΠΘ για την αξιοποίηση των κονδυλίων του Κ.Π.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν δύναται να εξοφληθούν αποζημιώσεις μελών Ομάδων Εργασίας και Επιτροπών, οι οποίες εκκρεμούν προς πληρωμή στον Ειδικό Λογαριασμό του ΥΠΕΠΘ για την αξιοποίηση των κονδυλίων του Κ.Π.Σ., το ύψος των οποίων έχει καθοριστεί με απόφαση μόνο του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθόσον για τη νόμιμη καταβολή αυτών απαιτείται από τις οικείες διατάξεις ο καθορισμός του ύψους αυτών να γίνει με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.


ΝΣΚ/106/2017

Δωρεά ακινήτων στο Δημόσιο για στέγαση Δ.Ο.Υ – Αναστολή λειτουργίας Δ.Ο.Υ. – Επιστροφή των ακινήτων στους δωρητές Δήμους.Μετά την θέσπιση του νέου Οργανισμού του Υπουργείου Οικονομικών (π.δ. 111/2014), στο οργανόγραμμα του οποίου δεν περιλαμβάνονται οι Δ.Ο.Υ. Σουφλίου Έβρου και Σαπών Ροδόπης, τεκμαίρεται η οριστική και αμετάκλητη διακοπή της λειτουργίας αυτών και άρα η κατάργησή τους, η οποία αποτελεί περίπτωση μεταβολής του σκοπού των δωρεών ακινήτων και πλήρωση της σχετικής διαλυτικής αιρέσεως των δωρητηρίων συμβολαίων, με συνέπεια τη λύση των συμβάσεων δωρεάς και την επιστροφή τα δωρούμενων ακινήτων (οικοπέδων) καθώς και των κτισμάτων, που έχουν ανεγερθεί επ' αυτών, αυτοδικαίως στους δωρητές Δήμους. Για την αυτοδίκαιη επάνοδο της κυριότητας των ακινήτων στους δωρητές Δήμους απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής αποφάσεως του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου και η μεταγραφή της στο Υποθηκοφυλακείο, χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Δημοσίου ή κάποια άλλη νομική ενέργεια εκ μέρους του (ομοφ.).


ΝΣΚ/426/2002

Περιφερειακά Συστήματα Υγείας (ΠεΣΥ). Μεταβίβαση στα ΠεΣΥ και αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των αποκεντρωμένων μονάδων τους. Αρμοδιότητα των οργάνων των ΠεΣΥ. Δικαστική εκπροσώπηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η μεταβίβαση στα ΠεΣΥ των περιουσιακών στοιχείων των αποκεντρωμένων μονάδων του γίνεται αυτοδικαίως, χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου και επομένως δεν απαιτείται η μεταγραφή στο οικείο υποθηκοφυλακείο οποιασδήποτε πράξης ή συμβολαίου. –Αρμόδιο να αποφασίζει για την αξιοποίηση των περιουσιακών αυτών στοιχείων είναι το Διοικητικό Συμβούλιο του οικείου ΠεΣΥ. Κατά τη σύνταξη δε των πράξεων αγοραπωλησίας κλπ, ως εκπρόσωπος των ΠεΣΥ, συμβάλλεται ο Πρόεδρος αυτού. –Κατ εξαίρεση αρμόδιο όργανο για να αποφασίζει για την αποδοχή δωρεών ή κληροδοτημάτων υπέρ συγκεκριμένου νοσοκομείου, καθώς και για την αξιοποίηση αυτών είναι το Συμβούλιο Διοίκησης του ίδιου του Νοσοκομείου. –Κατά τη σύνταξη των σχετικών πράξεων, στις περιπτώσεις αυτές το Νοσοκομείο εκπροσωπείται από τον Διοικητή του. –Στις δίκες, που αφορούν την κυριότητα και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί της ακίνητης ή κινητής περιουσίας των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας διάδικος είναι το Νομικό Πρόσωπο του οικείου ΠεΣΥ, το οποίο εκπροσωπείται από τον Διοικητή του. Κατ εξαίρεση όμως, αν οι δίκες αυτές αφορούν σε περιουσιακά στοιχεία, τα οποία περιήλθαν σε συγκεκριμένο Νοσοκομείο από δωρεά ή κληροδότημα, διάδικος είναι το ίδιο το Νοσοκομείο, το οποίο εκπροσωπείται από τον Διοικητή του. –Διάδικος όμως στις δίκες, που αφορούν τη διαχείριση και τη χρήση των ως άνω περιουσιακών στοιχείων (μισθωτικές διαφορές κλπ) είναι οι ίδιες οι αποκεντρωμένες και ανεξάρτητες υπηρεσιακές μονάδες. –Σε περίπτωση κηρύξεως αναγκαστικής απαλλοτριώσεως σε βάρος ακινήτων Νοσοκομείων του ΕΣΥ ή Κέντρων Υγείας, δικαιούχος της αποζημιώσεως, που καθορίζεται, είτε δικαστικώς, είτε εξωδίκως είναι το Νομικό Πρόσωπο του ΠεΣΥ. –Διάδικος στις δίκες αυτές περί καθορισμού τιμής μονάδος αποζημιώσεως και αναγνωρίσεως των δικαιούχων αυτής είναι το ΠεΣΥ, εκπροσωπούμενο από τον Διοικητή του.