×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/241/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 496/1974, 2214/1994, 1083/1980

Δυνατότητα του Τ.Π. & Δανείων να ανατοκίζει οφειλές που δεν προέρχονται από δάνεια και μέχρι ποίου ύψους. Δυνατότητα ανατοκισμού των οφειλομένων προς το Τ.Π. & Δανείων τόκων από χρέη που δεν προέρχονται από δάνεια, υφίσταται μόνο με τις προϋποθέσεις του άρθρου 296 Α.Κ., ενώ δεν είναι δυνατή η καθ’ οιονδήποτε τρόπο καθιέρωση περιορισμού του ύψους των τόκων οι οποίοι επιβαρύνουν το κεφάλαιο αναφορικά με τα χρέη αυτά. Δεν υφίσταται δυνατότητα διαγραφής από την Υπηρεσία αυτεπαγγέλτως και με δική της πρωτοβουλία των ήδη βεβαιωθέντων ποσών, κατά το μέρος που αφορούν εκτοκισμό οφειλόμενων τόκων υπερημερίας. (ομοφ.) Κατάσταση : Αποδεκτή


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/78/2017

Παρακράτηση από το Τ.Π.& Δανείων τοκοχρεωλυτικών δόσεων δανείου από τις συνταξιοδοτικές παροχές των τέκνων δανειολήπτη που απεβίωσε εν υπηρεσία. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Σε περίπτωση θανάτου εν υπηρεσία δανειολήπτη του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, το Ταμείο, για την εξυπηρέτηση ληξιπρόθεσμων ή μη δόσεων του ληφθέντος δανείου, νομίμως προβαίνει τόσο στη δέσμευση του εφάπαξ βοηθήματος, από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα και αν απονέμεται αυτό, όσο και σε παρακράτηση από τη σύνταξη που λαμβάνουν τα τέκνα του, ουδεμία δε έννομη επιρροή ασκεί τυχόν εκ μέρους των τέκνων αποποίηση ή αποδοχή της κληρονομιάς με το ευεργέτημα της απογραφής (ομόφ).


ΝΣΚ/168/2014

Δυνατότητα ή μη του Τ.Π. & Δανείων να συνομολογήσει εγκεκριμένο δάνειο προς τη Δ.Ε.Υ.Α. Φλώρινας (ν.π.ι.δ.) μετά τη δημοσίευση του π.δ.169/2013 και του ν. 4254/2014.


ΝΣΚ/336/2011

Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων – Δυνατότητα χορήγησης δανείων προς Ν.Π.Ι.Δ. κοινωφελούς χαρακτήρα, Δημόσιους Οργανισμούς, Δημόσιες Επιχειρήσεις, Φιλανθρωπικά κ.ά. κοινωφελή ιδρύματα, μετά την έκδοση του Ν. 3965/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Τ.Π. & Δανείων μπορεί και μετά την έκδοση του Ν. 3965/2011, με τον οποίο αναμορφώνεται το πλαίσιο λειτουργίας του Τ.Π. & Δανείων και συνιστάται σ’ αυτό κλάδος εμπορικών δραστηριοτήτων διακεκριμένος του δεσμευμένου τομέα, που εξακολουθεί να λειτουργεί υπό καθεστώς δημοσίου νομικού προνομίου, να συνεχίσει να χορηγεί δάνεια προς Ν.Π.Ι.Δ. κοινωφελούς χαρακτήρα, Δημόσιους Οργανισμούς, Δημόσιες Επιχειρήσεις, Φιλανθρωπικά και άλλα κοινωφελή ιδρύματα, σύμφωνα με τους όρους, διαδικασία και προϋποθέσεις του ΠΔ 256/1984 και της υπ’ αριθ. 2021/13-12-1984 απόφασης του Δ.Σ. του, μέχρι την έκδοση του προβλεπόμενου από το άρθρο 4 του Ν. 3965/2011 κανονισμού, εφόσον με αυτόν τεθεί νέο θεσμικό πλαίσιο που να ρυθμίζει τα εν λόγω δάνεια. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/501/2004

Δημοτικές Επιχειρήσεις. Δυνατότητα παροχής εγγυήσεως από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης για δάνεια που συνάπτουν δημοτικές επιχειρήσεις, τις οποίες έχουν συστήσει ή μετέχουν σ’ αυτές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υφίσταται δυνατότητα παροχής εγγυήσεως εκ μέρους των ΟΤΑ για δάνεια, που συνάπτουν οι δημοτικές επιχειρήσεις, που έχουν συστήσει ή μετέχουν σ’ αυτές, εφόσον η παροχή αυτής, κατά παραίτηση της ενστάσεως διζήσεως (άρθρο 855 ΑΚ) και του αναγωγικού δικαιώματος (άρθρο 858 ΑΚ), συνεπάγεται ισοδύναμο αποτέλεσμα προς χρηματοδότηση, η οποία δεν είναι επιτρεπτή, κατ’ άρθρο 277 παρ.8 Δ.Κ.Κ. (ομόφωνα) Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η παροχή εγγυήσεως για δάνεια που συνάπτουν οι «ιδιόμορφες» δημοτικές επιχειρήσεις ραδιοφωνίας (πλειοψ.) καθώς και για δάνεια που λαμβάνουν οι δημοτικές επιχειρήσεις από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/42/2018

Διευθέτηση από το Τ.Π.& Δανείων τόκων υπερημερίας στις περιπτώσεις δανειοληπτών των οποίων περιορίστηκαν, δυνάμει του άρθρου 39 του ν. 3259/2004, οι ληξιπρόθεσμες, κατά την έναρξη ισχύος του άρθρου αυτού, οφειλές, αλλά δεν τηρήθηκε η ρύθμιση εξόφλησης. Για τις περιπτώσεις των ήδη, κατά την έναρξη ισχύος του άρθρου 39 του ν. 3259/2004, ληξιπρόθεσμων οφειλών, τα πιστωτικά ιδρύματα όφειλαν να προχωρήσουν σε αναπροσαρμογή του ύψους των απαιτήσεών τους, με την έναρξη ισχύος του νόμου (4-8-2004) και, επομένως, μία φορά επαναπροσδιορίστηκαν οι οφειλές αυτές και δεν μπορούν να προσδιοριστούν εκ νέου, εάν δε ο οφειλέτης δεν τήρησε τη ρύθμιση εξόφλησης, νομίμως βαρύνονται οι οφειλές με τόκους υπερημερίας. Ειδικώς δε για το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, παρέχεται η δυνατότητα στο Διοικητικό Συμβούλιο αυτού, δυνάμει της διατάξεως της παρ. 6 του άρθρου 25 του ν. 3867/2010, με απόφασή του, μετά από αίτηση του υποχρέου, να διευθετήσει τους τόκους υπερημερίας των περιπτώσεων αυτών (ομόφ.).


106336/2021

«Μέτρα και οδηγίες για τη λειτουργία του Τ.Π. & Δανείων στο πλαίσιο λήψης μέτρων πρόληψης και προστασίας για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού COVID-19 - Εξυπηρέτηση συναλλασσόμενου κοινού»  ΑΔΑ:6Ψ2Δ46ΜΠ3Ζ-5Ο7


ΝΣΚ/219/2016

Παρακράτηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (Τ.Π.& Δανείων) τοκοχρεωλυτικών δόσεων δανείου, από τις μεταβιβασθείσες, στην οικογένεια αποβιώσαντος δανειολήπτη, συνταξιοδοτικές παροχές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση θανάτου δανειολήπτη του Τ.Π.& Δανείων και αποποίησης της κληρονομιάς του από τα μέλη της οικογένειας του, τα οποία καθίστανται δικαιούχοι εξ ίδιου δικαίου συνταξιοδοτικών παροχών, λόγω θανάτου του άμεσα ασφαλισμένου, δεν είναι νόμιμη η παρακράτηση από το Ταμείο τμήματος των συνταξιοδοτικών αυτών παροχών για την εξυπηρέτηση των δανειακών υποχρεώσεων του αποβιώσαντος δανειολήπτη. (ομοφ.) Βλ. και τις 78/2017, 106/2018 γνωμοδοτήσεις.


ΝΣΚ/322/2009

Επαρχιακός Τύπος. Δυνατότητα δανειοδότησής του από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων δύναται να δανειοδοτήσει μόνο τα περιοριστικά αναφερόμενα στο άρθρο 1 του Π.Δ. 256/1984 πρόσωπα και μόνο για τους σκοπούς που ρητά αναγράφονται στο άρθρο 2 του ιδίου Π.Δ. Ο επαρχιακός τύπος (εφημερίδες και περιοδικά) λειτουργεί ως εμπορική επιχείρηση (είτε με ατομική μορφή, είτε με μορφή εταιρείας, είτε συνεταιρισμού) που δεν δύναται να θεωρηθεί ακόμη και αν λειτουργεί με τη μορφή Ν.Π.Ι.Δ. ότι έχει κοινωφελή χαρακτήρα. Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατή η δανειοδότησή του σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο που διέπει τη χορήγηση δανείων από το Τ.Π. & Δανείων (ομοφ.).


ΝΣΚ/103/2022

Υποβολή ερωτημάτων σχετικά με τα τέλη χαρτοσήμου επί των τόκων των ενυπόθηκων δανείων που χορηγήθηκαν από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων πριν τις 28-6-2006 (...)α) Οι δανειολήπτες που έλαβαν δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων πριν τις 28.06.2006 και έχουν εξοφλήσει το κεφάλαιο και τους τόκους του δανείου τους, στο σύνολό τους, χωρίς να τους έχει ζητηθεί να καταβάλουν μέχρι σήμερα τέλη χαρτοσήμου επί των τόκων του δανείου τους, δεν έχουν υποχρέωση να καταβάλουν αυτά (τα τέλη χαρτοσήμου επί των τόκων του δανείου) στο στάδιο της προδικασίας για την εξάλειψη της υποθήκης (ομόφωνα). β) Ο χρόνος παραγραφής της υποχρέωσης των δανειοληπτών για καταβολή των τελών χαρτοσήμου επί των τόκων των ως άνω δανείων είναι πενταετής (κατά κανόνα και με την επιφύλαξη τυχόν ιδιαιτεροτήτων και ειδικότερων όρων κάθε περίπτωσης δανειακής σύμβασης), με αφετηρία το τέλος του έτους εντός του οποίου καταβλήθηκαν οι τόκοι κάθε δόσεως του δανείου (ομόφωνα). Επειδή δε η απαλλαγή από τα τέλη χαρτοσήμου ισχύει από 28.06.2006 για τα εν γένει δάνεια του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, ανεξάρτητα από τον χρόνο σύναψής τους, η σχετική παραγραφή αυτή αρχίζει από το τέλος του έτους 2006 (κατά πλειοψηφία). γ) Υπόχρεος για την επιστροφή στους δανειολήπτες των ποσών που έχουν ήδη καταβάλει ως τέλη χαρτοσήμου επί των τόκων μετά την παραγραφή της αξίωσης του Δημοσίου να ζητήσει την καταβολή τους, είναι η Φορολογική Αρχή (ΑΑΔΕ) που τα εισέπραξε εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα η αρμόδια Δ.Ο.Υ., προς την οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση, με τη συνήθη διαδικασία επιστροφής φόρων και τελών, εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές νόμιμες προϋποθέσεις (ομόφωνα).


ΝΣΚ/381/2014

Δυνατότητα ή μη του Τ.Π. & Δανείων να αποδώσει, σε ποιον και με ποιες προϋποθέσεις, αποζημίωση από απαλλοτρίωση, για την είσπραξη της οποίας η δικαστικώς αναγνωρισθείσα δικαιούχος χορήγησε συμβολαιογραφική πληρεξουσιότητα προς τρίτο πρόσωπο, την οποία στη συνέχεια ανακάλεσε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Τ.Π. & Δανείων, δεσμευόμενο από το δεδικασμένο της απόφασης αναγνώρισης δικαιούχων αποζημίωσης της απαλλοτρίωσης, υποχρεούται να καταβάλλει την αποζημίωση στην δικαστικώς αναγνωρισθείσα δικαιούχο Α. Π., η οποία εξακολουθεί να είναι φορέας του δικαιώματός της, βάσει της σύμβασης παρακατάθεσης, ενώ οφείλει να αρνηθεί την καταβολή αυτής στη φερόμενη ως πληρεξουσία Ε. Π., άνευ προσκομίσεως νεώτερου πληρεξουσίου, με το οποίο θα αίρεται η όποια αμφισβήτηση προέκυψε εκ μέρους της τελευταίας, σχετικά με την εγκυρότητα ή μη της ανάκλησης της πληρεξουσιότητας. (ομοφ.)