×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/243/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εγγραφή Ε/Γ σκάφους (λάντζας) στα μητρώα λαντζών του Κ.Λ. Ελευσίνας, άνευ εκδόσεως νέας άδειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η χορηγηθείσα σε σκάφος (λάντζα) άδεια εκτέλεσης λεμβουχικών εργασιών ισχύει για την εκτέλεση αυτών στην περιοχή χωρικής αρμοδιότητας της εκδούσης Αρχής. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/460/2004

Προσμέτρηση του πλεονάσματος ημερών ναύλων που πραγματοποιήθηκαν από επαγγελματικό τουριστικό πλοίο, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 438/76 (πριν τεθεί σε ισχύ ο Ν 2743/99) και λήψη αυτού υπόψη για τον καθορισμό της ημερομηνίας παύσης ισχύος της άδειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το πλεόνασμα ημερών ναύλων που πραγματοποιήθηκαν από επαγγελματικό τουριστικό πλοίο, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 438/76, δύναται να προσμετρηθεί στις ημέρες ναύλου που πραγματοποιήθηκαν τα επόμενα έτη, που το πλοίο ήταν εφοδιασμένο με άδεια του Ν 2743/99, και να ληφθεί υπόψη για τον καθορισμό της ημερομηνίας παύσης ισχύος της άδειας, αφού τα κατώτατα όρια ναύλωσης αναφέρονται στο σκάφος και δεν συναρτώνται προς το πρόσωπο του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή αυτού. Το γεγονός δε ότι η χορηγηθείσα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 2743/99, άδεια θεωρείται νέα άδεια, δεν μπορεί να αποστερήσει το σκάφος από το αποκτηθέν δικαίωμα συνυπολογισμού του πλεονάσματος ημερών ναύλων που είχε ήδη κατά το χρόνο κατάργησης των διατάξεων του Ν 438/76.


ΝΣΚ/405/2002

Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο. Εισφορά άρθρου 59 παρ.2 Ν 1914/1990.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η καταβολή της προβλεπομένης από την διάταξη του άρθρου 59 του Ν 1914/90 εισφοράς προς χορήγηση αδείας σκοπιμότητος δρομολογήσεως πλοίου, συνδέεται με την ικανοποίηση του αιτήματος, δηλαδή την παροχή αδείας σκοπιμότητος δρομολογήσεως πλοίου. Από της εκδόσεως, επομένως, αποφάσεως του ΣτΕ, με την οποία ακυρώνεται η χορηγηθείσα άδεια σκοπιμότητος, θεωρείται ότι ουδέποτε χορηγήθηκε η αιτηθείσα άδεια σκοπιμότητος, τούτο δε συνεπάγεται την εκ μέρους της Διοικήσεως υποχρέωση επιστροφής της καταβληθείσης υπέρ του ΝΑΤ εισφοράς, δεδομένου ότι έχει πάψει να υφίσταται ο δικαιολογητικός λόγος καταβολής ταύτης.


ΝΣΚ/123/2007

Ακύρωση νέας εγκρίσεως, κατά παρέκκλιση κυκλοφοριακής συνδέσεως πρατηρίου υγρών καυσίμων μετά την δικαστική ακύρωση της κυκλοφοριακής συνδέσεως που είχε εγκριθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ΒΔ 465/1970.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση οφείλει να ακυρώσει την χορηγηθείσα, νέα έγκριση, κατά παρέκκλιση κυκλοφοριακής σύνδεσης που χορηγήθηκε σε πρατήριο υγρών καυσίμων, συμμορφούμενη προς την υπ’ αρ. 2666/2004 απόφαση του ΣτΕ. Δεν έχει εφαρμογή στην συγκεκριμένη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 19 παρ.2 του ΠΔ 143/1989, όπως είχε αντικατασταθεί με το άρθρο 7 του ΠΔ 401/1993 επειδή πρόκειται για λειτουργία πρατηρίου σε περιοχή εκτός σχεδίου και εκτός κατοικημένης περιοχής, όπου η κυκλοφοριακή σύνδεσή του είχε εξ υπ’ αρχής εγκριθεί βάσει των διατάξεων του ΒΔ 465/1970 και η σύνδεση αυτή ακυρώθηκε με την υπ’ αρ. 2666/2004 απόφαση του ΣτΕ.


ΝΣΚ/73/2023

Ερωτάται: α) Εάν αρμόδιος να προτείνει την έκδοση προεδρικού διατάγματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 παρ.1 του ν. 4067/2012 (Α΄79) για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, σε έκταση που βρίσκεται εντός των ορίων της χωρικής αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας –Θράκης) και συγκεκριμένα στα οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) 1094 και 1094α στην περιοχή Νέας Κρήνης του Δήμου Καλαμαριάς νομού Θεσσαλονίκης, η οποία εμπίπτει σε ζώνη 500 μέτρων από την ακτή και εντός της οποίας υπάρχει διατηρητέο κτίσμα, είναι ο Υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας και Θράκης) ή ο ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Αρμόδιος για την πρόταση έκδοσης προεδρικού διατάγματος για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στα οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) 1094 και 1094α του Δήμου Καλαμαριάς νομού Θεσσαλονίκης, που περικλείονται από τις οδούς Χρ. Σμύρνης, Μιαούλη Π, Ιωακείμ Γ. και Παπαναστασίου είναι ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ) (ομόφωνα). β) Η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρότι πρόκειται για εντοπισμένη τροποποίηση, διενεργείται με προεδρικό διάταγμα, διότι τα ως άνω οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) εμπίπτουν σε ευαίσθητη από την άποψη προστασίας του περιβάλλοντος περιοχή, δεδομένου ότι βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων από την ακτή (ομόφωνα).


ΝΣΚ/81/2013

Διατήρηση αναστολής ή μη άδειας- εγκρίσεως, που χορηγήθηκε σε μισθωτή ακινήτου, που βρίσκεται σε προστατευόμενη από τη Γενική Γραμματεία Πολιτισμού περιοχή, για την εκτέλεση εργασιών αποκαταστάσεως του ακινήτου αυτού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση θα πρέπει να εμμείνει στην αναστολή της χορηγηθείσας στον Α.Π. άδειας- εγκρίσεως εκτελέσεως εργασιών αποκαταστάσεως ακινήτου, που βρίσκεται στον προστατευόμενο από την Γενική Γραμματεία Πολιτισμού οικισμό της Μεσαιωνικής Πόλεως της Ρόδου, μέχρις ότου επιλυθεί δικαστικώς (με την έκδοση οριστικής αποφάσεως επί της από 10-8-2011 και με αριθμό καταθέσεως 232/23-8-2011 αναγνωριστικής αγωγής) το ζήτημα σχετικά με το ποιος έχει τη χρήση του ακινήτου αυτού. Περαιτέρω, για τον ίδιο λόγο, δεν θα πρέπει να χορηγήσει άδεια- έγκριση εκτελέσεως εργασιών αποκαταστάσεως και στους συνιδιοκτήτες- εκμισθωτές του ακινήτου αυτού και δη μέχρι εκδόσεως αποφάσεως επί της άνω αγωγής των. (ομοφ.)


ΔΕΚ/C-382/2008

Περίληψη της αποφάσεως 1. Μεταφορές – Αεροπορικές μεταφορές – Έννοια – Εμπορική αεροπορική μεταφορά επιβατών με αερόστατο θερμού αέρος (Άρθρα 12 ΕΚ, 49 ΕΚ, 51 § 1, ΕΚ και 80 § 2, ΕΚ) 2. Κοινοτικό δίκαιο – Αρχές – Ίση μεταχείριση – Διάκριση λόγω ιθαγενείας – Απαγορεύεται (Άρθρο 12 ΕΚ) 3. Κοινοτικό δίκαιο – Αρχές – Ίση μεταχείριση – Διάκριση λόγω ιθαγενείας – Απαγορεύεται (Άρθρο 12 ΕΚ) 1. Η εμπορική αεροπορική μεταφορά επιβατών με αερόστατο θερμού αέρος εμπίπτει στον τομέα των μεταφορών και, ειδικότερα, στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, τον οποίο αφορά το άρθρο 80, παράγραφος 2, ΕΚ. Καίτοι βάσει του εν λόγω άρθρου 80, παράγραφος 2, ΕΚ, εφόσον ο κοινοτικός νομοθέτης δεν έχει αποφασίσει άλλως, οι θαλάσσιες και οι αεροπορικές μεταφορές εξαιρούνται από τους κανόνες του κεφαλαίου V του τρίτου μέρους της Συνθήκης που αφορούν την κοινή πολιτική μεταφορών, εντούτοις οι μεταφορές αυτές, όπως οι λοιποί τρόποι μεταφοράς, εξακολουθούν να υπόκεινται στους γενικούς κανόνες της Συνθήκης. Παρά ταύτα, όσον αφορά την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών, βάσει του άρθρου 51, παράγραφος 1, ΕΚ, το άρθρο 49 ΕΚ δεν έχει αυτό καθ’ εαυτό εφαρμογή στον τομέα της αεροπλοΐας. Αντιθέτως, η εμπορική αεροπορική μεταφορά επιβατών με αερόστατο θερμού αέρος εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της Συνθήκης και επομένως υπόκειται σε γενικό κανόνα της τελευταίας όπως το άρθρο 12 ΕΚ. Συγκεκριμένα, ο κοινοτικός νομοθέτης έχει θεσπίσει διάφορα μέτρα βάσει του άρθρου 80, παράγραφος 2, ΕΚ, τα οποία δύνανται να αφορούν μια τέτοια αεροπορική μεταφορά. Όσον αφορά τον κανονισμό 2407/92 περί της εκδόσεως αδειών των αερομεταφορέων, από τις δύο πρώτες αιτιολογικές σκέψεις του προκύπτει ότι ο σκοπός που το Συμβούλιο επεδίωκε με την έκδοση του εν λόγω κανονισμού ήταν να εφαρμοστεί, από τις 31 Δεκεμβρίου 1992, μια πολιτική αεροπορικών μεταφορών ώστε να πραγματωθεί σταδιακώς η εσωτερική αγορά, η οποία συνεπάγεται έναν χώρο χωρίς εσωτερικά σύνορα εντός του οποίου διασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, των προσώπων, των υπηρεσιών και των κεφαλαίων. Πάντως, ο ευρύς αυτός σκοπός a priori καταλαμβάνει και μια εμπορική αεροπορική μεταφορά επιβατών με αερόστατο θερμού αέρος. (βλ. σκέψεις 19, 21-23, 26-27, 29) 2. Το άρθρο 12 ΕΚ αποκλείει ρύθμιση κράτους μέλους η οποία, για την οργάνωση πτήσεων με αερόστατο εντός αυτού του κράτους μέλους και με την απειλή διοικητικών κυρώσεων σε περίπτωση μη τηρήσεως της ρυθμίσεως αυτής, απαιτεί από πρόσωπο, το οποίο κατοικεί ή είναι εγκατεστημένο σε άλλο κράτος μέλος και διαθέτει σε αυτό το δεύτερο κράτος μέλος άδεια οργανώσεως εμπορικών πτήσεων με αερόστατο, να έχει κατοικία ή έδρα στο πρώτο κράτος μέλος. Συγκεκριμένα, αφενός, το κριτήριο διαφοροποιήσεως που στηρίζεται στην κατοικία καταλήγει, στην πράξη, στο ίδιο αποτέλεσμα με τις διακρίσεις λόγω ιθαγενείας, εφόσον δημιουργεί τον κίνδυνο να αποβεί εις βάρος κυρίως των υπηκόων άλλων κρατών μελών, στο μέτρο που οι μη κάτοικοι ημεδαπής είναι το συνηθέστερο αλλοδαποί. Αφετέρου, το κριτήριο διαφοροποιήσεως που στηρίζεται στον τόπο της έδρας, κατ’ αρχήν, δημιουργεί διακρίσεις λόγω ιθαγενείας. (βλ. σκέψεις 34, 37, 44 και διατακτ.) 3. Το άρθρο 12 ΕΚ αποκλείει ρύθμιση κράτους μέλους η οποία, για την οργάνωση πτήσεων με αερόστατο εντός αυτού του κράτους μέλους και με την απειλή διοικητικών κυρώσεων σε περίπτωση μη τηρήσεως της ρυθμίσεως αυτής, επιβάλλει σε πρόσωπο, το οποίο κατοικεί ή είναι εγκατεστημένο σε άλλο κράτος μέλος και διαθέτει σε αυτό το δεύτερο κράτος μέλος άδεια οργανώσεως εμπορικών πτήσεων με αερόστατο, υποχρέωση αποκτήσεως νέας άδειας χωρίς να λαμβάνεται δεόντως υπόψη το γεγονός ότι οι προϋποθέσεις αδειοδοτήσεως είναι στην ουσία ίδιες με εκείνες βάσει των οποίων του έχει ήδη χορηγηθεί άδεια στο δεύτερο κράτος μέλος. Συγκεκριμένα, μια τέτοια ρύθμιση εισάγει κριτήριο διαφοροποιήσεως το οποίο στην πράξη καταλήγει στο ίδιο αποτέλεσμα με κριτήριο στηριζόμενο στην ιθαγένεια, επειδή στην πράξη η υποχρέωση που επιβάλλεται από την ρύθμιση αυτή αφορά κυρίως υπηκόους άλλων κρατών μελών ή εταιρίες που εδρεύουν σε άλλα κράτη μέλη. Ασφαλώς, το συμφέρον προστασίας της ζωής και της υγείας των μεταφερομένων προσώπων και το συμφέρον ασφάλειας της αεροπλοΐας συνιστούν αναντίρρητα θεμιτούς σκοπούς. Παρά ταύτα, το γεγονός ότι κράτος μέλος επιβάλλει σε ένα πρόσωπο υποχρέωση αποκτήσεως νέας άδειας, χωρίς να λαμβάνεται δεόντως υπόψη το γεγονός ότι οι προϋποθέσεις αδειοδοτήσεως είναι στην ουσία ίδιες με εκείνες βάσει των οποίων του έχει ήδη χορηγηθεί άδεια σε άλλο κράτος μέλος, δεν είναι αναλογικό με τους θεμιτούς σκοπούς που επιδιώκονται. Συγκεκριμένα, εφόσον στην ουσία είναι ίδιες οι προϋποθέσεις χορηγήσεως, εντός των δύο κρατών μελών, των αδειών μεταφοράς, πρέπει να θεωρηθεί ότι τα προαναφερθέντα έννομα συμφέροντα έχουν ήδη ληφθεί υπόψη κατά τη χορήγηση της πρώτης άδειας εντός του άλλου κράτους μέλους. (βλ. σκέψεις 38-39, 42, 44 και διατακτ.)