×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/250/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δικαίωμα είσπραξης εφάπαξ χρηματικού ποσού, που αντιστοιχεί σε διαφορά αποδοχών θανόντος στελέχους του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., από τους εξ αδιαθέτου κληρονόμους του, οι οποίοι προέβησαν σε αποποίηση της επαχθείσας σε αυτούς κληρονομιάς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι πλησιέστεροι εν ζωή συγγενείς θανόντος στελέχους του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και εξ αδιαθέτου κληρονόμοι του, οι οποίοι αποποιήθηκαν την κληρονομία του, δεν έχουν δικαίωμα να εισπράξουν το εφάπαξ χρηματικό ποσό του άρθρου 4 της κ.υ.α. με αριθμό οικ.2/88411/ΔΕΠ/2018 (ομόφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/244/2017

Αμοιβή διορισθέντος από το Δικαστήριο προσωρινού κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομίας όταν δεν υπάρχει ενεργητικό, ενώ υπάρχουν εξ αδιαθέτου κληρονόμοι, οι οποίοι δεν έχουν αποποιηθεί την κληρονομία. Ο διορισθείς προσωρινός κηδεμόνας σχολάζουσας κληρονομίας, η οποία δεν έχει ενεργητικό και της οποίας οι εμφανισθέντες κληρονόμοι αρνούνται την παραλαβή, με την περάτωση του έργου του, θα αμειφθεί εξ ολοκλήρου από τους πόρους του άρθρου 65, σε συνδυασμό με το άρθρο 30 παρ. 3 του ν. 4182/2013. (ομόφ.)  


ΝΣΚ/241/2018

Χορήγηση ή μη άδειας ανατροφής τέκνου σε στέλεχος του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., του οποίου η σύζυγος, υπάλληλος του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, έχει, ήδη, κάνει ολική χρήση των διευκολύνσεων, που δικαιούται η ίδια ως εργαζόμενη μητέρα - Εφαρμοστέες διατάξεις.α) Στην περίπτωση στελέχους του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., συζύγου υπαλλήλου του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, εφαρμόζονται, ως προς τη χορήγηση σε αυτόν άδειας ανατροφής τέκνου, οι διατάξεις του άρθρου 6 παρ.10 του π.δ. 80/2015 (πλειοψ.). β) Η άδεια ανατροφής τέκνου, που προβλέπεται για τα στελέχη του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., κατ’ άρθρο 6 παρ.3 του ιδίου ως άνω π.δ/τος, είναι όμοια διευκόλυνση με την άδεια φροντίδας τέκνου, που χορηγείται στους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα με τη μορφή μειωμένου ωραρίου (ομόφ.). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν δικαιούται να λάβει άδεια ανατροφής τέκνου, το εν λόγω στέλεχος του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., επειδή η σύζυγός του έχει κάνει ολική χρήση των διευκολύνσεων, που δικαιούται η ίδια, ως εργαζόμενη μητέρα (πλειοψ.). 


ΝΣΚ/99/2022

Ερωτάται αν η διάταξη της περίπτωσης δ’ της παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 3079/2002, είναι δυνατό να εφαρμοσθεί στην περίπτωση κατά την οποία σύμφωνα με το πόρισμα Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης ο θανάσιμος τραυματισμός εν ενεργεία στελέχους του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ προκλήθηκε εν ώρα διατεταγμένης υπηρεσίας και οφείλεται σε αυτοχειρία.(...)Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 2 περίπτ. δ’ του ν.3079/2002, που ορίζει ότι οι διατελούντες σε χηρεία σύζυγοι του προσωπικού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) που απεβίωσε κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας ή εξαιτίας της υπηρεσίας, εφόσον έχουν στη ζωή ένα τουλάχιστον ανήλικο τέκνο, προσλαμβάνονται, μετά από αίτησή τους, ως διοικητικοί υπάλληλοι με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και σε θέση ανάλογη των προσόντων τους στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ή στα εποπτευόμενα από αυτό Ν.Π.Δ.Δ., στην περίπτωση κατά την οποία σύμφωνα με το πόρισμα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης ο θανάσιμος τραυματισμός εν ενεργεία στελέχους του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ προκλήθηκε εν ώρα διατεταγμένης υπηρεσίας και οφείλεται σε αυτοχειρία (ομόφωνα).


ΝΣΚ/98/2019

Εάν είναι δυνατό να γίνουν δεκτές αιτήσεις για μετάθεση σε κενές οργανικές θέσεις σε Έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων, που υπέβαλαν κατά τις διατάξεις του άρθρου 115 του ν. 4504/2017 Ανώτεροι Αξιωματικοί Λιμενικού Σώματος– Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.), οι οποίοι προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και προήχθησαν μέχρι και το βαθμό που κατέχουν πριν την ισχύ του παραπάνω νόμου (29-11-2017), χωρίς να έχουν συμπληρώσει πραγματικά τα ειδικά τυπικά προσόντα, τα οποία απαιτούνται για την προαγωγή τους στο βαθμό του Πλωτάρχη Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και στους επόμενους από αυτόν βαθμούς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν μπορούν να γίνουν δεκτές οι ανωτέρω αιτήσεις διότι, όπως συνάγεται από τις διατάξεις του άρθρου 115 παρ. 5 και 6 του ν. 4504/2017, ο νομοθέτης αξιώνει ως επιπρόσθετη προϋπόθεση για τη μετάθεση στις παραπάνω θέσεις Ανώτερων Αξιωματικών, οι οποίοι προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., να έχουν πραγματικά εκπληρώσει τις προϋποθέσεις που απαιτούνται ως ειδικά τυπικά προσόντα για την προαγωγή τους μέχρι και το βαθμό που κατέχουν (πλειοψ.).


ΝΣΚ/143/2019

Ζητήματα που γεννώνται κατά την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 4551/2018 και του άρθρου 65 του ν. 4504/2017, σχετικά με την αναδρομική διοικητική αποκατάσταση βαθμοφόρων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, οι οποίοι προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων. (...) α) Η διοικητική αποκατάσταση, λόγω σύντμησης του χρόνου παραμονής στο βαθμό που κατέχουν οι ως άνω βαθμοφόροι Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., είναι υποχρεωτική εκ του νόμου, γίνεται δε αυτεπάγγελτα και κατά παρέκκλιση της διαδικασίας κρίσεων από τα αρμόδια κατά περίπτωση Συμβούλια Κρίσεων. β) Η ως άνω διοικητική αποκατάσταση γίνεται αναδρομικά και έχει ως αποτέλεσμα την απονομή του κατεχόμενου βαθμού ένα έτος νωρίτερα. γ) Η Διοίκηση δεν οφείλει να ανακαλέσει τις διοικητικές πράξεις εγγραφής ορισμένων από τους ανωτέρω βαθμοφόρους Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. σε πίνακα κρίσεων «Παραμενόντων στον ίδιο βαθμό». δ) Η ως άνω διοικητική αποκατάσταση δεν γίνεται κατά παρέκκλιση των διατάξεων των άρθρων 11 και 19 του π.δ/τος 81/2012 (ομόφ.).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/104/2018

ΕΦΑΠΑΞ:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα ειδικότερα έγιναν ερμηνευτικά δεκτά στη νομική σκέψη της παρούσας (υπό στοιχ ΙΙ.Α και Β), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η υπό κρίση δαπάνη παρίσταται, εν προκειμένω, νόμιμη. Και τούτο, διότι, λαμβάνοντας υπόψη ότι με το άρθρο 56 παρ. 1 του ν. 2084/1992 εισήχθη, καταρχήν, για τους μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένους σε οποιοδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης, όπως η ....– …., η οποία κατά το χρονικό αυτό σημείο ήταν ασφαλισμένη στο Τ.Α.Ε., ευνοϊκή ρύθμιση για τα τέκνα θανόντος ασφαλισμένου που κληρονομούν εξ αδιαθέτου, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι του χρηματικού εντάλματος πληρωμής, τέκνα της προαναφερόμενης δημοτικής υπαλλήλου, δικαιούνται σε κάθε περίπτωση να λάβουν το εφάπαξ βοήθημα, κατά το λόγο της κληρονομικής τους μερίδας, ελλείψει άλλων δικαιούχων προσώπων, ήτοι κατά το ένα τρίτο έκαστος, μολονότι η δικαιοπάροχός τους δεν είχε κατά το χρόνο του θανάτου της αποκτήσει δικαίωμα για τη λήψη αυτού και ανεξαρτήτως του ότι οι ίδιοι δεν δικαιούνται να λάβουν σύνταξη από το Δημόσιο ταμείο λόγω του θανάτου της μητέρας τους. Ως εκ τούτου, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας τυγχάνει απορριπτέος ως αβάσιμος, καθόσον εφαρμοστέες, εν προκειμένω, δεν είναι οι διατάξεις του ν. 103/1975 αλλά οι καταστατικές διατάξεις του Τ.Π.Δ.Υ., βάσει των οποίων ρυθμίζεται το ζήτημα της λήψης του εν λόγω βοηθήματος από τα μέλη της οικογένειας θανόντος ασφαλισμένου, τούτο δε κατά ρητή πρόβλεψη του άρθρου 21 του ν. 3232/2004.


ΝΣΚ/482/2006

Το εφάπαξ βοήθημα μεταβιβάζεται σε κάθε περίπτωση στα αναφερόμενα στο άρθρο 56 παρ.1 του Ν 2084/1992 πρόσωπα (όπως αυτό ισχύει σήμερα μετά τις τροποποιήσεις του με τα άρθρα 9 παρ.3 του Ν 2335/1995 και 16 παρ.5 εδ.β’ Ν 2556/1997) τα οποία το δικαιούνται όχι κληρονομικώ δικαίω, αλλά με βάση την ανωτέρω δημοσίου δικαίου διάταξη. Το δικαίωμα επί του εφάπαξ αυτού είναι σε κάθε περίπτωση κληρονομητό, γιατί το κληρονομικό δικαίωμα των αναφερομένων στη διάταξη προσώπων προστατεύεται από το άρθρο 1 του πρώτου πρόσθετου πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Το εφάπαξ αυτό, θα χορηγηθεί στους κατά τις διατάξεις κάθε φορέα ασφάλισης πρόνοιας δικαιούχους θανόντος ασφαλισμένου, οι οποίες και μόνο είναι εφαρμοστέες χωρίς άλλες διακρίσεις που δεν βρίσκουν κανένα έρεισμα στο νόμο.


60509/2021

Χορήγηση έκτακτης εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης ποσού 718,65€ σε κάθε έναν από τους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις, που καταστράφηκαν ολικά ή μερικά από τις πυρκαγιές, που έπληξαν περιοχές της χώρας τον Αύγουστο του 2021 και οι οποίοι κατέστησαν εξ αυτού του λόγου άνεργοι.


ΝΣΚ/419/2010

Δικαιούχοι της έκτακτης παροχής της παρ.9 του άρθρου 5 του Ν 3620/2007, για τα έτη 2003, 2004 και 2005, αποβιώσαντος μοναχού, συνταξιούχου δικαστικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Την έκτακτη παροχή του θανόντος συνταξιούχου δικαστικού - μοναχού Ι.Π., που αφορά τα έτη 2003, 2004 και 2005 δικαιούνται, κατά το μέρος που αφορά το χρονικό διάστημα από 1-1-2003 μέχρι την κουρά του (30-7-2004), οι κληρονόμοι του (εξ αδιαθέτου ή εκ διαθήκης), κατά το λόγο της κληρονομικής μερίδας εκάστου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Α.Κ. και όχι η Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας και, κατά το μέρος που αφορά το χρονικό διάστημα από την κουρά του (30-7-2004) μέχρι 31-12-2005, η Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας. (πλειοψ.)


ΔΕΔ/Θεσ/175/2025

Η απόφαση 175/2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου κληρονομιάς για το έτος 2019. Ο προσφεύγων, ανιψιός του θανόντος, κληρονόμησε την περιουσία ως μοναδικός εξ αδιαθέτου κληρονόμος λόγω διαδοχικών αποποιήσεων. Κατόπιν ελέγχου, διαπιστώθηκε ότι ο φόρος για τα 2/3 της περιουσίας έπρεπε να υπολογιστεί με βάση τους υψηλότερους συντελεστές της Γ' κατηγορίας, καθώς είχε μεσολαβήσει αποποίηση από μικρανιψιό (συγγενή Γ' κατηγορίας). Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το Άρθρο 30 του Κώδικα Φορολογίας Κληρονομιών αναφέρεται μόνο στον αμέσως προηγούμενο αποποιηθέντα, αλλά η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό. Κρίθηκε ότι σε περίπτωση διαδοχικών αποποιήσεων οφείλεται ο μεγαλύτερος φόρος μεταξύ όλων των αποποιηθέντων προσώπων, προς προστασία του δημοσίου συμφέροντος, με αποτέλεσμα την επικύρωση της οριστικής φορολογικής υποχρέωσης.