ΝΣΚ/101/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ενέργειες Διοικήσεως για εκτέλεση ακυρωτικής αποφάσεως Διοικητικού Εφετείου. Προϋποθέσεις παραπομπής αξιωματικών σε Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή από τον ΥΕΘΑ ή Α/ΓΕΣ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η Διοίκηση οφείλει σε εκτέλεση της σχετικής ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών να αναπέμψει την υπόθεση του υπόψη Αξ/κού στην ΑΥΕΣ προκειμένου αυτή να απαντήσει επί των τεθέντων διευκρινιστικών ερωτημάτων από το Α.Σ.Σ., το οποίο στη συνέχεια -αναλόγως των απαντήσεων αυτής- είναι αρμόδιο να αποφανθεί: ι) εάν ο υπόψη αξιωματικός πρέπει να εξακολουθήσει να παραμείνει στο στράτευμα και να εκτελεί υπηρεσία γραφείου ή ιι) υπέρ της μη παραμονής του στο στράτευμα με ειδική αναφορά στις υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες δεν επιτρέπουν την παραμονή και την ένταξη τούτου στην υπηρεσία γραφείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 14 παρ.6 και 7 του ΝΔ 1400/1973. β) Δεν δύνανται ο ΥΕΘΑ ή ο Α/ΓΕΣ να παραπέμψουν νομίμως εκ νέου τον υπόψη αξιωματικό στην Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή Στρατού. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/427/2000
Λιμενικό Σώμα. Αξιωματικοί. Ακύρωση αποφάσεως μεταθέσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου δια παράλειψη αιτιολογίας πράξεως μεταθέσεως, δεν κωλύεται η διοίκηση όπως προβή εντός εύλογου χρόνου εις έκδοσιν νέας αιτιολογημένης πράξεως.
ΝΣΚ/79/2005
Οφειλόμενες ενέργειες της Διοικήσεως κατόπιν εκδόσεως, επί εφέσεώς της, αποφάσεως του ΣτΕ, με την οποία επικυρώνεται η ακυρωθείσα με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου διοικητική πράξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση οφείλει να εκτελέσει απόφαση του ΣτΕ, με την οποία επικυρώνεται η ακυρωθείσα με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου διοικητική πράξη, και να ενεργήσει σύμφωνα με τα επιτασσόμενα με αυτή, δηλαδή σύμφωνα με το περιεχόμενο της αμετακλήτως επικυρωθείσης πράξεώς της, διότι δεν συντρέχουν λόγοι μη εφαρμογής της, να ανακαλέσει, δε, τις πράξεις, οι οποίες εκδόθηκαν σε εκτέλεση της ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου, και οι οποίες, εκ του λόγου αυτού, κατέστησαν άνευ νομίμου ερείσματος και συνεπώς παράνομες. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/45/2021
Αν, όταν συνταξιούχοι γήρατος του Δημοσίου (συμπεριλαμβανομένου και του Α.Π.) ζητούν να απαλλαγούν από τον φόρο εισοδήματος, την εισφορά κοινωνικής αλληλεγγύης κ.λπ. λόγω αναπηρίας και εξετάζονται για πρώτη φορά από την Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή (Α.Υ.Ε.), η οποία διαπιστώνει την ανικανότητά των και καθορίζει το ποσοστό αναπηρίας των και συνεπώς πληρούνται οι ιατρικές προϋποθέσεις εξαιρέσεώς των από παρακρατήσεις/μειώσεις επί των συντάξεων των, τα οικονομικά αποτελέσματα της αναπηρίας άρχονται : α) από της χρονοημερομηνίας υποβολής της αιτήσεως των συνταξιούχων προς την Υπηρεσία, ή β) από της χρονοημερομηνίας εκδόσεως της αποφάσεως της Α.Υ.Ε., ή γ) από της πρώτης του μηνός της χρονολογίας εκδόσεως της αποφάσεως της Α.Υ.Ε., ή δ) από της χρονοημερομηνίας ενάρξεως της αναπηρίας του συνταξιούχου.(...)Το χρονικό σημείο ενάρξεως παραγωγής των οικονομικών αποτελεσμάτων στην περίπτωση του συνταξιούχου Α.Π. ανάγεται στο Φεβρουάριο του 2018 (χρόνο επελεύσεως της ιατρικής αναπηρίας).
ΝΣΚ/463/2003
Τροποποίηση συμβάσεως προμήθειας Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τους όρους της υπό στοιχεία 0145Ε/02 συμβάσεως προμήθειας μεταξύ του ΥΕΘΑ/ΓΕΣ/ΔΠΜ και της εταιρείας INTRACOM A.E. είναι δυνατή η τροποποίηση αυτής, ώστε να συμπεριληφθεί σ αυτή ο αναλογών στα υλικά της προμήθειας Φ.Π.Α.
ΝΣΚ/336/2013
Αναδρομικός διορισμός μέλους ΔΕΠ της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, μετά από ακυρωτική απόφαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση, συμμορφούμενη προς το δεδικασμένο της υπ’ αριθμ. 496/2012 ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, οφείλει να διορίσει την αιτούσα αναδρομικώς σε θέση Επίκουρης Καθηγήτριας της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων με γνωστικό αντικείμενο «Ελληνική Φιλολογία», ο διορισμός δε αυτός πρέπει να ανατρέξει στο χρόνο έκδοσης της ακυρωθείσας απόφασης του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/42/2021
Αρμοδιότητα ή μη της Ανωτάτης του Ναυτικού Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΝΥΕ) ως δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής να προβαίνει σε προσδιορισμό του ποσοστού ιατρικής-υγειονομικής αναπηρίας των ασφαλισμένων προσώπων στο τέως Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (τ. ΝΑΤ) και ήδη e-ΕΦΚΑ.(...)Κατά την άσκηση της αρμοδιότητάς της ως δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής στο πλαίσιο εξέτασης προσφυγής ή ένστασης κατά της γνωμάτευσης της πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), η Ανωτάτη του Ναυτικού Υγειονομική Επιτροπή νομίμως προβαίνει, πέραν της εκφοράς κρίσης περί της απόλυτης ή της σχετικής ανικανότητας των ασφαλισμένων προσώπων στο τέως «Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο» και ήδη «e-Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης», επιπροσθέτως και σε προσδιορισμό του ποσοστού της ιατρικής-υγειονομικής-σωματικής αναπηρίας των προσώπων αυτών σύμφωνα με τον Ενιαίο Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας (ΕΠΠΠΑ), δυνάμενη κατά νόμο να τροποποιεί επί το ορθό και σύννομο το αναγνωρισθέν από την πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή του ΚΕΠΑ ποσοστό ιατρικής αναπηρίας και δεσμευόμενη κατά τον σχηματισμό της κρίσης της από τα ποσοστά αναπηρίας, όπως αυτά διαγράφονται στον ΕΠΠΠΑ (ομόφωνα).
ΝΣΚ/325/2005
Δυνατότητα ή μη νέας τοποθετήσεως εκπαιδευτικού σε θέση Δ/ντή Τ.Ε.Ε., μετά την ανάκληση της τοποθετήσεώς του ως Δ/ντή Σ.Ε.Κ., κατ εφαρμογή ακυρωτικής αποφάσεως Διοικ. Εφετείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι αδύνατη η νέα τοποθέτηση εκπαιδευτικού, ως Δ/ντή Σ.Ε.Κ., όταν έχει λήξει η ισχύς του σχετικού αξιολογικού πίνακα Διευθυντών.
ΝΣΚ/297/2015
α) Δημιουργία ή μη κωλύματος για τη θέση πυροσβέστη πενταετούς υποχρέωσης σε πολεμική (μόνιμη) διαθεσιμότητα ή υπηρεσία γραφείου, κατά τα προβλεπόμενα στις παρ.17 και 18 του άρθρου 15 του ν. 3938/2011, ενόψει του γεγονότος ότι η θητεία του είναι πενταετής. β) Αρμόδια υγειονομική επιτροπή για την εφαρμογή των ίδιων, ως άνω, διατάξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν δημιουργείται κώλυμα για τη θέση πυροσβέστη πενταετούς υποχρέωσης σε υπηρεσία γραφείου και, αν κριθεί αρμοδίως ότι δεν έχει την ικανότητα προς τούτο, τη θέση του σε πολεμική (μόνιμη) διαθεσιμότητα, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των παραγράφων 17 και 18 του άρθρου 15 του ν. 3938/2011, από το γεγονός ότι η θητεία των υπαλλήλων αυτών περιορίζεται χρονικά στα πέντε έτη, δυναμένη να παραταθεί ή να αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα υπό προϋποθέσεις, και β) ως οικεία υγειονομική επιτροπή για την εφαρμογή των διαλαμβανομένων στις ίδιες, ως άνω, διατάξεις, νοείται αυτή του Πυροσβεστικού Σώματος (Α.Υ.Ε.Π.Σ.). (ομοφ.)
ΝΣΚ/315/2013
Δυνατότητα άσκησης έφεσης από Υπουργό Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, κατ’ αποφάσεως Διοικητικού Εφετείου (Ακυρωτικού Σχηματισμού).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δύναται νομίμως και παραδεκτώς να ασκηθούν αντίστοιχες εφέσεις από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, κατά των υπ’ αριθ. 1019/2013 και 1324/2013 αποφάσεων του Τμήματος Ε΄ του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με τις οποίες κρίθηκε ως μη νόμιμη η περιλαμβανόμενη, σε απόφαση αναδρομικού διορισμού υπαλλήλου ρήτρα, περί μη λήψης αναδρομικών αποδοχών, δεδομένου ότι από την αμφισβήτηση της νομιμότητας της ρήτρας αυτής αναφύεται ακυρωτικής φύσης διαφορά, σχετική με την υπηρεσιακή κατάσταση του υπαλλήλου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/28/2020
Εάν δύναται η Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή των ΚΕ.Π.Α. να μειώσει το ποσοστό αναπηρίας, το οποίο έχει προσδιορισθεί από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή κατά ιατρική κρίση, σε ποιές περιπτώσεις, και εάν δύναται να μειωθεί η χρονική διάρκεια ισχύος της ιατρικής κρίσης από την Επιτροπή αυτή.(...)Η Δευτεροβάθμια Επιτροπή των Κ.Ε.Π.Α., σε περίπτωση άσκησης προσφυγής του ασφαλισμένου, δεν δύναται να μειώσει το ποσοστό αναπηρίας όπως αυτό καθορίσθηκε από την αρμόδια Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή, ούτε τη διάρκεια ισχύος της ιατρικής κρίσης. Εάν ασκηθούν προσφυγές και από τα δύο «διάδικα» μέρη, ήτοι από τον ασφαλιστικό οργανισμό και τον ασφαλισμένο, ή μόνο από το αρμόδιο ασφαλιστικό όργανο, τότε η Δευτεροβάθμια Επιτροπή των Κ.Ε.Π.Α., δύναται να μειώσει τόσο το ποσοστό της ιατρικής αναπηρίας, όσο και τη διάρκεια ισχύος της.