ΝΣΚ/254/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιδιωτική Εκπαίδευση – Ισχύς της υπ’ αριθμ. 59/2008 Διαιτητικής απόφασης «για τους όρους αμοιβής και εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών όλης της χώρας» στα Ξένα Σχολεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η υπ’ αριθμ. 59/2008 Διαιτητική απόφαση για τους όρους αμοιβής και εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που παρέχουν τις υπηρεσίες τους, σύμφωνα με τους όρους του Ν 682/1977, σε ιδιωτικά σχολεία γενικής εκπαιδεύσεως όλης της χώρας, μετά την κήρυξή της, με την ανωτέρω υπουργική απόφαση, ως υποχρεωτικής, για όλους τους εργοδότες και εργαζόμενους του επαγγέλματος στο κλάδο που αφορά αυτή, ισχύει και για τα ξένα σχολεία, καθόσον αυτά είναι εξομοιωμένα με τα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία και διέπονται καταρχήν από τη σχετική για την ιδιωτική εκπαίδευση νομοθεσία. Εξάλλου, οι ιδιοκτήτες των ξένων σχολείων με βάση τις δραστηριότητές τους δύνανται να είναι μέλη του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/228/2008
Αναγνώριση του χρόνου υπηρεσίας Ελλήνων εκπαιδευτικών, αποφοίτων αλλοδαπών πανεπιστημίων, την οποία παρείχαν σε ξένα σχολεία, πριν την αναγνώριση ισοτιμίας των τίτλων σπουδών τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δύναται να αναγνωριστεί ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση η υπηρεσία που παρείχαν Έλληνες εκπαιδευτικοί, κάτοχοι αλλοδαπών τίτλων σπουδών, σε ξένα σχολεία, πριν την αναγνώριση των τίτλων σπουδών τους. Αντίθετα, πρέπει να αναγνωριστεί, ως εκπαιδευτική υπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, η υπηρεσία που παρείχαν μετά την αναγνώριση του τίτλου σπουδών τους και μέχρι την ισχύ της διατάξεως του άρθρου 9 παρ.22 του Ν 2817/2000, χωρίς να απαιτείται να συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις που απαιτούνται για το νόμιμο διορισμό εκπαιδευτικού στην ιδιωτική εκπαίδευση, με μόνη προϋπόθεση να αποδεικνύουν αυτή με τη σχετική πράξη ανάληψης υπηρεσίας ή το βιβλιάριο ενσήμων του Ι.Κ.Α.
58152/Ν1/2024
Οδηγίες προς τα Ιδιωτικά Σχολεία, Ξένα Σχολεία της ημεδαπής καθώς και τα Ιδιωτικά Σχολεία που λειτουργούν το πρόγραμμα του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ), για τη λειτουργία της Ειδικής Ψηφιακής Πλατφόρμας υποβολής αναφορών ενδοσχολικής βίας και φαινομένων εκφοβισμού. ΑΔΑ:95ΓΘ46ΝΚΠΔ-Φ0Φ
158234/N1/2025
Συγκέντρωση στοιχείων από τα Ιδιωτικά και Ξένα Ιδιωτικά Σχολεία της ημεδαπής που αφορούν στη λειτουργία της Ειδικής Ψηφιακής Πλατφόρμας υποβολής αναφορών ενδοσχολικής βίας και φαινομένων εκφοβισμού (stop-bullying.gov.gr)ΑΔΑ:ΨΝ5Η46ΝΚΠΔ-ΑΩΨ
51484/Ν1/2024
1. Φοίτηση μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα ιδιωτικά και ξένα σχολεία της ημεδαπής.
2. Λειτουργία ιδιωτικών συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων.
3. Υποβολή αιτήσεων για χορήγηση άδειας με αποδοχές για ανατροφή τέκνου.
4. Υποβολή αναφορών ενδοσχολικής βίας και φαινομένων εκφοβισμού μέσω της Ειδικής Ψηφιακής Πλατφόρμας. ΑΔΑ:ΨΦΠΤ46ΝΚΠΔ-ΔΘ6
ΝΣΚ/179/2000
Ιδιωτική Εκπαίδευση. Ίδρυση ιδιωτικών σχολείων ειδικής αγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τις ισχύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις για την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες δεν προκύπτει δυνατότητα χορήγησης άδειας ίδρυσης εκπαιδευτικών μονάδων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από ιδιώτες (φυσικά ή νομικά πρόσωπα). (πλειοψ.)
ΝΣΚ/270/2004
Εφαρμογή συλλογικής σύμβασης εργασίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας του τεχνικού προσωπικού των ραδιοφωνικών σταθμών ελεύθερης λήψης όλης της χώρας για το έτος 2004 - Χρόνος έναρξης ισχύος αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τις 10-2-2004 οι όροι αμοιβής και εργασίας του τεχνικού προσωπικού (ηλεκτρονικών, ηχοληπτών), που απασχολείται στους ραδιοφωνικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης όλης της χώρας, ρυθμίζονται με την από 2-3-2004 σ.σ.ε. που εφαρμόζεται για το έτος 2004 για τους τεχνικούς ραδιοφώνου με τις ειδικότητες του ηλεκτρονικού και του ηχολήπτη που εργάζονται σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, μέλη της Ένωσης Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.).
153382/N1/2025
Φοίτηση μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα ιδιωτικά και ξένα ιδιωτικά σχολεία της ημεδαπής. ΑΔΑ:ΨΘΚΜ46ΝΚΠΔ-3ΚΕ
Σχετική: Η με αρ. πρωτ. 51484/Ν1/2024 Εγκύκλιος
ΝΣΚ/183/2005
Ομοιοεπαγγελματικές και κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας και διαιτητικές αποφάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι κλαδικές σ.σ.ε. και διαιτητικές αποφάσεις περιέχουν τους όρους εργασίας που αφορούν τους εργαζόμενους ομοειδών ή συναφών εκμεταλλεύσεων ή επιχειρήσεων και συνάπτονται από συνδικαλιστικές οργανώσεις που εκπροσωπούν εργαζόμενους των επιχειρήσεων αυτών ανεξάρτητα από το επάγγελμα ή την ειδικότητά τους. Οι ομοιοεπαγγελματικές σ.σ.ε. και διαιτητικές αποφάσεις ρυθμίζουν τους όρους εργασίας εργαζομένων του ιδίου επαγγέλματος ή και των συναφών ειδικοτήτων ανεξάρτητα από το είδος των επιχειρήσεων στις οποίες απασχολούνται και από το εάν αυτές είναι ή όχι ομοειδείς ή συναφείς, συνάπτονται δε από ομοιοεπαγγελματικές συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων. Η υπ’ αριθ. 31/2004 διαιτητική απόφαση «για τους όρους αμοιβής και εργασίας των καθηγητών ξένων γλωσσών όλης της χώρας με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας», η οποία ρυθμίζει τους όρους αμοιβής και εργασίας εργαζομένων του ιδίου επαγγέλματος (καθηγητών ξένων γλωσσών) και εκδόθηκε μετά από διένεξη στην οποία μετείχε από την πλευρά των εργαζομένων η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος, που αποτελεί ομοιοεπαγγελματική συνδικαλιστική οργάνωση, είναι ομοιοεπαγγελματική.
ΣΤΕ/169/2023
Με την προσβαλλόμενη προκηρύχθηκε η διαδικασία κατατάξεως υποψηφίων για την πλήρωση κενών θέσεων εκπαιδευτικών, εξαιρώντας από την μοριοδότηση την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, εκτός από τις περιπτώσεις της καταργήσεως της σχολικής μονάδας ή της καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση, από κανένα στοιχείο του φακέλου ή την εισηγητική έκθεση, δεν προκύπτουν οι λόγοι αυτής της διαφοροποιήσεως της προϋπηρεσίας που παρασχέθηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση σε σχέση με τη δημόσια. Κρίνεται ότι μόνη η διαφοροποίηση στον τρόπο προσλήψεως των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, την οποία επικαλείται, τόσο το Α.Σ.Ε.Π, όσο και ο καθ’ ου Υπουργός Παιδείας, δεν αποτελεί επαρκές αιτιολογικό έρεισμα της μη αναγνωρίσεως της προϋπηρεσίας τους, καθώς δεν συνάπτεται με ικανότητα των υποψηφίων να ασκήσουν εκπαιδευτικό έργο. Τέλος, είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να επιδιώκει να ενισχύσει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στην δημόσια εκπαίδευση, αλλά αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει σε παντελή παραγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Το Τμήμα λοιπόν, άγεται σε αντισυνταγματικότητα της διατάξεως του άρθρου 61 παρ. 4 περ. ζ΄ του ν. 4589/2019 και γι' αυτό το λόγο παραπέμπει την υπόθεση στην Ολομέλεια.
ΝΣΚ/118/2010
Υπολογισμός προϋπηρεσίας για τη μονιμοποίηση εκπαιδευτικών ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο τρόπος υπολογισμού της προϋπηρεσίας των προς μονιμοποίηση εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατόπιν κατάργησης ή απόλυσης από ιδιωτικά σχολεία σε περίπτωση προσφοράς υπηρεσίας με μειωμένο ωράριο διδασκαλίας σε αυτά, πρέπει να γίνεται κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 15 παρ.3 του Ν 3205/2003.