ΝΣΚ/255/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ευρωπαϊκή Ένωση - Καταλογισμός - Συμμόρφωση Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ως προς τη διαδικασία καταλογισμού σε βάρος των υπόλογων διαχειριστών αχρεωστήτων ή παράνομων καταβολών κατά την υλοποίηση εκ μέρους του σωματείου, με την επωνυμία «Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης», ως τελικού δικαιούχου-φορέα υλοποίησης, προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης ομογενών Ποντίων, που χρηματοδοτήθηκαν, με τη συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου από τη Γενική Γραμματεία Αποδήμου Ελληνισμού και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στα πλαίσια υλοποίησης κοινοτικών πολιτικών κατά το Α΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και προέκυψαν κατά τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου δυνάμει των διατάξεων του ΝΔ 1264/1942, του Ν 2343/1995 και του Ν 2362/1995, θα τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις της υπ’ αριθμ. 2007892/461/27-5-1998 ΚΥΑ, όπως ίσχυε τροποποιηθείσα με την υπ’ αριθμ. 2/57858/Γ0041/9-8-2000 όμοια απόφαση. Η ακύρωση με αμετάκλητη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της εκδοθείσης στα πλαίσια της αναζήτησης των πιο πάνω ποσών καταλογιστικής αποφάσεως για πλημμέλειες στην αιτιολογία τόσο της ιδίας, όσο και της πορισματικής εκθέσεως ελέγχου στην οποία αυτή στηρίχθηκε, έχει ως αποτέλεσμα την απόλυτη ακυρότητά τους, ώστε αυτές να θεωρούνται ως μηδέποτε υπάρξασες και εκδοθείσες.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/57858/Γ0041/2000
Τροποποίηση της 2007892/461/27.5.98 Κοινής Υπουργικής Απόφασης <Ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών από εθνικούς πόρους ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα πλαίσια της υλοποίησης κοινοτικών πολιτικών> (Β΄606)
ΥΑ 9659/2339/2014
Τροποποίηση Οδηγού Προγράμματος ως προς τον χρόνο παράτασης υλοποίησης έργων στα πλαίσια του Προγράμματος «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΕ) του ΕΣΠΑ 2007-2013.
ΝΣΚ/387/2014
Διορισμός προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος Αποδήμου Ελληνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Τα μέλη της προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος Αποδήμου Ελληνισμού θα πρέπει να είναι ίσα σε αριθμό με τα μέλη του ενδεκαμελούς Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος, των οποίων η θητεία έχει λήξει. Β) Τα φυσικά πρόσωπα που θα μπορούσαν να υποδειχθούν ως μέλη της προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος πρέπει να έχουν τις γνώσεις και την εμπειρία για τη διαχείριση, τόσον των θεμάτων της αντίστοιχης Περιφέρειας του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού όσον και των υποθέσεων του Ιδρύματος, που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου. Στα πρόσωπα αυτά είναι δυνατόν να περιληφθούν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των οποίων η θητεία έχει λήξει, όπως και οιοδήποτε άλλο πρόσωπο κατάλληλο για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της διοίκησης του Ιδρύματος, ανεξαρτήτως της ιδιότητάς των ως δημοσίων λειτουργών ή υπαλλήλων. Τούτο, όμως, ειδικά όσον αφορά τους εν ενεργεία δημοσίους λειτουργούς και υπαλλήλους, εφόσον επιτρέπεται από τις οικείες διατάξεις. Γ) Την πρόταση συγκεκριμένων φυσικών προσώπων ως ενδεδειγμένων για διορισμό μελών της προσωρινής διοίκησης του Ιδρύματος, πρέπει να υποβάλει η Γενική Γραμματεία Αποδήμου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών. (ομοφ.)
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/338/2024
Με την ένδικη έφεση, όπως αυτή αναπτύσσεται με το από 31.3.2022 παραδεκτώς κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της ... πράξης της Διεύθυνσης Οικονομικού της ....», με την οποία καταλογίσθηκε η εκκαλούσα, Ανθυπασπιστής του Στρατού Ξηράς, ως υπόλογος με το ποσό των 3.461,27 ευρώ, που φέρεται ότι απωλέσθη με υπαιτιότητά της, λόγω κλοπής από τη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς (ΛΑΦ) Λάρισας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων της, ως Αξιωματικού Υπηρεσίας Διανυκτερεύσεως Μονάδος (ΑΥΔΜ)
ΝΣΚ/192/2014
Εγκυρότητα ή μη συμβάσεων εργασίας με εργοδότη το Ίδρυμα Αποδήμου Ελληνισμού, ευθύνη για καταβολή του μισθού και των ασφαλιστικών εισφορών, ευθύνη για κρατικά όργανα από άσκηση εποπτείας, έλλειψη διοίκησης του Ιδρύματος και ευθύνη για τη φύλαξη και διοίκηση της κινητής του περιουσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1α) Οι συναφθείσες συμβάσεις εργασίας μεταξύ του Ιδρύματος Αποδήμου Ελληνισμού και των εργαζομένων του είναι έγκυρες, β), γ) ο εργοδότης (Ίδρυμα Απόδημου Ελληνισμού), ευθύνεται για την καταβολή του μισθού και των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων, δ) ως προς την κρατική ευθύνη για πράξεις και παραλείψεις στο πλαίσιο εποπτείας του Ιδρύματος, δεν μπορεί να τύχει απαντήσεως κατά το άρθρο 6 παρ.6 του ν. 3086/2002 του Οργανισμού ΝΣΚ, δεν μπορεί να εναχθεί το Δημόσιο παραδεκτά και βάσιμα από τους εργαζομένους στο Ίδρυμα για την καταβολή του μισθού. 2α) Σε περίπτωση έλλειψης διοικήσεως του νομικού προσώπου, συντρέχει λόγος διορισμού της από το δικαστήριο. Μέχρι τον ορισμό προσωρινής διοίκησης δεν προκύπτει για το Δ.Σ. του Ιδρύματος, αρμοδιότητα διαχείρισης και φύλαξης της κινητής του περιουσίας. Η αρμόδια αρχή, κατ’ αναλογική εφαρμογή του άρθρου 5 του ν. 4182/2013 μέχρι τον ορισμό προσωρινής διοίκησης, είναι αρμόδια για τη διαχείριση και φύλαξή της, β) ενδεχόμενη η ευθύνη της αρμόδιας αρχής, εάν διαπιστωθούν συγκεκριμένες πράξεις ή παραλείψεις της ως προς τη διαχείριση και φύλαξή της μέχρι τον ορισμό προσωρινής διοίκησης. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/498/2007
Φορέας υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενου, στα πλαίσια του Χρηματοδοτικού Μέσου Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, ερευνητικού έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δύναται να τροποποιηθεί η σύμβαση χορήγησης χρηματοδότησης προκειμένου να ερμηνευτεί, κατά το μέρος που και τα συμβαλλόμενα μέρη αυτή την έννοια αποδίδουν και να αναγραφεί επί το ορθότερον ως φορέας υλοποίησης (διαχειριστής έργου) η Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας, η οποία θα υλοποιήσει το έργο με τη σύμπραξη του Ιδρύματος «Ορμύλια» που συνέστησε. β) Η μεταξύ του Ιδρύματος «Ορμύλια» και της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας σχέση δεν καθορίζεται από το Ελληνικό Δημόσιο, έναντι του οποίου φορέας υλοποίησης (διαχειριστής) είναι μόνον η Ιερά Μονή ως μόνη ανήκουσα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. γ) Δεν είναι δυνατή η επιστημονική υποστήριξη του Δικαιούχου Κράτους (ΥΠΟΙΟ) από Πανεπιστημιακό Ίδρυμα στο πλαίσιο σχετικής σύμβασης ανάθεσης υπηρεσιών, αναφορικά με την εκτέλεση εργασιών του ερευνητικού έργου που συγχρηματοδοτείται.
ΝΣΚ/377/2011
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης υπαλληλικής σχέσης μέλους Ε.Π. Τ.Ε.Ι. λόγω ακύρωσης διορισμού του σε νέα θέση Ε.Π. Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση ακύρωσης διορισμού μέλους Ε.Π. Τ.Ε.Ι. με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, στα πλαίσια ελέγχου νομιμότητας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν 1404/1983, η αποδοχή του οποίου (διορισμού) επέφερε αυτοδικαίως την παραίτησή του από προηγουμένως κατεχόμενη άλλη θέση μέλους Ε.Π., εφόσον εξέλιπε ο λόγος της αυτοδίκαιης παραίτησης, η οποία ως εκ τούτου θεωρείται ως μηδέποτε επελθούσα, δύναται ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι., ο οποίος εξέδωσε την διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης του μέλους Ε.Π. λόγω της αποδοχής του διορισμού του σε άλλη θέση μέλους Ε.Π., να εκδώσει πράξη ανάκλησης της αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης με την υπηρεσία αυτού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/429/2001
Εφαρμοστέες διατάξεις για την αναζήτηση αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από εθνικούς πόρους ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις των άρθρων 17 παρ.8 εδ.γ του Ν 2860/2000, 102 του Ν 2362/1995 και της υπ αριθμ. 2007892/461/27-5-1998 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Γεωργίας και Εργασίας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΦΕΚ 606/16-6-1998, τ.Β ), εφαρμόζονται και για την αναζήτηση, ως αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων, των χρηματικών ποσών, τα οποία καταβλήθηκαν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή φορείς από χρηματοδοτήσεις, ενισχύσεις ή επιδοτήσεις, που προέρχονται από εθνικούς πόρους ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για την εκτέλεση έργων εντεταγμένων σε επιχειρησιακά προγράμματα στα πλαίσια κοινοτικών πολιτικών και διατέθηκαν υπό των ληπτών αυτών (φυσικών ή νομικών προσώπων και φορέων) για την πληρωμή δαπανών τοιούτου έργου ή και πρόσθετων νέων εργασιών αυτού, που εκτελέσθηκαν κατά παράβαση των κειμένων διατάξεων. Το γεγονός ότι οι εν λόγω δαπάνες, αν και καλύφθηκαν από τον προϋπολογισμό του έργου, δεν δηλώθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ενωση και ως εκ τούτου δεν την επιβαρύνουν κατά το ποσοστό που συμμετέχει στη συγχρηματοδότηση του έργου, δεν αναιρεί τη δυνατότητα και υποχρέωση αναζητήσεώς τους με βάση τις προμνησθείσες διατάξεις, με μόνη διαφορά ότι ο καταλογισμός, η βεβαίωση και η είσπραξη του αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντος ποσού θα χωρήσει σε βάρος του υποχρέου και υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου εν συνόλω, τουτέστιν άνευ επιμερισμού του σύμφωνα με το ποσοστό που αναλογεί σε κάθε πηγή χρηματοδοτήσεως, αφού κατά το ποσό των επιμάχων δαπανών η χρηματοδότηση προήλθε καθ ολοκληρίαν από εθνικούς πόρους.
ΝΣΚ/42/2017
Ζήτημα εφαρμογής της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4164/2013 - Δυνατότητα ανάκλησης αδειών εκχέρσωσης δασικών εκτάσεων που εκδόθηκαν στα πλαίσια της δασικής νομοθεσίας σε περίπτωση μη υλοποίησης του σκοπού για τον οποίο εξεδόθησαν και χαρακτηρισμού των εκτάσεων αυτών σύμφωνα με το άρθρο 14 του νόμου (...)Η ρύθμιση που εισήχθη με την παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4164/2013, επαναλήφθηκε με τη διάταξη του άρθρου 154 του ν. 4389/2016 και προστέθηκε ως παράγραφος 7 στο άρθρο 3 του ν. 998/1979, συνεπώς δεν έχει καταργηθεί. Σε περίπτωση μη υλοποίησης του σκοπού της παραχώρησης ή της άδειας εκχέρσωσης, που χορηγήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, είναι δυνατή η ανάκληση της σχετικής διοικητικής πράξης και η έκδοση πράξης χαρακτηρισμού (ομόφωνη).
ΝΣΚ/375/2004
Αρμοδιότητα Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για προεκτυπώσεις βιβλίων και εκτυπώσεις εντύπων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομίμως το Π.Ι. κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Ν 2860/2000 στα πλαίσια υλοποίησης Τεχνικών Δελτίων Έργων και Υποέργων του ΕΠΕΑΕΚ, ως τελικός δικαιούχος ενήργησε μειοδοτικούς διαγωνισμούς για την προεκτύπωση διδακτικού εκπαιδευτικού υλικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και για εκτυπώσεις αναλυτικών προγραμμάτων χαρτογράφησης του χώρου ειδικής αγωγής και περιοδικών για την επικοινωνία των σχολικών μονάδων (ομοφ.).