ΝΣΚ/26/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αποκατάσταση διωχθέντων από τη δικτατορία Αξιωματικών των ΕΔ. Εφαρμογή άρθρου 29 Ν 2439/1996.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.α και β του Ν 2439/96 προϋποθέτει και προαπαιτεί την υποβολή σχετικής αιτήσεως εντός εικοσαήμερης προθεσμίας από την δημοσίευση του ως άνω Νόμου συμφώνως προς την διάταξη του άρθρου 29 παρ.γ αυτού. Αν η αίτηση υποβληθεί εκπροθέσμως, τότε το αίτημα περί υπαγωγής κάποιου στρατιωτικού στις παρ.α και β του άρθρου 29 του Ν 2439/96 απορρίπτεται ως απαράδεκτο. Στην προκειμένη περίπτωση οι αιτήσεις των τριών συγκεκριμένων Αξιωματικών έχουν υποβληθεί εκπροθέσμως και ως εκ τούτου δεν επάγονται έννομες συνέπειες.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/350/2000
Ένοπλες Δυνάμεις. Πολεμική Αεροπορία. Προαγωγές αξιωματικών. Εφαρμογή της διάταξης της παρ.12 άρθρου 25 ν.2439/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Μπότσιος, Πάρεδρος Για τους Σμηναγούς της Π.Α. (Λοχαγούς) προερχομένους εξ Ανθυπασπιστών ο χρόνος πραγματικής συνολικής υπηρεσίας περιορίζεται σε 16 έτη (αντί 17) και για τους Επισμηναγούς (Ταγματάρχες) της ίδιας κατηγορίας που ονομάσθηκαν μόνιμοι Υπαξιωματικοί μετά το 1970 σε 19 έτη (αντί 21), σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.12α και β του άρθρου 25 του Ν.2439/96. Βέβαια σε κάθε περίπτωση ισχύει η διάταξη της παρ.11 του άρθρου 11 του Ν.2439/96, διότι α) δι αυτής ρητά αποκλείεται η ανατροπή του προβαδίσματος (αρχαιότητος) των ιπταμένων αξιωματικών εν μέρει (διότι αφορά η διάταξη μόνον τους ιπταμένους αξιωματικούς οι οποίοι ονομάσθηκαν ανθυποσμηναγοί μέσα στο ίδιο έτος με τους προερχόμενους από ανθυπασπιστές αξιωματικούς), το οποίο καθιερώνει η περ.α της παρ.14 του άρθρου 4 του ιδίου νόμου, β) η ειδικότης της ρυθμίσεως του άρθρου 25 παρ.12 αφορά μόνον τον περιορισμό του χρόνου της πραγματικής συνολικής υπηρεσίας των Σμηναγών και Επισμηναγών της Π.Α. των προερχομένων εξ Ανθυπασπιστών έναντι του χρόνου που απαιτείται για τους αντιστοίχους βαθμούς του Στρατού Ξηράς και του Π.Ν.
ΝΣΚ/497/2002
Ένοπλες Δυνάμεις. Αξιωματικοί μακράς ανακατατάξεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι προαγωγές οι οποίες προβλέπονται από τις παραγράφους 18, 19, 20 και 21 του άρθρου 20 του Ν 2439/1996 αποτελούν ειδικές περιπτώσεις προαγωγών μονίμων αξιωματικών και η κατ επέκταση αναλογική εφαρμογή αυτών και σε άλλες κατηγορίες αξιωματικών, όπως των αξιωματικών μακράς ανακατατάξεως, του άρθρου 2 του Ν 1680/1987, χωρίς ρητή περί τούτου νομοθετική πρόβλεψη, δεν είναι δυνατή.
ΝΣΚ/177/2002
Ενοπλες Δυνάμεις. Αξιωματικοί. Ενέργειες Διοικήσεως επί αιτήσεων θεραπείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή του συγκεκριμένου αξιωματικού στις ευεργετικές διατάξεις των άρθρων 29-30 του Ν 2439/1996 σε συνδυασμό προς τις διατάξεις των άρθρων 8, 9 του Ν 1447/1984, γιατί δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής αυτών, η δε Διοίκηση πρέπει ν αχθεί σε απόρριψη των αιτήσεων (παραπόνων, θεραπείας) που έχουν υποβληθεί από αυτόν. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/317/2009
Αποστρατευτικός βαθμός Συνταγματάρχη των Δικαστικών Γραμματέων. Σχέση μισθολογικών προαγωγών με βαθμολογικές. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α),β) Από της ισχύος της διατάξεως του άρθρου 6 παρ. 5 του Ν 2838/2000 κατηργήθη έμμεσα πλην σαφώς κατά περιεχόμενο η διάταξη του άρθρου 20 παρ. 22 του Ν 2439/1996, η οποία συνδύαζε τη μισθολογική προαγωγή με τη βαθμολογική προαγωγή, τούτο δε ενόψει της αδιαστίκτου διατυπώσεως της νέας διατάξεως, διαλαμβάνουσας τη φράση «σε καμμία περίπτωση». γ) Δεν τίθεται θέμα εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 20 παρ. 17 του Ν 2439/1996, καθόσον εκάστη των μνημονευομένων παραγράφων στο άρθρο αυτό αφορά κατηγορία Αξιωματικών τελούσα υπό διαφορετικές προϋποθέσεις.
ΝΣΚ/426/2007
Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του Ν 2439/1996 περί των ετησίων κρίσεων των ανωτάτων αξιωματικών επί των Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων, οι οποίοι επιλέγονται από το ΚΥΣΕΑ και διορίζονται με Προεδρικό Διάταγμα που προκαλείται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, δεν εμπίπτουν στο καθεστώς των ετησίων τακτικών κρίσεων καθώς και στο περιορισμό της παρ.10 του άρθρου 16 του Ν 2439/1996, σύμφωνα με την οποία οι Αντιστράτηγοι, Αντιναύαρχοι και Αντιπτέραρχοι που συμπληρώνουν τέσσερα (4) έτη παραμονής στον κατεχόμενο βαθμό μέχρι την 31 Δεκεμβρίου του έτους που γίνονται οι κρίσεις, κρίνονται υποχρεωτικά στις τακτικές ετήσιες κρίσεις ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους ή αποστρατευταίοι.
Π.Δ.140/2014
Πειθαρχική ευθύνη των μελών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) – Πειθαρχική διαδικασία.
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ το Π.Δ.140/2014 (Α΄ 230) με το άρθρο 18 (ΠΑΡ. Β) Ν. 4339/2015, ΦΕΚ-133 Α/29-10-2015), από την έναρξη ισχύος του άρθρου 10 του Ν. 4070/2012 ,όπως τροποποιείται με το άρθρο 18 (ΠΑΡ.Α) του Ν. 4339/2015
ΝΣΚ/501/2002
Αξιωματικοί. Ανάκληση αξιωματικού στην ενεργό υπηρεσία. Συνυπολογισμός του χρόνου υπηρεσίας αυτού ως μετακλητού υπαλλήλου στον ελάχιστο χρόνο παραμονής στο βαθμό για προαγωγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο διανυθείς σε δημοσία υπηρεσία χρόνος εν αποστρατεία αξιωματικού με ιδιότητα μετακλητού υπαλλήλου, ο οποίος λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις περιπτώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 33 Ν 1558/1985, δεν μπορεί να αναγνωρισθεί ως ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, κατ άρθρο 5 παρ.1 Ν 2439/1996, για τη θεμελίωση δικαιώματος προαγωγής αξιωματικού ανακληθέντος στην ενεργό υπηρεσία, κατά την ειδική διάταξη του άρθρου 23 παρ.7 Ν 2439/96, παρά μόνο αν έχει διανυθεί μετά την ανάκληση στην ενέργεια, (συνυπολογιζομένου και του τυχόν διανυθέντος προ της αποστρατείας του χρόνου στον κατεχόμενο βαθμό).
ΝΣΚ/39/2000
Ενοπλες Δυνάμεις. Αξιωματικοί. Βαθμολογία υποχρεωτικών σχολείων. Κρίσεις. Προαγωγές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εάν ο αξιωματικός αποφοίτησε από υποχρεωτικό σχολείο με βαθμολογία "Καλώς" δεν μπορεί να κριθεί ή να επανακριθεί ως προακτέος κατ εκλογήν. Το αυτό συμβαίνει όταν ο αξιωματικός έχει αποφοιτήσει από το εν λόγω σχολείο με βαθμό "Μετρίως", δεν μπορεί κατά την επανάκρισή του να κριθεί ευμενέστερα της αρχικής του κρίσεως "Διατηρητέος" δηλ. προακτέος, κατ αρχαιότητα ή κατ εκλογή και τέλος εφ όσον κατά το προϊσχύσαν του ν.2439/96 νομοθετικό καθεστώς η φοίτηση στα σχολεία των αξιωματικών ήταν μεν τυπικό προσόν για την προαγωγή τους όχι όμως και ουσιαστικό, η βαθμολογία αυτή για τους αξιωματικούς που αποφοίτησαν από τα ως άνω σχολεία πριν την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου δεν μπορεί να συνεκτιμηθεί ως ουσιαστικό προσόν για την προαγωγή τους.
ΝΣΚ/16/2005
Αρμοδιότητα ΣΑΓΕ ως Συμβουλίου Επανακρίσεων Αξιωματικών Ε.Δ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΣΑΓΕ νομιμοποιείται να εξετάσει την προσφυγή επανάκρισης αξιωματικού ΣΞ. (Αντιστράτηγου ΠΒ), ο οποίος κρίθηκε στην οφειλόμενη γι’ αυτόν τακτική κρίση έτους 2001 ως «ευδοκίμως τερματίσας την σταδιοδρομία του», και αφού λάβει υπόψη του στοιχεία του ατομικού φακέλου του και τα τυχόν συμπληρωματικά στοιχεία που υποβλήθηκαν, θα πρέπει να αποφανθεί αιτιολογημένα και οριστικά επί της ως άνω προσφυγής και, αναλόγως, της αποδοχής ή απόρριψης αυτής, να ενεργήσει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην διάταξη της παρ.18 του άρθρου 19 του Ν 2439/1996.
ΝΣΚ/186/2000
Εταιρείες Ανώνυμες. Ρύθμιση χρεών κατ άρθρο 36 Ν.2648/1998. Προθεσμία υποβολής αίτησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ.Τσεκούρας, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Καποτάς, Νομικός Σύμβουλος Οι από 11-1-2000 αιτήσεις των εταιρειών α) "ΕΡΜΗΣ ΣΚΑΙ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Α.Ε. (υπό εκκαθάριση), β) ΕΡΜΗΣ ΜΑΖΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Α.Ε. (υπό πτώχευση), γ) ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (υπό εκκαθάριση) και δ) ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΚΑΙ 100,4 Α.Ε." (υπό εκκαθάριση), δεν μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις του άρθρου 36 Ν.2648/1998, γιατί έχουν υποβληθεί εκπροθέσμως.