×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/497/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ένοπλες Δυνάμεις. Αξιωματικοί μακράς ανακατατάξεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι προαγωγές οι οποίες προβλέπονται από τις παραγράφους 18, 19, 20 και 21 του άρθρου 20 του Ν 2439/1996 αποτελούν ειδικές περιπτώσεις προαγωγών μονίμων αξιωματικών και η κατ επέκταση αναλογική εφαρμογή αυτών και σε άλλες κατηγορίες αξιωματικών, όπως των αξιωματικών μακράς ανακατατάξεως, του άρθρου 2 του Ν 1680/1987, χωρίς ρητή περί τούτου νομοθετική πρόβλεψη, δεν είναι δυνατή.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/139/2000

Ένοπλες Δυνάμεις. Αξιωματικοί. Προαγωγές. Προϋπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πρόεδρος: Ε.Βολάνης Εισηγητής: Α.Χαρλαύτης, Πάρεδρος Για την συμπλήρωση του μεγίστου χρόνου παραμονής στο βαθμό, προκειμένου να προαχθεί υπολοχαγός, μπορεί να υπολογισθεί χρόνος προϋπηρεσίας ως υπαξιωματικού πέραν των 13 ετών, εφ όσον δια του συνυπολογισμού του χρόνου αυτού δεν παραβιάζεται η κατ άρθρο 5 παρ.7 του ΝΔ 178/69 κτηθείσα αρχαιότης.


ΝΣΚ/412/2013

Ένοπλες Δυνάμεις – Έφεδροι Αξιωματικοί Μακράς Ανακατάταξης – Δυνατότητα ή μη αναγνώρισης εκ των υστέρων της επίμαχης τριετίας, ως μετοχική σχέση με τον Ειδικό Λογαριασμό Αλληλοβοηθείας Στρατού (Ε.ΛΟ.Α.Σ.), με αναλογική εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 11 του Ν.Δ.398/1974.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η αναγνώριση ως μετοχικής σχέσης με τον Ειδικό Λογαριασμό Αλληλοβοηθείας Στρατού (Ε.ΛΟ.Α.Σ.), πρώην Ταμείο Αλληλοβοηθείας Στρατού (Τ.Α.Σ.), του χρονικού διαστήματος από 17-8-1987 έως την ημερομηνία έκδοσης τριών υπουργικών αποφάσεων, με ανάλογη εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 11 του Ν.Δ.398/1974, για σαράντα δύο (42) συνολικά εφέδρους αξιωματικούς, που ανακατετάγησαν στο στράτευμα με τις αναφερόμενες στο ερώτημα υπουργικές αποφάσεις τα έτη 1989, 1990 και 1991, αλλά με ημερομηνία παρουσίασης στις μονάδες την 17-8-1987. (ομοφ.)


Ν.Δ.178/1969

Περί Ιεραρχίας, Προαγωγών και Τοποθετήσεων των Μονίμων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.

ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ  ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡ. α ΤΗΣ ΠΑΡ. 19 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 25 ΤΟΥ Ν. 2439/1996, ΦΕΚ-219/Α/1996


ΝΣΚ/350/2000

Ένοπλες Δυνάμεις. Πολεμική Αεροπορία. Προαγωγές αξιωματικών. Εφαρμογή της διάταξης της παρ.12 άρθρου 25 ν.2439/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Μπότσιος, Πάρεδρος Για τους Σμηναγούς της Π.Α. (Λοχαγούς) προερχομένους εξ Ανθυπασπιστών ο χρόνος πραγματικής συνολικής υπηρεσίας περιορίζεται σε 16 έτη (αντί 17) και για τους Επισμηναγούς (Ταγματάρχες) της ίδιας κατηγορίας που ονομάσθηκαν μόνιμοι Υπαξιωματικοί μετά το 1970 σε 19 έτη (αντί 21), σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.12α και β του άρθρου 25 του Ν.2439/96. Βέβαια σε κάθε περίπτωση ισχύει η διάταξη της παρ.11 του άρθρου 11 του Ν.2439/96, διότι α) δι αυτής ρητά αποκλείεται η ανατροπή του προβαδίσματος (αρχαιότητος) των ιπταμένων αξιωματικών εν μέρει (διότι αφορά η διάταξη μόνον τους ιπταμένους αξιωματικούς οι οποίοι ονομάσθηκαν ανθυποσμηναγοί μέσα στο ίδιο έτος με τους προερχόμενους από ανθυπασπιστές αξιωματικούς), το οποίο καθιερώνει η περ.α της παρ.14 του άρθρου 4 του ιδίου νόμου, β) η ειδικότης της ρυθμίσεως του άρθρου 25 παρ.12 αφορά μόνον τον περιορισμό του χρόνου της πραγματικής συνολικής υπηρεσίας των Σμηναγών και Επισμηναγών της Π.Α. των προερχομένων εξ Ανθυπασπιστών έναντι του χρόνου που απαιτείται για τους αντιστοίχους βαθμούς του Στρατού Ξηράς και του Π.Ν.


ΝΣΚ/147/2011

Αφαίρεση ή μη της προκαταβολής από την προς αναπροσαρμογή συμβατική αξία των υπό προμήθεια υλικών για τις Ένοπλες Δυνάμεις, σε σύμβαση μακράς διάρκειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε σύμβαση μακράς διάρκειας για προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων, η δοθείσα προκαταβολή αφαιρείται από την προς αναπροσαρμογή συμβατική αξία των υπό προμήθεια υλικών, κατ αναλογική εφαρμογή του «Κανονισμού Προμηθειών του Δημοσίου» και συγκεκριμένα της διάταξης του άρθρου 17 του ΠΔ 394/1996, αλλά και της ίδιας διάταξης του νεότερου Π.Δ/τος 118/2007, αφού στο ΠΔ 284/1989 για τις προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων υπάρχει ακούσιο νομοθετικό κενό για τη ρύθμιση της εν λόγω περίπτωσης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/317/2009

Αποστρατευτικός βαθμός Συνταγματάρχη των Δικαστικών Γραμματέων. Σχέση μισθολογικών προαγωγών με βαθμολογικές. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α),β) Από της ισχύος της διατάξεως του άρθρου 6 παρ. 5 του Ν 2838/2000 κατηργήθη έμμεσα πλην σαφώς κατά περιεχόμενο η διάταξη του άρθρου 20 παρ. 22 του Ν 2439/1996, η οποία συνδύαζε τη μισθολογική προαγωγή με τη βαθμολογική προαγωγή, τούτο δε ενόψει της αδιαστίκτου διατυπώσεως της νέας διατάξεως, διαλαμβάνουσας τη φράση «σε καμμία περίπτωση». γ) Δεν τίθεται θέμα εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 20 παρ. 17 του Ν 2439/1996, καθόσον εκάστη των μνημονευομένων παραγράφων στο άρθρο αυτό αφορά κατηγορία Αξιωματικών τελούσα υπό διαφορετικές προϋποθέσεις.


ΝΣΚ/389/2010

Αναλογική ή μη εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 36 του Ν 3648/2008, περί απονομής του ανώτερου βαθμού εξέλιξης των μονίμων Υπαξιωματικών και Ανθυπασπιστών, και στους Εθελοντές Μακράς Θητείας και Επαγγελματίες Οπλίτες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η μη θέσπιση ανάλογης με το άρθρο 36 του Ν 3648/2008 διάταξης περί απονομής του ανώτερου βαθμού εξέλιξης των μονίμων Υπαξιωματικών και Ανθυπασπιστών και στους Εθελοντές Μακράς Θητείας και Επαγγελματίες Οπλίτες, δεν αποτελεί ακούσιο νομοθετικό κενό, ώστε να είναι επιτρεπτή η διασταλτική ερμηνεία της και η επέκταση της εφαρμογής της και στην περίπτωση αυτή, διότι οι ανωτέρω αναφερόμενες κατηγορίες στρατιωτικού προσωπικού τελούν υπό διαφορετικές συνθήκες κατάταξης, παραμονής και εξέλιξης στις Ένοπλες Δυνάμεις. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/39/2000

Ενοπλες Δυνάμεις. Αξιωματικοί. Βαθμολογία υποχρεωτικών σχολείων. Κρίσεις. Προαγωγές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εάν ο αξιωματικός αποφοίτησε από υποχρεωτικό σχολείο με βαθμολογία "Καλώς" δεν μπορεί να κριθεί ή να επανακριθεί ως προακτέος κατ εκλογήν. Το αυτό συμβαίνει όταν ο αξιωματικός έχει αποφοιτήσει από το εν λόγω σχολείο με βαθμό "Μετρίως", δεν μπορεί κατά την επανάκρισή του να κριθεί ευμενέστερα της αρχικής του κρίσεως "Διατηρητέος" δηλ. προακτέος, κατ αρχαιότητα ή κατ εκλογή και τέλος εφ όσον κατά το προϊσχύσαν του ν.2439/96 νομοθετικό καθεστώς η φοίτηση στα σχολεία των αξιωματικών ήταν μεν τυπικό προσόν για την προαγωγή τους όχι όμως και ουσιαστικό, η βαθμολογία αυτή για τους αξιωματικούς που αποφοίτησαν από τα ως άνω σχολεία πριν την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου δεν μπορεί να συνεκτιμηθεί ως ουσιαστικό προσόν για την προαγωγή τους.


ΝΣΚ/359/2000

Ένοπλες Δυνάμεις. Εγγραφή μελών οικογενειών θανόντων αξιωματικών στον Α.Ο.Ο.Α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Ν.Μαριόλη, Πάρεδρος Για την εγγραφή στον Αυτόνομο Οικοδομικό Οργανισμό Αξιωματικών (Α.Ο.Ο.Α.) των μελών των οικογενειών θανόντων αξιωματικών οι οποίοι είχαν δικαίωμα υποβολής αίτησης εγγραφής, απαιτείται σχετική τροποποίηση της παρ.1 εδ.β περ.1 άρθρου 1 ΝΔ 89/73.


ΝΣΚ/258/2014

Ένοπλες Δυνάμεις – Ειδικοί Λογαριασμοί Αλληλοβοηθείας Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας – Χαρακτήρας έντοκης προκαταβολής έναντι του εφ’ άπαξ βοηθήματος – Ύψος επιτοκίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η έντοκη προκαταβολή έναντι του εφ’ άπαξ βοηθήματος έχει χαρακτήρα πιστωτικής διευκόλυνσης. β) Το ύψος του επιτοκίου πρέπει να καθορισθεί με νομοθετική ρύθμιση.