×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/26/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διενέργεια νέου φορολογικού ελέγχου σε ήδη ελεγχθέντα επιτηδευματία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Εφόσον, ύστερα από έλεγχο του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, δεν έχει εκδοθεί καταλογιστική πράξη, η φορολογική αρχή δύναται ακωλύτως και χωρίς καμία δέσμευση από προηγηθέντες φορολογικούς ελέγχους και τα πορίσματα αυτών να διενεργεί τακτικό (οριστικό) έλεγχο προς διακρίβωση των φορολογικών υποχρεώσεων του ήδη ελεγχθέντος επιτηδευματία και β) η διοικητική επίλυση της διαφοράς και η εντεύθεν απαλλαγή των εταιρειών, με τις οποίες είχε συναλλαγεί ο ελεγχόμενος επιτηδευματίας, από την αρχικώς αποδοθείσα εις βάρος τους παράβαση της διενέργειας εικονικών συναλλαγών δεν δεσμεύει τη φορολογική αρχή, μετά από έλεγχο στον ως άνω επιτηδευματία, να προβεί σε τεκμηριωμένη επανεκτίμηση των ιδίων συναλλαγών ως εικονικών ή μη. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/358/2002

Φορολογία εισοδήματος. Εικονικές συναλλαγές. Εικονικά τιμολόγια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφόσον ο φορολογούμενος (εικονικώς φερόμενος ως επιτηδευματίας ή έχων πράγματι συναλλαγάς και εκδίδων εικονικά στοιχεία πωλήσεως ή παροχής υπηρεσιών) δεν υπέβαλε φορολογική δήλωση ή δεν συμπεριέλαβε τα σχετικά εισοδήματα στις δηλώσεις του, θα ληφθεί υπόψη και θα υπαχθεί σε φόρο εισοδήματος (μέσω των οικείων καταλογιστικών πράξεων) η συνολική καθαρή αξία των εκδοθέντων εικονικών στοιχείων και όχι μόνον η αμοιβή για την έκδοση των εικονικών στοιχείων.


ΔΕΔ/Θεσ/344/2025

Η απόφαση 344/04-03-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που αφορά πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και Φ.Π.Α. και επιβολής προστίμων για το φορολογικό έτος 2018. Ο προσφεύγων, ατομική επιχείρηση κατασκευαστικών εργασιών, αμφισβητούσε τον καταλογισμό φόρων λόγω της λήψης δεκατεσσάρων (14) εικονικών φορολογικών στοιχείων, συνολικής καθαρής αξίας 35.500 ευρώ, από άλλον επιτηδευματία. Η Δ.Ε.Δ. επικύρωσε το πόρισμα του ελέγχου, κρίνοντας ότι οι συναλλαγές ήταν ανύπαρκτες στο σύνολό τους. Απέρριψε τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντος περί πραγματικών συναλλαγών, καθώς διαπιστώθηκε ότι οι εξοφλήσεις μέσω τραπεζών ήταν εικονικές (άμεσες αναλήψεις του εκδότη) και τα ιδιωτικά συμφωνητικά δεν είχαν υποβληθεί εμπρόθεσμα. Η συνολική οριστική φορολογική υποχρέωση ύψους €5.118,53 (εισοδήματος) και €12.423,25 (Φ.Π.Α.) επικυρώνεται.


ΝΣΚ/364/2010

Φορολογικός έλεγχος – επανέλεγχος σε επιτηδευματία – Εικονικότητα – Διοικητική επίλυση της φορολογικής διαφοράς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Στο πλαίσιο των νομολογιακών και θεωρητικών παραδοχών, η αναφερόμενη φορολογική αρχή νομίμως προβαίνει στη διενέργεια νέου τακτικού φορολογικού ελέγχου στην αναφερθείσα εταιρία, μη δεσμευόμενη – τόσο ως προς την έκταση όσο και κατά το περιεχόμενο αυτού – από τους προηγηθέντες φορολογικούς ελέγχους και τα πορίσματά τους, δεδομένου ότι οι έλεγχοι αυτοί, κατά το διδόμενο ιστορικό, δεν είχαν οδηγήσει στην έκδοση καταλογιστικών πράξεων. (πλειοψ.) β) Η φορολογική αρχή δεν δεσμεύεται να εφαρμόσει επί τρίτου προσώπου τα αποτελέσματα διοικητικής επίλυσης της διαφοράς, την οποία έχει ήδη καταρτίσει με συγκεκριμένο φορολογούμενο, ανεξάρτητα αν τα αποτελέσματα αυτά ευνοούν ή βλάπτουν το τρίτο πρόσωπο. Η διοικητική επίλυση της διαφοράς, που είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη απαλλαγή του ενός επιτηδευματία από τους εις βάρος του καταλογισμούς, λόγω εικονικότητας, δεν παράγει δέσμευση για τη φορολογική αρχή (ή τα δικαστήρια) προς εκφορά απαλλακτικής κρίσης και επί του αντισυμβληθέντος επιτηδευματία, χωρίς βεβαίως, να απαγορεύεται η εκ μέρους της φορολογικής αρχής συνεκτίμηση των λόγων, που οδήγησαν στην ως άνω απαλλαγή. (πλειοψ.) [Τα υποβληθέντα ερωτήματα, κατόπιν ισοψηφίας, κατά τη συνδυασμένη εφαρμογή των διατάξεων της υποπερίπτ.αα’ της περίπτ.β’ της παρ.3 του άρθρου 6 και του εδαφίου 5 της παρ.3 του άρθρου 7 του Ν 3086/2002, πρέπει να παραπεμφθούν στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ.]


ΔΕΔ/Θεσ/887/2025

Η απόφαση 887/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή του φορολογούμενου κατά πράξεων επιβολής προστίμου Κ.Φ.Δ. για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019, συνολικού ύψους 451.194,24 €. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν βάσει του άρθρου 60 του ν. 4987/2022 λόγω συνέργειας (ως συνεργός) με τον ......... στην υποβολή ανακριβών φορολογικών δηλώσεων (εισόδημα, ΦΠΑ, φόρος εργοληπτών). Η φορολογική αρχή διαπίστωσε ότι ο προσφεύγων ήταν ο εν τοις πράγμασι διαχειριστής κυκλώματος εικονικών συναλλαγών, συνδράμοντας ενεργά τον αδελφό του στην έκδοση και λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων, μεταξύ άλλων μέσω ανακύκλωσης κεφαλαίων σε τραπεζικούς λογαριασμούς. Οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντος περί απουσίας εικονικότητας, καλοπιστίας, πλημμελούς αιτιολογίας και παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι.


ΔΕΔ/Θεσ/566/2025

Η Απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών 566/04-04-2025 απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά των οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και επιβολής προστίμου (υπ’ αριθμ. ........ / 14-11-2024) των φορολογικών περιόδων 2018 και 2019, που εκδόθηκαν από το 2ο ΕΛΚΕ Θεσσαλονίκης. Οι προσβαλλόμενες πράξεις επέβαλαν συνολική φορολογική οφειλή 85.788,19€ για το 2018 και 256,65€ για το 2019. Ο έλεγχος έκρινε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής καθαρής αξίας 153.206,00€ για το 2018, καθώς διαπιστώθηκαν συναλλακτικά ανύπαρκτες επιχειρήσεις-προμηθευτές. Απορρίφθηκαν όλοι οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντος, συμπεριλαμβανομένων αυτών περί ακυρότητας της εντολής ελέγχου και πλημμελούς αιτιολογίας των εικονικών συναλλαγών. Η τελική φορολογική υποχρέωση επικυρώθηκε στο αρχικό ποσό.


ΔΕΔ/Αθ/470/2025

Η απόφαση 470/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά της οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ/επιβολής προστίμου για τη φορολογική περίοδο 01-01-2018 έως 31-12-2018. Η προσβαλλόμενη πράξη καταλόγισε χρεωστικό ποσό φόρου 44.114,52€ πλέον πρόσθετου φόρου 22.057,26€, συνολικά 66.171,78€, λόγω λήψης 32 εικονικών φορολογικών στοιχείων (τιμολογίων παροχής υπηρεσιών) από μια συναλλακτικά ανύπαρκτη οντότητα. Η εταιρεία προέβαλε λόγους περί πραγματικών συναλλαγών, καλής πίστης και ακυρότητας της πράξης λόγω έλλειψης αιτιολογίας, αλλά η ΔΕΔ έκρινε ότι ο έλεγχος τεκμηρίωσε επαρκώς τη συναλλακτική ανυπαρξία της εκδότριας οντότητας και ότι η προσφεύγουσα δεν απέδειξε την αλήθεια των συναλλαγών, επικυρώνοντας έτσι την καταλογιστική πράξη.


ΔΕΔ/Αθ/432/2025

Η απόφαση 432/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή της επιχείρησης κατά της οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος (ΦΕ 2017) του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π., ύψους €53.208,21. Η πράξη εκδόθηκε λόγω της λήψης και καταχώρησης 14 εικονικών φορολογικών στοιχείων, καθαρής αξίας €69.489,77. Η ΔΕΔ απέρριψε τον πρώτο λόγο περί πραγματικότητας των συναλλαγών, κρίνοντας ότι ο εκδότης λειτουργούσε ως «εταιρεία όχημα» και ήταν συναλλακτικώς ανύπαρκτος. Απέρριψε επίσης τους ισχυρισμούς περί παραγραφής και περί της προηγούμενης ελεγκτικής διαδικασίας, επικυρώνοντας την καταλογισθείσα οριστική φορολογική υποχρέωση.


ΔΕΔ/Αθ/180/2025

Η Απόφαση 180/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας ατομικής επιχείρησης κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και προστίμων για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019. Η φορολογική αρχή επικύρωσε τον προσδιορισμό του εισοδήματος βάσει γενικών διατάξεων και έμμεσων τεχνικών ελέγχου (ανάλυση ρευστότητας), καθώς διαπιστώθηκε λήψη 41 εικονικών φορολογικών στοιχείων το 2018 και μη αιτιολογημένες πρωτογενείς τραπεζικές πιστώσεις. Συγκεκριμένα, 185.058,15€ (2018) και 175.373,00€ (2019) θεωρήθηκαν αποκρυβέντα έσοδα. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας περί νομιμότητας των συναλλαγών και παραβίασης της διαδικασίας.


ΔΕΔ/Θεσ/226/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και επιβολής προστίμου για τη φορολογική περίοδο 01/01-31/12/2018, συνολικού ποσού 14.647,35€. Η Φορολογική Διοίκηση κατέλογισε φόρο και πρόστιμο στον προσφεύγοντα για λήψη συνολικά επτά (7) εικονικών φορολογικών στοιχείων, ως προς την ανύπαρκτη συναλλαγή, από δύο διαφορετικές οντότητες ("......................" και "......................"). Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε έλλειψη αιτιολογίας και καλή πίστη, αλλά η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς του. Η απόφαση κρίνει ότι ο έλεγχος τεκμηρίωσε επαρκώς την εικονικότητα των εκδοτών (έλλειψη υποδομής, προσωπικού και αγορών), ενώ ο προσφεύγων δεν ανταποκρίθηκε στα αιτήματα της Διοίκησης ούτε προσκόμισε αποδεικτικά στοιχεία για την πραγματοποίηση των συναλλαγών ή την καλή του πίστη.


ΣΤΕ/406/2019

ΚΦΣ. Η έκδοση, η λήψη και εικονικών τιμολογίων και η νόθευση αυτών θεωρούνται ιδιάζουσα φορολογική παράβαση, για την οποία επιβάλλεται πρόστιμο. 14 Οι επίμαχες πωλήσεις πετρελαίου κίνησης προς την αναιρεσείουσα ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν και τα επίδικα τιμολόγια ήσαν εικονικά. Η εφαρμογή της αρχής ne bis in idem προϋποθέτει ταυτότητα υποκειμένου ποινικής και διοικητικής διαδικασίας. Η φορολογική αρχή οφείλει να καλέσει τον επιτηδευματία να εκθέσεις τις απόψεις του, επιδίδοντάς του σημείωμα φορολογικού ελέγχου. Η παραβίαση του δικαιώματος ακροάσεως δεν εξετάζεται αυτεπαγγέλτως από τα δικαστήρια της ουσίας. Απαράδεκτος ο σχετικός ισχυρισμός αν προβληθεί με το υπόμνημα ή την έφεση. Η φορολογική αρχή βαρύνεται με την απόδειξη της εικονικότητας, ενώ ο λήπτης του τιμολογίου βαρύνεται να αποδείξει την αλήθεια της συναλλαγής και την καλή του πίστη. Το αντικειμενικό σύστημα υπολογισμού του προστίμου κατά το άρθρο 5 του Ν. 2523/1997 δεν αντίκειται στο άρθρο 6 της ΕΣΔΑ και την αρχή της αναλογικότητας. Απορρίπτεται η αναίρεση (επικυρώνει την αριθμ. 980/2010 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών). Όμοια με την αρ.407/2019 ΣτΕ.