×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/261/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προμήθειες Δημοσίου.Προκήρυξη διαγωνισμού.Σύναψη σύμβασης μεταξύ Υπουργείου Ανάπτυξης και αναδόχου προμήθειας συστήματος ελέγχου και επιτήρησης των θαλασσίων συνόρων.Δυνατότητα ή μη τροποποίησης της σύμβασης από το ΥΕΝΑΝΠ ως φορέα εκτέλεσης αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν μπορεί να εκδοθεί από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΕΝΑΝΠ) απόφαση περί τροποποιήσεως της 6350/1998 συμβάσεως προμηθείας και να υπογραφεί εν συνεχεία με την ανάδοχο εταιρεία τροποποιητική σύμβαση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/25/2007

Τροποποίηση Σύμβασης προμηθείας μεταξύ ΥΠΕΘΑ και εταιρείας G.A.C.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία η προτεινόμενη μορφή τροποποιήσεως της 008Γ/02 σύμβασης μεταξύ ΥΠΕΘΑ και εταιρείας G.A.C. είναι νόμιμη, η ουσιαστική πάντως εκτίμηση της επερχόμενης τροποποιήσεως, η οποία αναφέρεται σε πραγματικό ζήτημα (χρηματική αποτίμηση παροχής υπηρεσίας), δύναται να εκτιμηθεί αποκλειστικώς από την υπηρεσία και δεν δύναται να αναχθεί σε αντικείμενο γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του ΝΣΚ. (πλειοψ.)


ΑΕΠΠ/630/2020

Με την πρώτη προδικαστική προσφυγή ΓΑΚ ΑΕΠΠ 442/2020, η προσφεύγουσα εταιρία αιτείται την ακύρωση της υπ’ αριθ. πρωτ. 2832.5/21343/02.04.2020 απόφασης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με την οποία επικυρώθηκε το από 17.03.2020 Πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας των Διαδικασιών Σύναψης Δημοσίων Συμβάσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, περί αξιολόγησης και βαθμολόγησης των τεχνικών προσφορών που υπεβλήθησαν στο διαγωνισμό για την «Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος επιτήρησης και παρακολούθησης θαλάσσιας κυκλοφορίας Β. Αιγαίου», κατά το μέρος που μη νομίμως, κρίθηκαν τεχνικά αποδεκτές και βαθμολογήθηκαν, οι τεχνικές προσφορές συγκεκριμένων εταιρειών. Επιπλέον, αιτείται την ακύρωση κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης, ή επικουρικώς, να ακυρωθεί η ως άνω απόφαση κατά το μέρος της μη νόμιμης βαθμολόγησης της τεχνικής προσφοράς μιας ένωσης εταιρειών.


ΑΕΠΠ/322/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με αριθμό ........../21.01.2019, η οποία αποφάσισε αφενός την απόρριψη του υποφακέλου «Δικαιολογητικών Συμμετοχής & Τεχνικής Προσφοράς» της εταιρείας, και αφετέρου τη ματαίωση και επανάληψη του διαγωνισμού με τροποποίηση των όρων της διακήρυξης και τυχόν επαύξηση του προϋπολογισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια ενός οχήματος επιτήρησης εξοπλισμένου με θερμικές κάμερες για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής/Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος/Ελληνικής Ακτοφυλακής, με προϋπολογιζόμενη αξία 483.870,97€ (χωρίς ΦΠΑ). Η αιτούσα εταιρεία αμφισβητεί τους λόγους απόρριψης της τεχνικής της προσφοράς, ισχυριζόμενη ότι οι λόγοι αυτοί είναι εσφαλμένοι και ότι η απόφαση του Υπουργού παραβιάζει τις διατάξεις του νόμου και των κανονισμών που διέπουν τους δημόσιους διαγωνισμούς.


ΝΣΚ/279/2007

Προστασία του ελευθέρου ανταγωνισμού στις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Αρμοδιότητα. Ειδικότερα ζητήματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Α. Αποκλειστικά αρμόδια για την προστασία του ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού στις θαλάσσιες ενδομεταφορές ήταν μέχρι της καταργήσεώς της η Ρ.Α.Θ.Ε., επιλαμβανομένη στο πλαίσιο των κατά το άρθρο δωδέκατο του Ν 2932/2001 αρμοδιοτήτων της και μετά την κατάργησή της είναι πλέον η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Α.), η οποία αποτελεί ανεξάρτητη αρχή (άρθρο 8 Ν 703/1977) και επιλαμβάνεται στο πλαίσιο των διατάξεων του Ν 703/1977. Β. Σε περίπτωση μεταφοράς επιβατών και οχημάτων με ολική ναύλωση, δρομολογημένου ή μη, πλοίου επιβατηγού (Ε/Γ), επιβατηγού–οχηματαγωγού (Ε/Γ–Ο/Γ) και φορτηγού–οχηματαγωγού (Φ/Γ–Ο/Γ) : 1) Τα Υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, δια των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων τους, περιορίζονται στην έκδοση βεβαιώσεως ότι, προκειμένου περί δρομολογημένου πλοίου, η εκτέλεση του πλού με ολική ναύλωση δεν παραβλάπτει τα εγκεκριμένα τακτικά δρομολόγια του πλοίου και ασκούν όλες τις προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις (ΝΔ 187/1973–ΚΔΝΔ, ΠΔ 242/1999 «Οργανισμός Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας», ΦΕΚ Α’ 201, και άλλες ειδικές διατάξεις) αρμοδιότητές τους, που αφορούν το πλοίο και τον συγκεκριμένο πλού, χωρίς να μπορούν να επιληφθούν, ελλείψει αρμοδιότητάς τους, ζητημάτων απτομένων της παραβάσεως ή μη των κανόνων του ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού. 2) Η δυνατότητα μεταφοράς δεν τελεί υπό την προϋπόθεση της αδυναμίας εξυπηρετήσεως του συγκεκριμένου μεταφορικού έργου από τα δρομολογημένα, με τακτικά ή έκτακτα δρομολόγια ή με συμβάσεις αναθέσεως δημόσιας υπηρεσίας, πλοία. 3) Από της πλευράς των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων αυτών, δεν μπορούν να τεθούν προϋποθέσεις ως προς τις ώρες απόπλου των υπό ολική ναύλωση πλοίων, εν σχέσει προς τις ώρες απόπλου των τακτικώς δρομολογημένων πλοίων, το δε ζήτημα της, συνεπεία των ωρών απόπλου των υπό ολική ναύλωση πλοίων εν σχέσει προς τις ώρες απόπλου των τακτικώς δρομολογημένων πλοίων, παραβάσεως ή μη των κανόνων του ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού, εκφεύγει των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων τους, ως ανήκον στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. 4) Οι προϋποθέσεις του άρθρου τρίτου του Ν 2932/2001 δεν απαιτούνται επί μεταφοράς επιβατών και οχημάτων με ολική ναύλωση, δρομολογημένου ή μη, πλοίου επιβατηγού (Ε/Γ), επιβατηγού–οχηματαγωγού (Ε/Γ–Ο/Γ) και φορτηγού–οχηματαγωγού (Φ/Γ–Ο/Γ). Οίκοθεν νοείται ότι επί των εκτελούντων μεταφορές επιβατών και οχημάτων ή πραγμάτων με ολική ναύλωση πλοίων, έχουν εφαρμογή οι γενικές και ειδικές διατάξεις που αφορούν το πλοίο και την εκτέλεση του συγκεκριμένου πλού. 5) Η αρμόδια υπηρεσία των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, δεν μπορεί να απαιτεί από τον ναυλωτή την υποβολή σε αυτήν καταστάσεως ναύλων ανά επιβάτη ή μεταφερόμενο όχημα, προκειμένου να ελέγξει, στο πλαίσιο της υπ’ αριθμ. 04/2003 Διαπιστωτικής Πράξεως της Ρυθμιστικής Αρχής Θαλασσίων Ενδομεταφορών (Ρ.Α.Θ.Ε.), αν το αντίτιμο ανά μεταφερόμενο επιβάτη είναι χαμηλότερο του εισιτηρίου των πλοίων των τακτικών γραμμών, δεδομένου ότι ο έλεγχος αυτός συναρτάται προς την παράβαση ή μη των διατάξεων περί ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού και ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. 6) Ο καταβαλλόμενος ναύλος δεν βαρύνεται με κράτηση υπέρ Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.


ΝΣΚ/450/2007

Τροποποίηση σύμβασης προμήθειας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία, η προτεινόμενη μορφή τροποποιήσεως της 028Β/2000 σύμβασης μεταξύ ΥΠΕΘΑ και εταιρείας «Γ…..ΑΒΕΕ» είναι νόμιμη, έτσι ώστε στα δικαιώματα και υποχρεώσεις αυτής να υπεισέλθει ως διάδοχός της, η εταιρεία «Σ…..S…ΑΒΕΕ» εφόσον η τελευταία παρέχει τα κατάλληλα εχέγγυα για να εκτελέσει το πρόγραμμα προμηθείας της προαναφερομένης συμβάσεως, ως επίσης α) ότι δεν θα μεταβληθούν οι όροι της συμβάσεως, όπως αυτή τροποποιηθείσα ισχύει σήμερα, την οποία η νέα εταιρεία αποδέχεται πλήρως, β) ότι η νέα εταιρεία θα αναλάβει τις από κάθε αιτία υποχρεώσεις που έχουν γεννηθεί στο πρόσωπο της αρχικά συμβαλλομένης και γ) ότι θα προσκομισθούν εγγυητικές επιστολές καλής εκτελέσεως στο όνομα της νέας εταιρείας.


ΝΣΚ/39/2019

Ένοπλες Δυνάμεις – Εγκυρότητα και ισχύς της τροποποίησης Σύμβασης ΑΩ, λαμβανομένου υπόψη ότι, από την έγκριση του σχεδίου της από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας μέχρι σήμερα, η αντισυμβαλλόμενη εταιρεία έχει προχωρήσει στην υλοποίηση των προγραμμάτων που είχαν περιληφθεί στο σχέδιο τροποποίησης, χωρίς ουδέποτε να έχει υπογραφεί η σχετική τροποποιητική σύμβαση από τα συμβαλλόμενα μέρη.Δεν είναι έγκυρη και, συνακόλουθα, δεν ισχύει η τροποποίηση της Σύμβασης ΑΩ 10/03 (με αριθμό 1 του σχεδίου της), λόγω της έκδοσης και μόνον της απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας για την έγκριση του σχεδίου της, καθόσον ουδέποτε υπογράφηκε η σχετική σύμβαση από τον εξουσιοδοτηθέντα προς τούτο Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), ουδεμία δε επιρροή μπορεί να έχει, αναφορικά με τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας, η προηγούμενη της υπογραφής της τροποποιητικής σύμβασης υλοποίηση προγραμμάτων από την αντισυμβαλλόμενη εταιρεία (ομόφ.).


ΑΕΠΠ/738/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής, η οποία δεν απέρριψε την προσφορά ενός άλλου οικονομικού φορέα (με επωνυμία …), επικαλούμενος ότι το Ευρωπαϊκό Ένιαιο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) που υπέβαλε αυτός ο φορέας δεν είχε υπογραφεί από όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, αλλά μόνο από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο. Αυτό, κατά τον προσφεύγοντα, συνιστά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 73 παρ. 1 του Ν. 4412/2016 και του άρθρου 8 της διακήρυξης, που αφορούν τους λόγους αποκλεισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια ειδών τροφίμων στο πλαίσιο της Πράξης «Αποκεντρωμένες Προμήθειες Τροφίμων και Βάσιμης Υλικής Συνδρομής, Διοικητικές Δαπάνες και Παροχή Συνοδευτικών Μέτρων 2015-2016 – Υπόεργο 3: Ειδή Τροφίμων», με προϋπολογισμό 484.622,88 € (χωρίς ΦΠΑ).


ΕλΣυν.Κλ.Ζ/24/2017

Σύμβαση ανάθεσης υπηρεσιών θαλασσίων ενδομεταφορών:Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη ότι η αναθέτουσα αρχή είχε ενεργοποιήσει εντός συντόμου χρονικού διαστήματος τους μηχανισμούς ανοιχτής συμμετοχής πλοιοκτητών στις υπό ανάθεση γραμμές (πρόσκληση για σύναψη συμβάσεων αποκλειστικής εκμετάλλευσης και μειοδοτικό διαγωνισμό), καθώς και ότι ο αρχικώς προκηρυχθείς διαγωνισμός απέβη άγονος ως προς την εν λόγω δρομολογιακή γραμμή, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι, από τον έλεγχο όλων των στοιχείων που υποβλήθηκαν σε αυτό, η Αναθέτουσα Αρχή προέβη στις προβλεπόμενες από το άρθρο όγδοο του ν.2932/2001 ενέργειες, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες των εξυπηρετούμενων περιοχών, για το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του επαναληπτικού διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής σύμβασης, το πλοίο δε που επελέγη πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο και την προκήρυξη απαιτήσεις ασφαλείας (σχετ. και το 2252.1.20/1840/17/11.1.2017 διαβιβαστικό έγγραφο του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής). Κατά συνέπεια, νομίμως συνήφθη η ελεγχόμενη σύμβαση.


ΝΣΚ/82/2021

Αναδρομική ή μη ισχύς, των αποφάσεων με τις οποίες εγκρίνεται, δυνάμει της κ.υ.α. με αριθμό 3422.27/31/02/22.11.2002 «Μειώσεις-απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης» των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας, η καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής ή πρυμνοδέτησης κατά το ήμισυ, σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία που εκτελούν δρομολόγια, κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, και σε θετική περίπτωση ποιο είναι το χρονικό όριο αναδρομικότητάς τους, η ημερομηνία σύναψης της συμβάσεως ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001 ή η ημερομηνία κατάθεσης της προβλεπόμενης αίτησης μετά των σχετικών δικαιολογητικών εκ μέρους του ενδιαφερομένου για μείωση των λιμενικών δικαιωμάτων της ως άνω κ.υ.α..(...)Οι αποφάσεις της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που εκδίδονται μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων για την εφαρμογή της κ.υ.α. με αριθμό 3422.27/31/02/22.11.2002 «Μειώσεις-απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης» και την καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής ή πρυμνοδέτησης κατά το ήμισυ, σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία τους που εκτελούν δρομολόγια, κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, καταλαμβάνουν όλο το χρονικό διάστημα ισχύος της σύμβασης παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η εφαρμογή τους δεν αρχίζει από το χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/13/2017

Προμήθεια τροφιμων-Κατάτμηση.(..)Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως το Νοσοκομείο ανέθεσε τις ανωτέρω προμήθειες με την ως άνω  διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού, μετά από κατ’ επανάληψη κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης ομοειδών αγαθών και  κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 25 του π.δ. 60/2007, στο πεδίο εφαρμογής των οποίων εμπίπτουν οι επίμαχες αναθέσεις, εφόσον η ετήσια επιβάρυνση του προϋπολογισμού (..)  Ως εκ τούτου, τα όργανα του Νοσοκομείου δεν δύνανται να επικαλεσθούν τις ενέργειες ή παραλείψεις τρίτων δημοσίων φορέων, προκειμένου να δικαιολογήσουν την προσφυγή στη διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού...(..) Εξάλλου, οι ελεγχόμενες δαπάνες δεν μπορούν να νομιμοποιηθούν δυνάμει του άρθρου 17 παρ. 2 του ν. 4332/2015, προεχόντως διότι, ενώ η διάταξη αυτή θέτει, μεταξύ άλλων, ως προϋπόθεση τα σχετικά είδη να μην έχουν παραδοθεί σε εκτέλεση σχετικώς συναφθείσας σύμβασης, εν προκειμένω έχουν υπογραφεί οι προαναφερόμενες συμβάσεις, σε εκτέλεση των οποίων το Νοσοκομείο προμηθεύθηκε τα επίμαχα είδη διατροφής(..) Κατόπιν τούτων, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα ( ...) δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.