×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/263/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2717/1999, 1846/1951, 3710/1957

Απόφαση ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, περί αναγνώρισης, σε συνταξιούχο, δημόσιας υπηρεσίας ως χρόνου ασφάλισης στον Κλάδο Συντάξεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με καταβολή των αντίστοιχων εισφορών σε βάρος του Δημοσίου.
Κατάσταση : Αποδεκτή. Είναι οριστική και ως εκ τούτου εκτελεστέα από το Δημόσιο η απόφαση της Διευθύντριας του ΙΚΑ, κατά της οποίας δεν ασκήθηκε ένσταση, εντός της νόμιμης προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών από την παραλαβή της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/413/2014

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αίτημα απονομής συντάξεως λόγω γήρατος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εν όψει του συγκεκριμένου πραγματικού, η αρμόδια Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ πρέπει να εκφέρει κρίση επί αιτήματος απονομής συντάξεως λόγω γήρατος.


ΝΣΚ/316/2011

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής ΑΕ από ασφαλιστικές εισφορές, α) με απαίτηση αναδρομικών ποσών (διαφοράς) συντάξεως και β) κατά δόσεις με τμήμα της μηνιαίας συντάξεως συνταξιούχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ευθυνομένου δια την καταβολή της οφειλής, ως διατελέσαντος προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δια χρέη ΑΕ έναντι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από ασφαλιστικές εισφορές, δια τα οποία υπέχει προσωπική και αλληλέγγυο (εις ολόκληρον) προς καταβολή αυτών ευθύνη, διατελέσας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αυτής και ήδη συνταξιούχος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δεν είναι δυνατός, α) ο συμψηφισμός αυτών με απαίτηση αναδρομικών ποσών (διαφοράς) συντάξεως, οφειλομένων εις αυτόν συνεπεία τροποποιητικής συνταξιοδοτικής αποφάσεως, β) ο συμψηφισμός αυτών κατά δόσεις με τμήμα της χορηγουμένης εις αυτόν κατά μήνα συντάξεως.


ΝΣΚ/314/2011

Αρμοδιότητα οργάνου για την απονομή συντάξεως σε αποχωρήσαντα μόνιμο ιατρό του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ο οποίος επέλεξε για την συνταξιοδότησή του τις διατάξεις του κλάδου Συντάξεων της νομοθεσίας του ΙΚΑ (ΑΝ 1846/1951).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αρμόδιο όργανο για τον κανονισμό της συντάξεως σε αποχωρήσαντα από την υπηρεσία ιατρό του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ο οποίος επέλεξε για την συνταξιοδότησή του τις διατάξεις του κλάδου Συντάξεων της νομοθεσίας του ΙΚΑ (ΑΝ 1846/1951), είναι ο Διευθυντής Συντάξεων του αρμοδίου Υποκαταστήματος.


ΝΣΚ/331/2014

Διαδικασία εξόφλησης φαρμακευτικών εταιριών από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εγκυρότητα σύμβασης εκχώρησης-αναγνώρισης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Σ.Κ. στερείται γνωμοδοτικής αρμοδιότητος, επειδή το ερώτημα δεν αφορά σε ζήτημα αρμοδιότητος του ερωτώντος (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ).


ΝΣΚ/243/2016

Ζητήματα που αφορούν την μισθοδοσία πρώην Διοικητή και την καταβολή συντάξεως πρώην Υποδιοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..) Οι Ρ.Σ. (διοικητής ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) και Δ.Π. (υποδιοικητής) οφείλουν την ειδική εισφορά αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας (περ. α’ παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011), επιπλέον δε, ο Ρ.Σ. οφείλει και την ειδική εισφορά υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων (περ. β’ παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011). 2) Είναι επιτρεπτή η προηγουμένη ακρόαση α) του Ρ.Σ. μόνον από το τοπικό υποκατάστημα ασφαλισμένων κλάδου συντάξεως του Τ.Α.Π./Ο.Τ.Ε. και β) του Δ.Π. μόνον από τη διεύθυνση συντάξεων προσωπικού ν.π.δ.δ. του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ.. 3) Αποτελούν αχρεωστήτως καταβληθείσες αποδοχές και θεμελιώνουν απαίτηση του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. τα χρηματικά ποσά που αναφέρονται στο ερώτημα, τα οποία εσφαλμένα θεωρήθηκαν ως τμήμα των αποδοχών των Ρ.Σ. και Δ.Π. και καταβλήθηκαν σ’ αυτούς, ενώ έπρεπε να είχαν κρατηθεί από τις αποδοχές: α) των Ρ.Σ. και Δ.Π. ως ειδική εισφορά αλληλεγγύης και β) του Ρ.Σ. υπέρ Ο.Α.Ε.Δ. Επομένως η σχετική υπ’ αριθ. πρωτ. Μ01/1817/2015 πράξη της υπηρεσίας, περί επιστροφής αποδοχών που καταβλήθηκαν αχρεώστητα είναι νόμιμη και δεν επιτρέπεται η ανάκλησή της. 4) Είναι σύννομη η αποστολή του χρέους των Ρ.Σ. και Δ.Π. προς το Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. και ειδικότερα α) στο τοπικό υποκατάστημα ασφαλισμένων κλάδου συντάξεως του Τ.Α.Π./Ο.Τ.Ε. και β) στη διεύθυνση ττροσωπικού ν.π.δ.δ. αντιστοίχως, για είσπραξη, σύμφωνα με τη διάταξη του εδ. β’ της παρ. 7 του άρθρου 3 του ν. 4151/2013, με την οποίαν αντικαταστάθηκαν οι διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 60 του π.δ. 169/2007.


ΝΣΚ/41/2020

Αν είναι νόμιμο το αίτημα σωματείου και των μελών του, για ασφαλιστική τακτοποίηση των μελών του σωματείου, ενόψει του ότι έχει υπαχθεί στη διαδικασία ειδικής διαχείρισης η εργοδότρια (ανώνυμη εταιρεία) των μελών του σωματείου, τα οποία ασφαλίστηκαν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, αφού είχαν παράσχει ασφαλιστέα στον ΕΦΚΑ εργασία, πριν από την υπαγωγή της εργοδότριας στη διαδικασία της ειδικής διαχείρισης.(...)Και μετά την υπαγωγή της εργοδότριας εταιρείας των μελών του σωματείου στη διαδικασία ειδικής διαχείρισης και κατά τη διάρκεια αυτής, δεν απαγορεύεται η έκδοση πράξεων του ΕΦΚΑ (οιονεί καθολικού διαδόχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) για ασφαλιστική τακτοποίηση των μελών του σωματείου, τα οποία είχαν υπαχθεί στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πριν από την υπαγωγή της εργοδότριας στη διαδικασία της ειδικής διαχείρισης.


79940/2023

Αναπροσαρμογή από 01.01.2023 των ποσών, που αποδίδει το π. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ/e-ΕΦΚΑ, του εφάπαξ βοηθήματος για έξοδα κηδείας και των επιδομάτων ασθενείας και μητρότητας. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 14/2023. ΑΔΑ:


ΝΣΚ/87/2015

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Προσβολή πράξεων των Διευθυντών Υποκαταστημάτων του Ιδρύματος, οι οποίες εκδίδονται κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας του τέως ΟΠΑΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι ατομικές διοικητικές πράξεις που εκδίδονται από τους Διευθυντές των Υποκαταστημάτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ επί ασφαλιστικών θεμάτων, κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας του τέως ΟΠΑΔ, υπόκεινται εις προσβολή δια ενδικοφανούς προσφυγής (ένσταση), ενώπιον της οικείας Τοπικής Διοικητικής Επιτροπής (ΤΔΕ).


ΝΣΚ/37/2021

Εάν οι αξιώσεις του Δήμου Πειραιά κατά του e-ΕΦΚΑ, καθολικού διαδόχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι οποίες προέρχονται από τέλη καθαριότητας και δημοτικό φόρο, και περιλαμβάνονται στoν από 07-09-2020 Πίνακα χρεών του Δήμου Πειραιά, έχουν υποπέσει σε παραγραφή.(...)Προκειμένου περί απαιτήσεων του Δήμου Πειραιά κατά του e-ΕΦΚΑ ως καθολικού διαδόχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχουν εφαρμογή οι ειδικές περί παραγραφής διατάξεις του άρθρου 40 παρ. 6 του α.ν. 1846/1951, όπως η παράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 του ν. 825/1978, οι οποίες ως ειδικές κατισχύουν οιασδήποτε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης και σύμφωνα με τις οποίες, οι εν γένει χρηματικές απαιτήσεις κατά του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υπόκεινται στην πενταετή παραγραφή και επομένως οι αξιώσεις του Δήμου Πειραιά που αναφέρονται στο ερώτημα, έχουν υποκύψει στην ως άνω πενταετή παραγραφή. Ο e-ΕΦΚΑ, ως καθολικός διάδοχος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, αδυνατεί να παραιτηθεί από την συμπληρωθείσα υπέρ αυτού παραγραφή ή να αναγνωρίσει την παραγεγραμμένη απαίτηση, διότι τέτοια παραίτηση ή αναγνώριση είναι άκυρη, ο δε Δήμος έχει απολέσει το δικαίωμά του να αντιτάξει σε συμψηφισμό την, κατά τα ανωτέρω, παραγραφείσα απαίτησή του, δεδομένου ότι έχει παρέλθει τριετία από τη συμπλήρωση του χρόνου παραγραφής (ομόφωνα). Το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ.


ΝΣΚ/84/2010

Τοπική Διοικητική Επιτροπή ΙΚΑ. Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 12 του Ν 1976/1991 περί προσαυξήσεως του ποσοστού αναπηρίας συνταξιούχου του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την απονομή συντάξεως αναπηρίας από το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ στις περιπτώσεις συνδρομής πλειόνων παθήσεων με κύρια αιτία της αναπηρίας ψυχιατρική πάθηση ή αναπηρίας με επιδείνωση προϋπαρχούσης της ασφαλίσεως πάθηση, η Τοπική Διοικητική Επιτροπή του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ δικαιούται να προσαυξήσει μέχρι δεκαεπτά (17) ποσοστιαίες μονάδες το συνολικό μόνο ποσοστό της ιατρικής αναπηρίας και όχι τα επί μέρους ποσοστά αυτής. Ως εκ τούτου, δεν τίθεται ζήτημα επανεισαγωγής στην Τοπική Διοικητική Επιτροπή του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ υποθέσεως αναπηρίας λόγω συνδρομής ψυχιατρικής παθήσεως ως κύριας αιτίας της αναπηρίας και κοινής νόσου, προκειμένου να καθορισθούν τα επί μέρους ποσοστά της ασφαλιστικής προσαυξήσεως για τις ανωτέρω παθήσεις.