ΝΣΚ/314/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμοδιότητα οργάνου για την απονομή συντάξεως σε αποχωρήσαντα μόνιμο ιατρό του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ο οποίος επέλεξε για την συνταξιοδότησή του τις διατάξεις του κλάδου Συντάξεων της νομοθεσίας του ΙΚΑ (ΑΝ 1846/1951).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιο όργανο για τον κανονισμό της συντάξεως σε αποχωρήσαντα από την υπηρεσία ιατρό του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ο οποίος επέλεξε για την συνταξιοδότησή του τις διατάξεις του κλάδου Συντάξεων της νομοθεσίας του ΙΚΑ (ΑΝ 1846/1951), είναι ο Διευθυντής Συντάξεων του αρμοδίου Υποκαταστήματος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/288/2014
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Συνταξιοδοτικές Διατάξεις. Περί της έννοιας της διατάξεως του άρθρου 29 παρ. 12 εδ.α΄ του ΑΝ 1846/1951.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με τη διάταξη του άρθρου 29 παρ. 12 εδ. α΄ του ΑΝ 1846/1951, η οποία προστέθηκε με το άρθρο 9 του Ν. 198/1975 και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 παρ. 1 εδ. γ΄ του Ν. 238/1975, καθορίζεται μόνον ειδικός τρόπος υπολογισμού της (κατ΄ εφαρμογή άλλων διατάξεων απονεμομένης υπό του ΙΚΑ) συντάξεως γήρατος των εις αυτή αναφερομένων προσώπων και δεν θεσπίζεται δικαίωμα συνταξιοδοτήσεως αυτών με ειδικό καθεστώς προϋποθέσεων.
ΝΣΚ/3/2013
Ανακοίνωση των συντάξεων των δικαιούχων στο διαδίκτυο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ασφαλισμένοι (ως ασφαλισμένοι θεωρούνται και οι συνταξιούχοι) μπορούν οποτεδήποτε επιθυμούν να λάβουν γνώση των στοιχείων που αφορούν την ασφαλιστική τους σχέση, όπως ειδικότερα ορίζει το άρθρο 26 του Α.Ν. 1846/1951 όπως ισχύει, τόσο μέσω των μονάδων ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όσο και μέσω του διαδικτύου, δυναμένου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να χρησιμοποιεί για ταυτοποίηση του εκάστοτε ενδιαφερομένου, τον αριθμό μητρώου ασφαλισμένου στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, γνωστοποιώντας όμως στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα την εφαρμογή σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 2472/1997.
ΝΣΚ/361/2008
Καταβολή ή μη από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ των εξόδων κηδείας των προερχομένων από το ΤΣΠ-ΑΤΕ συνταξιούχων οι οποίοι αποβιώνουν μετά την ένταξη (1-1-2007) του Κλάδου Σύνταξης του Ταμείου τούτου στον αντίστοιχο Κλάδο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το εφ’ άπαξ βοήθημα καταβάλλεται στους επιμεληθέντες της κηδείας των προερχομένων από το ΤΣΠ-ΑΤΕ συνταξιούχων, οι οποίοι αποβιώνουν μετά την ένταξη (1-1-2007) του Κλάδου Σύνταξης του Ταμείου τούτου στον αντίστοιχο Κλάδο του ΙΚΑ, λόγω της πλήρους εξομοίωσης που θεσπίζει η διάταξη της παρ.8 του άρθρου 5 του Ν 3028/2002 για τους συνταξιούχους αυτής της κατηγορίας με τους λοιπούς συνταξιούχους του ΙΚΑ και συνακόλουθα της εφαρμογής και στους πρώτους της ανωτέρω (περί χορήγησης εφ’ άπαξ βοηθήματος κηδείας) διάταξης του άρθρου 32 του ΑΝ 1846/1951. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/96/2010
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Δυνατότητα τροποποίησης του άρθρου 8 του κανονισμού φαρμακευτικής περίθαλψης, όσον αφορά την θέσπιση ανωτάτου ορίου της αξίας των εκτελουμένων από τα φαρμακεία συνταγών, σε σχέση με την διάταξη του άρθρου 31 παρ. 8 του ΑΝ 1846/1951.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προτεινόμενη από την ερωτώσα υπηρεσία διάταξη κείται εκτός των ορίων της παρεχομένης από τις διατάξεις του άρθρου 31 παρ. 8 του Α.Ν. 1846/1951 και του κανονισμού φαρμακευτικής περιθάλψεως του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εξουσιοδοτήσεως. Η δια της προτεινομένης διατυπώσεως του κανονισμού ανάθεση από το εξουσιοδοτημένο όργανο (Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφαλίσεως) της κατ’ εξουσιοδότηση κανονιστικής αρμοδιότητάς του – υπό την εκδοχή ότι η θέσπιση ανωτάτου ορίου στην χρηματική αξία των συνταγών εντάσσεται στο κανονιστικό αυτό πλαίσιο της αρμοδιότητός του – στο νέο αυτό όργανο (διοικητικό συμβούλιο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) προκειμένου αυτό να ασκεί την αρμοδιότητά του αυτή ως δική του, συνιστά ανεπίτρεπτη υπεξουσιοδότηση, διότι η εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 16 του Α.Ν. 1846/1951, όχι μόνον δεν προβλέπει, όπως απαιτείται, την περαιτέρω ανάθεση της αρμοδιότητας, αλλά ρητώς απαγορεύει την με την υπουργική απόφαση (κανονισμό) τροποποίηση των διατάξεων του νόμου, μεταξύ των οποίων είναι και η ορίζουσα τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφαλίσεως ως αποκλειστικώς αρμόδιο όργανο να εκδίδει κανονιστικές πράξεις, πλην των προειρημένων εξαιρέσεων, που δεν συντρέχουν στην προκειμένη περίπτωση.
ΝΣΚ/413/2014
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αίτημα απονομής συντάξεως λόγω γήρατος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εν όψει του συγκεκριμένου πραγματικού, η αρμόδια Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ πρέπει να εκφέρει κρίση επί αιτήματος απονομής συντάξεως λόγω γήρατος.
ΝΣΚ/396/2007
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Επιχειρήσεις εδαφίου ε’ περίπτωσης 5 άρθρου 8 ΑΝ 1846/1951 – Ρύθμιση εισφορών – Ασφαλιστική ενημερότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένου να χορηγηθεί βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας σε επιχείρηση του εδαφίου ε’ της περίπτωσης 5 του άρθρου 8 του ΑΝ 1846/1951, που ρύθμισε τις εισφορές της προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με τα άρθρα 72 και 28 του Ν 3518/2006, θα γίνονται και οι προβλεπόμενες από τις περ.α’ και β’ της παρ.5 του άρθρου 51 του Ν 2676/1999 αντίστοιχες παρακρατήσεις ποσοστού τουλάχιστον 2% από τα χορηγούμενα σ’ αυτή δάνεια, πλέον της καθορισθείσας μηνιαίας δόσης, καθώς και του τετραπλάσιου ποσού της δόσης από κάθε μεμονωμένη είσπραξη λογαριασμού που θα πραγματοποιεί η επιχείρηση αυτή από το Δημόσιο, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ α’ και β’ βαθμίδας, δημόσιες, δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις, δημόσιας ή κοινής ωφέλειας και γενικά επιχειρήσεις και οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
ΝΣΚ/141/2010
Αναγνώριση του χρόνου απασχόλησης μετά τη συνταξιοδότηση από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, συνταξιούχου-εργαζομένου στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Δυνατότητα επανυπολογισμού της ασφαλιστικής του κλάσης, βάσει του άρθρου 29 παρ. 7 εδ. γ΄ του ΑΝ 1846/1951.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τους καλλιτέχνες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους να απασχολούνται με την αυτή (καλλιτεχνική) ειδικότητα στον ίδιο εργοδότη (Ε.Λ.Σ.) τελούντες υπό καθεστώς αναστολής της σύνταξή τους, ισχύει η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 3 του Ν. 3518/2006, η οποία επιτρέπει σε αυτούς, όμως μόνο για το από 1-1-2002 και εφεξής χρονικό διάστημα, να αναγνωρίσουν ως συντάξιμο τον διανυθέντα μετά τη συνταξιοδότησή τους χρόνο, καθώς επίσης και να τον αξιοποιήσουν για τον επανυπολογισμό της σύνταξής τους, βάσει του τεκμαρτού ημερομισθίου της ασφαλιστικής κλάσης κατάταξης των νέων – προερχομένων από τη νέα απασχόλησή τους – αποδοχών και υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι αυτοί έχουν πραγματοποιήσει 1.500 τουλάχιστον Η.Ε. υπό καθεστώς αναστολής καταβολής της σύνταξής τους.
ΝΣΚ/316/2011
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής ΑΕ από ασφαλιστικές εισφορές, α) με απαίτηση αναδρομικών ποσών (διαφοράς) συντάξεως και β) κατά δόσεις με τμήμα της μηνιαίας συντάξεως συνταξιούχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ευθυνομένου δια την καταβολή της οφειλής, ως διατελέσαντος προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δια χρέη ΑΕ έναντι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από ασφαλιστικές εισφορές, δια τα οποία υπέχει προσωπική και αλληλέγγυο (εις ολόκληρον) προς καταβολή αυτών ευθύνη, διατελέσας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αυτής και ήδη συνταξιούχος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δεν είναι δυνατός, α) ο συμψηφισμός αυτών με απαίτηση αναδρομικών ποσών (διαφοράς) συντάξεως, οφειλομένων εις αυτόν συνεπεία τροποποιητικής συνταξιοδοτικής αποφάσεως, β) ο συμψηφισμός αυτών κατά δόσεις με τμήμα της χορηγουμένης εις αυτόν κατά μήνα συντάξεως.
ΝΣΚ/375/2009
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Επιδόματα τοκετού και μητρότητας (κυοφορίας και λοχείας). Υπαγωγή τους ή μη στις διατάξεις της φορολογίας εισοδήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα επιδόματα μητρότητας (κυοφορίας και λοχείας) καθώς και το βοήθημα τοκετού που παρέχονται από το ΙΚΑ στις ασφαλισμένες του, δυνάμει των άρθρων 39 και 31 παρ. 7 του Α.Ν. 1846/1951, δεν έχουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος και συνεπώς είναι αφορολόγητα, αφού δεν υπάρχει ειδική διάταξη νόμου που να τα υποβάλλει στη φορολογία εισοδήματος.
ΝΣΚ/259/2019
Αναγνώριση χρόνου δημόσιας υπηρεσίας μετακλητής υπαλλήλου ως ασφαλιστέου στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που δεν θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα στο Δημόσιο, αλλά στο πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ) – Εφαρμοστέες διατάξεις.(...)Η αναγνώριση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ως ασφαλιστέου του χρόνου δημόσιας υπηρεσίας μετακλητής υπαλλήλου, η οποία δεν θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα στο Δημόσιο, αλλά στο πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ), πρέπει να γίνει με βάση τη διάταξη του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 85 του α.ν. 1854/1951, όπως έχει κωδικοποιηθεί ως άρθρο 85 στην ισχύουσα κωδικοποίηση με τον τίτλο «Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων», που εχώρησε με το π.δ. 169/2007 και προβλέπει, για την εν λόγω αναγνώριση ασφαλιστέου χρόνου δημόσιας υπηρεσίας τον επιμερισμό των εισφορών μεταξύ του εργοδότη – Δημοσίου και του εργαζόμενου – μετακλητού υπαλλήλου (κατά πλειοψηφία).