ΝΣΚ/264/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ισχύς της παρ.1 του άρθρου 14 του Ν 2810/2000 «Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις» για περιττό αριθμό μελών στο Δ.Σ. και στην περίπτωση της Ε.Ο.Σ. Σάμου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο αριθμός των μελών του Δ.Σ. της Ενώσεως Οινοποιητικών Συνεταιρισμών (Ε.Ο.Σ.) Σάμου πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι περιττός, σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.1 του Ν 2810/2000, αλλά και του ΑΝ 6085/1934.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2012/2014
Θέμα: Τροποποιήσεις των Ν. 4015/2011 και Ν. 2810/2000 «Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις».
Ν.2810/2000
Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις
Ν.2169/1993
Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις και άλλες διατάξεις
Ν. 2181/1994
Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων του Ν. 2169/93 "Αγροτικές συνεταιριστικές Οργανώσεις και άλλες διατάξεις”
ΝΣΚ/254/2012
Αγροτικοί Συνεταιρισμοί – Ευθύνη του Προέδρου, του Συμβουλίου Γενικής Διεύθυνσης ή μέλους του Οργάνου της Ενώσεως για χρέη από παρακρατούμενους φόρους και Φ.Μ.Α.Π.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την πληρωμή των χρεών της Ενώσεως Αγροτικών Συνεταιρισμών «Θ.», όσον αφορά μεν τον Φ.Μ.Α.Π., δεν μπορεί να θεμελιωθεί, κατά τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 115 του Ν. 2238/1994, προσωπική και εις ολόκληρον ευθύνη οποιουδήποτε προσώπου ή οργάνου της Ενώσεως, όσον αφορά όμως τους παρακρατούμενους φόρους θεμελιώνεται, κατά τις ίδιες διατάξεις, ευθύνη των μελών του Συμβουλίου Γενικής Διεύθυνσης, στο οποίο με πράξη του Δ.Σ. της Ενώσεως είχαν εκχωρηθεί το μάνατζμεντ και όλες οι βασικές αρμοδιότητες διοίκησης και διαχείρισης της Ενώσεως. (ομοφ.)
ΝΣΚ/239/2019
Εάν η φορολογική μεταχείριση των αγροτικών συνεταιρισμών ρυθμιζόταν από τις διατάξεις της περίπτωσης θ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 103 του ν.2238/1994 για το χρονικό διάστημα που οι σχετικές διατάξεις ήταν σε ισχύ ή από τις διατάξεις της παραγράφου 13 του άρθρου 35 του ν.2810/2000, και, κατά συνέπεια, αν τυγχάνουν εφαρμογής επί των απαλλασσόμενων εισοδημάτων τους οι διατάξεις της παραγράφου 12 του άρθρου 72 του ν.4172/2013.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το αποθεματικό, που σχηματίσθηκε από τα πλεονάσματα των αγροτικών συνεταιρισμών με βάση τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 2810/2000 και του άρθρου 23 του ν. 4384/2016, υπάγεται στην εξαιρετική φορολογική μεταχείριση που προβλέπουν οι διατάξεις των παραγράφων 4 και 13 του άρθρου 35 του ν. 2810/2000, της παραγράφου 16 του άρθρου 15 του ν. 4015/2011 και του άρθρου 29 του ν. 4384/2016 και δεν ρυθμίζεται από τις διατάξεις της περίπτωσης θ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 103 του ν. 2238/1994 και επομένως δεν εμπίπτει στη φορολόγηση, την οποία προβλέπει η διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 72 του ν. 4172/2013. Επίσης δεν εμπίπτει στη φορολόγηση την οποία προβλέπει η τελευταία αυτή διάταξη ούτε το μέρος του πλεονάσματος που διανέμεται στα μέλη του συνεταιρισμού είτε αυτό καταβάλλεται στα μέλη είτε διατηρείται ως εξατομικευμένη κατάθεση στο συνεταιρισμό και επομένως αυτό φορολογείται μόνο στο εισόδημα των μελών του συνεταιρισμού και όχι στο εισόδημα του νομικού προσώπου του συνεταιρισμού (πλειοψ.).
ΝΣΚ/90/2019
Αρμόδιο όργανο για την άσκηση εποπτείας και ελέγχου των Συνεταιρισμών Δασοκτημόνων του α.ν. 1627/1939 – Νομικό καθεστώς εποπτείας και ελέγχου των αναγκαστικών δασικών συνεταιρισμών. (...) Η αρμοδιότητα άσκησης εποπτείας και ελέγχου επί των Συνεταιρισμών Δασοκτημόνων του α.ν. 1627/1939 παρέμεινε στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠ.Α.Α.Τ.), και μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4423/2016. Η εποπτεία και ο έλεγχος των αναγκαστικών δασικών συνεταιρισμών ρυθμίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 16 και 17 του ν. 2810/2000 και αρμόδιες Διευθύνσεις του ΥΠ.Α.Α.Τ. είναι, για την άσκηση εποπτείας, η Δ/νση Αγροτικού Συνεργατισμού και Ομαδικών Δραστηριοτήτων και, για τον έλεγχο, η Δ/νση Οικονομικού Ελέγχου και Επιθεώρησης (πλειοψ.).
ΕΦΚΑ/19/2017
«Ασφάλιση στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.) - κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4387/2016 - Μελών Εταιριών ή Συνεταιρισμών και Μελών Διοικητικού Συμβουλίου Ανωνύμων Εταιριών ή Αγροτικών Συνεταιρισμών, για τις αμοιβές που λαμβάνουν, είτε στα πλαίσια εξαρτημένης εργασίας, είτε με την ιδιότητα του μέλους Δ.Σ.»(ΑΔΑ:66ΧΛ465ΧΠΙ-Σ3Τ) (ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 4/2017)
ΝΣΚ/133/2013
Kοινοτικά Προγράμματα – Νομιμότητα καθολικής διαδοχής Οργανώσεων Παραγωγών σε Αγροτικούς Συνεταιρισμούς και Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις – Συνέχιση ή μη των εν εξελίξει προγραμμάτων από τα μετά την μετατροπή σχήματα – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Χωρίς την τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 6 του Ν. 2810/2000 δεν είναι δυνατή η συμμετοχή τρίτων σε συνεταιρισμό με υποβολή υπεύθυνων δηλώσεων ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων του κανονισμού 876/2008 της Επιτροπής της 3ης Σεπτεμβρίου 2008, ναι μεν τα σχήματα που δημιουργούνται μετά την μετατροπή Αγροτικών Συνεταιρισμών και Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών κατά το Ν. 4015/2011, αποτελούν καθολικούς διαδόχους των μετατραπέντων, πλην όμως, εάν δεν υποβληθούν εκ νέου τα απαραίτητα δικαιολογητικά, κατά το άρθρο 1 παρ. 1, εδ. στ΄, στοιχ. Ζ΄ της Κ.Υ.Α. 680/16606/2012 (ΦΕΚ 249Β΄/13-2-2012) και δεν αποδειχθεί η συνδρομή του όρου καλύψεως του 5% της μέσης παραγωγής, δεν είναι δυνατή η συνέχιση των εν εξελίξει προγραμμάτων από τα μετά τη μετατροπή σχήματα. Το ζήτημα μπορεί να επιλυθεί μόνο με κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/213/2009
Δυνατότητα ή μη, σύστασης αγροτικού συνεταιρισμού από αλλοδαπούς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Οι αλλοδαποί είτε προέρχονται από Κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή από Κράτη μέλη εκτός Ε.Ε. μπορούν να συστήσουν με τις ίδιες προϋποθέσεις, δηλ. τις προϋποθέσεις του Ν 2810/2000, με τους ημεδαπούς αγροτικούς συνεταιρισμούς, αφού το δικαίωμά τους αυτό δεν περιορίζεται από κάποια συνταγματική ή άλλη διάταξη. Ειδικότερα δε για τους υπηκόους Κρατών μελών της Ε.Ε., αυτό ισχύει πολλώ μάλλον από τη στιγμή που οιοσδήποτε περιορισμός του σχετικού τους δικαιώματος θα ισοδυναμούσε με μέτρο ισοδύναμου αποτελέσματος, αντικείμενο στο άρθρο 30 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση (μέτρο ισοδυνάμου αποτελέσματος) και 59 επ. αυτής (ελεύθερη διακίνηση προσώπων). 2) Περαιτέρω, σε ότι αφορά την προσβολή ή την ακύρωση της σύστασης του συνεταιρισμού, αφενός μεν προβλέπεται η άσκηση έφεσης στο αρμόδιο δικαστήριο δυνάμει των διατάξεων των παρ.3 και 4 του άρθρου 3 του Ν 2810/2000, από πάντα έχοντα έννομο συμφέρον, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται αναμφίβολα και το Δημόσιο ως εποπτεύουσα Αρχή, αφετέρου δε είναι δυνατή η άσκηση αίτησης για διάλυσή του, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 23 παρ.1 στοιχ.δ και 2 του Ν 2810/2000, από την εποπτεύουσα Αρχή ενώπιον του αρμοδίου Πρωτοδικείου για παράβαση νόμου ή ουσιώδους διάταξης του καταστατικού του.