×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/265/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3433/2006, 3978/2011
Ένοπλες Δυνάμεις – Κρατικές Προμήθειες – Δυνατότητα χορήγησης προκαταβολής στον προμηθευτή αμυντικού υλικού, χωρίς η ισόποση τραπεζική εγγυητική επιστολή προκαταβολής να περιλαμβάνει τον όρο του εντόκου.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/221/2012

Ένοπλες Δυνάμεις – Κρατικές Προμήθειες – Μη εμπρόθεσμη παράδοση συμβατικών αντικειμένων – Υποχρέωση ή μη απόδοσης τόκων επί της ληφθείσας προκαταβολής δυνάμει του άρθρου 46 παρ.6β του Π.Δ. 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση καθυστέρησης στην παράδοση του αντικειμένου της σύμβασης, εφόσον ο προμηθευτής έχει λάβει προκαταβολή οφείλονται δυνάμει του άρθρου 46 παρ.6β του Π.Δ. 284/1989, τόκοι επί της ληφθείσας προκαταβολής για όλο το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης της παράδοσης του αντικειμένου της σύμβασης, ανεξάρτητα από την κήρυξη ή μη του προμηθευτή ως έκπτωτου και ανεξάρτητα από τη λύση ή μη της σύμβασης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/39/2019

Ένοπλες Δυνάμεις – Εγκυρότητα και ισχύς της τροποποίησης Σύμβασης ΑΩ, λαμβανομένου υπόψη ότι, από την έγκριση του σχεδίου της από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας μέχρι σήμερα, η αντισυμβαλλόμενη εταιρεία έχει προχωρήσει στην υλοποίηση των προγραμμάτων που είχαν περιληφθεί στο σχέδιο τροποποίησης, χωρίς ουδέποτε να έχει υπογραφεί η σχετική τροποποιητική σύμβαση από τα συμβαλλόμενα μέρη.Δεν είναι έγκυρη και, συνακόλουθα, δεν ισχύει η τροποποίηση της Σύμβασης ΑΩ 10/03 (με αριθμό 1 του σχεδίου της), λόγω της έκδοσης και μόνον της απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας για την έγκριση του σχεδίου της, καθόσον ουδέποτε υπογράφηκε η σχετική σύμβαση από τον εξουσιοδοτηθέντα προς τούτο Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), ουδεμία δε επιρροή μπορεί να έχει, αναφορικά με τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας, η προηγούμενη της υπογραφής της τροποποιητικής σύμβασης υλοποίηση προγραμμάτων από την αντισυμβαλλόμενη εταιρεία (ομόφ.).


ΝΣΚ/12/2001

Κρατικές Προμήθειες. Επιστροφή εγγύησης προκαταβολής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 28 παρ.3 και 25 παρ.8 του Κανονισμού Προμηθειών του Δημοσίου, προκύπτει ότι δεν είναι δυνατή η επιστροφή της εγγυήσεως προκαταβολής στον Προμηθευτή, πριν από την πραγματική ποιοτική και ποσοτική παραλαβή και την εκκαθάριση των εκατέρωθεν αξιώσεων των συμβαλλομένων μερών.


ΝΣΚ/61/2001

Ενοπλες Δυνάμεις. Σύμβαση προμήθειας. Κατάπτωση εγγυητικής επιστολής. Προκαταβολή. Επιστροφή. Καταλογισμός.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Αφού η Εθνική Τράπεζα ρητά εγγυήθηκε με την υπ αριθ.11242-9/473/89 εγγυητική επιστολή για τη λήψη της προκαταβολής από τον προμηθευτή, σύμφωνα με τους όρους της με αριθ. 70265/89/4-7-89 συμβάσεως προμήθειας, πλέον τόκων επί της προκαταβολής αυτής που τυχόν θα καταλογισθούν σε βάρος της προμηθεύτριας υπέρ ής η εγγύηση κατ εφαρμογή των άρθρων 26 και 27 των Γενικών Ορων Διακηρύξεως Μειοδοτικών Διαγωνισμών Εσωτερικού Π5/264/77 απόφαση του Υπουργού Εμπορίου όπως τροποποιήθηκε με την Π5/640/1980 απόφαση του Υπ.Εμπορίου, έχουμε τη γνώμη ότι η υπηρεσία σας πρέπει να επιδιώξει την αναγκαστική είσπραξη των ποσών των τόκων δικαιοπραξίας και υπερημερίας. Η εγγυητική επιστολή αποτελεί νόμιμο τίτλο του άρθρου 2 παρ.2 (β) του ΚΕΔΕ.


ΝΣΚ/432/2009

Ένοπλες Δυνάμεις. Κρατικές προμήθειες. Τροποποίηση συμβάσεως κατ’ άρθρο 66 παρ. 2 του ΠΔ 284/1989. Εξέταση της νομιμότητας του σχεδίου τροποποίησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η σκοπούμενη τροποποίηση, κατά το μέρος αυτής για το οποίο υφίσταται αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για Γνωμοδότηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 66 παρ. 2 του ΠΔ 284/1989, παρίσταται νόμιμη.


ΝΣΚ/182/2012

Κρατικές Προμήθειες – Επιστροφή ή μη εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης προς ανώνυμες εταιρίες, μετά τη λήξη των συμβάσεών τους με το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης επιστρέφεται μετά τη λήξη της συμβάσεως και εφόσον αυτή έχει εκτελεσθεί πλήρως και κανονικά. Όσον αφορά την εταιρία AG…..G……ΑΕ, το Τμήμα απέχει της γνωμοδοτήσεως εξαιτίας ελλείψεως στοιχείων. Η εταιρία Δ….Α……ΑΕ, δεν εκτέλεσε πλήρως και κανονικά και κατά συνέπεια δεν πρέπει να της επιστραφεί η εγγυητική επιστολή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/126/2002

Κρατικές Προμήθειες. Εγγυητική επιστολή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τις διατάξεις του άρθρου 25 παρ.3 και 5 του ΠΔ 394/96, προκύπτει, ότι ο κανονιστικός νομοθέτης υιοθέτησε την καθιερωμένη και γνωστή, στην επιστήμη και νομολογία Τραπεζιτική Εγγυητική Επιστολή της απλής ειδοποίησης ή με πρώτη ζήτηση, κατά την οποία η εγγύηση είναι αυτόνομη και αφηρημένη σε σχέση με την ύπαρξη ή νομιμότητα της κύριας οφειλής και καταπίπτει με μόνη ή απλή δήλωση. Συνεπώς είναι ισοδύναμος και ταυτόσημος ο όρος με απλή έγγραφη ειδοποίηση, με τον όρο με μόνη έγγραφη ειδοποίηση.


ΝΣΚ/321/2014

Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση Πλαίσιο – Συμψηφισμός προκαταβολής και ποσού εξ εγγυητικής επιστολής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απαίτηση του Δημοσίου από Σύμβαση Πλαίσιο, είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί, δια της ισόποσης κατάπτωσης εγγυητικής επιστολής, που έχει δοθεί, από τον Προμηθευτή, στα πλαίσια υλοποίησης Ειδικής Ετήσιας Σύμβασης, κατ’ ευθεία εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 47 του π.δ. 284/1989. (ομοφ.)


ΝΣΚ/419/2011

Ένοπλες Δυνάμεις – Κρατικές προμήθειες – Νομιμότητα τροποποίησης σύμβασης προμήθειας – Έκδοση ή μη σχετικής γνωμοδότησης Ν.Σ.Κ. – Προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας ή μη από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στερείται στην προκειμένη περίπτωση της αρμοδιότητάς του να εκδώσει γνωμοδότηση, κατ’ άρθρο 66 ΠΔ 284/1989,επί του Σχεδίου της 1ης Τροποποίησης της υπ’ αριθμ. 002Α/2008 Σύμβασης. (ομοφ.) 2) Το Σχέδιο της 1ης Τροποποίησης της υπ’ αριθμ. 002Α/2008 Σύμβασης δεν χρειάζεται να υποβληθεί στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αφού δεν επιφέρει οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση σε βάρος του Δημοσίου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/147/2011

Αφαίρεση ή μη της προκαταβολής από την προς αναπροσαρμογή συμβατική αξία των υπό προμήθεια υλικών για τις Ένοπλες Δυνάμεις, σε σύμβαση μακράς διάρκειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε σύμβαση μακράς διάρκειας για προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων, η δοθείσα προκαταβολή αφαιρείται από την προς αναπροσαρμογή συμβατική αξία των υπό προμήθεια υλικών, κατ αναλογική εφαρμογή του «Κανονισμού Προμηθειών του Δημοσίου» και συγκεκριμένα της διάταξης του άρθρου 17 του ΠΔ 394/1996, αλλά και της ίδιας διάταξης του νεότερου Π.Δ/τος 118/2007, αφού στο ΠΔ 284/1989 για τις προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων υπάρχει ακούσιο νομοθετικό κενό για τη ρύθμιση της εν λόγω περίπτωσης. (ομοφ.)