×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/164/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Ζητήματα δήλωσης και καταβολής ΦΜΑΠ ως και πλειστηριασμού ακινήτων πτωχευσάντων, οφειλετών ΦΜΑΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η καταβολή της πρώτης δόσης του ΦΜΑΠ δεν αποτελεί προϋπόθεση του παραδεκτού της υποβαλλόμενης δήλωσης, πλην όμως οι πτωχοί δεν εξαιρούνται της υποχρέωσης καταβολής του εν λόγω φόρου. β) Η απαγόρευση σύνταξης συμβολαιογραφικών εγγράφων, κατά το άρθρο 32 του ν.2459/97, δεν εκτείνεται και στις περιπτώσεις αναγκαστικού πλειστηριασμού ακινήτων της πτωχευτικής περιουσίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/122/2002

Απαλλαγή της ΕΘΕΛ ΑΕ, ως θυγατρικής εταιρείας του ΟΑΣΑ, από τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 23 περ.ια του Ν 2459/1997.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Δεν θεμελιώνεται, κατά νόμο (άρθρο 23 περ.ια του Ν 2459/1997), λόγος απαλλαγής της ΕΘΕΛ ΑΕ από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ), εφόσον το μετοχικό της κεφάλαιο δεν ανήκει κατά το ήμισυ τουλάχιστον, ευθέως στο Δημόσιο.


ΝΣΚ/249/2011

Διευρεύνηση της ιδιότητας της εταιρείας «Ε… Α.Β.Ε.» ως δημόσιας επιχείρησης ή μη – Απαλλαγή από υποχρέωση καταβολής ΦΜΑΠ ή μη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εταιρεία «Ε… Α.Β.Ε.», κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα (δηλ. από το έτος 1997 έως και το 2007), ουδέποτε απέκτησε την ιδιότητα της δημόσιας επιχείρησης και ως εκ τούτου δεν απαλλάσσεται της υποχρέωσης καταβολής του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας, που προβλεπόταν από τις διατάξεις των άρθρων 21 επόμ. του Ν 2459/1997. (ομοφ.)


ΝΣΚ/399/2013

Επίσπευση προγράμματος αναγκαστικού πλειστηριασμού ακινήτου περιουσίας εκ μέρους του Δημοσίου για χρέη του Γ.Α. προς το Δημόσιο μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής διαδικασίας – Απαγόρευση εκποίησης της ακινήτου περιουσίας του – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 46 και 48 του ν. 3691/2008.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η απαγόρευση εκποίησης της ακινήτου περιουσίας του Γ.Α., που επιβλήθηκε με διάταξη του Προέδρου της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης, κατά τις διατάξεις των άρθρων 46 και 48 του ν. 3691/2008, εμποδίζει την επίσπευση προγράμματος αναγκαστικού πλειστηριασμού των ακινήτων αυτών εκ μέρους του Δημοσίου για χρέη του Γ.Α. προς το Δημόσιο μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής διαδικασίας, δηλαδή την έκδοση αμετακλήτου αποφάσεως του αρμοδίου ποινικού Δικαστηρίου ή την για οποιοδήποτε λόγο ανάκληση της διάταξης, με την οποία επιβλήθηκε η δέσμευση. (ομοφ.)- ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 275/2013 ΓΝΩΜ.


ΝΣΚ/272/2002

Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ). Κοινωνία αστικού δικαίου. Απαλλαγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα μέλη (κοινωνοί) της κοινωνίας αστικού δικαίου, που ασκεί ξενοδοχειακή επιχείρηση, δικαιούνται των απαλλαγών από το ΦΜΑΠ, που προβλέπουν οι διατάξεις των περιπτώσεων δ’ και ε’ του άρθρου 23 του Ν 2459/97, κατ αναλογία της ιδανικής των μερίδας και εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές τασσόμενες από τις παραπάνω διατάξεις προϋποθέσεις για την χορήγηση των απαλλαγών αυτών.


ΝΣΚ/275/2013

Απαγόρευση εκποίησης ακινήτου περιουσίας οφειλέτη του Δημοσίου – Επίσπευση προγράμματος αναγκαστικού πλειστηριασμού – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 46 και 48 του ν. 3691/2008.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υπό το διδόμενο από την ερωτώσα υπηρεσία πραγματικό απαγόρευση εκποίησης της ακινήτου περιουσίας του Γ.Α., που επιβλήθηκε με διάταξη του Προέδρου της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης, κατά τις διατάξεις των άρθρων 46 και 48 του ν. 3691/2008, εμποδίζει την επίσπευση προγράμματος αναγκαστικού πλειστηριασμού των ακινήτων αυτών εκ μέρους του Δημοσίου για χρέη του Γ.Α. προς το Δημόσιο μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής διαδικασίας, δηλαδή την έκδοση αμετακλήτου αποφάσεως του αρμοδίου ποινικού δικαστηρίου ή την για οποιοδήποτε λόγο ανάκληση της διατάξεως με την οποία επιβλήθηκε η δέσμευση. (ομοφ.) -- ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 399/2013 ΓΝΩΜ. ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ.


ΝΣΚ/474/2007

Φορολογία. Μέτρα διασφάλισης συμφερόντων του Δημοσίου κατά πτωχού πριν και μετά την κήρυξη της πτώχευσης. Παραλαβή δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων που έγινε στο πλαίσιο της πτωχευτικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τη δημοσίευση της απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου με την οποία κηρύσσεται η πτώχευση, αφενός αναστέλλονται τα διασφαλιστικά για τα συμφέροντα του Δημοσίου μέτρα του άρθρου 14 του Ν 2523/1997 τα οποία είχαν ληφθεί κατά του πτωχού πριν αυτός κηρυχθεί σε πτώχευση, αφετέρου δεν μπορούν να ισχύσουν τα μέτρα αυτά τα οποία ελήφθησαν κατά του πτωχού έναντι του συνδίκου της πτώχευσης και ως εκ τούτου η αρμόδια Δ.Ο.Υ. δεν έχει κανένα κώλυμα εκ των ως άνω διασφαλιστικών μέτρων να παραλάβει τη δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων της πτωχευτικής περιουσίας που κατατίθεται από το σύνδικο της πτώχευσης.


ΝΣΚ/146/2011

Απαλλαγή ή μη σωματείων από το Φ.Μ.Α.Π. για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα κτίσματα ακινήτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Απαλλάσσονται από το Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα κτίσματα των ακινήτων τους, κατ άρθρο 23 παρ.1 του Ν 2459/1997, το σύνολο των νομικών προσώπων μη κερδοσκοπικού σκοπού και όχι μόνο τα αμιγώς φιλανθρωπικά ή κοινωφελή. (ομοφ.)


27904/1993

Kαθορισμός τύπου δήλωσης ακινήτων για το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας Ν. 2130/93.



Δ13ΦΜΑΠ/1135771-ΕΞ/2011

ΘΕΜΑ: Τρόπος δήλωσης δικαιούχων καταβολής μειωμένου έκτακτου ειδικού τέλους ακινήτων (0,50€) και δικαιούχων απαλλαγής κατά την παρ. 6.

ΝΣΚ/38/2017

Εάν το ΤΕΘΑ και το ΤΑΑ, απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων φόρου εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας.(...)Το Ταμείο Εθνικής Άμυνας και το Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ανεξάρτητα του Δημοσίου και δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση (α) υποβολής δηλώσεων φόρου εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας, (β) καταβολής φόρου για τα εισοδήματα που αποκτούν από κεφάλαιο και υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, (γ) καταβολής φόρου στα δικαιώματα επί των ακινήτων ιδιοκτησίας τους, τα οποία δεν ιδιοχρησιμοποιούνται ή δεν έχουν παραχωρηθεί δωρεάν στο Δημόσιο (ομοφ.).