ΝΣΚ/268/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υπάλληλοι Βουλής. Κατάταξη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τους μόνιμους υπαλλήλους της Βουλής δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 38 παρ.2 του Ν 2190/1994, όπως επαναφέρθηκαν σε ισχύ και αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 11 παρ.1 του Ν 3260/2004.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ1/115/2007
Υπάλληλος που ορίστηκε μέλος του Πρωτοβάθμιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου κατ’ εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του άρθρου 11 του ν.3260/2004, μη νόμιμα στη συνέχεια, τοποθετήθηκε σε θέση Προϊσταμένης Διεύθυνσης για μία τριετία χωρίς να έχει προηγηθεί επιλογή της από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, κατ’ εφαρμογή του δεύτερου εδαφίου της παρ.2 του άρθρου 37 του ν.2190/1994, που επανήλθε σε ισχύ με την παρ.2 του άρθρου 9 του ν.3260/2004, αφού η εν λόγω διάταξη προϋποθέτει υπαλλήλους που έχουν επιλεγεί βάσει του πρώτου εδαφίου της ίδιας παραγράφου και πληρούν, ως εκ τούτου, τις προϋποθέσεις των παρ. 3 και 6 του άρθρου 36 του ν.2190/1994, που αξιώνουν, μεταξύ άλλων, επιλογή από Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
ΝΣΚ/285/2006
Η διάταξη του άρθρου 15 παρ. 38 του Ν. 2503/1997 για τη συγκρότηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων εξακολουθεί να ισχύει μετά την ισχύ του Ν. 3260/2004.
ΣΤΕ 48/2006
Διάρθρωση, αρμοδιότητες και στελέχωση της Διεύθυνσης Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (Δ.Ε.Δ.Α.Κ) του Υπουργείου Ανάπτυξης..Κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 1 έως και 17 του άρθρου 36 του ν. 2190/1994 (Α΄ 28), όπως οι παράγραφοι 1 έως και 16 επανήλθαν σε ισχύ και αντικατεστάθησαν με το άρθρο 8 του ν. 3260/2004 (Α΄ 151) ερμηνευομένων σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητος και της αξιοκρατίας στη Δημόσια Διοίκηση, είναι, κατ’ αρχήν επιτρεπτή η πλήρωση θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων από υπαλλήλους της κατηγορίας ΔΕ μόνον, όμως, εφ’ όσον δεν είναι δυνατή η πλήρωση των θέσεων αυτών από υπαλλήλους ανωτέρας κατηγορίας, κατά τη διαβάθμιση που εισάγεται με τον Υπαλληλικό Κώδικα, οι οποίοι κατέχουν τον ίδιο ή ανώτερο βαθμό. Επομένως, στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 4 του σχεδίου, όπου προβλέπεται δυνατότης ορισμού ως προϊσταμένου του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης Ελέγχου, στο οποίο υπηρετούν υπάλληλοι των κατηγοριών ΤΕ και ΔΕ, υπαλλήλου κατηγορίας ΔΕ, πρέπει να προστεθεί ότι αυτό επιτρέπεται μόνον εάν δεν υπηρετεί ανώτερος ή ομοιόβαθμος υπάλληλος της κατηγορίας ΤΕ, δυνάμενος να επιλεγεί ως προϊστάμενος του Τμήματος αυτού (βλ. Π.Ε. 14/2006, 17/2005 κ.ά.).
ΝΣΚ/469/2004
Επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (Γ.Γ.Π.Π.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τις θέσεις προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Γ.Γ.Π.Π. επιλέγονται υπάλληλοι της Γ.Γ.Π.Π. Εάν δεν υπάρχουν υπάλληλοι των κλάδων που προβλέπονται στον Οργανισμό της Γ.Γ.Π.Π. ή οι υπάλληλοι των κλάδων αυτών δεν συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις των παρ.2, 6 και 7 του άρθρου 36 του Ν 2190/94, όπως ισχύει, και κατά την πρώτη εφαρμογή του Ν 3260/2004, της παρ.2δ του άρθρου 11 του Νόμου αυτού, μπορούν να επιλεγούν και υπάλληλοι του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α., που δεν υπηρετούν στη Γ.Γ.Π.Π.
ΝΣΚ/53/2003
Ειδικό επιστημονικό προσωπικό άρθρου 33 παρ.2 του Ν. 2190/1994. Δυνατότητα άσκησης δικηγορίας για τους πτυχιούχους νομικής ή μη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι προσλαμβανόμενοι ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό της παρ.2 του άρθρου 33 του Ν. 2190/1994 (υπάλληλοι για την στελέχωση των Γραφείων Υπουργών, Υφυπουργών και Γενικών Γραμματέων Υπουργείων) δεν κωλύονται, εφόσον είναι πτυχιούχοι νομικής, να ασκούν παράλληλα και δικηγορία χωρίς περιορισμούς. Επικουρικά δυνατή η άσκηση δικηγορίας με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/410/2008
Υπάλληλοι της Βουλής των Ελλήνων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλήρους απασχολήσεως – Χρόνος αποκτήσεως της ιδιότητας του μετόχου του Τ.Α.Υ.Β.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλήρους απασχολήσεως, υπάλληλοι της Βουλής των Ελλήνων καθίστανται μέτοχοι του Τ.Α.Υ.Β. από την ημερομηνία καταθέσεως της σχετικής αιτήσεως. β) Στους ανωτέρω υπαλλήλους εφαρμόζεται η παρ.9 του άρθρου 8 του, περί Τ.Α.Υ.Β. Οργανισμού.
ΝΣΚ/202/2004
Δυνατότητα ή μη εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 26 του Ν 2190/1994 περί διοικητικής αποκαταστάσεως υπαλλήλων σε στρατιωτικούς, που επικαλούνται ότι εξαναγκάσθηκαν σε αποστρατεία, λόγω διώξεων σε βάρος τους για πολιτικούς λόγους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ρυθμίσεις του Ν 2190/1994 προσιδιάζουν σε δημοσίους πολιτικούς υπαλλήλους, ως και υπαλλήλους του ευρύτερου δημοσίου τομέα και δεν έχουν εφαρμογή επί στρατιωτικών, καθόσον δεν εναρμονίζονται με την ειδική υπηρεσιακή κατάσταση στην οποία τελούν οι τελευταίοι, ως και το ειδικό νομοθετικό καθεστώς που διέπει αυτούς.
ΕΣ/ΚΠΕΔ/Τμ.1/27/2016
ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΔΗΜΟΥ-ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ:χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου …, που αφορά στην καταβολή ποσού 946,66 ευρώ στον …, υδρονομέα αυτού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για μισθοδοσία μηνός Ιουλίου 2015.(...)Σας γνωρίζουμε ότι κατά το διάστημα που μεσολαβεί από την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης που προκύπτει κατά το άρθρο 37 του Συντάγματος, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν στην πρόσληψη προσωπικού των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του άρθρου 14 παρ. 1 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει. Δεν εμπίπτουν στην απαγόρευση της παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 οι μετακλητοί υπάλληλοι, το προσωπικό του Προέδρου της Δημοκρατίας, το προσωπικό του άρθρου 22 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, καθώς και η πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (…) Και τούτο διότι (α) εσφαλμένως υπολαμβάνεται ότι η εκτέλεση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ανεστάλη αυτοδικαίως, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, αφού η πρόσληψη υδρονομέων «ενεργείται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 2190/1994» (άρθρο 211 παρ. 2 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ..) και (β) οι εκλογές της 20.9.2015 προκηρύχθηκαν στις 28.8.2015 (π.δ. 66/2015), επομένως, η απόφαση επιλογής των υδρονομέων, που είναι εκτελεστή από την έκδοσή της και εκδόθηκε και εκτελέστηκε σε προγενέστερο χρόνο, σε κάθε περίπτωση δεν ενέπιπτε στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, εσφαλμένως δε υπολαμβάνεται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ως κρίσιμος χρόνος για την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων, ο χρόνος κατά τον οποίο επιλαμβάνεται ο Γενικός Γραμματέας επί του ελέγχου νομιμότητας.(...)Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΝΣΚ/163/2003
Εξαγορά του επί συμβάσει και του εκτός υπηρεσίας χρόνου στην ασφάλιση του Τ.Π.Δ.Υ. από απολυθέντες επί συμβάσει υπαλλήλους, που επανήλθαν στην υπηρεσία του Δημοσίου (άρθρο 25 παρ.7 Ν 2190/1994).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ως άνω υπάλληλοι έχουν δυνατότητα αναγνώρισης με εξαγορά του επί συμβάσει και του εκτός υπηρεσίας χρόνου στην ασφάλιση του Τ.Π.Δ.Υ. για εφάπαξ βοήθημα υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) εφόσον έχει αναγνωρισθεί ο χρόνος αυτός ως συντάξιμος, β) το προσωπικό των υπηρεσιών στις οποίες υπηρετούσαν ως επί συμβάσει υπάλληλοι υπάγεται στην ασφάλιση του Τ.Π.Δ.Υ., γ) ο εκτός υπηρεσίας χρόνος να μη συμπίπτει με χρόνο ασφάλισης που διανύθηκε σε οποιονδήποτε άλλο ασφαλιστικό φορέα και δ) να μην έχει παρέλθει η προβλεπομένη από την νομοθεσία του Ταμείου τασσομένη προθεσμία για την υποβολή της αίτησης. Την αυτή δυνατότητα αναγνώρισης έχουν και μετά την 1.1.1983 προσληφθέντες υπάλληλοι, για τους οποίους ο επί συμβάσει χρόνος προσμετράται στον συντάξιμο χρόνο του Δημοσίου, εφ’ όσον τα πρόσωπα αυτά πληρούν επίσης όλες τις ανωτέρω προϋποθέσεις.
ΝΣΚ/80/2005
Λήξη της θητείας διευθυντών ινστιτούτων ερευνητικών κέντρων μετά την ισχύ του Ν 3260/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο διευθυντής Ινστιτούτου του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., του οποίου η θητεία έληξε σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ.2 του Ν 3260/2004 στις 6-8-2004, ενώ σύμφωνα με τον Ν 1514/1985 (άρθρο 10 παρ.5 σε συνδ. με 11 παρ.3) θα έληγε στις 3-9-2004, συνεχίζει να ασκεί νόμιμα τα καθήκοντα του διευθυντή του συγκεκριμένου Ινστιτούτου του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., μεταξύ των οποίων είναι και η συμμετοχή του στο Δ.Σ. του ερευνητικού κέντρου, μέχρι την αντικατάστασή του (άρθρο 11 παρ.4 Ν 3260/2004) και όχι μέχρι τις 3-9-2004.