ΝΣΚ/271/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κατάταξη προσωπικού Ν. 2839/2000. Αναστολή έκδοσης της απόφασης κατάταξης λόγω στρατιωτικών υποχρεώσεων. Χρόνος κρίσεως τυπικών προσόντων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων αιτούντος την κατάταξή του σε οργανική θέση με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, και ο οποίος έχει τις προϋποθέσεις προς κατάταξη που έτασσε ο Ν. 2839/2000, άρθρο 17 παρ.1, κατά την 31.3.2000, η εν λόγω απόφαση κατάταξής του, θα πρέπει να ληφθεί με βάση τα τυπικά του προσόντα, κατά τον χρόνο της εκδόσεώς της, αφού η εν λόγω διαδικασία αναστέλλεται με διάταξη νόμου, μέχρι την εκπλήρωση των κατά τα ανωτέρω υποχρεώσεων, ο δε νόμος δεν προσδιορίζει άλλο χρόνο κρίσεως των προσόντων αυτών. Συνεπώς, το υπηρεσιακό συμβούλιο θα πρέπει, πλέον, μετά την λήξη της ανωτέρω αναστολής της διαδικασίας να γνωμοδοτήσει με βάση τα τυπικά προσόντα του αιτούντος, ως προς την παρεμφερή ειδικότητα κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 17 παρ.5, 6 και 7 εδ.α του Ν. 2839/2000, σε συνδυασμό με τον Ν. 2266/1994 άρθρο 11 παρ.3 και 5.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/325/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη σε οργανικές θέσεις με το άρθρο 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Προϋποθέσεις κατάταξης σε οργανικές θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν 2839/2000 - Ειδικές κατηγορίες προσωπικού.
ΝΣΚ/323/2005
Κατάταξη συμβασιούχων σε θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατά το άρθρο 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι νόμιμη η κατάταξη συμβασιούχων οι οποίοι δεν απασχολήθηκαν με βάση νόμιμη (έγγραφη) σύμβαση έργου ή απασχολήθηκαν σε έργα διαφορετικά από εκείνα για τα οποία υπέγραψαν συμβάσεις. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/440/2001
ΤΕΙ. Συμβάσεις έργου. Κατάταξη προσωπικού σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Συμβάσεις έργου που υπεγράφησαν από την Πρόεδρο του ΤΕΙ Χαλκίδας - Πρόεδρο της Επιτροπής Ερευνών και Υπευθύνου του Εργου, στα πλαίσια εγκριθέντων προγραμμάτων του ΕΠΕΑΕΚ, χωρίς προηγούμενη εξουσιοδότηση της Επιτροπής Ερευνών και χωρίς καμία ευθύνη των αντισυμβαλλομένων, εκτελέσθηκαν δε πλήρως, με την αποδοχή από τα αρμόδια όργανα των συμφωνηθέντων έργων και την καταβολή στους αντισυμβαλλομένους της συμφωνηθείσας αμοιβής, πρέπει να θεωρηθούν νόμιμες κατά την έννοια της περ.δ της παρ.1 του άρθρου 17 του Ν 2839/2000.
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/10/2019
Μετάταξη σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας.(..) Οι ανωτέρω ρυθμίσεις (άρθρο 44 του Ν.4569/2018 και άρθρο 63 του Ν.4587/18 οι οποιες τροπ τις διατάξεις του ν.4354/2015) , ερμηνευόμενες υπό το φως των συνταγματικών αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας, οι οποίες διέπουν, πέραν των διαδικασιών κατάληψης θέσεων του ευθύτερου δημόσιου τομέα, και τις συνθήκες υπηρεσιακής και μισθολογικής εξέλιξης σε αυτές (πρβλ. ΕΣ Ι Τμ. πράξη 8/2014, Κλιμ.Προλ.Ελ.Δαπ. στο I Τμήμα 118/2014, 247/2015, ΣτΕ αποφ. 4714. 3509/2013, πρακτ. επεξ. 233/2010, 48/2006, βλ. και την αιτιολογική έκθεση του ν. 4354/2015) και σε συνδυασμό με τη δεδομένη βούληση του νομοθέτη να μην εξομοιώσει πλασματικά υπαλλήλους με ανόμοια τυπικά προσόντα και προϋπηρεσίες: (βλ και διατάξεις άρθρων 9 παρ. 2, όπου οι υπάλληλοι της κατηγορίας αυτής εξελίσσονται στην κατηγορία που αντιστοιχούν τα προσόντα στους ανεξαρτήτως κατάταξης σε κατηγορία ΤΕ ή ΠΕ, και 9 παρ. 3 περ. β όπου ρητώς απαιτείται συνάφεια τόσο του προπτυχιακού όσο και του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών προκειμένου για την αξιοποίησή του για κατάταξη σε μισθολογικό κλιμάκιο) και να αντιστοιχηθεί ευθέως ο λαμβανόμενος βασικός μισθός με τα κατεχόμενα τυπικά προσόντα και το χρόνο που έχει διανυθεί υπό την κατοχή τους, πρέπει να γίνει δεκτό ότι απαγορεύουν τη μισθολογική εξομοίωση υπαλλήλων με ανόμοια τυπικά προσόντα και προϋπηρεσία και επιτάσσουν την αντιστοίχιση του λαμβανόμενου βασικού μισθού με τα κατεχόμενα τυπικά προσόντα, που αντιστοιχούν στα μισθολογικά κλιμάκια συγκεκριμένης κατηγορίας. Επομένως, ως προσμετρώμενη, χωρίς χρονικό περιορισμό, προϋπηρεσία για την επανακατάταξη μετατασσόμενου σε ανώτερη κατηγορία υπαλλήλου, στο αντίστοιχο των τυπικών προσόντων της νέας θέσης του μισθολογικό κλιμάκιο, νοείται αυτή που έχει διανυθεί με το κατεχόμενο και διακριτικό του μισθολογικού αυτού κλιμακίου τυπικό προσόν (τίτλο σπουδών), η οποία συνδέεται με την άσκηση έργου (υπηρεσίας) αναλόγων προσόντων. Υπό την ερμηνευτική αυτή παραδοχή, η διάταξη της παρ. 13 του άρθρου 25 κατά την οποία για τη μισθολογική κατάταξη των υπαλλήλων που μετατάσσονται από κατώτερη σε ανώτερη κατηγορία προσμετράται το σύνολο της υπηρεσίας που είχε διανυθεί και λαμβανόταν υπόψη για την έως και τη μετάταξη, μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή τους, ανεξαρτήτως των κατεχομένων κατά την εν λόγω προϋπηρεσία προσόντων, εισάγουσα τη μισθολογική εξομοίωση υπαλλήλων με προϋπηρεσία διανυθείσα με ανόμοια τυπικά προσόντα, χωρίς να προβλέπει ειδικότερο τρόπο αξιοποίησης των εν λόγω προϋπηρεσιών ή ένα ανώτατο ποσοτικό όριο δυνάμενων να προσμετρηθούν προϋπηρεσιών κατώτερης κατηγορίας, έρχεται σε αντίθεση με τις προαναφερθείσες αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας.(...)Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, χωρίς την κρίση αυτή να αναιρεί η επιγενόμενη της διαφωνίας ψήφιση των διατάξεων των άρθρων 44 του ν. 4569/2018 (Α' 179/11.10.2018) και 63 του ν. 4587/2018 (Α' 218/2412.2018). Ειδικότερα, μη νόμιμη είναι η προσμέτρηση της διαδραμείσας στην κατηγορία ΥΕ προϋπηρεσίας, ως προϋπηρεσίας στην κατηγορία ΔΕ και η συνεπεία αυτής κατάταξη της υπαλλήλου στο 3ο μισθολογικό κλιμάκιο ΔΕ, ενώ σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχείο ΙΙ.Β. νομική σκέψη της παρούσας, αυτή έπρεπε, κατ' ορθήν ερμηνεία των διατάξεων του ν. 4354/2015, να καταταγεί στο 2ο μισθολογικό κλιμάκιο ΔΕ, με βασικό μισθό ... ευρώ, το οποίο είναι το πλησιέστερο ποσοτικά με το μέχρι τη μετάταξη της λαμβανόμενο, 3ο μισθολογικό κλιμάκιο ΥΕ του οποίου ο βασικός μισθός ανερχόταν σε 866,00 ευρώ. ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.1/17/2019
ΝΣΚ/369/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη υπαλλήλου σε οργανική θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την υπαγωγή υπαλλήλου στις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν 2839/2000 για κατάταξη σε οργανική θέση με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δεν προσμετράται ο χρόνος προηγούμενης απασχόλησής του με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.
ΝΣΚ/225/2006
Διορισμός τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα σε κενή οργανική θέση του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 – Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υποβολή αίτησης τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000. Πρέπει να συνοδεύεται από αμετάκλητη δήλωση των τυχόν λοιπών δικαιούχων παραιτήσεώς τους από το δικαίωμα διορισμού σε κενή οργανική θέση ή από υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος ότι δεν υπάρχουν άλλοι δικαιούχοι. Διενέργεια ΕΔΕ για τη διαπίστωση του ότι ο αποθανών αποβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος, υπό την έννοια ότι ο θάνατος τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος. Τήρηση της ίδιας διαδικασίας που τηρείται για το διορισμό οποιουδήποτε μόνιμου υπαλλήλου σε κενή οργανική θέση, ανάλογη των προσόντων που διαθέτει ο αιτών, εφαρμοζόμενης της ειδικής διάταξης του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 μόνο ως προς τις προϋποθέσεις και τις συνέπειες διορισμού. Δεν ισχύει το ανώτατο προς διορισμό όριο ηλικίας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει συμπληρωθεί και το ανώτατο για συνταξιοδότηση δημοσίου υπαλλήλου όριο ηλικίας. Ο διοριζόμενος και μόνο αυτός οφείλει να παραιτηθεί από συνταξιοδοτικές ή άλλες οικονομικής φύσης απαιτήσεις σε βάρος του φορέα απασχόλησης ή του φορέα ασφάλισης από την ημερομηνία διορισμού του και εφεξής. Λοιποί δικαιούχοι διατηρούν τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα.
ΝΣΚ/266/2001
Λιμενικά Ταμεία. Δεδικασμένο από δικαστική απόφαση. Υποχρέωση Διοικήσεως για εκτέλεσή της. Κατάταξη σε οργανική θέση σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δικαστική απόφαση που αναγνωρίζει ότι οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου οι οποίες αναφέρονται σ αυτήν και έχουν συναφθεί με το Λιμενικό Ταμείο Νομού Ρεθύμνης για κάλυψη εποχιακών αναγκών είναι στην πραγματικότητα συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, υποχρεώνει την Διοίκηση να δέχεται τις υπηρεσίες και να απασχολεί τους ενδιαφερομένους με βάση την σχέση αυτή, δεν την υποχρεώνει όμως να τους κατατάξει σε οργανική θέση σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν 2839/2000 ελλείψει των απαιτουμένων προς τούτο προϋποθέσεων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/72/2012
Τρόπος εφαρμογής από τη Διοίκηση ακυρωτικής απόφασης του Διοικ.Εφ.Αθ., με την οποία ακυρώθηκε απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας για πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού στη Σχολή Ικάρων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, με την υπ’ αριθμ.1566/2010 απόφασή του, ακύρωσε τις προσβληθείσες πράξεις, που στηρίζονταν στο πρακτικό 2/2009 του Συμβουλίου Επιλογής Εκπαιδευτικού Προσωπικού της Σχολής Ικάρων, αφού έκρινε ότι τούτο εστερείτο επαρκούς και νόμιμης αιτιολογίας, κατά την αξιολόγηση και κατάταξη των υποψηφίων για το μάθημα «Άσκηση – Ευρωστία – Υγεία», δεδομένου ότι ο αιτών Χ.Μ. πληρούσε τις προϋποθέσεις της προκήρυξης ως προς τα τυπικά προσόντα για την πλήρωση των προκηρυχθεισών θέσεων, κατ’ αντίθεση προς τους (επιλεγέντες) συνυποψηφίους του Δ.Κ. και Λ. –Ι.Λ., και ανέπεμψε την υπόθεση στη Διοίκηση, προκειμένου να προβεί σε νέα αξιολόγηση του αιτούντος και των συνυποψηφίων του αυτών, δηλαδή των Δ.Κ. και Λ. –Ι.Λ., και την κατάταξή τους σύμφωνα με τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται από την προκήρυξη. Ως εκ τούτου μόνο μεταξύ των τριών αυτών υποψηφίων οφείλει η Διοίκηση (η Ακαδημαϊκή Συνέλευση της Σχολής Ικάρων, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ.135/2011 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους) να επαναλάβει τη διαδικασία αξιολόγησης και κατάταξης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/6/2004
ΙΚΑ. Κατάταξη σε οργανική θέση με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν τυγχάνει, εν προκειμένω, εφαρμογής η διάταξη του άρθρου 17 του Ν 2839/2000, δεδομένου ότι, σύμφωνα με το δεδικασμένο που έχει παραχθεί από δικαστικές αποφάσεις, η συνδέουσα την αιτούσα και το ΙΚΑ σχέση είναι τοιαύτη εκ συμβάσεως εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
ΝΣΚ/219/2015
Άγιο Όρος – Τυπικά προσόντα για το διορισμό στη θέση του Διοικητή και του Αναπληρωτή Διοικητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή Τα προσόντα για το διορισμό στη θέση του Διοικητή και του Αναπληρωτή Διοικητή του Αγίου Όρους, συνάπτονται με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της θέσης τους, τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα που τους ανατίθενται σύμφωνα με το Σύνταγμα, τον Καταστατικό Χάρτη του Αγίου Όρους και τον Οργανισμό της Διοίκησής του και προβλέπονται στη διάταξη του άρθρου 29 του ν. 3566/2007. Η τυχόν πρόβλεψη άλλων τυπικών προσόντων, πέραν των προσόντων εκείνων που ο ίδιος ο νόμος προβλέπει, καθώς και των προσόντων και κωλυμάτων διορισμού που αναφέρονται στο Κεφάλαιο Α΄ του Υπαλληλικού Κώδικα για τον διορισμό δημοσίων υπαλλήλων, που δεν είναι ασυμβίβαστα με τη φύση και το λειτούργημα του Διοικητή ή του Αναπληρωτή Διοικητή, θα απαιτούσε τη θέσπισή τους με ευθεία διάταξη νόμου και δεν δύναται να συναχθεί ερμηνευτικώς από την υφιστάμενη διάταξη στο πλαίσιο ασκήσεως της γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ