ΝΣΚ/272/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υποχρέωση ή όχι των ιατρών να αναρτούν τιμοκατάλογο των υπηρεσιών τους στα ιατρεία τους, κατ' εφαρμογή του άρθρου 78 παρ.1 της Αγορανομικής Διάταξης 7/2009.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα ιατρεία δεν εμπίπτουν στην υποχρέωση ανάρτησης τιμοκαταλόγου που προβλέπεται από την διάταξη του άρθρου 78 παρ.1 της Α.Δ. 7/2009.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/286/2009
Ιδιωτικές Κλινικές. Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως των τιμοκαταλόγων των παρεχομένων υπηρεσιών τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι παρεχόμενες υπηρεσίες από ιδιωτικές κλινικές εμπτίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 77 παρ. 1 της Αγορανομικής Διατάξεως 14/1989, όπως και του άρθρου 38 παρ. 5 του Ν.Δ. 136/1946 (Αγορανομικού Κώδικα) και έχουν και αυτές υποχρέωση να αναρτούν σταθερά τιμοκατάλογο, σε ορατό από τους πελάτες τους σημείο των χώρων τους, στο οποίο θα αναγράφονται οι τιμές των υπηρεσιών που τους παρέχουν.
16043/2020
Τροποποίηση του άρθρου 67 «Υποχρέωση ανάρτησης τιμοκαταλόγου και ειδικές ρυθμίσεις για επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών» της υπουργικής απόφασης 91354 «Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.)» (ΦΕΚ 2983 Β’/2017).
Α3/1813,1814/2010
Αριθμ. Α3:1813 ,Αθήνα, 18 Ιουνίου 2010 Τροποποίηση και συμπλήρωση των παρ. 1, 2, 3, 4 και 5 του άρθρου 82 της 7/2009 Α.Δ. Αριθμ. Α3.1814 -Αθήνα, 18 Ιουνίου 2010 Ρυθμίσεις σχετικά με τον τρόπο επιβολής Διοικητικών Κυρώσεων σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15 παρ. 1 του Ν. 3557/07 (Α΄ 100), στους παραβάτες του άρθρου 82 του Κεφαλαίου 4 της 7/2009 Α.Δ (Β΄ 1388).
ΥΠΑΝ/Α2/3391/2009
ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ 7/2009:«Περί τροποποιήσεως και νέας κωδικοποιήσεως Αγορανομικών Διατάξεων, εκδοθεισών μέχρι και την 14 Μαΐου 2009»
Α2-718/2014-ΦΕΚ:2090/Β/31.07.2014:Άρθρο 144-παρ.2:Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται οι Αποφάσεις Α2-861/14.8.2013 (2044/Β/2013), η Απόφαση Α2-96/2007 και η Απόφαση Α2-1127/28.11.2013 (ΦΕΚ 3149/Β/11-12-2013), εκτός από τα άρθρα 170 «Χώροι σφαγής και σφραγίδες προέλευσης, καταλληλότητας και κατηγορίας σφαγίων» και 116 «Προϋποθέσεις παρασκευής και διάθεσης της παραδοσιακής γιαούρτης» της 7/2009 Αγορανομικής Διάταξης (ΦΕΚ), τα οποία παραμένουν σε ισχύ.
A2-861/2013-ΦΕΚ:2044/Β/22.08.2013:Άρθρο 140:Με την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται όλα τα άρθρα της Αγορανομικής Διάταξης 7/2009 «Τροποποίηση και νέα κωδικοποίηση Αγορανομικών Διατάξεων, εκδοθεισών μέχρι και την 14 Μαΐου 2009» (ΥΑ Αριθμ. Α2-3391 ΦΕΚ Β' 1388/13.07.2009), εκτός των άρθρων 170 «Χώροι σφαγής και σφραγίδες προέλευσης, καταλληλότητας και κατηγορίας σφαγίων» και 116 «Προϋποθέσεις παρασκευής και διάθεσης της παραδοσιακής γιαούρτης» καθώς και κάθε άλλη Αγορανομική Διάταξη.
ΕΑΑΔΗΣΥ/749/2015
Υποχρέωση ανάρτησης στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ)(ΑΔΑ:Ω0Ζ7ΟΞΤΒ-ΕΛΙ)
ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΑ ΟΔΗΓΙΑ 7 /2015 [Απόφαση 21 /201 5 της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων ]
ΠΔ.20/2011
Προσαρμογή του κωδικοποιημένου Ν. 2190/1920 «περί Ανωνύμων Εταιρειών», όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μεταγενέστερα, προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2009/49/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 18ης Ιουνίου 2009, για την τροποποίηση των Οδηγιών του Συμβουλίου 78/660/ ΕΟΚ και 83/349/ΕΟΚ, όσον αφορά ορισμένες απαιτήσεις κοινοποίησης για τις μεσαίου μεγέθους εταιρείες και την υποχρέωση σύνταξης ενοποιημένων λογαριασμών (Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων L 164/42/26.6.2009).
ΝΣΚ/62/2001
Ιατροί. ΕΟΚ - ελεύθερη εγκατάσταση. ΕΣΥ. Διορισμός. Υπηρεσία υπαίθρου.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Χ. Αυγερινού, Πάρεδρος Και οι ιατροί, υπήκοοι των άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, υποχρεούνται στην προηγούμενη εκπλήρωση της υπηρεσίας υπαίθρου του ΝΔ 67/1968, προκειμένου να υποβάλλουν υποψηφιότητα για θέση κλάδου ιατρών ΕΣΥ σε νοσοκομείο, όπως και οι Ελληνες ιατροί, εκτός εάν έχουν νόμιμα απαλλαγεί ή είναι υποψήφιοι σε Νομαρχιακά Γενικά Νοσοκομεία-Κέντρα Υγείας, Κέντρα Υγείας και Πολυδύναμα Ιατρεία (παρ.11 άρθρου 21 του Ν 2737/1999). Η ανωτέρω προϋπόθεση δεν απαιτείται αν, σύμφωνα με τη νομοθεσία της χώρας του κράτους-μέλους της ΕΕ, της οποίας είναι υπήκοος ο υποψήφιος για θέση στο ΕΣΥ (ή όπου ασκούσε το επάγγελμά του), υπάρχει αντίστοιχη υποχρέωση με αυτή της υπηρεσίας υπαίθρου, προκειμένου να διορισθεί ιατρός σε νοσοκομείο δημοσίου χαρακτήρα και αυτός αποδείξει ότι την εξεπλήρωσε. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/129/2012
Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) κίνησης για σκοπούς θέρμανσης – Μέλη Μητρώου ΔΙΠΕΘΕ που δικαιούνται να το διακινούν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τα μέλη του Μητρώου Διακινητών Πετρελαίου Θέρμανσης (ΔΙΠΕΘΕ) δικαιούνται να διακινούν το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) κίνησης για σκοπούς θέρμανσης οι κάτοχοι άδειας εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων κατηγορίας Α, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ.4 στοιχ.Α του Ν.3054/2002 και οι κάτοχοι άδειας λειτουργίας πρατηρίου υγρών καυσίμων, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ.3 στοιχ.α’ και 8 του αυτού νόμου, σε συνδυασμό προς την απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών ΠΟΛ 1012. Δεν δικαιούνται να διακινούν το προϊόν αυτό οι εκ των μελών του ΔΙΠΕΘΕ πωλητές πετρελαίου θέρμανσης, οι οποίοι προμηθεύονται και διακινούν βάσει της άδειάς τους αποκλειστικά και μόνο πετρέλαιο θέρμανσης και φωτιστικό πετρέλαιο, μη επιτρεπομένης και ρητά χαρακτηριζόμενης ως παράνομης, σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ.8 του Ν.3054/2002, το άρθρο 316 παρ.4.1. της Αγορανομικής Διάταξης 7/2009 και το άρθρο 21 παρ.1 του Κανονισμού Αδειών, της εκ μέρους τους διακίνησης άλλων πετρελαιοειδών προϊόντων, του πετρελαίου κίνησης για σκοπούς θέρμανσης περιλαμβανομένου, επ’ απειλή των προβλεπόμενων στα άρθρα 16 και 17 του νόμου αυτού ποινικών και διοικητικών κυρώσεων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/245/2016
Ζητήματα που αφορούν τις οργανικές θέσεις Συντονιστών Διευθυντών ιατρών στα Δημόσια Νοσοκομεία.(...)α) Οι θέσεις Συντονιστών Διευθυντών στα Δημόσια Νοσοκομεία είναι οργανικές και καθορίζονται από τους οργανισμούς των Δημόσιων Νοσοκομείων, συστήνονται δε και προκηρύσσονται με απόφαση του κάθε νοσοκομείου, κατ’ άρθρο 4 περ.Β του ν. 3754/2009, όπως ισχύει. β) Ο νόμος δεν επιτρέπει την ύπαρξη περισσοτέρων της μίας θέσεων Συντονιστών Διευθυντών στο ίδιο τμήμα των Δημόσιων Νοσοκομείων, επομένως, εφόσον ήδη υπάρχει άλλη θέση Συντονιστή Διευθυντή, η οργανική θέση Διευθυντή Αναισθησιολογίας που κενώθηκε μετά την αποχώρηση ιατρού δεν δύναται να θεωρηθεί ως κενωθείσα στη θέση του Συντονιστή Διευθυντή. γ) Ο διορισμός της ιατρού Ρ.Λ., έγινε κατά παράβαση του άρθρου 103 παρ. 2 α’ του Συντάγματος και του άρθρου 39 παρ.1 του Υ.Κ. και για το λόγο αυτό η Διοίκηση έχει υποχρέωση για την ανάκληση του διορισμού της χωρίς χρονικό περιορισμό (ομοφ.).
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/143/2014
Με τις ανωτέρω διατάξεις του ν. 3861/2010, σκοπός των οποίων, όπως προκύπτει και από την οικεία αιτιολογική έκθεση, είναι η επίτευξη μέγιστης δημοσιότητας της κυβερνητικής πολιτικής και της διοικητικής δράσης, ώστε να πραγματώνεται η διαφάνεια κατά την ενάσκηση της εκτελεστικής εξουσίας, να υλοποιείται με συστηματικό και συγκροτημένο τρόπο η αρχή της φανερής δράσης της διοίκησης και να διευκολύνεται ουσιωδώς η άσκηση του συνταγματικού δικαιώματος των πολιτών στην πληροφόρηση, θεσπίζεται υποχρέωση, που καταλαμβάνει, μεταξύ άλλων και τα όργανα της αποκεντρωμένης διοίκησης, να αναρτούν τις πράξεις ή αποφάσεις τους στο διαδίκτυο. Στις πράξεις δε, που τα όργανα υποχρεωτικά αναρτούν, λαμβάνοντας σχετικό Αριθμό Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ), περιλαμβάνεται ρητώς, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 23 του ν. 4210/2013, η πράξη ανάληψης υποχρέωσης της δαπάνης και η απόφαση έγκρισης της δαπάνης. Εξάλλου, για την ταυτότητα του νομικού λόγου στις αναρτητέες πράξεις περιλαμβάνεται και η ανακλητική απόφαση του διατάκτη, με την οποία ανατρέπεται η ανάληψη υποχρέωσης, καθώς αυτή εκδίδεται με τον ίδιο τρόπο όπως και η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης (πρβλ ΣτΕ 2801/2012). Περαιτέρω, υπό την αρχική μορφή της διάταξης του άρθρου 4 του ν. 3861/2010, η ανάρτηση στη διαύγεια αποτελούσε όρο για την εκτέλεση των οικείων πράξεων, χωρίς όμως η παράλειψη της τήρησής της να συνεπάγεται ανυπόστατο, έλλειψη ισχύος ή ακυρότητα των οικείων πράξεων, αλλά μόνο τις προβλεπόμενες στην παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 3861/2010 σχετικές διοικητικής ή πειθαρχικής φύσης συνέπειες σε βάρος των τυχόν ευθυνόμενων για την παράλειψη αυτή, εκάστοτε αρμοδίων για την τήρηση των παραλειφθέντων διατυπώσεων δημοσιότητας διοικητικών οργάνων (πρβλ. Ε.Σ. Κλιμ. Ι Τμ. 263, 264/2013). Ωστόσο, με την παρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 4210/2013, με την οποία επιδιώκεται η σημαντική ισχυροποίηση της «Διαύγειας» ώστε να πραγματώνει με το βέλτιστο τρόπο τους σκοπούς για τους οποίους δημιουργήθηκε, η ανάρτηση στη «Διαύγεια» ανάγεται πλέον σε όρο ισχύος των σχετικών πράξεων ή αποφάσεων που δεν είναι δημοσιευτέες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οι οποίες τελειούνται μετά την πραγματοποίηση των ως άνω διατυπώσεων διαδικτυακής δημοσιότητάς τους. (...)Με τα δεδομένα αυτά, για την ελεγχόμενη δαπάνη, η οποία δεν πραγματοποιήθηκε, παρά τη δέσμευση των οικείων πιστώσεων, εντός του οικονομικού έτους 2013, η σχετική ανακλητική απόφαση του διατάκτη εκδόθηκε μεν εντός του ίδιου οικονομικού έτους, αλλά αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» στις 5.3.2014. Δοθέντος δε ότι η ανάρτηση αποτελεί, σύμφωνα με το ν. 4210/2013, όρο ισχύος της πράξης αυτής, η εντός του επόμενου οικονομικού έτους, από εκείνο στο οποίο αφορά η δαπάνη, ανατροπή της δέσμευσης καθιστά, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (σκ.II), την εντελλόμενη δαπάνη μη κανονική.