ΝΣΚ/277/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμοδιότητα φορέων για τη διενέργεια τοξικολογικών εξετάσεων για τη διαπίστωση της χρήσεως ναρκωτικών ουσιών στο πλαίσιο της ποινικής μεταχειρίσεως προσώπων που έχουν διαπράξει αδικήματα σχετικά με τις ουσίες αυτές - Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιοι φορείς για τη διενέργεια τοξικολογικών εξετάσεων στο πλαίσιο της ποινικής μεταχειρίσεως δράστη αδικήματος περί τις ναρκωτικές ουσίες είναι: 1) τα ειδικά δημόσια κέντρα απεξάρτησης, 2) τα νομαρχιακά ή περιφερειακά νοσοκομεία που έχουν κατάλληλες κλινικές και εργαστήρια, 3) οι ψυχιατρικές κλινικές και τα εργαστήρια ιατροδικαστικής και τοξικολογίας των ιδρυμάτων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και 4) οι ιατροδικαστικές υπηρεσίες, εφόσον διαθέτουν ειδικά εργαστήρια. Αρμόδιες αρχές για την υπόδειξη των ανωτέρω μονάδων είναι τα οικεία Υπουργεία στα οποία υπάγονται ή τα οποία τις εποπτεύουν και τα οποία έχουν υποχρέωση να καταρτίζουν ετησίως σχετικό πίνακα, τον οποίο θα πρέπει να γνωστοποιούν στον αρμόδιο εισαγγελέα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/40/2013
Νομιμότητα διενέργειας διαγνωστικών εξετάσεων από τα ερευνητικά εργαστήρια της Δ΄ Παθολογικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και ανάγκη πιστοποίησης ή μη αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διεξαγωγή διαγνωστικών εξετάσεων από τα εργαστήρια της Δ΄ Παθολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών δεν απαγορεύεται από το νόμο ούτε ο νόμος θέτει ως προϋπόθεση νόμιμης διενέργειας διαγνωστικών εξετάσεων την πιστοποίηση των σχετικών πανεπιστημιακών εργαστηρίων. Οι πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια και μονάδες που έχουν εγκατασταθεί σε νοσοκομεία, αποτελούν τμήμα του νοσοκομείου και μπορεί ο Διοικητής του Νοσοκομείου να οργανώσει, μεταξύ άλλων, τη διενέργεια των διαγνωστικών εξετάσεων με τέτοιον τρόπο, ώστε αυτές να διενεργούνται από συγκεκριμένα εργαστήρια του Νοσοκομείου. Από τις τυχόν παράνομες πράξεις ή παραλείψεις ή υλικές ενέργειες ή παραλείψεις υλικών ενεργειών του ιατρικού προσωπικού των πανεπιστημιακών κλινικών, κατά την παροχή ιατρικών υπηρεσιών, είναι δυνατόν να θεμελιωθεί ευθύνη προς αποζημίωση και του νοσοκομείου, εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις που τάσσουν οι κείμενες διατάξεις.
ΝΣΚ/369/2012
Μέλη ΔΕΠ της Ιατρικής – Χορήγηση ή μη κλινικού επιδόματος – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δικαίωμα να λάβουν το προβλεπόμενο υπό του νόμου (άρθρα 13 παρ.6 του Ν. 2889/2001 και 23 παρ.2 εδαφ.δ’ του Ν. 4009/2011) κλινικό επίδομα, έχουν όλα τα μέλη ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι. (συμπεριλαμβανομένων και των υπηρετούντων λεκτόρων), υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και ασκούν κλινικό έργο στις πανεπιστημιακές αυτές κλινικές, τα εργαστήρια ή τις μονάδες των οικείων νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι. Η παροχή των παραπάνω υπηρεσιών αποτελεί για τα υπηρετούντα αυτά μέλη ΔΕΠ και απαραίτητη προϋπόθεση του δικαιώματός τους για παράλληλη άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος και διατήρηση ιδιωτικού ιατρείου.
Δ2α/16893/2009
Διαβίβαση γνωμοδότησης του ΚΕΣΥ η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης με την οποία καθορίζονται οι προϋποθέσεις που πρέπει να έχουν οι κλινικές και τα Νοσοκομεία για τη διενέργεια βαριατρικών επεμβάσεων.
ΑΕΠΠ/1071/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της διακήρυξης επειδή περιέχει ουσιώδεις ασάφειες και ελλείψεις ως προς το αντικείμενο της σύμβασης. Συγκεκριμένα, η σύμβαση αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και υποστήριξη πληροφοριακού συστήματος για τα εργαστήρια του νοσοκομείου (LIS), συμπεριλαμβάνοντας τη διασύνδεση με άλλα συστήματα, την ηλεκτρονική παραγγελία εξετάσεων και την επισκόπηση αποτελεσμάτων. Η προσφυγή αναφέρει ελλείψεις ως προς τον αριθμό των αδειών χρήσης, τα απαιτούμενα λογισμικά και εξοπλισμό, τα συστήματα διασύνδεσης, την κωδικοποίηση εξετάσεων, τις υποχρεώσεις εγγύησης και τεχνικής υποστήριξης, καθώς και την έλλειψη προθεσμίας παράδοσης. Ζητείται η ακύρωση της διακήρυξης και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.
ΝΣΚ/351/2011
ΑΕΙ-ΔΕΠ – Πειθαρχική δίωξη μελών ΔΕΠ – Σχέση πειθαρχικής και ποινικής δίκης – Παραγραφή – Αναστολή παραγραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1.α) Μετά την έκδοση της 7612/2009 απόφασης, δεν έχει τη νομική δυνατότητα η Διοίκηση του Ιδρύματος (Πρύτανης ή επέχων θέση Πρύτανη) να παραπέμψει τον κ. Ι.Β. στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μελών ΔΕΠ, αφού κρίθηκε αμετάκλητα ότι δεν έχει διαπράξει τις πράξεις που του αποδόθηκαν. β) Μετά την έκδοση της 7078/2010 αθωωτικής για αυτόν τελεσίδικης απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων Αθηνών, παρέχεται μεν η νομική δυνατότητα στο Πρύτανη να ασκήσει πειθαρχική δίωξη κατά του κ. Ι.Β., πλην η άσκηση αυτή προϋποθέτει και τη συνδρομή των ουσιαστικών προϋποθέσεων, ήτοι την ύπαρξη σοβαρών υπονοιών ή σαφών ενδείξεων και επαρκών στοιχείων για τη, σε βάρος του κ. Ι.Β., στοιχειοθέτηση πειθαρχικού παραπτώματος και κυρίως ότι δεν συντρέχει περίπτωση παραγραφής. Σε αντίθετη περίπτωση πρέπει ο Πρύτανης να απόσχει από κάθε σχετική ενέργεια και να θέσει την υπόθεση στο αρχείο. ια) Υπό την εκδοχή της αιτιολογημένης κρίσης του Πρύτανη για άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά του κ. Ι.Β., στοιχειοθετείται το πειθαρχικό παράπτωμα του άρθρου 326 του Ν 5343/1932, ότι «επιδεικνύει διαγωγή που απάδει στην αξιοπρέπεια του πανεπιστημιακού λειτουργού». ιβ) Η παραπομπή θα γίνει απ’ ευθείας από τον Πρύτανη, εφόσον τα στοιχεία είναι επαρκή για τη στοιχειοθέτηση πειθαρχικού παραπτώματος. Εναπόκειται στην κυρίαρχη κρίση του Πρύτανη να διατάξει ή όχι τη διενέργεια νομότυπης διοικητικής έρευνας (προκαταρκτικής εξέτασης ή ΕΔΕ), κατά τα άρθρα 125 και 126 του νέου Υ.Κ., που έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τα μέλη ΔΕΠ. (ομοφ.) 2. Μετά την 49523/2008 απόφαση δεν έχει τη νομική δυνατότητα η Διοίκηση του Ιδρύματος να παραπέμψει τον κ. Ι.Ε. στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μελών ΔΕΠ, αφού κρίθηκε αμετάκλητα ότι δεν έχει διαπράξει τις πράξεις που του αποδόθηκαν. Η πενταετής παραγραφή συμπληρώθηκε στις 27-5-2009. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/317/2001
Εκπαίδευση. Απολυτήριες εξετάσεις Λυκείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι Επιτροπές των απολυτηρίων εξετάσεων για τα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα συγκροτούνται όπως στο άρθρο 12 παρ.2 του ΠΔ 86/2001 ορίζεται, ενώ οι Επιτροπές των απολυτηρίων εξετάσεων για τα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα ειδικά για την κατηγορία των ισοτίμων Σχολείων συγκροτούνται σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ.4 του αυτού π.δ/τος.
319616/2021
Ρυθμίσεις για τα σχολικά και διδακτικά έτη 2020- 2021 και 2021-2022 και τη διενέργεια πάσης φύσεως εξετάσεων των δομών καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.
Υπόθεση C-442/2000
«Κοινωνική πολιτική — Προστασία των μισθωτών σε περίπτωση αφερεγγυότητας του εργοδότη — Οδηγία 80/987/ΕΟΚ — Πεδίο εφαρμογής — Έννοια των "απαιτήσεων" — Έννοια της "αμοιβής" — "Salarios de tramitación" — Πληρωμή διασφαλιζόμενη από τον οργανισμό εγγυήσεως — Πληρωμή εξαρτώμενη από την έκδοση δικαστικής αποφάσεως»Κοινωνική πολιτική — Προσέγγιση νομοθεσιών — Προστασία των μισθωτών σε περίπτωση αφερεγγυότητας του εργοδότη — Οδηγία 80/987 — Περιεχόμενο της εγγυήσεως που παρέχει ο οργανισμός εγγυήσεως — Εθνική νομοθεσία προβλέπουσα την εγγύηση για τα ποσά που οφείλονται, σε περίπτωση παράνομης απολύσεως, ως μισθοί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αμφισβητήσεως της απολύσεως (salarios de tramitación) που έχουν καθοριστεί με δικαστική απόφαση, αλλά αποκλείουσα την εγγύηση αυτή για τα ποσά που έχουν αναγνωριστεί στο πλαίσιο διαδικασίας συμβιβασμού — Παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχειρίσεως — Υποχρεώσεις και εξουσίες του εθνικού δικαστηρίου — Εξάλειψη της δυσμενούς διακρίσεως — Εφαρμογή, στα άτομα της κατηγορίας που τυγχάνει δυσμενούς μεταχειρίσεως, του καθεστώτος που παρέχεται στην ευνοημένη κατηγορία (Οδηγία 80/987 τον Συμβουλίου, άρθρο 2 § 1
ΑΕΠΠ/803/2018
Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (ΓΝΛ), η οποία απέρριψε την Τεχνική της Προσφορά και ενέκρινε την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια αντιδραστηρίων ανοσολογικών-βιοχημικών εξετάσεων με συνοδό εξοπλισμό, ειδικά για το Τμήμα 1: «Σύστημα Ανοσολογικών-Βιοχημικών εξετάσεων» με προϋπολογισμό €469.000 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η αιτούσα υποστηρίζει ότι η απόρριψή της βασίστηκε σε εσφαλμένα κριτήρια, ισχυριζόμενη ότι τα υλικά ποιοτικού ελέγχου που προσέφερε ήταν κατάλληλα και ότι το προαναλυτικό της σύστημα πληρούσε τις απαιτήσεις της Διακήρυξης.
Α3/οικ. 26013/2872/2020
Προϋποθέσεις και περιορισμοί για τη διενέργεια θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, θεωρητικών εξετάσεων και δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς στο πλαίσιο της λήψης μέτρων λόγω του COVID-19 ΑΔΑ:99Γ8465ΧΘΞ-ΦΒ5
Α3/Οικ.39839/4369/2020Τροποποίηση της με αριθμό Α3/οικ. 26013/2872/04-05-2020 εγκυκλίου αναφορικά με τα μέτρα διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών ΑΔΑ:6178465ΧΘΞ-Φ3Β