×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/279/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πρόσβαση διοικούμενου σε διοικητικά έγγραφα- φορολογικά στοιχεία νομικού προσώπου, που χαρακτηρίζονται απόρρητα από τη διάταξη του άρθρου 85 του Ν. 2238/1994.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων περί φορολογικού απορρήτου, δεν δύναται να χορηγήσει στον διατελέσαντα, την περίοδο 2001-2005, Πατριάρχη Ιεροσολύμων, Ειρηναίο τον Α΄, με μόνη την επίκληση και απόδειξη της ιδιότητάς του αυτής, τα αιτούμενα από αυτόν (και κατά το μέρος που τον αφορούν) επικυρωμένα αντίγραφα ή αποσπάσματα των φορολογικών στοιχείων, τα οποία συντάχθηκαν κατά τον έλεγχο που διεξήχθη στο ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ-ΠΑΝΑΓΙΟΣ ΤΑΦΟΣ για τα οικονομικά έτη 2000 έως και 2004, εκτός εάν από τα στοιχεία του φακέλου της φορολογικής υπόθεσης, σε συνδυασμό με τις κείμενες διατάξεις, προκύπτει ότι υφίσταται αστική ή και ποινική ευθύνη του για τα φορολογικά βάρη του ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ-ΠΑΝΑΓΙΟΣ ΤΑΦΟΣ. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/139/2009

Χορήγηση αντιγράφων πράξεων του ΔΟΑΤΑΠ για την αναγνώριση της ισοτιμίας και αντιστοιχίας πτυχίων αλλοδαπών ΑΕΙ, κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν 2690/1999 και του Ν 2472/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο ΔΟΑΤΑΠ υποχρεούται να χορηγήσει τα αιτούμενα αποσπάσματα πράξεων κατ άρθρο 5 του Ν 2690/1999. Για την περίπτωση εφαρμογής του Ν 2472/1997, εν όψει του διδόμενου ιστορικού, τα ως άνω αποσπάσματα πράξεων πρέπει να χορηγηθούν κατ άρθρο 5 παρ.2 ε του Ν 2472/1997. (ομοφ.)


ΝΣΚ/219/2001

ΙΚΑ. Χορήγηση βεβαίωσης πάθησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Τσιοκάνης, Πάρεδρος Το αίτημα για χορήγηση στο σύζυγο αντιγράφων διοικητικών εγγράφων όπως π.χ. αποσπάσματα του συνταγολογίου του Ψυχιατρικού Τμήματος Πρωτοβάθμιας Μονάδας Υγείας του ΙΚΑ από τα οποία να προκύπτει η πάθηση της συζύγου του προσκρούει στην κατά την παρ.3 άρθρο 5 Ν 2690/99 τήρηση του ιατρικού απορρήτου. Το εάν, όμως, το εν λόγω ιατρικό απόρρητο υπολείπεται του ηθικού καθήκοντος και τούτο υπερτερεί εκείνου, όπως δέχεται η νομολογία, αφού εν προκειμένω τα αιτούμενα έγγραφα θα χρησιμοποιηθούν από τον αιτούντα σε εκδίκαση υπόθεσης επιμελείας τέκνων είναι θέμα ουσίας και θα πρέπει να αποφανθεί η αρμόδια Πρωτοβάθμια Μονάδα Υγείας του ΙΚΑ στην οποία πρέπει να αναπεμφθεί η υπόθεση.


ΝΣΚ/7/2011

Φορολογικό απόρρητο – Χορήγηση φορολογικών στοιχείων στην Ελληνική Στατιστική Αρχή – Χορήγηση κωδικών πρόσβασης, στο κεντρικό σύστημα ΤAXIS, σε υπαλλήλους της Επιτροπής Καταπολέμησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Επιτροπή για την Εξέταση Αιτήσεων Χορήγησης Στοιχείων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, προς τρίτους, υποχρεούται να χορηγήσει στην Ελληνική Στατιστική Αρχή, τα αιτούμενα από αυτήν πρωτογενή στοιχεία για ενοικιαζόμενες κατοικίες, ήτοι: την ταχυδρομική διεύθυνση της κατοικίας, το ονοματεπώνυμο, το τηλέφωνο και τον Α.Φ.Μ. του εκμισθωτή και μισθωτή κ.λπ., χωρίς να μπορεί να αντιταχθεί έναντι αυτής το φορολογικό απόρρητο. (πλειοψ.) β) Τα ως άνω αιτούμενα στοιχεία η Επιτροπή δύναται να τα χορηγήσει δωρεάν. (ομοφ.) γ) Είναι κατά νόμο επιτρεπτή η χορήγηση κωδικών πρόσβασης, στο κεντρικό σύστημα TAXIS, σε υπαλλήλους που υπηρετούν με απόσπαση στην Επιτροπή Καταπολέμησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας, μετά από τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας και υπό την προϋπόθεση, ότι η πρόσβαση στα φορολογικά στοιχεία γίνεται στο πλαίσιο ελέγχου και έρευνας συγκεκριμένων υποθέσεων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/28/2023

Ερωτάται εάν, ενόψει συγκεκριμένου πραγματικού, οφείλει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων να χορηγήσει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα φορολογικά στοιχεία Α.Ε., εν όψει και των διατάξεων περί φορολογικού απορρήτου.(...)H Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (φορολογική αρχή) δεν μπορεί να αντιτάξει το φορολογικό απόρρητο έναντι της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά οφείλει, ως αρμόδια δημόσια αρχή να χορηγήσει τα αιτούμενα στοιχεία για την ελεγχόμενη ανώνυμη εταιρεία, παρέχοντάς της έτσι την προβλεπόμενη εκ του Συντάγματος και του νόμου συνδρομή προς επιτέλεση του σκοπού της (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/7/2019

Δυνατότητα χορήγησης από τον Ε.Φ.Κ.Α. στοιχείων από το μητρώο συνταξιούχων μηχανικών και εργοληπτών δημοσίων έργων – Προσωπικά δεδομένα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Υπεύθυνος Επεξεργασίας Δεδομένων (Διεύθυνση Συντάξεων και Ασφάλισης του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων) οφείλει να διαβιβάσει στην αιτούσα τα αιτούμενα στοιχεία, αφού προηγηθούν, αφενός, ορισμός Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων και από τα δύο μέρη, αφετέρου, ενημέρωση των υποκειμένων των δεδομένων για τον σκοπό της επεξεργασίας αυτών, ληφθούν δε τα απαραίτητα κατά το νόμο τεχνικά και οργανωτικά μέτρα διασφάλισης της ασφάλειας της επεξεργασίας. (ομόφ.)


ΝΣΚ/317/2014

Δυνατότητα ή μη χορήγησης, στον Ι. Β. Πρόεδρο της Α΄ Τ.Δ.Ε. του Περιφερειακού Υποκ/τος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Πειραιά, αντιγράφων αποφάσεων της ως άνω Επιτροπής και προσφυγών κατά αυτής, ως και κάθε άλλου εγγράφου που αφορά τον ίδιο σε σχέση με τις ανωτέρω αποφάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν υποχρεούται η Υπηρεσία, Περιφερειακό Υποκατάστημα ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Πειραιά, να χορηγήσει τα αιτούμενα έγγραφα, πλην αντιγράφου της προσφυγής του Περιφερειακού Υποκ/τος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Πειραιά, στην οποία αναγράφονται τα καταγγελόμενα από τον αιτούντα. (ομοφ.)


ΔΕΔ/Αθ/27/2025

Η απόφαση 27/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την ενδικοφανή προσφυγή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας και του διαχειριστή της κατά πράξεων προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ, και επιβολής προστίμων από το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. για τα φορολογικά έτη 2017-2019. Οι πράξεις βασίστηκαν σε έκθεση ελέγχου που διαπίστωσε έκδοση και λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων, καθώς και μη προσκόμιση λογιστικών αρχείων. Ο διαχειριστής αμφισβήτησε την αλληλέγγυα ευθύνη του, ισχυριζόμενος άγνοια των εταιρικών υποθέσεων μετά την μεταβίβαση των μεριδίων. Η απόφαση αποδέχθηκε μερικώς την προσφυγή, απορρίπτοντας την αλληλέγγυα ευθύνη του διαχειριστή για τα αυτοτελή πρόστιμα του άρθρου 53 του Ν. 5104/2024, ενώ επικύρωσε τις υπόλοιπες πράξεις φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, διατηρώντας την αλληλέγγυα ευθύνη του για αυτές, λόγω της ιδιότητάς του ως διαχειριστή και εκκαθαριστή.


ΝΣΚ/61/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την προμήθεια από το Δημόσιο ειδών τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ως απόρρητα. Κατόπιν τούτου διέπεται μόνο από τις διατάξεις του άρθρου 83 του Ν.2362/95, που προβλέπουν σύναψη συμβάσεως κατόπιν διενεργείας μειοδοτικού διαγωνισμού.


ΝΣΚ/453/2000

Προβληματικές επιχειρήσεις - ΟΑΕ. Ειδική εκκαθάριση βάσει άρθρου 46α ν.1892/1990. Πιστωτές-μέτοχοι. Εφαρμογή διατάξεων άρθρου 49 του ίδιου νόμου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 49 του ν.1892/1990 για τις επιχειρήσεις που έχουν τεθεί στο καθεστώς της ειδικής εκκαθάρισης με βάση τις διατάξεις του άρθρου 46α του ίδιου νόμου και οι πιστωτές των οποίων είναι ταυτόχρονα και μέτοχοι αυτών. Στην προκειμένη περίπτωση, οι πωλητές της επιχείρησης ικανοποιούνται από το προϊόν του πλειστηριασμού της περιουσίας της επιχείρησης με την ιδιότητα του πιστωτή και όχι του μετόχου και ως εκ τούτου είναι αμφίβολο κατά πόσο θα πρέπει να επιβαρυνθούν με τα φορολογικά βάρη της εταιρίας, δεδομένου ότι δεν έχουν εισπράξει κανένα τίμημα από την πώληση (μεταβίβαση) του συνόλου του ενεργητικού της εταιρίας. Ο προβληματισμός της ερωτώσας υπηρεσίας, περί της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 49 του ν.1892/1990, δεν βρίσκει έρεισμα στο νόμο καθόσον ως προελέχθη κρίσιμο στοιχείο για τον καθορισμό του ύψους του βεβαιωθησομένου ποσού είναι το συνομολογηθέν προς είσπραξη ποσό εκ μέρους του πωλητού του δημόσιου τομέα και δεν ερευνώνται άλλα στοιχεία ως τα υπό της υπηρεσίας προβαλλόμενα, ήτοι το ότι ουδέν ποσόν έλαβαν τελικώς οι μέτοχοι υπό την ιδιότητά των ως μετόχων και εκ του συνομολογηθέντος τιμήματος.


ΔΕΔ/Αθ/693/2025

Η απόφαση 693/17/03/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) εκδόθηκε επί ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού και επιβολής προστίμων για τα φορολογικά έτη 2018, 2019 και 2024. Η προσφεύγουσα, Αντιπρόεδρος της εταιρείας, ζήτησε την ακύρωση των πράξεων ισχυριζόμενη έλλειψη αλληλέγγυας ευθύνης για τα φορολογικά χρέη της εταιρείας. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή ως προς τον φόρο εισοδήματος, τον ΦΠΑ και τα συναφή πρόστιμα του άρθρου 58Α, καθώς διαπίστωσε ότι η προσφεύγουσα είχε πραγματική ανάμειξη στη διοίκηση/διαχείριση και δεν απέδειξε τη μη υπαιτιότητά της. Αντιθέτως, έγινε δεκτή η προσφυγή ως προς τα τέλη χαρτοσήμου και τα πρόστιμα του άρθρου 54 (για διαδικαστικές παραβάσεις), καθώς, σύμφωνα με την εγκύκλιο Ε. 2173/2020, για αυτές τις κατηγορίες οφειλών δεν θεμελιώνεται αλληλέγγυα ευθύνη.