ΝΣΚ/284/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ε.Ο.Τ. Μονιμοποιήσεις υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία "Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού" δεν υπάγεται στις διατάξεις του ν.2738/1999 περί μονιμοποιήσεως, καθόσον ο Οργανισμός αυτός, μετά την αναδιοργάνωσή του με το ν.2636/1998 και την κατάργηση ορισμένων υπηρεσιών του, τη δημιουργία νέων και την προβλεπομένη ανάθεση της διοίκησης και της διαχείρισης των επιχειρηματικών του μονάδων στην "ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΕΟΤ" που συνεστήθη με το νόμο αυτό, εξακολουθεί να υφίσταται ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και να υπάγεται στις ρυθμίσεις του ν.2414/1996. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της πλειοψηφίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/125/2000
ΕΟΤ. Μονιμοποιήσεις υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Γ.Πουλάκος, Αντιπρόεδρος, Εισηγήτρια: Α.Γρηγορίου, Πάρεδρος. Ο ΕΟΤ, μετά την αναδιοργάνωσή του με το νόμο 2636/98 και την κατάργηση ορισμένων υπηρεσιών του, τη δημιουργία νέων και την ανάθεση της διοίκησης και της διαχείρισης των επιχειρηματικών του μονάδων στην "ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΕΟΤ" που συνεστήθη με το νόμο αυτό, η οποία είχε ως αναγκαίο επακόλουθο τη μεταφορά προσωπικού του Οργανισμού στην ανώνυμη αυτή εταιρία, εξακολουθεί να υφίσταται ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και να υπάγεται στις ρυθμίσεις του ν.2414/96. Επιχείρημα υπέρ της απόψεως αυτής συνάγεται και από το άρθρο 2 παρ.1 του νόμου αυτού, κατά το οποίο παρέχεται η δυνατότητα στις δημόσιες επιχειρήσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του να μετατρέπονται σε ανώνυμες εταιρίες και να καταρτίζουν ή να προσαρμόζουν αναλόγως τα καταστατικά τους, χωρίς να καθιερώνεται η μετατροπή ή η προσαρμογή αυτή ως αναγκαία προϋπόθεση υπαγωγής στις ρυθμίσεις του. Επομένως, κατά τη ρητή διάταξη του άρθρου 18 παρ.1 περ.ια του ν.2738/99, το προσωπικό που έχει παραμείνει στον ΕΟΤ μετά την ως άνω αναδιοργάνωσή του δεν υπάγεται στις διατάξεις του τελευταίου αυτού νόμου περί μονιμοποιήσεων (πλειοψ.).
ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/77700/2562/2022
Έγκριση του Οργανισμού του Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) με την επωνυμία «Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης» (Ε.Ο.ΑΝ.).
ΥΠΕΝ/Δ ΝΕΠ/28128/1169/2023
Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/ 77700/2562/7.9.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών «Έγκριση του Οργανισμού του Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) με την επωνυμία “Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης” (Ε.Ο.ΑΝ.)» (Β’ 4831).
ΝΣΚ/286/1992
286/1992 - Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού. Προσωπικό επί σχέσει ιδιωτ. δικαίου. Αποχώρηση λόγω γήρατος. Θέματα : ΕΟΤ,ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ,ΣΥΝΤΑΞΗ ΓΗΡΑΤΟΣ,ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ,ΑΠΟΛΥΣΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ, Διατάξεις : Ν 2112/1920 ΒΔ 16/18-7-1920 Ν 919/1955 ΠΔ 410/1988 ΝΔ 4109/1960Α2 ΑΝ 1624/1951Α1 Η αποζημίωση που θα δοθεί σε εξερχομένη λόγω γήρατος υπάλληλο της υπηρεσίας αυτεπιστασίας του ΕΟΤ (ΑΚΤΗ Αλίμου), θα πρέπει να υπολογισθεί και καταβληθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ/γματος 410/88, δηλαδή με τις διατάξεις του αφορούν το προσωπικό με σχέση ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδίοικησης και των λοιπών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου.
ΝΣΚ/201/2004
Δημόσια έργα – Εξαίρεση από το δημόσιο τομέα – Οργανισμός δημοσίου δικαίου. Η ανώνυμη εταιρεία που ιδρύθηκε από το ν.π.δ.δ. με την επωνυμία Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (Ξ.Ε.Ε.) για την εκπλήρωση των σκοπών του, δεν υπάγεται, κατά ρητή νομοθετική επιταγή, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και επομένως μπορεί να ενεργεί κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων περί δημόσιου λογιστικού, κρατικών προμηθειών και εκτελέσεως δημοσίων έργων, σύμφωνα, όμως, με τις παραδεδεγμένες νομικές και οικονομικές αρχές που διέπουν τη λειτουργία του Ξ.Ε.Ε. και οφείλουν να διέπουν τη λειτουργία της εταιρείας. Περαιτέρω, η εταιρεία αυτή αποτελεί αναθέτουσα αρχή κατά την έννοια του άρθρου 3 του Π.Δ/τος 334/2000 (Α’ 279). Επομένως, η προκήρυξη δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού για την ανοικοδόμηση ακινήτου ιδιοκτησίας της, προϋπολογιζόμενης δαπάνης ίσης ή μεγαλύτερης των 5.924.624 ευρώ, μπορεί να γίνει κατά παρέκκλιση των εθνικών διατάξεων περί δημόσιου λογιστικού, κρατικών προμηθειών και εκτελέσεως δημοσίων έργων, σύμφωνα, όμως, με τις διατάξεις του Π.Δ/τος 334/2000 και με τις ως άνω αρχές.
ΕΣ/ΜΕΙΖΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/380/2022
Κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 337 του ν. 4700/2020 «Ενιαίο κείμενο Δικονομίας για το Ελεγκτικό Συνέδριο, ολοκληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο για τον προσυμβατικό έλεγχο (…)» (Α΄ 127), το Ζ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με το πρακτικό 1 της συνεδρίασής του της 10ης Ιανουαρίου 2022, ζητεί από την Ολομέλεια του Δικαστηρίου να άρει τις αμφιβολίες που σχηματίστηκαν στα μέλη του Κλιμακίου αναφορικά με την υπαγωγή σχεδίου σύμβασης του Υπουργείου Δικαιοσύνης στον προσυμβατικό έλεγχο του Δικαστηρίου.(..)Κατά συνέπεια, για τις χρηματοδοτούμενες από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας συμβάσεις ισχύει ο γενικός κανόνας των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 324 του ν. 4700/2020. Συνακόλουθα το εξεταζόμενο σχέδιο σύμβασης υπάγεται λόγω ποσού στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Κατά συνέπεια η κρινόμενη συμφωνία, την οποία συνάπτει η Ελληνική Δημοκρατία μέσω του Υπουργείου Δικαιοσύνης και η οποία συνεπάγεται σημαντική περιουσιακή μετακίνηση εθνικών πόρων για την «αποζημίωση» συμβουλευτικής φύσης υπηρεσιών, αποτελεί «σύμβαση», κατά την έννοια του άρθρου 324 παρ. 1 του ν. 4700/2020 - ανεξάρτητα αν συνάπτεται με διεθνή οργανισμό που δεν ενεργεί ως εμπορικός φορέας (σκέψη 20 της παρούσας) - και ως τέτοια η συμφωνία αυτή υπάγεται στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά την ίδια ως άνω διάταξη.(...)Με βάση τα δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο κρίνει ότι η υπό σύναψη σύμβαση, εντασσόμενη στον χώρο του διεθνούς δικαίου, διέπεται από το κανονιστικό πλαίσιο που έχει θεσπίσει ο συγκεκριμένος διεθνής οργανισμός για τη σύναψη και υλοποίησή της, το οποίο, ως και η ιδρυτική του συνθήκη, είναι ομοίως δεσμευτικό για τα μέλη του. Η σύμβαση αυτή βρίσκεται εκτός του ενωσιακού πλαισίου για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων, όπως προδιαγράφεται, πλην άλλων, με την Οδηγία 2014/24/ΕΕ και τον ν. 4412/2016 που ενσωμάτωσε αυτή στην εσωτερική έννομη τάξη (βλ. σχετ. και το Ref. Ares (2016)3119390 – 30/06/2016 Ε2/LT/jd έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο επικαλέστηκε το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του Υπουργείου Δικαιοσύνης τόσο στις από 31.1.2022 απόψεις του όσο και στο από 2.2.2022 υπόμνημά του).