ΝΣΚ/286/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απόρριψη αιτήματος χορήγησης θεώρησης εισόδου για οικογενειακή επανένωση, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας - Υποχρέωση αιτιολόγησης της απορριπτικής απάντησης – Μη υποχρέωση ενημέρωσης των αρμόδιων αποκεντρωμένων Διοικήσεων, του ΚΕ.ΕΛ.Π.Ν.Ο. και του Συνηγόρου του Πολίτη για το νόσημα.(...)Οι αρμόδιες προξενικές αρχές, μετά την απόρριψη, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, αιτήματος χορήγησης εθνικής θεώρησης για οικογενειακή επανένωση, που υποβλήθηκε από υπήκοο τρίτης χώρας, δεν οφείλουν να ενημερώνουν τις κατά τόπον αρμόδιες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και το ΚΕ.ΕΛ.Π.Ν.Ο για το νόσημα που απετέλεσε το λόγο της απόρριψης, αλλά ούτε και τον Συνήγορο του Πολίτη, που διεξάγει σχετική έρευνα εκτός αν ο ίδιος βεβαιώνει ότι έχει εξαντλήσει κάθε προσπάθεια, προκειμένου να προμηθευτεί τα αναγκαία για την έρευνά του στοιχεία από τους ενδιαφερομένους. Για την πληρότητα της αιτιολογίας των ανωτέρω απορριπτικών αποφάσεων πρέπει να γίνεται παραπομπή στο πιστοποιητικό του ιατρικού κέντρου, όπου εξετάσθηκε ο αιτών για τη θεώρηση εισόδου, από το οποίο προκύπτει ότι πάσχει από νόσημα, που συνιστά κίνδυνο για τη δημόσια υγεία (ομοφ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
21576/2020
Καθορισμός ζητημάτων που αφορούν στον τύπο και στο περιεχόμενο του ενιαίου εντύπου πρόσκλησης με ανάληψη ευθύνης/φιλοξενίας για τους σκοπούς χορήγησης θεώρησης εισόδου Σένγκεν για επιχειρηματικό/επαγγελματικό σκοπό (Business Invitation).
44741/2025
Καθορισμός ζητημάτων που αφορούν στον τύπο και στο περιεχόμενο του εντύπου πρόσκλησης με ανάληψη ευθύνης/φιλοξενίας για τους σκοπούς χορήγησης θεώρησης εισόδου Σένγκεν σε πολίτες τρίτων χωρών για επιχειρηματικό/επαγγελματικό σκοπό (Βusiness Invitation)».
ΝΣΚ/339/2007
Απόσπαση προσωπικού στο Συνήγορο του Πολίτη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις αποσπάσεις προσωπικού που γίνονται για την στελέχωση των υπηρεσιών του Συνηγόρου του Πολίτη βάσει των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 5 του Ν 3094/2003, με απόφαση του οικείου Υπουργού μετά από πρόταση του Συνηγόρου του Πολίτη, χωρίς γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου και κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη, η αρμοδιότητα του οικείου Υπουργού για την έκδοση της διοικητικής πράξης (απόφασης) απόσπασης ή παράτασης αυτής σύμφωνα με την σχετική πρόταση είναι δέσμια.
47094/2018
Καθορισμός απαιτούμενων δικαιολογητικών και διαδικασία για τη χορήγηση εθνικής θεώρησης εισόδου μακράς διάρκειας (VISA-τύπου D) σε πολίτες τρίτων χωρών ή ανιθαγενών στο πλαίσιο οικογενειακής επανένωσής τους με πρόσφυγες.
ΝΣΚ/442/2006
Αλλοδαποί. Άδεια διαμονής. Αναγκαιότητα ή μη ειδικής θεώρησης εισόδου, για απασχολούμενους στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσίου Δικαίου, με σχέση εξαρτημένης εργασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ειδική ρύθμιση της παραγράφου 7 του δεύτερου άρθρου του Ν 2358/1995 με την οποία παρέχεται, ευθέως, η δυνατότητα στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσίου Δικαίου, προς απασχόληση αλλοδαπού προσωπικού, κατισχύει εκείνης της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του Ν 3386/2005 και ως εκ τούτου είναι δυνατή η χορήγηση άδειας διαμονής για παροχή εξαρτημένης εργασίας, χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη λήψη αντίστοιχης ειδικής θεώρησης εισόδου.
95391/2024
Καθορισμός των ειδικών δικαιολογητικών, ανά κατηγορία εθνικής θεώρησης εισόδου, και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την χορήγηση και την ανανέωση των αδειών διαμονής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 5038/2023 (Α’ 81).
ΥΠ.ΕΣ/35894/2024
Διευκόλυνση υποψηφίων ευρωβουλευτών έως και την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 για την υποβολή αιτήματος στις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων για την έκδοση Ληξιαρχικής Πράξης Γέννησης για τη συμμετοχή τους στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024
ΝΣΚ/4/2003
«Ειδική θεώρηση εισόδου» για τις ανανεώσεις αδειών διαμονής αλλοδαπών για μεταβολή κατηγορίας εργασίας, για αλλαγή εργοδότη κλπ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5, 8 παρ.1 και 2, 10, 19, 20, 23, 25, 35 και 37 του Ν 2910/2001 είναι αναγκαία η παροχή «ειδικής θεώρησης εισόδου» για τους αλλοδαπούς, οι οποίοι μετά τη λήξη της χρονικής ισχύος της αρχικής τους άδειας διαμονής επιθυμούν τη μεταβολή «κατηγορίας» εργασίας και γενικότερα να εργασθούν μετά την αποπεράτωση ή διακοπή των σπουδών ή τη λήξη ισχύος άδειας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους. Αντιθέτως, στην περίπτωση μεταβολής εργοδότη, στο πλαίσιο απασχόλησης σε εταιρείες του ΑΝ 89/1967 δεν απαιτείται «ειδική θεώρηση εισόδου».
272153/2024
Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ’ αρ. 95391/20.3.2024 κοινής απόφασης των Υπουργών Μετανάστευσης και Ασύλου και Εξωτερικών «Καθορισμός των ειδικών δικαιολογητικών, ανά κατηγορία εθνικής θεώρησης εισόδου, και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη χορήγηση και την ανανέωση των αδειών διαμονής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 5038/2023 (Α’ 81)» (Β’ 1807).
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/213/2016
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι αναγκαία προϋπόθεση για τη νόμιμη είσοδο πολίτη με ελληνική υπηκοότητα στην επικράτεια της Ρωσικής Ομοσπονδίας είναι η προηγούμενη χορήγηση της σχετικής θεώρησης εισόδου (visa), καθώς και ότι για την χορήγηση αυτή ο μετακινούμενος καταβάλλει συγκεκριμένο και εκ των προτέρων καθορισμένο χρηματικό ποσό, κρίνει ότι η φερόμενη στο ένταλμα ως δικαιούχος Γενική Γραμματέας του Δήμου δικαιούται να αποζημιωθεί για τη δαπάνη εκείνη, στην οποία υποβλήθηκε προκειμένου να εκδοθεί η σχετική θεώρηση εισόδου (visa) στο όνομά της. Σε διαφορετική, δε, περίπτωση η Γενική Γραμματέας του Δήμου θα υποστεί ζημία λόγω της, κατόπιν εντολής του Δημάρχου, μετακίνησής της αυτής προς τη …, η νομιμότητα της οποίας (μετακίνησης) δεν αμφισβητείται. Εξάλλου, δεν ασκεί επιρροή το γεγονός ότι στην προκειμένη περίπτωση τυγχάνει εφαρμογής ο ν. 4336/2015 και όχι ο προϊσχύων ν. 2685/1999, καθόσον η επίμαχη δαπάνη παραμένει νόμιμη και υπό την ισχύ του νεότερου αυτού νόμου..