ΝΣΚ/442/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αλλοδαποί. Άδεια διαμονής. Αναγκαιότητα ή μη ειδικής θεώρησης εισόδου, για απασχολούμενους στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσίου Δικαίου, με σχέση εξαρτημένης εργασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ειδική ρύθμιση της παραγράφου 7 του δεύτερου άρθρου του Ν 2358/1995 με την οποία παρέχεται, ευθέως, η δυνατότητα στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσίου Δικαίου, προς απασχόληση αλλοδαπού προσωπικού, κατισχύει εκείνης της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του Ν 3386/2005 και ως εκ τούτου είναι δυνατή η χορήγηση άδειας διαμονής για παροχή εξαρτημένης εργασίας, χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη λήψη αντίστοιχης ειδικής θεώρησης εισόδου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/4/2003
«Ειδική θεώρηση εισόδου» για τις ανανεώσεις αδειών διαμονής αλλοδαπών για μεταβολή κατηγορίας εργασίας, για αλλαγή εργοδότη κλπ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5, 8 παρ.1 και 2, 10, 19, 20, 23, 25, 35 και 37 του Ν 2910/2001 είναι αναγκαία η παροχή «ειδικής θεώρησης εισόδου» για τους αλλοδαπούς, οι οποίοι μετά τη λήξη της χρονικής ισχύος της αρχικής τους άδειας διαμονής επιθυμούν τη μεταβολή «κατηγορίας» εργασίας και γενικότερα να εργασθούν μετά την αποπεράτωση ή διακοπή των σπουδών ή τη λήξη ισχύος άδειας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους. Αντιθέτως, στην περίπτωση μεταβολής εργοδότη, στο πλαίσιο απασχόλησης σε εταιρείες του ΑΝ 89/1967 δεν απαιτείται «ειδική θεώρηση εισόδου».
95391/2024
Καθορισμός των ειδικών δικαιολογητικών, ανά κατηγορία εθνικής θεώρησης εισόδου, και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την χορήγηση και την ανανέωση των αδειών διαμονής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 5038/2023 (Α’ 81).
272153/2024
Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ’ αρ. 95391/20.3.2024 κοινής απόφασης των Υπουργών Μετανάστευσης και Ασύλου και Εξωτερικών «Καθορισμός των ειδικών δικαιολογητικών, ανά κατηγορία εθνικής θεώρησης εισόδου, και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη χορήγηση και την ανανέωση των αδειών διαμονής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 5038/2023 (Α’ 81)» (Β’ 1807).
46440/2019
Καθορισμός δικαιολογητικών, διαδικασιών και λοιπών θεμάτων που αφορούν στη χορήγηση άδειας εισόδου και διαμονής στην Ελλάδα σε πολίτες τρίτων χωρών, για επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση, βάσει της παραγράφου Γ του άρθρου 16 του ν. 4251/2014, όπως ισχύει
ΝΣΚ/198/2003
Αλλοδαπό προσωπικό εταιρείας υπαχθείσας στις διατάξεις ΑΝ 89/1967. Αλλαγή εργοδότη και απασχόληση σε άλλον μη υπαχθέντα στις ως άνω διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αλλοδαπός, ο οποίος είναι κάτοχος ειδικής θεώρησης εισόδου και αδειών εργασίας και παραμονής, ως απασχολούμενος αποκλειστικά σε εταιρία που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του ΑΝ 89/1967, δύναται να απασχοληθεί σε άλλον εργοδότη, ο οποίος δεν έχει υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου αυτού, εφόσον προηγουμένως τύχει κατά σειρά άδειας εργασίας, θεώρησης εισόδου και άδειας παραμονής με βάση τις διατάξεις των άρθρων 19, 20 και 21 του Ν 2910/2001.
ΝΣΚ/237/2007
Δικαιολογητικά επί αιτήσεων του άρθρου 36 του Ν 3386/2005.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τη χορήγηση σε υπηκόους τρίτων χωρών αδειών διαμονής τους στη Χώρα ως οικονομικώς ανεξαρτήτων ατόμων, τα οποία δεν θα ασκήσουν οικονομική δραστηριότητα, αρκεί η προηγουμένη χορήγηση σε αυτούς της ειδικής θεωρήσεως εισόδου ως οικονομικώς ανεξαρτήτων ατόμων.
ΝΣΚ/85/2012
Συμμόρφωση Διοικήσεως – Δικαστική αναγνώριση συμβάσεων ως εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου – Τρόπος εκτελέσεως της δικαστικής αποφάσεως – Σύσταση οργανικών θέσεων προσωποπαγών ή μη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Χανίων οφείλει να απασχολεί τα πρόσωπα υπέρ των οποίων εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 178/2008 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χανίων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, αφού προηγουμένως συσταθούν αντίστοιχες οργανικές θέσεις και εκδοθούν πράξεις κατατάξεως των παραπάνω προσώπων σ’ αυτές. (ομοφ.)
ΑΕΠΠ/603/2021
Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης του ΔΣ του αναθέτοντος φορέα, η οποία είχε κρίνει αποδεκτές τις προσφορές του πρώτου και δεύτερου παρεμβαίνοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης εγκαταστάσεων με ανθρώπινο δυναμικό, με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 10.628.299,32 ευρώ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι υπήρξαν ασάφειες στους όρους της διακήρυξης, ιδίως σχετικά με την απόδειξη της πιστοληπτικής ικανότητας, καθώς και παραλείψεις στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) που δημιούργησαν συνθήκες άνισης μεταχείρισης και ανασφάλειας δικαίου. Επιπλέον, αμφισβητεί την τήρηση των τεχνικών προδιαγραφών για το ιδιόκτητο Κέντρο Λήψης Σημάτων και την επάρκεια του προσωπικού που υποβάλλεται από τους παρεμβαίνοντες.
ΝΣΚ/78/2018
Ποιος είναι ο χρόνος παραγραφής των τυχόν εκατέρωθεν οικονομικών απαιτήσεων των συμβαλλομένων μερών από τη σύμβαση χρηματοδότησης ΑΝΑΠ 71-2005, μεταξύ της Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) του Υπουργείου Εξωτερικών και της Μ.Κ.Ο. «Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσίου Δικαίου» και αν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης πράξης καταλογισμού σε βάρος του «Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου» (ΕυρΟΔΔ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αξιώσεις του «Ευρωπαϊκού Κέντρου Δημοσίου Δικαίου» υπέκειντο σε πενταετή παραγραφή που άρχισε την 1.1.2011 και συμπληρώθηκε στις 31.12.2015 και συνεπώς έχουν ήδη υποπέσει σε παραγραφή. Όσον αφορά τις τυχόν αξιώσεις της ΥΔΑΣ από την εκτέλεση της συμβάσεως χρηματοδότησης, δεν ανακύπτει θέμα παραγραφής αυτών, δεδομένου ότι δεν έχει μεσολαβήσει ταμειακή τους βεβαίωση, αλλά, ενδεχομένως, περίπτωση αποδυνάμωσης του σχετικού δικαιώματος, όταν εκδοθεί καταλογιστική πράξη (εν ευρεία εννοία βεβαίωση) μετά την πάροδο πολύ μεγάλου χρονικού διαστήματος από την υποβολή και την έγκριση της Τελικής Εκθέσεως του έργου και της εν γένει συμπεριφοράς της Διοίκησης κατά το χρονικό αυτό διάστημα. Είναι νόμιμη η έκδοση καταλογιστικής πράξης σε βάρος του Διεθνούς Οργανισμού με την επωνυμία «ΕυρΟΔΔ», καθόσον αυτός δεν θα μπορούσε να επικαλεσθεί σχετική ασυλία, δεδομένου ότι η απόφαση καταλογισμού ούτε αποτελεί επέμβαση στην ιδιοκτησία του και τα περιουσιακά στοιχεία του ενεργητικού του ούτε αποτελεί πράξη εκτέλεσης. (ομόφ.)
ΝΣΚ/117/2022
Ερωτάται εάν: 1) Η επισυναπτόμενη στο ερώτημα σύμβαση εργασίας του Μ.Σ. με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποτελεί αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007, 2) η σύμβαση αυτή συνδέεται ή όχι με τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, σύμφωνα με τις οποίες, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, απαγορεύεται η μετάταξη ή απόσπαση ή οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση, ανεξαρτήτως διαδικασίας ή φορέα υποδοχής, υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ για χρονικό διάστημα δύο ετών και 3) σε περίπτωση που η σύμβαση εργασίας του ανωτέρω υπαλλήλου δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007 ή σε περίπτωση που υφίσταται κώλυμα λόγω των απαγορευτικών διατάξεων του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, εάν αυτή καλύπτεται από τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 51 του ν. 3528/2007 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 περί ασκήσεως ιδιωτικού έργου με αμοιβή, καθώς, σύμφωνα με την επισυναπτόμενη ληξιαρχική πράξη, ευρίσκεται σε σύμφωνο συμβίωσης με την Μ.Μ., η οποία εργάζεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.(....)1) Η αναφερόμενη στο εξεταζόμενο ερώτημα σύμβαση εργασίας, η οποία καταρτίσθηκε μεταξύ του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, Μ.Σ. και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με ορισμένη χρονική διάρκεια και προκειμένου αυτός να εργασθεί ως διαπιστευμένος κοινοβουλευτικός βοηθός του Έλληνα ευρωβουλευτή, Α.Κ., αποτελεί «αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση», κατά τους ορισμούς των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 51 του νόμου 3528/2007 (ομόφωνα). 2) «Μετακίνηση» κατά την έννοια του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 αποτελεί και η περίπτωση κατά την οποία ο υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ αποδέχεται θέση σε όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αιτείται τη χορήγηση σε αυτόν άδειας άνευ αποδοχών, προκειμένου να μεταβεί στην αλλοδαπή για να αναλάβει τα σχετικά καθήκοντά του και να παράσχει τις υπηρεσίες του στον εν λόγω Φορέα. Επομένως, η σύμβαση εργασίας του Μ.Σ. με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η εντεύθεν αίτησή του προς χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών, συνδέονται άμεσα με τις εν λόγω απαγορευτικές διατάξεις (κατά πλειοψηφία). 3) α) Ο Μ.Σ., ο οποίος τελεί σε σύμφωνο συμβίωσης με την Μ.Μ., που υπηρετεί με σύμβαση εργασίας πλήρους απασχόλησης σε φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) δικαιούται να αιτηθεί και να λάβει άδεια άνευ αποδοχών δυνάμει της διάταξης του άρθ. 51 παρ. 3 του ν. 3528/2007, προκειμένου να ασκήσει το οικογενειακού δικαίου δικαίωμά του στη συμβίωση με τη Μ.Μ., διότι στο πεδίο εφαρμογής της εν λόγω διάταξης εμπίπτουν όχι μόνο οι stricto sensu σύζυγοι, αλλά και τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης (ομόφωνα). β) Πλην όμως, δεν μπορεί να χορηγηθεί στον Μ.Μ. άδεια από την Υπηρεσία του, κατά τα ειδικώς προβλεπόμενα στο άρθρο 31 του ν. 3528/2007, προκειμένου να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που θα τελεί σε άδεια άνευ αποδοχών δυνάμει των διατάξεων του άρθ. 51 παρ. 3 του Υπαλληλικού Κώδικα, διότι η εν λόγω διάταξη (του άρθ. 31 του ν. 3528/2007) προϋποθέτει την ενεργό παράλληλη άσκηση των κύριων καθηκόντων του υπαλλήλου, προϋπόθεση η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω (κατά πλειοψηφία). Η γνωμοδότηση γίνεται αποδεκτή από τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ, ως προς το πρώτο ερώτημα, το δεύτερο ερώτημα και το α΄ του τρίτου ερωτήματος.