×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/290/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Απόσβεση των εξόδων μεταλλευτικών ερευνών και συναφών προς αυτές δαπανών στα φορολογικά έτη που αρχίζουν μετά την 1.1.2013.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στα φορολογικά έτη που αρχίζουν μετά την 1.1.2013, η απόσβεση των εξόδων μεταλλευτικών ερευνών και συναφών προς αυτές δαπανών γίνεται βάσει των νεότερων γενικών διατάξεων περί αποσβέσεων των νόμων 2238/1994, (περίπτωση στ' της παραγράφου 1 του άρθρου 31, όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 22 του άρθρου 3 του Ν. 4110/2013 και τροποποιήθηκε στη συνέχεια με τους Ν. 4141, 4152 και 4170/2013) και 4172/2013 (Κ.Φ.Ε.) – άρθρο 24. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Α.1293/2019

Πρόγραμμα ελέγχου προσώπων που τηρούν απλογραφικά βιβλία, για φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά


ΠΟΛ.1036/2017

Πρόγραμμα ελέγχου επιχειρήσεων, που τηρούν διπλογραφικά βιβλία του ν. 4308/2014 (ΦΕΚ Α΄ 251), για φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1ης Ιανουαρίου 2014.


ΔΕΔ/Θεσ/681/2025

Η απόφαση (681/2025) της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την ενδικοφανή προσφυγή της εταιρείας «................... Ι.Κ.Ε.» κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019, οι οποίες είχαν εκδοθεί λόγω λογιστικών διαφορών. Οι αρχικές διαφορές περιελάμβαναν ποσοτικά ελλείμματα αποθεμάτων (116.100,62€ το 2018 και 161.710,92€ το 2019) και μη εκπιπτόμενες δαπάνες. Η εταιρεία αμφισβήτησε τους υπολογισμούς των ελλειμμάτων και την απόρριψη αποσβέσεων και δαπανών. Η ΔΕΔ, μετά από συμπληρωματική έκθεση ελέγχου, έκρινε βάσιμη την απόρριψη των ελλειμμάτων αποθεμάτων, καθώς και την απόρριψη αποσβέσεων μεταφορικών μέσων, διότι τα οχήματα είχαν μεταβιβαστεί. Ωστόσο, αναγνώρισε εν μέρει την έκπτωση δαπανών και του ΦΠΑ τους, με αποτέλεσμα την μερική αποδοχή της προσφυγής και την τροποποίηση των προσβαλλόμενων πράξεων.


ΠΟΛ.1198/2017

.Τύπος Οριστικής Πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και πράξης επιβολής προστίμου (για νομικά πρόσωπα - νομικές οντότητες) που αφορούν φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1/1/2014 και μετά..

Δ.ΣΦ.-ΦΕΚ-47/Β/29.12.2017:Στην αριθμ. ΠΟΛ.119/6.12.2017 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 4385/τ.Β΄/13.12.2017 (θέμα 3),στη σελίδα 58294, στην α΄ στήλη, στον 16ο στίχο εκ τωνκάτω, διορθώνεται ο αριθμός της απόφασης,από το εσφαλμένο: “Αριθμ. ΠΟΛ. 119”,στο ορθό: “Αριθμ. ΠΟΛ. 1198”


ΠΟΛ.1173/2017

Καθορισμός των κρατών που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς με βάση τις διατάξεις των παραγράφων 6 και 7 του άρθρου 65 του ν.4172/2013 για τα φορολογικά έτη 2016 και 2017.


ΔΕΔ/Θεσ/109/2025

Η απόφαση 109/27.01.2025 αφορά την μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξεων προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, Φ.Π.Α. και επιβολής προστίμων για τα φορολογικά έτη 2021 και 2022. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) ακύρωσε τις οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος (2021 & 2022) λόγω τυπικής πλημμέλειας, καθώς η φορολογική αρχή εφάρμοσε μονομερώς τη μέθοδο κάθε διαθέσιμου στοιχείου (άρθρο 28 Ν.4172/2013), προσδιορίζοντας έσοδα αλλά παραλείποντας την διερεύνηση συναρτώμενων εξόδων (όπως έξοδα αποστολής). Αντιθέτως, η Δ.Ε.Δ. επικύρωσε τις οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Π.Α. (2021 & 2022), καθώς και όλες τις πράξεις επιβολής προστίμων (άρθρα 53 & 54), απορρίπτοντας τους σχετικούς ισχυρισμούς του προσφεύγοντος.


ΠΟΛ 1216/2013

ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση και ερμηνεία των διατάξεων περί αποσβέσεων των παγίων περιουσιακών στοιχείων των επιχειρήσεων της παρ. 22 του άρθρου 3 και της περ. ζ της παρ. 1 του άρθρου 28 του Ν.4110/23.1.2013 (ΦΕΚ ΑΊ7) « Ρυθμίσεις στη φορολογία εισοδήματος, ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών και λοιπές διατάξεις», όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με τις διατάξεις της περ. γ' της παρ. 5 και της παρ. 6 του άρθρου 38 του Ν. 4141/5.4.2013 ( ΦΕΚ Α'81) «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις», της παρ. 6 της υποπαρ. Δ.2 του άρθρου πρώτου του Ν.4152/9.5.2013 (ΦΕΚ ΑΊ07) «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012, και 4127/2013» και της παρ. 1 του άρθρου 64 του Ν. 4170/12.7.2013 (ΦΕΚ ΑΊ63) «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/16/ΕΕ, ρύθμιση θεμάτων της ΕΛ.Τ.Ε., αναμόρφωση Οργανισμού του Ν.Σ.Κ. και άλλες διατάξεις».

ΔΕΔ/Θεσ/598/2025

Η απόφαση 598/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή της εταιρείας "......................." κατά των πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το οικ. έτος 2014 (χρήση 2013) και το φορολογικό έτος 2014. Οι προσβαλλόμενες πράξεις, συνολικού ποσού περίπου 486.000€, βασίστηκαν σε έκθεση του ΣΔΟΕ Μακεδονίας που διαπίστωσε τη λήψη μερικώς εικονικών (υπερτιμολογημένων) φορολογικών στοιχείων αγοράς παγίων αξίας 1.765.178,20€. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό περί παραγραφής, καθώς η παραβίαση συνιστά φοροδιαφυγή άνω των 100.000€, παρατείνοντας την παραγραφή στα δέκα έτη. Επίσης έκρινε ορθά ότι η φορολογική αρχή τεκμηρίωσε επαρκώς την εικονικότητα των δαπανών και τη μη αναγνώριση των αντίστοιχων αποσβέσεων και φορολογικών απαλλαγών.


ΝΣΚ/127/2016

Φορέας Γενικής Κυβέρνησης – Μεταφορά ζημίας για συμψηφισμό με φορολογούμενα κέρδη επόμενου οικονομικού έτους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι μέχρι την 31.12.2013 φορολογικά αναγνωρίσιμες ζημιές ανώνυμης εταιρείας, που, ως φορέας γενικής κυβέρνησης με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, απαλλάσσεται από 1.1.2014 και μετά από το φόρο εισοδήματος (με εξαίρεση τα εισοδήματα από κεφάλαιο και υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου) δύνανται να μεταφερθούν για να συμψηφιστούν μόνο με τα μη απαλλασσόμενα κέρδη που προέκυψαν ή προκύπτουν κατά τα φορολογικά έτη από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά, οπότε και τέθηκε σε ισχύ ο νέος ΚΦΕ (Ν. 4172/2013). (ομοφ.)


ΕλΣυν.Κλ.7(ΚΠΕ)/167/2014

Με το δεδομένο ότι η εντελλόμενη δαπάνη αφορά κατ’ουσίαν σε προμήθεια ανταλλακτικών και εκτέλεση εργασιών συντήρησης των μονάδων αφαλάτωσης τις οποίες ήδη διαθέτει η «...» στην περιοχή …της νήσου ...., ευχερώς συνάγεται από την επίμαχη οικονομοτεχνική μελέτη ότι το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της επένδυσης και οι ταμειακές ροές που το αφορούν διακρίνονται από το στοιχείο της αμεσότητας, υπό την έννοια ότι το μεν η ανάθεση της προμήθειας και των συναφών εργασιών θα ακολουθήσει άμεσα, μετά τη χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου διά της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, η δε συναφής ταμειακή ροή θα είναι  επίσης η άμεση καταβολή της συμμετοχής εκάστου των εταίρων της εταιρείας στην επίμαχη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. (..)Ο μη υπολογισμός των αποσβέσεων στο ανωτέρω ποσό κερδών, ανεξαρτήτως της υποχρεωτικότητας πρόβλεψης αυτών, δεν επιδρά ουσιωδώς στη βιωσιμότητα της εταιρείας μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, δοθέντος ότι η απόσβεση διαφέρει από τα  άλλα  έξοδα,  δοθέντος ότι  δεν  προκαλεί καμία εκταμίευση (βλ. και ορισμό της απόσβεσης στην παράγραφο 2.2.102 του Ε.Γ.Λ.Σ. -                 π.δ. 1123/1980, Φ.Ε.Κ. Α΄, 283- σύμφωνα με τον οποίο: «Απόσβεση είναι η χρονική κατανομή της αποσβεστέας αξίας του πάγιου περιουσιακού στοιχείου, που υπολογίζεται με βάση την ωφέλιμη διάρκεια ζωής του και, συνακόλουθα, η λογιστική απεικόνιση και ο καταλογισμός της σε καθεμία χρήση. Οι αποσβέσεις κάθε χρήσεως βαρύνουν το λειτουργικό κόστος, ή απευθείας τα αποτελέσματα χρήσεως όταν πρόκειται για αποσβέσεις που δεν ενσωματώνονται στο λειτουργικό κόστος.(…). Η  απόσβεση επηρεάζει λογιστικά το  αποτέλεσμα,  μειώνοντας  τα  κέρδη  ή  αυξάνοντας τυχόν  ζημιές (με αντίστοιχες φορολογικές συνέπειες),  χωρίς  όμως  να  μειώνεται  η  ικανότητα  της  οικονομικής  μονάδας  να ανταποκρίνεται  στις  υποχρεώσεις  της. Επιπροσθέτως, η μη αναφορά στην επίμαχη μελέτη του υπολοίπου ζημιών προηγούμενων χρήσεων δεν αντιβαίνει στα οριζόμενα στην ανωτέρω 43886/2007 υ.α. καθόσον η εν λόγω πρόβλεψη δεν περιλαμβάνεται στο εκ του νόμου απαιτούμενο περιεχόμενο της οικείας οικονομοτεχνικής μελέτης. (..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, απορριπτομένων των λόγων της αναπληρώτριας Επιτρόπου ως αβασίμων, η εντελλόμενη με το κρίσιμο χρηματικό ένταλμα δαπάνη, παρίσταται νόμιμη, συνεπώς αυτό πρέπει να θεωρηθεί.