ΝΣΚ/295/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα σύναψης προγραμματικής σύμβασης του Κέντρου Τεχνολογικής Έρευνας Κρήτης με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λασιθίου Κρήτης, ως φορέα του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Κέντρο Τεχνολογικής Τεχνολογικής Έρευνας (Κ.Τ.Ε.) Κρήτης είναι φορέας του δημοσίου τομέα και, συνεπώς δύναται να συμμετέχει σε προγραμματική σύμβαση με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λασιθίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/459/2001
Δημόσιοι υπάλληλοι. Διορισμός υπαλλήλου σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Συμμόρφωση Διοικήσεως με δικαστική απόφαση. Ανάκληση διορισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την κατάργηση των υπηρεσιών, που συγκροτούσαν τη Νομαρχία Λασιθίου, και τη σταδιακή μετάταξη όλων των υπαλλήλων τους στις υπηρεσίες της ΝΑ Λασιθίου αρμόδιο όργανο για τη συμμόρφωση σε δικαστική απόφαση, που ακύρωσε Υπουργική Απόφαση περί διορισμού σε θέση της τέως Νομαρχίας Λασιθίου είναι ο Νομάρχης Λασιθίου, ο οποίος οφείλει να προβεί στο νέο διορισμό στην οικεία Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Η Διοίκηση δεν υποχρεούται και σε τυπική ανάκληση της ακυρωθείσας ήδη υπουργικής απόφασης. Η ανάκληση της μετάταξης στη ΝΑ Λασιθίου της υπαλλήλου, της οποίας ο διορισμός ακυρώθηκε, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης.
ΕλΣυν/Ε Κλιμ/409/2010
Προγραμματική σύμβαση πολιτιστικού χαρακτήρα. Συμβαλλόμενα μέρη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, Υπουργείο Πολιτισμού και νπδδ. Νομίμως συμβάλλονται οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις μέχρι 31.12.2010. Διαπίστωση ύπαρξης ελαχίστου κατά νόμο απαιτούμενου περιεχομένου. Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.
ΝΣΚ/193/2001
Προγραμματικές συμβάσεις. Δυνατότητα σύναψης μεταξύ Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και νομαρχιακής επιχείρησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 35 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (κωδικοποίηση με το άρθρο μόνο του ΠΔ 410/1995), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 25 του Ν 2738/1999, ορίζοντας ότι στις προγραμματικές συμβάσεις επιτρέπεται και η συμμετοχή επιχειρήσεων των ΟΤΑ, των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων κλπ, έχει την έννοια ότι και οι νομαρχιακές επιχειρήσεις εν γένει μπορούν να συμμετέχουν σε προγραμματική σύμβαση, είτε από κοινού με τους φορείς που ορίζονται στο πρώτο εδάφιο της εν λόγω παραγράφου, είτε με την ιδιότητα του αντισυμβαλλομένου των φορέων αυτών. Η πιο πάνω ανώνυμη εταιρία (ΒΑΕΠΑΕ), αφού στο μετοχικό κεφάλαιο αυτής μετέχει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Βοιωτίας κατά ποσοστό άνω του 35% και η εν λόγω ΝΑ, μαζί με Συνεταιρισμό, διατηρεί την πλειοψηφία των μετοχών (51%), αποτελεί νομαρχιακή επιχείρηση, σύμφωνα με τις συνδυαζόμενες διατάξεις των άρθρων 80 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και 291 παρ.1 περ.β του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα. Συνεπώς, συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη σύναψη της πιο πάνω προγραμματικής σύμβασης.
Αριθ. ΔΙΠΔΑ/Φ.4/9/11266/2016
Χρηματοδότηση Προγραμματικής Συμφωνίας Ελληνικού Δημοσίου, Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.ΔΑ.) και της Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (Α.Δ.Ε.Δ.Υ.).
ΝΣΚ/477/2003
Αρμοδιότητα διενέργειας των διαδικασιών αναδείξεως προμηθευτών υγρών καυσίμων Δημοσίου – ΝΠΔΔ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδιος για τη διενέργεια των διαδικασιών αναδείξεως προμηθευτών υγρών καυσίμων – πετρελαιοειδών είναι κάθε φορά ο φορέας που προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις, και συγκεκριμένα ο Γενικός Γραμματέας για τις υπηρεσίες του Δημοσίου που εδρεύουν στην Περιφέρεια, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου της χωρικής αρμοδιότητός της, και ειδικότερα το Πε.Σ.Υ. για τις κεντρικές και τις αποκεντρωμένες μονάδες του. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/161/2009
Νομιμοποίηση ή μη του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας - Θράκης για την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών.Το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης, ως Ν.Π.Δ.Δ., μπορεί να συνάψει Προγραμματική Σύμβαση, ως τρίτος συμβαλλόμενος, με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών, καθ' όσον το αντικείμενό της εμπίπτει με τους εκ του νόμου καταστατικούς του σκοπούς, πλην όμως δεν νομιμοποιείται να υπογράψει την Προγραμματική αυτή Σύμβαση αντί του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο πρέπει να συμμετέχει ως συμβαλλόμενο σ' αυτή.
ΝΣΚ/161/2009
Νομιμοποίηση ή μη του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας - Θράκης για την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών. Το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης, ως Ν.Π.Δ.Δ., μπορεί να συνάψει Προγραμματική Σύμβαση, ως τρίτος συμβαλλόμενος, με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών, καθ' όσον το αντικείμενό της εμπίπτει με τους εκ του νόμου καταστατικούς του σκοπούς, πλην όμως δεν νομιμοποιείται να υπογράψει την Προγραμματική αυτή Σύμβαση αντί του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο πρέπει να συμμετέχει ως συμβαλλόμενο σ' αυτή.
ΕλΣυν/Τμ.7-Κλ.Πρ.Ελ/66/2012
Η αρμοδιότητα αυτή της κατάρτισης και υλοποίησης περιφερειακών προγραμμάτων τουριστικής προβολής ασκείται, μετά το ν. 2218/1994 (ΦΕΚ Α΄ 99), από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση μέσω της αρμόδιας Νομαρχιακής Επιτροπής και ήδη, μετά την κατάργηση των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, από την Περιφέρεια, μέσω της οικείας Εκτελεστικής Επιτροπής, η οποία (Περιφέρεια) υπεισέρχεται αυτοδικαίως στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (άρθρο 283 ν. 3852/2010 – ΦΕΚ Α΄ 87) και η οποία έχει πλέον από 1.1.2011 – ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 3852/2010 – την αρμοδιότητα κατάρτισης προγραμμάτων για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή της περιφέρειας, σε συνεργασία με τον Ε.Ο.Τ. και τους δήμους της περιφέρειας (άρθρα 113 παρ. 1, 174, 186 και 282 του ν. 3852/10). (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι εφόσον η κατάρτιση του προγράμματος τουριστικής προβολής όλης της περιφέρειας του νομού ..... είχε αναληφθεί από την οικεία Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, η υποβολή ή μη της ως άνω δράσης, πριν από την υλοποίησή της, στο αρμόδιο όργανο της Κεντρικής Διοίκησης για τη διατύπωση σύμφωνης γνώμης δεν άπτεται της νομιμότητας της ελεγχόμενης δαπάνης, που αφορά στην υποχρεωτική οικονομική εισφορά του Δήμου ..... στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στο πλαίσιο χρηματοδότησης του προγράμματος τουριστικής προβολής της περιφέρειας του οικείου νoμού. Όμως, η υπό κρίση δαπάνη δεν εντέλλεται νόμιμα, αφού το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα έπρεπε να εκδοθεί υπέρ της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ..... και ήδη Περιφέρειας Κρήτης, ως καθολικού διαδόχου του νομικού προσώπου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, η οποία έχει ήδη από 1.1.2011 καταργηθεί με το ν. 3852/2010, και όχι υπέρ της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής, η οποία αποτελεί όργανο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και δεν διαθέτει αυτοτελή νομική προσωπικότητα.
ΝΣΚ/355/2003
Αποζημίωση υπέρ αναπήρου πολέμου, δικαιούχου αδείας λειτουργίας περιπτέρου. Υπόχρεο προς καταβολή το Ελλ. Δημόσιο (Περιφερειακή Διοίκηση).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επιδικασθείσα αμετακλήτως αποζημίωση υπέρ ιδιώτου και σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου λόγω μη έγκαιρης εκτέλεσης απόφασης του Νομάρχη Αθηνών με την οποία παραχωρείται άδεια εκμετάλλευσης περιπτέρου σε ανάπηρο πολέμου θα καταβληθεί στο δικαιούχο από το Ελλ. Δημόσιο και ειδικώτερα από την Περιφερειακή Διοίκηση Αττικής, εφόσον η σχετική αρμοδιότητα, υπαγομένη ανέκαθεν στο ΥΠΕΘΑ παρέμεινε στην κρατική διοίκηση, μη μεταβιβασθείσα στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ασκείται δε πλέον από το Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας.
ΝΣΚ/55/2004
Έλεγχος νομιμότητας προγραμματικής συμβάσεως καταρτισθείσης κατά τον Ν 1564/1985. Η καταρτισθείσα στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 23 του Ν 1564/1985, προς εκπλήρωση του σκοπού αυτού του νόμου, προγραμματική σύμβαση, με συμβαλλόμενα μέρη τον Υπουργό Γεωργίας και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, συνάδει προς τον νόμο και διασφαλίζει τα έννομα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.