ΝΣΚ/298/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αλλοδαπές ναυτιλιακές ασφαλιστικές εταιρείες. Νομιμότητα άδειας εγκατάστασης στην Ελλάδα γραφείου αλλοδαπής εταιρείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εγκριτική πράξη εγκατάστασης στην Ελλάδα γραφείου της αλλοδαπής εταιρείας HELLENIC MUTUAL WAR RISKS ASSOCIATION (BERMUDA) LIMITED είναι νόμιμη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/282/2003
Εγκατάσταση Γραφείου αλλοδαπής εταιρείας στην Ελλάδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τη συνδρομή των νομικών και πραγματικών προϋποθέσεων του νόμου η Διοίκηση εκδίδει την άδεια εγκατάστασης του Γραφείου αλλοδαπής εταιρείας στην Ελλάδα χωρίς καταρχήν να εμποδίζεται, από αστικής φύσεως ζητήματα που προβάλλονται από μέτοχο ή μετόχους.
ΝΣΚ/138/2005
Ανανέωση αδειών εγκατάστασης στην Ελλάδα γραφείων ή υποκαταστημάτων αλλοδαπών επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ανανέωση άδειας εγκατάστασης γραφείου ή υποκαταστήματος αλλοδαπής ναυτιλιακής επιχειρήσεως στην Ελλάδα είναι συνεχής και αυτοδίκαιη υπό τον όρο ότι ισχύουν οι γενικοί και ειδικοί όροι που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της αρχικής άδειας και δεν συντρέχει περίπτωση τροποποίησης της άδειας αυτής.
ΝΣΚ/41/2009
Αλλοδαπές ναυτιλιακές επιχειρήσεις – Παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αλλοδαπές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, που εγκαθίστανται στην Ελλάδα βάσει των διατάξεων του άρθρου 25 του Ν 27/1975, δικαιούνται να προβαίνουν σε συμβάσεις ή πράξεις επί παραγώγων χρηματοοικονομικών προϊόντων προς επένδυση των κερδών τους από την άσκηση της νόμιμης δραστηριότητάς τους, ως προς τις πράξεις ή συμβάσεις αυτές, όμως, δεν απολαμβάνουν των απαλλαγών της παρ.3 του ως άνω άρθρου, αλλά υπόκεινται σε φορολόγηση κατά τις σχετικές γενικές διατάξεις. (ομοφ.)
ΝΣΚ/10/2007
Δυνατότητα υπαγωγής στο Ν 3427/2005 υποκαταστήματος αλλοδαπής ανώνυμης εταιρείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Είναι δυνατή η υπαγωγή στο Ν 3427/2005 υποκαταστήματος που λειτουργεί στη χώρα προ της εφαρμογής του νόμου βάσει του άρθρου 50 του ΚΝ 2190/1920, αλλά μόνον εάν μετά την υπαγωγή αποκλειστική δραστηριότητά του στην Ελλάδα είναι εξ εκείνων που ρυθμίζει το άρθρο 27 του νόμου αυτού και β) ότι οι διατάξεις του άρθρου 31 του ιδίου νόμου συνιστούν μεταβατικές ρυθμίσεις και καταλαμβάνουν μόνο τις αλλοδαπές εταιρείες που λειτουργούσαν στην Ελλάδα μέχρι την 31.12.2005 υπό το καθεστώς του ΑΝ 89/1967.
ΝΣΚ/405/2013
Μεταφορικές επιχειρήσεις – Άδεια διεθνών τακτικών λεωφορειακών γραμμών – Δικαιούχοι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η χορήγηση άδειας οδικού μεταφορέα επιβατών για την εκτέλεση του έργου διεθνών τακτικών λεωφορειακών γραμμών, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 10 παράγραφος 1 του ν. 1906/1990, όπως ισχύει, και των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΚ) 1071/2009: (α) σε τουριστικό γραφείο που έχει ιδρυθεί και λειτουργεί στην Ελλάδα, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, από φυσικό πρόσωπο υπηκοότητας τρίτης μη κοινοτικής χώρας (Αλβανίας), το οποίο διαμένει στην Ελλάδα με άδεια παραμονής για την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και (β) σε υποκατάστημα αλλοδαπής εταιρείας Ε.Π.Ε. (μη κοινοτικής χώρας, Αλβανίας), που διαθέτει μεν ειδικό σήμα λειτουργίας τουριστικού γραφείου στην Ελλάδα, στερείται όμως εγκατάστασης στην ημεδαπή κατά την έννοια του άρθρου 5 του άνω Κανονισμού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/32/2008
Εγκατάσταση στην Ελλάδα αλλοδαπών εταιρειών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η λειτουργία δεύτερου γραφείου αλλοδαπής εταιρείας εγκατεστημένης στην Ελλάδα κατά τις διατάξεις του Ν 3427/2005, υπό την προϋπόθεση ότι θα εκδοθεί και γι’ αυτό ειδική άδεια και θα τηρήσει τις υποχρεώσεις της παρ.1 του άρθρου 27 του ως άνω νόμου.
ΝΣΚ/362/2008
Αλλοδαπές εταιρείες – Έλεγχος νομιμότητας δανειακών συμβάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Λόγω μη ασκήσεως εκ μέρους του Υπουργού Ανάπτυξης κρατικής εποπτείας, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 39α, 51, 52 και 53 του ΚΝ 2190/1920, επί αλλοδαπής Κυπριακής Εταιρείας, εκφεύγει της αρμοδιότητάς του ο έλεγχος της νομιμότητας των επίμαχων δανειακών συμβάσεων, οι οποίες σύμφωνα με τα αναφερόμενα δεν προέρχονται ούτε έχουν καμία σχέση με ανώνυμη εταιρεία υποκείμενη στην εποπτεία και τον έλεγχο του Υπουργού Ανάπτυξης.
ΚΥΑ/26270/11/2011
Καθορισμός της διαδικασίας και των προϋποθέσεων υπαγωγής στις ρυθμίσεις του Ν. 3386/2005 υπηκόων τρίτων χωρών, νομίμων εκπροσώπων, διευθυντών, στελεχών και λοιπών εργαζομένων σε αλλοδαπές αεροπορικές εταιρείες οι οποίες λειτουργούν στην Ελλάδα δυνάμει διακρατικών συμφωνιών, που έχουν κυρωθεί με νόμο.
ΝΣΚ/287/2016
Φορολογία εισοδήματος. Απαλλαγή μερισμάτων μετόχων αλλοδαπής πλοιοκτήτριας, διαχειρίστριας και ναυλώτριας εταιρίας.(...) α) Τα μερίσματα που αποκτούν οι μέτοχοι αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρίας, κάτοικοι Ελλάδας, όταν το υπό ξένη σημαία πλοίο της διαχειρίζεται αλλοδαπή εταιρία, μέσω γραφείου εγκατεστημένου στην Ελλάδα, κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 27/1975, απαλλάσσονται της φορολογίας εισοδήματος, ασχέτως προς το πρόσωπο το οποίο ανέθεσε τη διαχείριση σε αυτήν (πλειοψ.) β) Τα μερίσματα που αποκτούν οι μέτοχοι αλλοδαπής εταιρίας, κάτοικοι Ελλάδας, η οποία διαχειρίζεται - χωρίς να είναι η πλοιοκτήτρια - το υπό ξένη σημαία πλοίο, μέσω γραφείου της εγκατεστημένου στην Ελλάδα, δεν απαλλάσσονται της φορολογίας εισοδήματος (πλειοψ.). γ) Ομοίως δεν απαλλάσσονται της φορολογίας εισοδήματος τα κέρδη της αλλοδαπής ναυλώτριας εταιρίας και τα μερίσματα που καταβάλλει στους μετόχους της (ομοφ.
ΝΣΚ/153/2009
Τρόπος φορολόγησης των αμοιβών του ιπτάμενου προσωπικού της πολιτικής αεροπορίας που υπηρετεί σε αεροσκάφη αλλοδαπής αεροπορικής εταιρείας, που δεν έχει έδρα την Ελλάδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αμοιβές που αποκτώνται και φορολογούνται στην αλλοδαπή από φορολογικά κατοίκους Ελλάδος που υπηρετούν ως ιπτάμενο προσωπικό πολιτικής αεροπορίας σε αεροσκάφη αλλοδαπής αεροπορικής εταιρείας, η οποία δεν έχει έδρα ή εγκατάσταση στην Ελλάδα, φορολογούνται στην Ελλάδα με τον ειδικό τρόπο της παρ.4 του άρθρου 9 του Ν 2238/1994 και όχι με τις γενικές διατάξεις του άρθρου αυτού.