×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/3/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επώνυμο αλλοδαπών γυναικών, μετά από διαζύγιο στην αλλοδαπή, που αιτούνται την πολιτογράφησή τους ενώπιον των Ελληνικών Αρχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο αποδεικτικός χαρακτήρας των διαβατηρίων και εν γένει των ταξιδιωτικών εγγράφων, έχει ως συνέπεια ότι η ταυτότητα προσδιορίζεται με τα στοιχεία που αυτά περιέχουν, τα οποία η διοίκηση είναι υποχρεωμένη να αποδέχεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 1599/86, άρθρο 6 και 7, σύμφωνα προς τις οποίες προκειμένου περί αλλοδαπών η ταυτότητά τους αποδεικνύεται από το διαβατήριο ή άλλο έγγραφο, βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδός τους στην χώρα, ή από την άδεια παραμονής στην Ελλάδα, τα οποία αποτελούν πλήρη απόδειξη ως προς τα στοιχεία που αναφέρουν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/70/2003

Επώνυμο Ελληνίδας, που διατήρησε, το επώνυμο του πρώην αλλοδαπού συζύγου της, μετά τον γάμο της με Έλληνα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ελληνίδα που είχε τελέσει γάμο με αλλοδαπό και στη συνέχεια ο γάμος της ελύθη με διαζύγιο στην αλλοδαπή, διατήρησε δε το επώνυμο του πρώην συζύγου της, σύμφωνα με τα ισχύοντα στο δίκαιο της αλλοδαπής, που διέπει τις προσωπικές της σχέσεις, γάμο και διαζύγιο, με την εφαρμογή των άρθρων 14 και 16 ΑΚ, ως το δίκαιο της τελευταίας κατά την διάρκεια του γάμου κοινής συνήθους διαμονής τους, το διατηρεί και μετά το γάμο της με Έλληνα, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 1388 ΑΚ, αφού με το γάμο το επώνυμο της γυναίκας δεν μεταβάλλεται.


ΝΣΚ/388/2005

Επώνυμο που πρέπει να αναγραφεί στην άδεια παραμονής αλλοδαπής μετά την λύση του γάμου της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το αναγραφόμενο επώνυμο στο διαβατήριο αλλοδαπής, το οποίο, νομίμως, κατά το δίκαιο της χώρας της, απέκτησε, λόγω του γάμου της με Έλληνα, πριν την είσοδό τους στην Ελλάδα, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ως στοιχείο της ταυτότητάς της, έστω και αν ο γάμος αυτός λύθηκε, αργότερα, κατ’ εφαρμογή του ημεδαπού δικαίου (δικαίου της τελευταίας κατά διάρκεια του γάμου κοινής συνήθους διαμονής) και, συνεπώς, το επώνυμο αυτό πρέπει να αναγραφεί στην άδεια παραμονής της.


ΝΣΚ/5/2009

Διαπίστωση Ελληνικής Ιθαγένειας – Μεταβολή επωνύμου ενηλίκου προσώπου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, περί διαπίστωσης της Ελληνικής Ιθαγένειας των προσώπων που θα κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 14 του Ν 3284/2004 (παλιές διατάξεις άρθρου 69 παρ.6, 7 Ν 2910/2001), θα εκδοθεί με το επώνυμο αυτών που αναγράφεται στα προσδιοριστικά της προσωπικής και αστικής κατάστασής τους οικεία έγγραφα (διαβατήριο, αλλοδαπή αστυνομική ταυτότητα κ.λπ.).


ΝΣΚ/90/2012

Ποινική δίωξη υπαλλήλου του ΥΠΕΞ – Πειθαρχική ποινή οριστικής παύσεως – Αυτεπάγγελτη αργία – Αφαίρεση ειδικού υπηρεσιακού διαβατηρίου – Έννοια του άρθρου 68 παρ.5 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά την έννοια του άρθρου 68 παρ.5 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ και για την αφαίρεση διπλωματικού ή ειδικού υπηρεσιακού διαβατηρίου, δεν απαιτείται όπως οι τελεσθείσες πράξεις από κατόχους διπλωματικών ή ειδικών υπηρεσιακών διαβατηρίων διαγνωσθούν αμετακλήτως είτε στο πεδίο του ποινικού δικαίου, είτε στο τοιούτο του πειθαρχικού δικαίου αρκούντος του γεγονότος ότι αυτές απάδουν στον τίτλο, στην ιδιότητα ή στην αποστολή του κατόχου των άνω διαβατηρίων. Η κρίση περί της βαρύτητας του παραπτώματος ως και το αν αυτό απάδει ή όχι προς τα άνω στοιχεία απόκειται στον Υπουργό Εξωτερικών, ο οποίος ενόσω διαπιστώσει την άνω απάδουσα συμπεριφορά οφείλει ν’ αφαιρέσει το άνω διαβατήριο τόσο από τον υπάλληλο όσο και από τα μέλη της οικογενείας του. Εξάλλου η θέση του υπαλλήλου σε αυτεπάγγελτη αργία αιτιολογεί σύννομα την άνω αφαίρεση. (ομοφ.)


ΝΣΚ/129/2003

Εφαρμογή των διατάξεων του ΠΔ 417/1993 άρθρο 3 παρ.2 για τις προϋποθέσεις εκδόσεως διαβατηρίων ανυποτάκτων εξωτερικού, μετά την έκδοση του Ν. 3036/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις του ΠΔ 417/1993, άρθρο 3 παρ.2, έχουν ισχύ στα διαβατήρια που εκδίδονται δυνάμει του Ν. 3036/2002, αφού οι ανυπότακτοι εμπίπτουν στην κατηγορία των πολιτών που δεν έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις και η δε αναγραφή στο διαβατήριο ότι τούτο χορηγείται για την είσοδο στην Ελλάδα για την εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων, επιβάλλεται διότι αποτελεί προϋπόθεση εκδόσεώς του, που τάσσει ο ίδιος ο νόμος στο άρθρο 2 του Ν. 3036/2002. (ομοφ.)


ΝΣΚ/37/2007

Μεταβολές στα στοιχεία ταυτότητος αλλοδαπών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νόμιμες μεταβολές στα στοιχεία ταυτότητος αλλοδαπών πρέπει να προκύπτουν από διαβατήριο σε ισχύ για το οποίο η εκδούσα αρχή του κράτους προέλευσης πιστοποιεί ότι εκδίδεται σε αντικατάσταση του παλαιού με διαφορετικά στοιχεία. Απαιτείται αναγνώριση για την ισχύ του δεδικασμένου αλλοδαπών αποφάσεων που αφορούν την προσωπική κατάσταση δια των οποίων επέρχεται αλλαγή στα στοιχεία ταυτότητος και για τις αποφάσεις που αφορούν την ταυτοπροσωπία. Στην περίπτωση που ανακύπτουν στοιχεία παράνομης συμπεριφοράς συναρτώμενα με τα στοιχεία ταυτότητος, τα αρμόδια όργανα οφείλουν να αποστέλλουν αυτά με αναφορά στον αρμόδιο Εισαγγελέα για περαιτέρω διερεύνηση. Παραλλήλως, εφόσον κριθεί, ότι η συνέχιση της παραμονής ή χορήγηση άδειας παραμονής προς τον ενδιαφερόμενο αλλοδαπό ενέχει κινδύνους για την δημόσια ασφάλεια της χώρας, μπορούν κατά τις οικείες διατάξεις, είτε να αρνούνται την χορήγηση άδειας, είτε να κινείται η διαδικασία, για την απέλαση του αλλοδαπού.


ΝΣΚ/401/2011

Δυνατότητα ή μη έκδοσης νέου διαβατηρίου ή αστυνομικής ταυτότητας με διπλή αναγραφή των ονοματεπωνυμικών στοιχείων του κατόχου.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Δεν επιτρέπεται να εκδοθεί νέο διαβατήριο ή αστυνομική ταυτότητα, αποκλειστικά με τα ονοματεπωνυμικά στοιχεία που αναφέρονται σε παλαιότερο διαβατήριο ή ταυτότητα και τα οποία είναι διάφορα του προτύπου ΕΛΟΤ 743, είναι όμως δυνατή η μεταγραφή τους με λατινικούς χαρακτήρες, εφ’ όσον μεταγραφούν και τα ονοματεπωνυμικά στοιχεία κατά το πρότυπο ΕΛΟΤ 743, με την προσθήκη ανάμεσα στους δύο τρόπους γραφής του ονοματεπωνύμου, του αγγλικού διαζευκτικού όρου «OR».(ομοφ.)


ΝΣΚ/328/2001

Ελληνική Αστυνομία. Ανάκληση διοικητικών αποφάσεων περί απελάσεων αλλοδαπών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τις σχετικές διατάξεις συνάγεται ότι, καθόλο το χρονικό διάστημα από 3-6-2001 μέχρι 3-8-2001 δεν επιτρέπεται έκδοση διαταγής απέλασης αλλοδαπού, παράνομα ευρισκομένου στην Ελλάδα, αλλά και περαιτέρω, μέχρις εκδόσεως αρνητικής για τη χορήγηση άδειας παραμονής απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, εκείνων εκ των ανωτέρω αλλοδαπών οι οποίοι υπέβαλαν σχετική αίτηση στο Δήμο ή την Κοινότητα του τόπου κατοικίας τους. Ολοι οι κρατούμενοι, για τους οποίους έχουν εκδοθεί πράξεις απελάσεως λόγω παρανόμου παραμονής στην Ελλάδα, θα πρέπει άμεσα να απελευθερωθούν, για ανθρωπιστικούς λόγους. Ως προς την τύχη των υπό απέλαση κρατουμένων αλλοδαπών για τους οποίους προκύπτει από το διαβατήριό τους ότι εισήλθαν στην Ελλάδα όχι πέραν του έτους, πρέπει να γίνει δεκτή η ίδια λύση, δηλαδή να αφεθούν ελεύθεροι και τούτο διότι ρητά ορίζεται στη διάταξη της περ.γ εδ.ι της παρ.2 του άρθρου 66 του Ν 2910/2001 ότι οι αλλοδαποί, οι οποίοι δεν αποδεικνύουν τον απαιτούμενο χρόνο για τη χορήγηση άδειας παραμονής από το διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο, επιπλέον δύνανται να προσκομίσουν και να επικαλεστούν λογαριασμό ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ κλπ.


ΔΕΑΦ Β 1066017 ΕΞ 2018

Υποβολή δηλώσεων από τα γραφεία αλλοδαπών επιχειρήσεων και τις ημεδαπές επιχειρήσεις που λειτουργούν βάσει του α.ν.89/1967 σε περίπτωση ανάκλησης της άδειας εγκατάστασής τους.(ΑΔΑ:ΩΜΕΞ46ΜΠ3Ζ-3ΔΥ)


ΝΣΚ/223/2002

Εφαρμογή των διατάξεων των νόμων 1897/90 και 1977/91, που προβλέπουν συνταξιοδοτικές και άλλες οικονομικές παροχές στα θύματα της τρομοκρατίας, και επί αλλοδαπών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις του Ν 1897/90, που προβλέπουν συνταξιοδοτικές και άλλες οικονομικές παροχές προς τα θύματα της τρομοκρατίας και τις οικογένειές τους, εφαρμόζονται και επί αλλοδαπών, εφ όσον αυτοί έχουν ιδιότητα ή θέση που δικαιολογεί την εφαρμογή τους και επ αυτών. (ομόφωνα) Οι διατάξεις του άρθρου 2 του Ν 1977/91 που προβλέπουν την παροχή συντάξεως και άλλων οικονομικών παροχών προς τα θύματα της τρομοκρατίας, που δεν είναι κύριος στόχος τους, εφαρμόζονται ως προς τις συνταξιοδοτικές παροχές και στους αλλοδαπούς αδιακρίτως ως προς δε τις παροχές, που χαρακτηρίζονται ως βοήθημα ή επίδομα, μόνο επί αλλοδαπών υπηκόων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως. (πλειοψ.)