ΝΣΚ/401/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη έκδοσης νέου διαβατηρίου ή αστυνομικής ταυτότητας με διπλή αναγραφή των ονοματεπωνυμικών στοιχείων του κατόχου.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Δεν επιτρέπεται να εκδοθεί νέο διαβατήριο ή αστυνομική ταυτότητα, αποκλειστικά με τα ονοματεπωνυμικά στοιχεία που αναφέρονται σε παλαιότερο διαβατήριο ή ταυτότητα και τα οποία είναι διάφορα του προτύπου ΕΛΟΤ 743, είναι όμως δυνατή η μεταγραφή τους με λατινικούς χαρακτήρες, εφ’ όσον μεταγραφούν και τα ονοματεπωνυμικά στοιχεία κατά το πρότυπο ΕΛΟΤ 743, με την προσθήκη ανάμεσα στους δύο τρόπους γραφής του ονοματεπωνύμου, του αγγλικού διαζευκτικού όρου «OR».(ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/9/2010
Μεταγραφή ονοματεπωνύμου σε λατινικούς χαρακτήρες στα διαβατήρια.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
α) Δεν είναι επιτρεπτή η κατά παρέκκλιση του προτύπου ΕΛΟΤ 743 μεταγραφή σε λατινικούς χαρακτήρες του ονοματεπωνύμου του αιτούντος την έκδοση διαβατηρίου, όταν αυτός επικαλείται τη διαφορετική εγγραφή που υφίσταται σε ιδιωτικό έγγραφο. β) Δεν είναι επιτρεπτή η μεταγραφή του ονοματεπωνύμου σε λατινικούς χαρακτήρες κατά παρέκκλιση του προτύπου ΕΛΟΤ 743, όταν η κατά την αίτηση του ενδιαφερομένου διαφορετική εγγραφή καταλήγει σε μεταβολή των στοιχείων αυτών. γ) Είναι επιτρεπτή η μεταγραφή ονοματεπωνύμου ανηλίκου σε λατινικούς χαρακτήρες, κατά παρέκκλιση του προτύπου ΕΛΟΤ 743, όταν για την απόδειξη της διαφορετικής εγγραφής προσκομίζονται μόνον δικαιολογητικά που αφορούν τους γονείς. ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΑΠΟΔΟΧΗΣ
ΝΣΚ/5/2009
Διαπίστωση Ελληνικής Ιθαγένειας – Μεταβολή επωνύμου ενηλίκου προσώπου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, περί διαπίστωσης της Ελληνικής Ιθαγένειας των προσώπων που θα κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 14 του Ν 3284/2004 (παλιές διατάξεις άρθρου 69 παρ.6, 7 Ν 2910/2001), θα εκδοθεί με το επώνυμο αυτών που αναγράφεται στα προσδιοριστικά της προσωπικής και αστικής κατάστασής τους οικεία έγγραφα (διαβατήριο, αλλοδαπή αστυνομική ταυτότητα κ.λπ.).
ΝΣΚ/90/2012
Ποινική δίωξη υπαλλήλου του ΥΠΕΞ – Πειθαρχική ποινή οριστικής παύσεως – Αυτεπάγγελτη αργία – Αφαίρεση ειδικού υπηρεσιακού διαβατηρίου – Έννοια του άρθρου 68 παρ.5 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά την έννοια του άρθρου 68 παρ.5 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ και για την αφαίρεση διπλωματικού ή ειδικού υπηρεσιακού διαβατηρίου, δεν απαιτείται όπως οι τελεσθείσες πράξεις από κατόχους διπλωματικών ή ειδικών υπηρεσιακών διαβατηρίων διαγνωσθούν αμετακλήτως είτε στο πεδίο του ποινικού δικαίου, είτε στο τοιούτο του πειθαρχικού δικαίου αρκούντος του γεγονότος ότι αυτές απάδουν στον τίτλο, στην ιδιότητα ή στην αποστολή του κατόχου των άνω διαβατηρίων. Η κρίση περί της βαρύτητας του παραπτώματος ως και το αν αυτό απάδει ή όχι προς τα άνω στοιχεία απόκειται στον Υπουργό Εξωτερικών, ο οποίος ενόσω διαπιστώσει την άνω απάδουσα συμπεριφορά οφείλει ν’ αφαιρέσει το άνω διαβατήριο τόσο από τον υπάλληλο όσο και από τα μέλη της οικογενείας του. Εξάλλου η θέση του υπαλλήλου σε αυτεπάγγελτη αργία αιτιολογεί σύννομα την άνω αφαίρεση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/393/2009
Χορήγηση ή μη διπλωματικού διαβατηρίου σε πρόσωπο που συνάπτει «σύμφωνο συμβίωσης» με διπλωματικό υπάλληλο, κατά τις διατάξεις του Ν 3719/2008, σύμφωνα με τα ισχύοντα στον Οργανισμό του ΥΠΕΞ για το σύζυγο διπλωματικού υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στην έννοια «σύζυγος» διπλωματικού υπαλλήλου του ΥΠΕΞ – ο οποίος, κατά τις διατάξεις του άρθρου 68 παρ. 2 περ. ιε΄ και κε΄ του ισχύοντος Οργανισμού του ΥΠΕΞ (Ν 3566/2007) δικαιούται να λάβει διπλωματικό διαβατήριο – δεν συμπεριλαμβάνεται και πρόσωπο, που συνάπτει με διπλωματικό υπάλληλο «σύμφωνο συμβίωσης», σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3719/2008.
ΝΣΚ/3/2003
Επώνυμο αλλοδαπών γυναικών, μετά από διαζύγιο στην αλλοδαπή, που αιτούνται την πολιτογράφησή τους ενώπιον των Ελληνικών Αρχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο αποδεικτικός χαρακτήρας των διαβατηρίων και εν γένει των ταξιδιωτικών εγγράφων, έχει ως συνέπεια ότι η ταυτότητα προσδιορίζεται με τα στοιχεία που αυτά περιέχουν, τα οποία η διοίκηση είναι υποχρεωμένη να αποδέχεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 1599/86, άρθρο 6 και 7, σύμφωνα προς τις οποίες προκειμένου περί αλλοδαπών η ταυτότητά τους αποδεικνύεται από το διαβατήριο ή άλλο έγγραφο, βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδός τους στην χώρα, ή από την άδεια παραμονής στην Ελλάδα, τα οποία αποτελούν πλήρη απόδειξη ως προς τα στοιχεία που αναφέρουν.
ΝΣΚ/220/2010
Φορολογία – Χορήγηση ΑΦΜ σε ομογενείς, κατόχους ΕΔΤΟ και τρόπος καταχώρησης των στοιχείων ταυτότητας αυτών στο Μητρώο – Εφαρμογή ή μη της υπ αριθ. 25/2008 απόφασης της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, με την οποία γίνεται δεκτή προσφυγή του θιγομένου στα προσωπικά του δεδομένα (άρθρο 13 Ν 2472/1997) και επιβάλλεται στον υπεύθυνο επεξεργασίας υποχρέωση προς συγκεκριμένες ενέργειες, όπως η διόρθωση ή η διαγραφή των δεδομένων από τα τηρούμενα αρχεία, είναι εκτελεστή πράξη, δεσμευτική για τον υπεύθυνο επεξεργασίας, ο οποίος, εφόσον δεν ασκεί τα προβλεπόμενα κατά της πράξεως αυτής ένδικα μέσα, έχει υποχρέωση σε συμμόρφωση, υποκείμενος άλλως σε ποινικές και αστικές κυρώσεις. 2. Η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που αποτελεί ατομική εκτελεστή διοικητική πράξη, έστω και αν έχει καταστεί αμετάκλητη και δικαστικά απρόσβλητη, δημιουργεί μεν υποχρέωση της Διοίκησης, να συμμορφωθεί προς τα υπ’ αυτής κριθέντα για τη συγκεκριμένη περίπτωση, και περαιτέρω, ενόσω, ως ατομική, δεν ισχύει έναντι πάντων, δεν υποχρεώνει τη Διοίκηση αφενός να ανακαλέσει τις ατομικές διοικητικές πράξεις που, τυχόν, έχουν εκδοθεί με περιεχόμενο όμοιο με εκείνο της ακυρωθείσας (θεώρηση στοιχείων ομογενούς εξ Αλβανίας, κατόχου ΕΔΤΟ, με καταχώρηση λατινικής γραφής), αφετέρου να προβεί σε γενικότερη ρύθμιση και στην έκδοση εγκυκλίου με περιεχόμενο σύμφωνο με εκείνο της εν λόγω απόφασης, ενόψει μάλιστα του γεγονότος ότι η απόφαση αυτή, καίτοι δεσμευτική στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν πείθει περί της ορθότητάς της εφόσον αντίκειται προς τη διάταξη του άρθρου 5 της 1027411/842/ΔΜ/26-2-1998 (ΦΕΚ 193/Β΄) ΑΥΟ, που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση της διατάξεως του άρθρου 31 του Ν 2515/1997, από την οποία συνάγεται ότι η αναγραφή των στοιχείων που αφορούν τη χορήγηση ΑΦΜ θα πρέπει να ανταποκρίνεται προς τον τρόπο με τον οποίο αναγράφονται στην ταυτότητα (και όχι το Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς) ή το διαβατήριο του ενδιαφερομένου, τα οποία έχοντας γραφεί με λατινική αλφάβητο αποκλειστικώς και αποτελούν τα μόνα έγγραφα που λ