×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/3/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το προσωπικό του κλάδου ΔΕ 23, Ειδικής Υπηρεσίας (Δημοτική Αστυνομία), που υπηρετεί στους ΟΤΑ Α΄ βαθμού, κατά την δημοσίευση του νόμου και κατέχει πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ μετατάσσεται σε ανώτερη κατηγορία (κλάδο, κατά την διατύπωση του νόμου), δυνάμει του άρθρου 6 παρ.4 του Ν. 3146/2003 με τετραετή χρόνο υπηρεσίας, από τον διορισμό του. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/348/2001

Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Υπάλληλοι. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Μετάταξη υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αίτηση συμμετοχής στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ συνιστά αίτηση διορισμού στον δημόσιο τομέα. Υπάλληλος που διορίστηκε στην ΤΕ κατηγορία είναι δυνατόν να ζητήσει την μετάταξή του στην ΠΕ και πριν την πάροδο οκταετίας, εφόσον μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεως για συμμετοχή στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν κατέχει το τυπικό προσόν (πτυχίο ΑΕΙ) για διορισμό σε ανώτερη κατηγορία.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/76/2017

Μεταταξη σε ανώτερη κατηγορία.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ο ...μετατάχθηκε στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, δεδομένου ότι δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που απαιτείται για τη μετάταξή του στη θέση αυτή. Και τούτο, διότι κατά την έννοια των διατάξεων που προαναφέρθηκαν, ο μετατασσόμενος στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού πρέπει, καταρχήν, να κατέχει πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος ΤΕΙ της ημεδαπής ή το ομώνυμο ή αντίστοιχης ειδικότητας πτυχίο ή δίπλωμα ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμο προς αυτό, που είναι ισότιμο προς πτυχίο ΤΕΙ αντίστοιχης ειδικότητας, κατά τα κριτήρια των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 1865/1989. Ωστόσο, με βάση όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, ενόψει των ειδικών ρυθμίσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν.2638/1998 και του άρθρου 14 του  ν. 3450/2006, τα διπλώματα Α.Δ.Σ.Ε.Ν. και το πτυχίο Πλοιάρχου Γ΄ τάξης, δεν είναι ισότιμα προς τα πτυχία που χορηγούν τα Τ.Ε.Ι., καθόσον μόνο τα διπλώματα Εμπορικού Ναυτικού Α΄ Τάξης για τους εισακτέους στις Α.Ε.Ν. από το ακαδημαϊκό έτος 2005 – 2006 και εφεξής αναγνωρίζονται από το νόμο ως ισότιμα προς τα πτυχία των Τ.Ε.Ι., ενώ παρέχεται η δυνατότητα να καθοριστούν με προεδρικό διάταγμα οι όροι και η διαδικασία αναγνώρισης της ισοτιμίας αποκλειστικά των Διπλωμάτων Εμπορικού Ναυτικού Α΄ τάξης των αποφοίτων των Α.Δ.Σ.Ε.Ν.. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη  με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και δεν πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/497/2011

Μετάταξη ή μη υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών, κατηγορίας ΔΕ του κλάδου Εφοριακών, σε ανώτερη κατηγορία (ΠΕ) του αυτού κλάδου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι επιτρεπτή η μετάταξη υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών, κατηγορίας ΔΕ του κλάδου Εφοριακών, απόφοιτου Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας, σε ανώτερη κατηγορία του ιδίου κλάδου, ήτοι στην κατηγορία ΠΕ του κλάδου Εφοριακών, μη θεωρουμένου ως επαρκούς τυπικού προσόντος το πτυχίο της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Ηρακλείου Κρήτης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/4/2020

Εάν οι διατάξεις των άρθρων 70 και 73 του Υπαλληλικού Κώδικα εφαρμόζονται ανάλογα και σε περιπτώσεις αιτημάτων υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών, των κλάδων ΠΕ και ΤΕ Πτυχιούχων Διοικητικών και ΠΕ και ΤΕ Επικοινωνιών και Πληροφορικής, για ένταξή τους σε ανώτερη κατηγορία του ίδιου κλάδου, δηλαδή από την κατηγορία ΤΕ στην κατηγορία ΠΕ του ίδιου κλάδου και χρονικό σημείο ένταξής τους στην ανώτερη κατηγορία.(...)Οι διατάξεις των άρθρων 70 και 73 του Υπαλληλικού Κώδικα εφαρμόζονται ανάλογα και στους υπαλλήλους των ανωτέρω κλάδων του Υπουργείου Εξωτερικών. Για να προσμετρηθεί στο βαθμό της ανώτερης κατηγορίας που μετατάσσεται ο υπάλληλος, ως πλεονάζων, ο χρόνος που ο υπάλληλος αυτός έχει διανύσει στον ίδιο βαθμό της κατώτερης κατηγορίας, πρέπει ο εν λόγω χρόνος να έχει διανυθεί με το τυπικό προσόν που απαιτείται για τη μετάταξή του στην ανώτερη κατηγορία του ίδιου κλάδου (ομόφωνα).


ΝΣΚ/469/2002

Πυροσβεστικό Σώμα. Μισθολογική προαγωγή πυρονόμου του ΠΣ, ο οποίος κατατάχθηκε με τυπικό προσόν το απολυτήριο εξαταξίου γυμνασίου, κατείχε και υπέβαλε πτυχίο ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι Ανθυπασπιστές των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχοι της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος, που προέρχονται από μόνιμους Υπαξιωματικούς προάγονται μισθολογικά στο βαθμό του Ταγματάρχη και Αντισυνταγματάρχη με τη συμπλήρωση είκοσι τεσσάρων (24) και είκοσι επτά (27) ετών πραγματικής συνολικής υπηρεσίας αντίστοιχα. Ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας θεωρείται ο χρόνος που διανύθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις ή στην Ελληνική Αστυνομία, το Λιμενικό και το Πυροσβεστικό Σώμα, ή την τέως Ελληνική Χωροφυλακή και την τέως Αστυνομία Πόλεων από την ημερομηνία κατάταξής τους, καθώς και ο χρόνος φοίτησης στα ΑΕΙ, τα ΤΕΙ, τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και εξάμηνη θαλάσσια υπηρεσία μετά τη λήψη διπλώματος Γ’ τάξης Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού, εφόσον η φοίτηση ή το πτυχίο αποτελεί τυπικό προσόν κατάταξής τους. Στην προκειμένη περίπτωση που η κατάταξη του ενδιαφερομένου και άλλων υποψηφίων (εν συνόλω 6) στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, έγινε με τυπικό προσόν το απολυτήριο εξαταξίου Γυμνασίου και όχι του πτυχίου τους, δεν δύναται, για την μισθολογική τους προαγωγή, να θεωρηθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, ο χρόνος φοίτησής τους στα ΑΕΙ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/405/2009

Θέματα υπηρεσιακής καταστάσεως του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (ΕΤΠ) των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν μπορεί να τύχουν ευθείας ή ανάλογης εφαρμογής, ούτε οι διατάξεις του άρθρου 18 του Ν 2638/1998, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του από το άρθρο 12 του Ν 3450/2006, ούτε οι περί μετατάξεως διατάξεις των άρθρων 69 επ. του Ν 3528/2007 (υπαλληλικός κώδικας), στο Ειδικό Τεχνικό Προσωπικό (Ε.Τ.Π.) των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), το οποίο είχε προσληφθεί με βάση τις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν 2638/1998, όπως ίσχυαν αρχικώς, ώστε να λάβει μισθολογικές απολαβές που αντιστοιχούν σε πτυχιούχους Τ.Ε.Ι., έστω και αν το προσωπικό αυτό κατέχει πτυχίο Τ.Ε.Ι., το οποίο δεν αποτελούσε προσόν διορισμού κατά την πρόσληψή του και καθιερώθηκε μεταγενέστερα με την τροποποίηση του άρθρου 18 του Ν 2638/1998 από το άρθρο 12 του Ν 3450/2006. Συνακολούθως, δεν είναι δυνατή η, άνευ προηγουμένης νομοθετικής ρυθμίσεως, κατάταξη σε ανώτερη κατηγορία του ήδη υπηρετούντος κατά την έναρξη ισχύος του Ν 3450/2006 Ε.Τ.Π., που κατέχει πτυχίο Τ.Ε.Ι.


ΝΣΚ/307/2009

Δυνατότητα εξέλιξης σε ανώτερη βαθμίδα μέλους Δ.Ε.Π., που κατέχει τη βουλευτική ιδιότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Βουλευτής εν ενεργεία μέλος Δ.Ε.Π., μπορεί οποτεδήποτε να υποβάλει αίτηση για την, υπό τη συνδρομή των προϋποθέσεων του νόμου, εξέλιξή του σε ανώτερη βαθμίδα, ενόψει του ότι η σχετική διαδικασία (αίτηση, προκήρυξη, υποβολή υποψηφιότητας κ.λπ.) δεν συνιστά άσκηση αρμοδιοτήτων μέλους Δ.Ε.Π. που αναστέλλεται κατά τη διάρκεια της βουλευτικής θητείας.


ΝΣΚ/301/2002

Δυνατότητα έκδοσης υπέρ οδοντιάτρου, κατέχοντος νόμιμη άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος οδοντοτεχνίτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν δύναται να χορηγηθεί σε, κατέχοντα νόμιμη άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, οδοντίατρο και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος οδοντοτεχνίτου, παρά το γεγονός ότι αυτός κατέχει πτυχίο Τεχνικού Επαγγελματικού Ιδρύματος (ΤΕΙ), ειδικότητος οδοντοτεχνίτου. Ο ίδιος, βέβαια, έχει τη δυνατότητα να διενεργεί οδοντοπροσθετικές εργασίες για λογαριασμό των ασθενών του, χωρίς την ανάγκη έκδοσης στο όνομά του προηγούμενης άδειας οδοντοτεχνίτου.


ΝΣΚ/34/2016

Χρόνος κτήσης τυπικών προσόντων, για την μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία, υπαλλήλων που είναι κάτοχοι αποφάσεων αναγνώρισης ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. και επαγγελματικών προσόντων από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).(...)Σε περιπτώσεις υπαλλήλων που μετατάσσονται σε ανώτερη κατηγορία με τίτλους που έχουν χορηγηθεί στην αλλοδαπή, κατόπιν έκδοσης είτε πράξης ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., είτε απόφασης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.), ως χρόνος κτήσης του τυπικού προσόντος για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 70 του Υπαλληλικού Κώδικα θεωρείται: α) Ο χρόνος έκδοσης της απόφασης αναγνώρισης ισοτιμίας ή επαγγελματικών προσόντων, εφόσον η αναγνώριση διενεργήθηκε κατόπιν είτε εξέτασης σε συμπληρωματικό αριθμό μαθημάτων, όσον αφορά την αναγνώριση της ισοτιμίας, είτε δοκιμασίας επάρκειας ή πρακτικής άσκησης προσαρμογής ή γραπτής δοκιμασίας επαγγελματικής ισοδυναμίας, όσον αφορά την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων. β) Ο χρόνος κτήσης του τίτλου σπουδών στην αλλοδαπή, εφόσον η αναγνώριση της ισοτιμίας ή των επαγγελματικών προσόντων διενεργήθηκε χωρίς την τήρηση κάποιας από τις ανωτέρω διαδικασίες. Ο χρόνος υπηρεσίας του μετατασσομένου θεωρείται ότι έχει διανυθεί με τον αλλοδαπό τίτλο στο βαθμό της θέσης στην οποία μετατάσσεται, εφόσον ο τίτλος αυτός έχει κατατεθεί στην υπηρεσία του υπαλλήλου, ο χρόνος δε κατάθεσης του τίτλου αποτελεί την αφετηρία υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας που θεωρείται ότι έχει διανυθεί με αυτόν (ομοφ.).


ΝΣΚ/74/2012

Είναι νόμιμη η συγκρότηση των πρωτοβαθμίων επιτροπών παραλαβής υλικών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με Πρόεδρο έχοντα βαθμό Δ΄ κατά το άρθρο 28 του Ν. 4024/2011, έχοντα συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας τουλάχιστον 14 έτη, εάν πρόκειται για κατηγορία ΠΕ ή βαθμό Γ΄ με συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας τουλάχιστον 16 έτη, εάν πρόκειται για κατηγορία ΤΕ. Σε περίπτωση που ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας είναι άνω των 14 ετών για κατηγορία ΠΕ και μέχρι 21 έτη ή άνω των 16 ετών για κατηγορία και μέχρι 23 έτη για κατηγορία ΤΕ, τότε ο Πρόεδρος των επιτροπών αυτών μπορεί να κατέχει και τον Γ΄ βαθμό. (ομοφ.)