×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/405/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Θέματα υπηρεσιακής καταστάσεως του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (ΕΤΠ) των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν μπορεί να τύχουν ευθείας ή ανάλογης εφαρμογής, ούτε οι διατάξεις του άρθρου 18 του Ν 2638/1998, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του από το άρθρο 12 του Ν 3450/2006, ούτε οι περί μετατάξεως διατάξεις των άρθρων 69 επ. του Ν 3528/2007 (υπαλληλικός κώδικας), στο Ειδικό Τεχνικό Προσωπικό (Ε.Τ.Π.) των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), το οποίο είχε προσληφθεί με βάση τις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν 2638/1998, όπως ίσχυαν αρχικώς, ώστε να λάβει μισθολογικές απολαβές που αντιστοιχούν σε πτυχιούχους Τ.Ε.Ι., έστω και αν το προσωπικό αυτό κατέχει πτυχίο Τ.Ε.Ι., το οποίο δεν αποτελούσε προσόν διορισμού κατά την πρόσληψή του και καθιερώθηκε μεταγενέστερα με την τροποποίηση του άρθρου 18 του Ν 2638/1998 από το άρθρο 12 του Ν 3450/2006. Συνακολούθως, δεν είναι δυνατή η, άνευ προηγουμένης νομοθετικής ρυθμίσεως, κατάταξη σε ανώτερη κατηγορία του ήδη υπηρετούντος κατά την έναρξη ισχύος του Ν 3450/2006 Ε.Τ.Π., που κατέχει πτυχίο Τ.Ε.Ι.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/76/2017

Μεταταξη σε ανώτερη κατηγορία.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ο ...μετατάχθηκε στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, δεδομένου ότι δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που απαιτείται για τη μετάταξή του στη θέση αυτή. Και τούτο, διότι κατά την έννοια των διατάξεων που προαναφέρθηκαν, ο μετατασσόμενος στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού πρέπει, καταρχήν, να κατέχει πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος ΤΕΙ της ημεδαπής ή το ομώνυμο ή αντίστοιχης ειδικότητας πτυχίο ή δίπλωμα ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμο προς αυτό, που είναι ισότιμο προς πτυχίο ΤΕΙ αντίστοιχης ειδικότητας, κατά τα κριτήρια των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 1865/1989. Ωστόσο, με βάση όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, ενόψει των ειδικών ρυθμίσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν.2638/1998 και του άρθρου 14 του  ν. 3450/2006, τα διπλώματα Α.Δ.Σ.Ε.Ν. και το πτυχίο Πλοιάρχου Γ΄ τάξης, δεν είναι ισότιμα προς τα πτυχία που χορηγούν τα Τ.Ε.Ι., καθόσον μόνο τα διπλώματα Εμπορικού Ναυτικού Α΄ Τάξης για τους εισακτέους στις Α.Ε.Ν. από το ακαδημαϊκό έτος 2005 – 2006 και εφεξής αναγνωρίζονται από το νόμο ως ισότιμα προς τα πτυχία των Τ.Ε.Ι., ενώ παρέχεται η δυνατότητα να καθοριστούν με προεδρικό διάταγμα οι όροι και η διαδικασία αναγνώρισης της ισοτιμίας αποκλειστικά των Διπλωμάτων Εμπορικού Ναυτικού Α΄ τάξης των αποφοίτων των Α.Δ.Σ.Ε.Ν.. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη  με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και δεν πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/8/2009

Εκπαιδευτικές άδειες του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (ΕΤΠ) των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υπάλληλος που κατέχει οργανική θέση σε Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) με ειδικότητα Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (ΕΤΠ), κατηγορίας ναυτικών μαθημάτων δικαιούται να ζητήσει να λάβει εκπαιδευτική άδεια, προκειμένου να παρακολουθήσει, σε Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), τους προβλεπομένους κύκλους μαθημάτων προς απόκτηση διπλώματος μηχανικού Β΄ τάξεως Ε.Ν. : ι) είτε με βάση τη διάταξη του πρώτου εδαφίου του άρθρου 18 παρ.5 του Ν 2638/1998, σε συνδυασμό προς τις διατάξεις του άρθρου 58 του Ν 3528/2007, ιι) είτε με βάση τη διάταξη του δευτέρου εδαφίου του άρθρου 18 παρ.5 του Ν 2638/1998, σε συνδυασμό προς τις διατάξεις του άρθρου 58 του Ν 3528/2007, οι οποίες έχουν ευθεία εφαρμογή καθόσον αφορά την άδεια του πρώτου εδαφίου και ανάλογη εφαρμογή καθόσον αφορά την άδεια του δευτέρου εδαφίου του άρθρου 18 παρ.5 του Ν 2638/1998. β) Η εκπαιδευτική άδεια του δευτέρου εδαφίου της παρ.5 του άρθρου 18 του Ν 2638/1998, δηλαδή η επιπλέον εκπαιδευτική άδεια των τριών (3) μηνών, υπολογιζομένη ημερολογιακά και όχι σε εργάσιμες ημέρες, για συμπληρωματική γνώση ή ειδίκευση στον τομέα της εργασίας των μελών του ΕΤΠ, είναι διακεκριμένη περίπτωση αδείας έναντι αυτής του πρώτου εδαφίου και η χορήγησή της τελεί υπό την προϋπόθεση ότι εξαρκεί για την παρακολούθηση ολοκλήρου του κύκλου σπουδών και υπό τις τασσόμενες στις διατάξεις του εδαφίου αυτού και του αναλόγως εφαρμοστέου άρθρου 58 του Ν 3528/2007 προϋποθέσεις, όχι δε και υπό την προϋπόθεση να δικαιούται να λάβει ή να έχει λάβει την εκπαιδευτική άδεια του πρώτου εδαφίου του άρθρου 18 παρ.5 του Ν 2638/1998. Περαιτέρω, όμως, η χορήγηση της εκπαιδευτικής αδείας και στις δύο περιπτώσεις, τελεί και υπό τις τασσόμενες στις συνδυασμένες διατάξεις των άρθρων 18 παρ.5 του Ν 2638/1998 και 58 του Ν 3528/2007 θετικές και αρνητικές προϋποθέσεις, ο έλεγχος των οποίων ανάγεται στη διαδικασία και τα όργανα χορηγήσεως της εκπαιδευτικής αδείας (υπηρεσία και υπηρεσιακό συμβούλιο). (πλειοψ.)


ΝΣΚ/47/2010

Τυπικό προσόν της τετραετούς επαγγελματικής ή εργαστηριακής εμπειρίας υποψηφίου για διορισμό σε θέση μέλους Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) σε Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα προσόντα διορισμού για την κάλυψη της θέσης Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) σε Τ.Ε.Ι. είναι: 1) πτυχίο Τ.Ε.Ι. ή ισότιμο αυτού πτυχίο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και 2) τετραετής εργαστηριακή ή επαγγελματική εμπειρία. Τα προσόντα αυτά πρέπει να είναι αντίστοιχα της θέσης που πρόκειται να πληρωθεί. Η εργαστηριακή και επαγγελματική εμπειρία του υποψηφίου που είναι κάτοχος αλλοδαπού τίτλου σπουδών προσμετράται από την ημερομηνία αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ της ισοτιμίας και αντιστοιχίας του τίτλου αυτού με το πτυχίο των Τ.Ε.Ι.


ΝΣΚ/482/2007

Διδακτική προϋπηρεσία - επαγγελματική εμπειρία και επαγγελματική ή επιστημονική δραστηριότητα κατά την έννοια των διατάξεων των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 14 του Ν 2638/1998.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διδακτική προϋπηρεσία σε ιδρύματα τριτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας κ.λπ. εκπαίδευσης, εμπίπτει τόσο στην έννοια της επαγγελματικής εμπειρίας της διάταξης του άρθρου 14 παρ.4, ενότητα Β, περ.(β) 3 του Ν 2638/1998, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 παρ.1 του Ν 3450/2006, όσο και στην έννοια του όρου επαγγελματική δραστηριότητα της παρ.5 του ίδιου άρθρου και νόμου, ενώ παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση του ζητήματος αν αυτή (η διδακτική προϋπηρεσία) εμπίπτει και στην έννοια της επιστημονικής δραστηριότητας της τελευταίας διάταξης.


ΝΣΚ/24/2006

Τ.Ε.Ι. Σερρών. Προκήρυξη για την πλήρωση μιας θέσης Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Το συμβούλιο του αρμόδιου τμήματος του Τ.Ε.Ι. είχε δικαίωμα να μεταβάλει την αρχική του πρόταση ως προς την ειδικότητα μιας θέσης Ε.Τ.Π. και να προτείνει στο Συμβούλιο του Τ.Ε.Ι. Σερρών την προκήρυξη μιας θέσης Ε.Τ.Π. με διαφορετική ειδικότητα, ήτοι την ειδικότητα: «Διοίκηση Επιχειρήσεων και Επαγγελματική εμπειρία εφαρμογών Πληροφορικής και Μηχανοργάνωσης στη Δ/νση Επιχειρήσεων», β) Το Συμβούλιο του Τ.Ε.Ι. Σερρών δεν είχε δικαίωμα, στο συγκεκριμένο στάδιο, στο οποίο ευρίσκετο η διαδικασία επιλογής του υποψήφιου, να μην κάνει αποδεκτή την πρόταση του συμβουλίου του τμήματος, (εφόσον αυτή ήταν νομίμως αιτιολογημένη) και να προτείνει την προκήρυξη της άνω θέσης με την ειδικότητα που αρχικά είχε προτείνει το συγκεκριμένο τμήμα και γ) δεν είναι σύννομη η υπ’ αριθμ. 447/10-3-2004 προκήρυξη της θέσης Ε.Τ.Π. με ειδικότητα: «Διοίκηση Επιχειρήσεων με γνώσεις στην υποβολή προτάσεων, υλοποίηση και παρακολούθηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων», εφόσον αυτή στηρίχθηκε σε προηγούμενη μη νόμιμη πράξη του Συμβουλίου του Τ.Ε.Ι.


ΝΣΚ/145/2005

Εφαρμογή ή μη του άρθρου 17 παρ.13 του Ν 2190/1994 στις περιπτώσεις παραιτήσεως δικηγόρου της ΑΣΠΑΙΤΕ και διορισμού μέλους του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν επιτρέπεται η ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.13 εδαφ. τελευταίο του Ν 2190/1994 και στην περίπτωση παραιτήσεως δικηγόρου της ΑΣΠΑΙΤΕ, που υποβλήθηκε σε χρόνο μικρότερο του ενός έτους από την υπογραφή της συμβάσεως έμμισθης εντολής, καθώς και για το διορισμό μέλους του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού των Τ.Ε.Ι. (επόμενου κατά σειρά στον πίνακα επιτυχόντων), λόγω μη αποδοχής διορισμού ή παραίτησης διοριστέου μέλους του Ε.Τ.Π. εντός ενός έτους από το διορισμό του.


ΝΣΚ/68/2012

Χορήγηση ή μη ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. σε περίπτωση αιτούντος συνάφεια του τίτλου σπουδών του, που απονεμήθηκε από σχολή προέλευσης μη ομοταγή, προς πτυχίο Τ.Ε.Ι. – Εφαρμογή ή μη του Ν. 1865/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών & Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) δεν δύναται να προχωρήσει στην αναγνώριση του τίτλου σπουδών του αιτούντος αυτήν ως ισοτίμου προς πτυχίο Τ.Ε.Ι., διότι αφενός το ίδρυμα που απένειμε τον τίτλο δεν είναι ομοταγές, αφετέρου δεν δύναται να χαρακτηρισθεί ο τίτλος αυτός που χορηγήθηκε από εκπαιδευτικό ίδρυμα ανώτερης εκπαίδευσης και που χαρακτηρίσθηκε ως ισότιμος με πτυχίο ΚΑΤΕΕ και ως ισότιμος με πτυχίο Τ.Ε.Ι. μετά την ανωτατοποίηση των Τ.Ε.Ι. με το Ν. 2916/2001.


ΝΣΚ/105/2021

Αν τα πτυχία Τμήματος Αυτοματισμού Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Πειραιά που απέκτησαν το έτος κτήσης 2000 οι Γ.Τ. και Χ.Μ., μέλη Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (ΕΤΠ) της ΑΕΝ/ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ, οι οποίοι έχουν ζητήσει τη μετατροπή των θέσεών τους σε θέσεις Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ), είναι σύμφωνα με τα απαιτούμενα από την παράγραφο 6 του άρθρου 8 του ν. 3450/2006, όπως προστέθηκε με το άρθρο 15 του ν. 4597/2019, και αν οι υποψήφιοι αυτοί διαθέτουν το αναγκαίο τυπικό προσόν για την περαιτέρω αξιολόγησή τους.(..)
Κατά την έννοια της διάταξης του άρθρου 8 του ν. 3450/2006, όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο 15 του ν. 4597/2019, η κατοχή πτυχίου από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) που προβλέπονται στο άρθρο 1 του ν. 4485/2017 αποτελεί βασικό προσόν για την πρόσληψη σε θέση μέλους ΕΔΙΠ των ΑΕΝ, συνακολούθως δε και αναγκαία προϋπόθεση για τη μετατροπή θέσης μέλους ΕΤΠ σε θέση ΕΔΙΠ κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παρ. 6 του ίδιου άρθρου του ν. 3450/2006, όπως αυτή προστέθηκε ειδικότερα με την παρ. 4 του άρθρου 15 του ν. 4597/2019. Μεταξύ των πτυχίων αυτών περιλαμβάνονται τα πτυχία των ΤΕΙ, εφόσον όμως αυτά έχουν χορηγηθεί από ΤΕΙ μετά την «ανωτατοποίησή» τους με τον νόμο 2916/2001. Αντιθέτως, πτυχίο ΤΕΙ που αποκτήθηκε προ της νομοθετικής ένταξης των ΤΕΙ στην ανώτατη εκπαίδευση, δεν εμπίπτει στην έννοια του «πτυχίου ΑΕΙ» κατά τη διάταξη αυτή. Επομένως, εφόσον κατά το διδόμενο ιστορικό, τα πτυχία των προαναφερομένων μελών ΕΤΠ χορηγήθηκαν από το ΤΕΙ Πειραιά το έτος 2000, ήτοι προ της «ανωτατοποίησης» των ΤΕΙ, οι αιτούντες Γ.Τ. και Χ.Μ. δεν διαθέτουν το αναγκαίο τυπικό προσόν του «πτυχίου ΑΕΙ» που ορίζεται ως προαπαιτούμενο για την μετατροπή της θέσης τους σε ΕΔΙΠ με τη διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 8 του ν. 3450/2006, όπως προστέθηκε με το άρθρο 15 του ν. 4597/2019 (κατά πλειοψηφία).


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)110/2015

Μετάταξη υπαλλήλου Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου, ο οποίος  μετατάχθηκε από τον κλάδο ΔΕ Διοικητικού, κατηγορίας ΔΕ, σε κενή θέση κατηγορίας ΤΕ, κλάδου ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, με βαθμό Γ΄, καθόσον δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που απαιτείται για τη μετάταξή του στη θέση αυτή, διότι κατά την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ/τος 50/2001 (ΦΕΚ Α΄ 39/2001), σε συνδυασμό με τις παρ.1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 1865/1989 (ΦΕΚ Α΄ 210/1989), με την παρ. 3 του άρθρου 82 και την παρ.1 του άρθρου 76 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, ο τίτλος σπουδών που πρέπει να κατέχει ο μετατασσόμενος στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, μπορεί να είναι πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμο προς αυτό ομώνυμο ή αντίστοιχης ειδικότητας πτυχίο. Το πτυχίο, όμως, αυτό Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή το ισότιμό του, πρέπει να είναι ισότιμο προς πτυχίο Τ.Ε.Ι., κατά τα κριτήρια των παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 1865/1989. Το απολυτήριο του ανωτέρω υπαλλήλου από τεχνική ιδιωτική σχολή ραδιοτηλεγραφητών εμπορικού ναυτικού, είναι μεν ισότιμο με πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε.,  διετούς διάρκειας σπουδών, και συνεπώς δεν είναι ισότιμο προς πτυχίο Τ.Ε.Ι., κατά το κριτήριο της τριετούς διάρκειας σπουδών που τίθεται με την παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 1865/1989, ανεξαρτήτως της έλλειψης αντιστοιχίας ειδικότητας προς πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε., διότι η ειδικότητα ραδιοτηλεγραφητών δεν υπήρχε σ΄ αυτές τις σχολές, η οποία (αντιστοιχία) πάντως απαιτείται ρητώς τόσο από την παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ/τος 50/2001, όσο και από τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 1865/1989.


ΝΣΚ/99/2007

Αντιμετώπιση μουσικών των Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ως προσωπικού υπαλληλικής κατηγορίας Τ.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την αντιμετώπιση του επί σχέσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικού των Ο.Τ.Α. με ειδικότητες α) διευθυντού φιλαρμονικής, β) διευθυντού χορωδίας, γ) αρχιμουσικού, δ) κορυφαίου μουσικού ως προσωπικού της υπαλληλικής κατηγορίας Τ.Ε. και την κατάταξη του προσωπικού αυτού στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας αυτής απαιτείται πτυχίο ή δίπλωμα Τ.Ε.Ι. ή ναυτικών ακαδημιών της ημεδαπής, ή ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.