ΝΣΚ/303/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Γενικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ). Ιδρυση και λειτουργία αυτών. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι διατάξεις του ΒΔ της 13-9/7-11-1959 περί Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων υπερισχύουν των καταστατικών τους. β) Η προσθήκη άρθρου στον Κανονισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας Γενικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων πρέπει να εγκριθεί από το Υπουργείο Γεωργίας και να δημοσιευθεί στην ΕτΚ. γ) Η απόφαση του ΔΣ ΓΟΕΒ που είναι αντίθετη στην σχετική με αυτόν νομοθεσία είναι παράνομη. δ) Ο ΚΕΥ ΓΟΕΒ, που είναι αντίθετος με την νομοθεσία για τους Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων πρέπει να προσαρμοσθεί σε αυτήν. ε) Απόφαση Νομάρχου σχετική με την ανάθεση καθηκόντων αναπληρωτή προϊσταμένου ΓΟΕΒ είναι άκυρη. στ) Η σύνθεση του ΔΣ ΓΟΕΒ είναι νόμιμη όταν μετέχει σ αυτό υπάλληλος της υπηρεσίας που τον ελέγχει. ζ) Νόμιμη η προσωρινή ανάθεση καθηκόντων ταμία του ΓΟΕΒ σε γεωπόνο υπάλληλό του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/85/2001
ΝΠΙΔ. Μετάταξη υπαλλήλου Τοπικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων σε Γενικό Οργανισμό Εγγείων Βελτιώσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Καίτοι στις διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού δικαίου οι όροι μετάθεση και μετάταξη δεν ταυτίζονται, αυτοί στον Κανονισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΚΕΥ) του ΤΟΕΒ Αγρινίου-Ερημίτσας εννοιολογικώς ταυτίζονται. Συνεπώς η μετάταξη τακτικού υπαλλήλου του ΤΟΕΒ αυτού, καθώς και οποιουδήποτε άλλου περιέχοντος ανάλογη διατύπωση στον ΚΕΥ του, σε ΓΟΕΒ ο ΚΕΥ του οποίου επιτρέπει τέτοιες μετατάξεις, είναι σύννομη. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/108/2001
ΝΠΙΔ. Γενικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ). Πρόσληψη προσωπικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Γενικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ), καθ όσον αφορά τις προσλήψεις του πάσης φύσεως προσωπικού αυτών, υπάγονται στις διατάξεις των νόμων 2190/1994 και 2266/1994 και των συναφών προς αυτούς ΠΥΣ 236/1994 και 55/1998.
ΝΣΚ/245/2001
Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων. Προσθήκη - τροποποίηση του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας ως προς τη χορήγηση πρόσθετης παροχής ευδοκίμου υπηρεσίας σε αποχωρούντες υπαλλήλους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι σύννομη η προσθήκη - τροποποίηση του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΚΕΥ) των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΟΕΒ) περί χορηγήσεως στους αποχωρούντες υπαλλήλους, λόγω λύσης της υπαλληλικής τους σχέσης, πρόσθετης παροχής ευδοκίμου υπηρεσίας.
ΝΣΚ/22/2003
Γενικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ). Διακοπή παροχής αρδευτικού ύδατος. Ευθύνη αστική του ΓΟΕΒ Πεδιάδας Άρτας έναντι των μελών του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ΓΟΕΒ μπορούν, σύμφωνα με την οικεία περί ΟΕΒ νομοθεσία, να προβούν σε διακοπή παροχής αρδευτικού ύδατος προς τους υπερήμερους οφειλέτες τους ΤΟΕΒ, εφόσον έχουν εξαντλήσει ατελεσφόρως τις λοιπές δυνατότητες εισπράξεως των οφειλών, τις οποίες τους παρέχει ο νόμος. Εφόσον το έσχατο αυτό διοικητικό μέτρο λαμβάνεται υπό την προϋπόθεση της μη υπερβάσεως των ακραίων ορίων της παρεχομένης προς επιβολή του διακριτικής ευχερείας και της καταχρηστικής ασκήσεως του σχετικού δικαιώματος, δεν καθιστά ποινικώς ή αστικώς υπεύθυνο τον ΓΟΕΒ έναντι του οφειλέτη του – καθού το μέτρο ΤΟΕΒ ή των μελών αυτού.
ΝΣΚ/248/2001
ΓΟΕΒ. Υπάλληλοι. Απόσπαση σε Υπηρεσία του Δημοσίου, ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τόσο από τους Ν 2503/1997 και 2683/1999 όσο και από τη νομοθεσία περί ΟΕΒ και τους Κανονισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΚΕΥ) των Οργανισμών και ειδικότερα και του συγκεκριμένου Κανονισμού του αναφερόμενου στο ερώτημα ΓΟΕΒ δεν προβλέπεται η δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλων ΓΟΕΒ σε Υπηρεσία του Δημοσίου, ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ.
ΝΣΚ/165/2003
Επίδομα θέσεως του Διευθυντή του Γενικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ) Ορεστιάδας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Κανονισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΚΕΥ) των Γ.Ο.Ε.Β. παραπέμπει ως προς τα θέματα, τα αφορώντα τις αποδοχές του τακτικού προσωπικού τους, στις διατάξεις του διέποντος τους μονίμους υπαλλήλους του Υπουργείου Γεωργίας μισθολογικού νόμου, ως εκάστοτε αυτός ισχύει, καταργουμένης κάθε αντίθετης διατάξεως και καθιστά κανονιστικό όρο του εν λόγω κανονισμού κάθε διάταξη του μισθολογικού νόμου, που διέπει τις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων (και των κατά κατηγορία, κλάδο και βαθμό μονίμων δημοσίων υπαλλήλων του Υπουργείου Γεωργίας, με τους οποίους εξομοιώνονται μισθολογικώς οι αποτελούντες το τακτικό προσωπικό των Γ.Ο.Ε.Β. υπάλληλοι αυτών) είτε υπό την μορφή επιδόματος είτε οιασδήποτε άλλης μισθολογικής παροχής, και αποζημιώσεως. Υπό την ως άνω ευρεία και καθολική παραπομπή πρέπει να γίνει δεκτό ότι καλύπτεται και το επίδομα θέσεως Διευθυντού του Γ.Ο.Ε.Β. Ορεστιάδας το οποίο είναι το αυτό κατά ποσό, ως το λαμβανόμενο από τους δημοσίους υπαλλήλους, υπολογιζόμενο επί της αυτής μισθολογικής βάσεως, κατά τη σχετική διάταξη του άρθρου 14 του Ν 2470/1997, και δεν συντρέχει περίπτωση υπολογισμού αυτού με βάση τα προβλεπόμενα στον οικείο ΚΕΥ. Ως εκ τούτου παρέλκει και η εξέταση αναδρομικής ή μη καταβολής του ανωτέρω επιδόματος σε ποσοστό ανώτερο του ήδη καταβληθέντος, ως και του σχετικού θέματος παραγραφής ή μη εν όλω ή εν μέρει των σχετικών αξιώσεων.
ΝΣΚ/249/2001
Εγγειοβελτιωτικά έργα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Ο Νομάρχης Χανίων δεν δικαιούται κατά νόμον να χαρακτηρίσει έργα ως τοιαύτα πολλαπλού σκοπού, κατ άρθρο 5 του ΝΔ 3881/1958. 2) Ο Οργανισμός Αναπτύξεως Δυτικής Κρήτης (ΟΑΔΥΚ) δεν έχει δικαίωμα διοικήσεως, διαχειρίσεως, λειτουργίας και συντηρήσεως των εγγειοβελτιωτικών έργων τα οποία κατασκευάζει, ούτε εκμεταλλεύσεως των υδάτων τους, αφού τα ανωτέρω εκ του νόμου είναι αρμοδιότης των οικείων Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων. Κατόπιν τούτου δεν μπορεί να συνάψει συμβάσεις με τους οικείους ΟΕΒ (ΓΟΕΒ ή ΤΟΕΒ) με περιεχόμενο την παροχή σ αυτούς ύδατος προς άρδευση προερχόμενο από τα ως άνω έργα και μάλιστα έναντι τιμήματος.
ΝΣΚ/209/2003
Καταβολή στους τακτικούς υπαλλήλους των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΟΕΒ) της διαφοράς του άρθρου 13 του Ν 2470/1997, μεταξύ του κινήτρου απόδοσης και των επιδομάτων/ αποζημιώσεων των ειδικών λογαριασμών (Ν 2332/1995 και 2430/1996).(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η διαφορά μεταξύ του κινήτρου απόδοσης του Ν 2470/1997 (άρθρο 13) και των επιδομάτων των Ν 2332/1995 (άρθρο 11) και 2430/1996 (άρθρο 8) αποτελεί αποδοχές ειδικού σκοπού, που προσιδιάζουν προς την άσκηση συγκεκριμένων καθηκόντων συγκεκριμένης κατηγορίας υπαλλήλων, όπως αυτοί του Υπουργείου Γεωργίας και των ΝΠΔΔ που υπάγονται σε αυτό και συνεπώς δεν είναι νόμιμη η καταβολή αυτής στους υπαλλήλους των ΟΕΒ (ομοφ.).
ΝΣΚ/340/2000
Ν.Π.Ι.Δ. Μισθολογικό καθεστώς μονίμων υπαλλήλων Ο.Ε.Β.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Δ.Λάκκας, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Ν.Κανιούρας, Νομικός Σύμβουλος Με βάση τις διατάξεις των Κανονισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας (Κ.Ε.Υ.) των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (Ο.Ε.Β.), δεν είναι νόμιμος ο υπολογισμός των δώρων εορτών και του επιδόματος αδείας, κατά τρόπο διαφορετικό (σε υψηλότερα ποσά) από αυτόν, βάσει του οποίου υπολογίζονται οι αντίστοιχες μισθολογικές παροχές που καταβάλλονται στους μονίμους υπαλλήλους του Υπουργείου Γεωργίας, κατά το, περί αυτών, εκάστοτε ισχύον μισθολόγιο.
ΝΣΚ/372/2000
Ν.Π.Ι.Δ. Ακύρωση αποφάσεως Δ.Σ. Τοπικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων (Τ.Ο.Ε.Β.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Τ.Ο.Ε.Β. ΑΧΕΡΟΝΤΑ- ΠΡΕΒΕΖΑΣ που εκδόθηκε ύστερα από τακτική συνεδρίαση αυτού, κατά την οποίαν και δεν συζητήθηκε κανένα άλλο θέμα εκτός από τα μνημονευόμενα στην παρ.2 του άρθρου 22 του οικείου καταστατικού, είναι έγκυρη, καίτοι δεν έλαβε μέρος σ αυτή μέλος του Δ.Σ. στο οποίο δεν είχε σταλεί σχετική έγγραφη πρόσκληση με θέματα ημερήσιας διάταξης.