×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/306/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αλλοδαπά δημόσια έγγραφα. Χρήση. Επικύρωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατόν να προσκομισθούν στην Δ/νση Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης του ΥΠΕΣΔΔΑ, δικαιολογητικά τα οποία έχουν εκδοθεί από χώρες που δεν έχουν προσχωρήσει στη Σύμβαση της Χάγης, ούτε έχουν ορίσει, κατά το εσωτερικό τους δίκαιο, αρμόδια αρχή προς επικύρωση εγγράφων των οποίων γίνεται χρήση στην αλλοδαπή, εφόσον τα γεγονότα αυτά βεβαιώνονται, στο σώμα του πρωτοτύπου αλλοδαπού εγγράφου (ή πιστοποιητικού) από την οικεία Ελληνική Προξενική Αρχή ή το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΙΣΚΠΟ /1.15/12713/2011

ΘΕΜΑ: «Επικύρωση αντιγράφων ξενόγλωσσων εγγράφων που έχουν εκδοθεί από ημεδαπή διοικητική αρχή».

ΝΣΚ/242/2006

Παροχή συναινέσεως από την Ελληνική Κυβέρνηση για την καταχώριση από αλλοδαπή προξενική αρχή συμφώνων συμβιώσεως προσώπων του αυτού φύλου, που έχουν τις αυτές έννομες συνέπειες με γάμο (Civil Partnership).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι επιτρεπτή η παροχή συναινέσεως από την Ελληνική Κυβέρνηση για την καταχώριση από αλλοδαπή προξενική αρχή συμφώνων συμβιώσεως προσώπων του αυτού φύλου, που έχουν τις αυτές έννομες συνέπειες με γάμο (Civil Partnership), όταν ένα από τα συμβαλλόμενα πρόσωπα έχει την ελληνική ή και την ελληνική ιθαγένεια (ομοφ.). Η συναίνεση αυτή δεν επιτρέπεται, ακόμα και όταν κανένα από τα συμβαλλόμενα πρόσωπα έχει την ελληνική ιθαγένεια (πλειοψ.).


ΝΣΚ/432/2006

Παροχή συναινέσεως από την Ελληνική Κυβέρνηση για την καταχώριση από αλλοδαπή προξενική αρχή συμφώνων συμβιώσεως προσώπων του αυτού φύλου, που έχουν τις αυτές έννομες συνέπειες με γάμο (Civil Act Partnership).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι επιτρεπτή η παροχή συναινέσεως από την Ελληνική Κυβέρνηση για την καταχώριση από αλλοδαπή προξενική αρχή συμφώνων συμβιώσεως προσώπων του αυτού φύλου, που έχουν τις αυτές έννομες συνέπειες με γάμο (Civil Act Partnership), όταν ένα από τα συμβαλλόμενα πρόσωπα έχει την ελληνική ή και την ελληνική ιθαγένεια (ομοφ.). Η συναίνεση αυτή δεν επιτρέπεται, ακόμα και όταν κανένα από τα συμβαλλόμενα πρόσωπα έχει την ελληνική ιθαγένεια (πλειοψ.).


ΝΣΚ/233/2000

Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Επικύρωση αντιγράφων σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ.2 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.Τα διοικητικά όργανα δεν έχουν την δυνατότητα να επικυρώνουν αντίγραφα από επικυρωμένο αντίγραφο το οποίο δεν έχει επικυρωθεί από την αρχή που εξέδωσε το πρωτότυπο. Επίσης δεν έχουν την δυνατότητα να επικυρώνουν αντίγραφα από έγγραφα που έχουν εκδοθεί υπό αλλοδαπό νομοθετικό καθεστώς.


ΝΣΚ/293/2003

Άσκηση του δικαιώματος γνώσεως εγγράφων με χορήγηση αντιγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Όταν ο διοικούμενος κατά την άσκηση του δικαιώματος γνώσεως εγγράφων που αναγνωρίζεται από το άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας ζητεί τη χορήγηση επικυρωμένων αντιγράφων εγγράφων των οποίων επικύρωση δεν μπορεί να γίνει κατ’ εφαρμογή του άρθρου 11 παρ.2 του ίδιου Κώδικα, επειδή δεν πρόκειται για αντίγραφα από πρωτότυπο έγγραφο ημεδαπής διοικητικής αρχής ή από ακριβές αντίγραφο της αρχής που εξέδωσε το πρωτότυπο, αλλά για αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων που φυλάσσονται στο αρχείο, απλών φωτοαντιγράφων ή επικυρωμένων αντιγράφων των οποίων η επικύρωση δεν έχει γίνει από την αρχή που εξέδωσε το πρωτότυπο, η Διοίκηση πρέπει επί του χορηγουμένου αντιγράφου να θέτει βεβαιωτική πράξη ότι πρόκειται για αντίγραφο πρωτοτύπου εγγράφου ή ακριβούς (επικυρωμένου) ή ανεπικύρωτου αντιγράφου που υπάρχει στο αρχείο της.


ΝΣΚ/231/2005

Τρομοκρατικές ενέργειες. Θύματα. Οι αποκαταστατικού χαρακτήρα ρυθμίσεις καταλαμβάνουν και τις τρομοκρατικές πράξεις, που έχουν επισυμβεί στην αλλοδαπή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά την έννοια του άρθρου 20 παρ.21 του Ν 2738/1999 (όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 12 παρ.4 του Ν 3230/2004), τρομοκρατική πράξη θεωρείται και εκείνη που έχει επισυμβεί στην αλλοδαπή. Στην περίπτωση αυτή, η οικεία βεβαίωση παρέχεται από την κατά τόπο αρμόδια Ελληνική Προξενική Αρχή και μόνον υπό την προϋπόθεση, ότι οι επιχώριες αστυνομικές αρχές έχουν χαρακτηρίσει την πράξη ως τρομοκρατική. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/23/2014

Αλλοδαπά δημόσια έγγραφα χωρών συμβεβλημένων στη Σύμβαση Χάγης και αποδοχή αυτών προς μετάφραση χωρίς την επίθεση της επισημείωσης «APOSTILLE».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι φορολογικές βεβαιώσεις χωρών συμβεβλημένων στη Σύμβαση της Χάγης, καθώς και οι βεβαιώσεις παρακολούθησης έτους σπουδών προερχόμενες από αλλοδαπά Πανεπιστήμια όπου προορίζονται για φορολογική ή στρατολογική χρήση, εφόσον προέρχονται από αλλοδαπές αρχές και έχουν εκδοθεί στα πλαίσια αλλοδαπών εννόμων τάξεων, στο Ελληνικό έδαφος μόνο από την επισημείωση της Διεθνούς Σύμβασης της Χάγης «APOSTILLE», μπορεί να διαπιστωθεί εάν πρόκειται για δημόσια έγγραφα της παρ.1 του άρθρου 1 του ν. 1497/1984, ενώ συγχρόνως δεν είναι νόμιμη η αποδοχή των βεβαιώσεων αυτών προς μετάφραση, κατά το άρθρο 22 παρ.2β του ν. 3566/2007 χωρίς την επίθεση της επισημείωσης «APOSTILLE». (ομοφ.)


ΝΣΚ/75/2006

Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.). Επικύρωση αντιγράφων ιδιωτικών εγγράφων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι Υπηρεσίες του Σ.ΕΠ.Ε. υποχρεούνται να επικυρώνουν ακριβή αντίγραφα των ιδιωτικών εγγράφων που φυλάσσουν στο αρχείο τους, κατ’ εφαρμογή μεν της διάταξης του άρθρου 11 παρ.2 του Ν 2690/1999, εάν πρόκειται για την επικύρωση ακριβών αντιγράφων από αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων, που έχουν επικυρωθεί από δικηγόρο ή δημόσια αρχή, υπό τους όρους δε και τις προϋποθέσεις που τίθενται για τη χορήγηση αντιγράφων ιδιωτικών εγγράφων από τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.2, 3, 4 και 5 του ίδιου ως άνω νόμου, εάν πρόκειται για την επικύρωση ακριβών αντιγράφων από το πρωτότυπο ιδιωτικών εγγράφων, που φυλάσσονται στο αρχείο των ως άνω Υπηρεσιών.


ΝΣΚ/114/2015

Χορήγηση ή μη απαλλαγής από το φόρο μεταβίβασης για την αγορά ακινήτου από αλλοδαπό Δημόσιο, προκειμένου να στεγαστεί Πρεσβεία ή Προξενική Αρχή του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τις διατάξεις του άρθρου 23 της Συμβάσεως της Βιέννης για τις διπλωματικές σχέσεις και του άρθρου 32 της Συμβάσεως της Βιέννης για τις προξενικές σχέσεις, προκύπτει σαφώς ότι οι εκεί προβλεπόμενες φορολογικές απαλλαγές χορηγούνται στα κράτη και στα πρόσωπα που ρητώς μνημονεύονται, εφόσον αυτά έχουν ήδη την ιδιότητα του ιδιοκτήτη των κρίσιμων ακινήτων, άρα είναι προφανές ότι οι εν λόγω απαλλαγές δεν καταλαμβάνουν και τον φόρο μεταβίβασης ακινήτου, κατά την αγορά των ακινήτων αυτών από αλλοδαπό Δημόσιο. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΣτΕ/2844/2004

Προκειμένου περί αλλοδαπών μελετητών ή αλλοδαπών μελετητικών γραφείων, εφόσον η διέπουσα αυτούς αλλοδαπή νομοθεσία δεν προβλέπει, προς θεμελίωση τυπικού προσόντος, την κατάταξή τους σε τάξεις ανάλογα με την εμπειρία τους, δεν μπορεί μεν να γίνει αναγωγή της εμπειρίας που διαθέτουν σε κάποια από τις τάξεις πτυχίων που προβλέπει η ελληνική νομοθεσία για την κατάταξη των ελληνικών μελετητικών σχημάτων, η αναθέτουσα, όμως, αρχή υποχρεούται, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, να ερευνήσει ποιές μελέτες μπορεί να αναλάβει ο αλλοδαπός μελετητής ή το αλλοδαπό μελετητικό γραφείο, σύμφωνα με τη νομοθεσία που τους διέπει, με βάση τα ουσιαστικά προσόντα που έχουν και, ενόψει τούτου, να εκφέρει κρίση αν η εμπειρία που διαθέτουν είναι ανάλογη τουλάχιστον με εκείνη που πρέπει να έχουν, κατά την ελληνική νομοθεσία, οι έλληνες μελετητές ή τα ελληνικά μελετητικά γραφεία για να αποκτήσουν πτυχία των τάξεων εκείνων, τις οποίες απαιτεί η επίμαχη πρόσκληση εκδηλώσεως ενδιαφέροντος για την ανάληψη των μελετών στις οποίες αυτή αφορά. Συνεπώς, δεν μπορούν να μετάσχουν στο διαγωνισμό αλλοδαπά μελετητικά σχήματα, τα οποία δεν διαθέτουν, για τις υδραυλικές μελέτες, εμπειρία ανάλογη τουλάχιστον, υπό την εκτεθείσα έννοια, με εκείνη που έχουν οι έλληνες μελετητές και τα ελληνικά μελετητικά γραφεία Γ΄ ή Δ΄ τάξεως, δεν αποκλείεται, όμως, από τις ανωτέρω διατάξεις η συμμετοχή αλλοδαπών μελετητικών σχημάτων που διαθέτουν εμπειρία μεγαλύτερη από εκείνη που απαιτείται για την κατοχή πτυχίου των τάξεων αυτών. Υπό την έννοια δε αυτή, οι ανωτέρω διατάξεις της προσκλήσεως εκδηλώσεως ενδιαφέροντος δεν θέτουν τους έλληνες μελετητές και τα ελληνικά μελετητικά γραφεία, που πρέπει να έχουν, για να μετάσχουν στο διαγωνισμό, πτυχίο Γ΄ ή Δ΄ τάξεως, στην κατηγορία των υδραυλικών μελετών, και όχι ανώτερης, σε δυσμενέστερη θέση σε σχέση με τους αλλοδαπούς μελετητές και τα αλλοδαπά μελετητικά γραφεία. Και τούτο διότι και οι έλληνες μελετητές και τα ελληνικά μελετητικά γραφεία κάτοχοι πτυχίων των ανωτέρω τάξεων μπορεί να διαθέτουν εν τοις πράγμασι εμπειρία μεγαλύτερη από εκείνη που αντιστοιχεί στα πτυχία των τάξεων αυτών, αφού η προαγωγή πτυχίου μελετητή σε ανώτερη τάξη δεν γίνεται αυτομάτως με την παρέλευση μόνον ορισμένου χρόνου από την κτήση του διπλώματος, αλλά απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρα 2 παρ. 1 και 2 του Π.Δ. 840/1978 και 9 παρ. 1 του Ν. 716/1977, η υποβολή σχετικής αιτήσεως εκ μέρους του ενδιαφερομένου, συνοδευομένης από πιστοποιητικά, εκ των οποίων να προκύπτει η ουσιαστική πείρα του. Κατά την άποψη, όμως, του Συμβούλου Δημ. Πετρούλια, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων της προσκλήσεως εκδηλώσεως ενδιαφέροντος, προκειμένου να μετάσχουν στον επίμαχο διαγωνισμό, οι αλλοδαποί μελετητές ή τα αλλοδαπά μελετητικά γραφεία πρέπει να έχουν τα τυπικά προσόντα που προβλέπει το ελληνικό δίκαιο για την ανάληψη της εκπονήσεως μελέτης, δεν ασκεί δε επιρροή το γεγονός ότι ενδεχομένως το διέπον αυτούς αλλοδαπό δίκαιο, εν αντιθέσει με το ελληνικό, δεν προβλέπει την κατάταξη των μελετητών σε τάξεις ανάλογα με την εμπειρία τους. Εφόσον δε, σύμφωνα με την προαναφερθείσα πρόσκληση, δεν επιτρέπεται η συμμετοχή στο διαγωνισμό μελετητών ή μελετητικών γραφείων κατόχων πτυχίου ανώτερης τάξεως από εκείνη που προβλέπεται για κάθε μελέτη, η αναθέτουσα αρχή πρέπει να εξετάσει σε ποια τάξη πτυχίου θα κατατασσόταν το αλλοδαπό μελετητικό σχήμα ανάλογα με την εμπειρία των μελών του, της εμπειρίας εκτιμωμένης όπως και για την κατάταξη των ελλήνων μελετητών (δηλαδή, σύμφωνα με τα άρθρα 3 παρ. 4 και 8 παρ. 3 του Ν. 716/1977, προκειμένου περί πτυχίου ανωτέρας της Α΄ τάξεως, ενόψει του διαδραμόντος χρόνου από της κτήσεως του διπλώματος σε συνδυασμό με «αποδεδειγμένη ανάλογη ικανοποιητική πείρα»). Από της εξεταζομένης δε απόψεως δεν ασκεί επιρροή το γεγονός ότι, όπως προκύπτει από τα άρθρα 2 παρ. 1 και 2 του Π.Δ. 840/1978 και 9 παρ. 1 του Ν. 716/1977, η παρέλευση χρόνου και μόνον από της κτήσεως του διπλώματος δεν αποτελεί ικανή προϋπόθεση για την αυτόματη προαγωγή του πτυχίου και ότι για την προαγωγή αυτή απαιτείται η υποβολή σχετικής αιτήσεως εκ μέρους του ενδιαφερομένου μελετητή, συνοδευομένης από πιστοποιητικά, εκ των οποίων να προκύπτει η ουσιαστική πείρα του.