ΝΣΚ/306/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αντικατάσταση συμβατικού πλοίου με άλλο κατωτέρων προσόντων, κατά το στάδιο εκτελέσεως της συμβάσεως, εφόσον συντρέχουν «εξαιρετικές περιπτώσεις», σύμφωνα με σχετικό όρο της οικείας προκηρύξεως – Έννοια «εξαιρετικών περιπτώσεων».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ως «εξαιρετικές περιπτώσεις», με τη συνδρομή των οποίων επιτρέπεται η αντικατάσταση του συμβατικού πλοίου με άλλο κατωτέρων προσόντων, σύμφωνα με τον όρο 36 του παραρτήματος Ι της υπ’ αριθμ. πρωτ. ΔΜ/Φ.231.01/135/9-1-2009 προκηρύξεως του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής νοούνται οι έκτακτες, ήτοι οι ιδιάζουσες, ασυνήθεις, απρόβλεπτες και χρονικά περιορισμένες εκείνες καταστάσεις αδυναμίας της αναδόχου πλοιοκτήτριας εταιρείας να εκπληρώσει την υποχρέωσή της με το συμβατικό πλοίο ή να προβεί στην αντικατάστασή του με άλλο πλοίο της ίδιας ή και με πλοίο άλλου πλοιοκτήτη αναλόγων προσόντων και μεταφορικής ικανότητας, υπό την προϋπόθεση ότι η αδυναμία της πλοιοκτήτριας οφείλεται σε γεγονός ή γεγονότα, για τα οποία η ανάδοχος δεν έχει ευθύνη και για τα οποία ενημέρωσε άμεσα την αρμόδια Υπηρεσία. Στη Διοίκηση εναπόκειται να κρίνει αιτιολογημένως, αφού πρώτα ελέγξει τη βασιμότητά τους, κατά πόσον τα επικαλούμενα από την πλοιοκτήτρια εταιρεία πραγματικά περιστατικά εμπίπτουν στην ανωτέρω έννοια των «εξαιρετικών περιπτώσεων», προκειμένου να κρίνει στη συνέχεια αν συντρέχουν ή όχι οι προϋποθέσεις εφαρμογής του σχετικού όρου προκηρύξεως. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/370/2005
Συμμετοχή πλοιοκτήτριας εταιρείας σε μειοδοτικό διαγωνισμό για σύναψη σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας σε δρομολογιακή γραμμή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η υπεύθυνη δήλωση του συμμετέχοντος στο διαγωνισμό για αντικατάσταση του πλοίου με άλλο μειωμένων προσόντων αξιολογείται από την αναθέτουσα αρχή στο πλαίσιο της βαθμολογίας των προσόντων του πλοίου.
ΝΣΚ/190/2010
Σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση θαλασσίων δρομολογιακών γραμμών – Αναπροσαρμογή μισθώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση συνάψεως συμβάσεως αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας κατά την παρ.5 του άρθρου ογδόου του Ν 2932/2001, κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού διενεργηθέντος δυνάμει της υπ’ αριθμ. 3327.1/82/09/22-09-2009 προκηρύξεως, χρονικής διάρκειας 36 μηνών, με πλοίο και μίσθωμα της κατηγορίας 4 και εν συνεχεία αντικαταστάσεως του πλοίου με άλλο, μίας από τις κατηγορίες 1 ή 2, της ίδιας προκηρύξεως για χρονικό διάστημα μέχρι δώδεκα έτη, σύμφωνα με όρο της προκηρύξεως και της συμβάσεως, καταβλητέο μίσθωμα είναι, κατά τα λεπτομερεστέρως εκτιθέμενα στο Παράρτημα IV της παρούσης, αυτό της κατηγορίας 1 ή 2, κατά περίπτωση, αναπροσαρμοσμένο μέχρι και το χρονικό σημείο της αντικαταστάσεως και αναπροσαρμοζόμενο για τον μετέπειτα χρόνο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Παράρτημα V της προκηρύξεως, χωρίς την προϋπόθεση ρητής σχετικής δηλώσεως του αναδόχου στην προσφορά του.
ΝΣΚ/34/2010
Προϋποθέσεις περικοπής του μισθώματος σε περίπτωση αντικαταστάσεως του πλοίου που εξυπηρετεί δρομολογιακή γραμμή με σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί συμβάσεως αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση δρομολογιακής γραμμής με πλοίο, συναφθείσης κατόπιν διαγωνισμού διενεργηθέντος κατά την παράγραφο 5 του άρθρου ογδόου του Ν 2932/2001, με βάση προκήρυξη περιέχουσα και τον όρο 37 που παρατίθεται στο κείμενο της γνωμοδοτήσεως, σε περίπτωση κατά την οποία στον διαγωνισμό προσφέρθηκε πλοίο μεταφορικής ικανότητας και προσόντων ανωτέρων από αυτά που απαιτούσε η προκήρυξη ως ελάχιστα, η αντικατάσταση του πλοίου που προσφέρθηκε στο διαγωνισμό μπορεί να γίνει, χωρίς περικοπή του μισθώματος, με πλοίο μεταφορικής ικανότητας και προσόντων αναλόγων με αυτά που απαιτούσε η προκήρυξη ως ελάχιστα, έστω και αν τα τελευταία είναι κατώτερα των προσόντων και της μεταφορικής ικανότητας του προσφερθέντος πλοίου, ανεξαρτήτως του χρόνου της υποβολής της δηλώσεως αντικαταστάσεως, εκτός αν τα ανώτερα των απαιτουμένων από την προκήρυξη προσόντα και μεταφορική ικανότητα του προσφερθέντος πλοίου ελήφθησαν υπόψη κατά τη διαγωνιστική διαδικασία και είχαν ως συνέπεια την πρόκριση του πλοίου αυτού έναντι άλλων προσφερθέντων και μη προκριθέντων πλοίων με κατώτερα προσόντα και μεταφορική, οπότε πρέπει να χωρήσει ανάλογη προς τα ελλείποντα προσόντα και μεταφορική ικανότητα περικοπή του μισθώματος, ανεξαρτήτως του χρόνου της υποβολής της δηλώσεως αντικαταστάσεως.
ΝΣΚ/199/2013
Φορολογικές απαλλαγές του άρθρου 26 του ν. 27/1975, (όπως ίσχυε πριν από την αντικατάστασή του με τις διατάξεις του άρθρου 24 παρ.1 του ν.4110/2013).(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Δεν απαλλάσσονται της φορολογίας εισοδήματος με βάση τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 27/1975, (όπως ίσχυε πριν από την αντικατάστασή του με τις διατάξεις του άρθρου 24 παρ.1 του ν.4110/2013) : α) τα μερίσματα που αποκτούν οι μέτοχοι της πλοιοκτήτριας εταιρίας, κάτοικοι Ελλάδας, όταν το με ξένη σημαία πλοίο της διαχειρίζεται αλλοδαπή εταιρία, μέσω γραφείου εγκατεστημένου στην Ελλάδα, στην οποία έχει αναθέσει τη διαχείριση η ναυλώτρια του πλοίου και όχι απευθείας η πλοιοκτήτρια, β) τα μερίσματα που αποκτούν οι μέτοχοι της αλλοδαπής εταιρίας, κάτοικοι Ελλάδας, η οποία διαχειρίζεται το με ξένη σημαία πλοίο, μέσω γραφείου της εγκατεστημένου στην Ελλάδα, στην περίπτωση που η διαχείριση του πλοίου της ανατέθηκε από τη ναυλώτρια του πλοίου και όχι απευθείας από την πλοιοκτήτρια εταιρία, γ) δεν καταλαμβάνονται από τις απαλλακτικές διατάξεις του ίδιου άρθρου τα κέρδη της αλλοδαπής ναυλώτριας εταιρίας και τα μερίσματα που καταβάλλει στους μετόχους της. (ομοφ.)
ΝΣΚ/218/2011
Σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση θαλασσίων δρομολογιακών γραμμών – Δεσμευτικότητα ή μη για τη Διοίκηση εκθέσεως πραγματογνωμοσύνης περί της ταχύτητας του πλοίου – Κυρώσεις αναδόχου για μη εκπλήρωση υποχρεώσεών του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Έκθεση πραγματογνωμοσύνης, η οποία διενεργήθηκε κατά τη διάρκεια της εκτελέσεως συμβάσεως αναθέσεως δημόσιας υπηρεσίας, ύστερα από εισαγγελική παραγγελία, σύμφωνα με την οποία η ταχύτητα του συμβατικού πλοίου είναι κατώτερη από αυτήν, που απαιτούσε η προκήρυξη του διαγωνισμού, δεν είναι δεσμευτική, αλλά εκτιμάται ελευθέρως από τη Διοίκηση. 2) Πράξεις στις οποίες οφείλει ή δύναται να προβεί η Διοίκηση μετά την υπογραφή της συμβάσεως, εφόσον δεν ικανοποιείται η απαίτηση της προκηρύξεως σε σχέση με την ταχύτητα του πλοίου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/201/2006
Η, κατόπιν συμβάσεως, εκτέλεση δρομολογίων αγόνου γραμμής από Ε/Γ-Τ/Ρ πλοίο στο οποίο έχει χορηγηθεί άδεια λάντζας, καθιστά ανακλητέα την άδεια λάντζας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Υπό το καθεστώς των διατάξεων των άρθρων 3 παρ.7 και 21 παρ.3α του υπ’ αριθμ. 17/1997 Γενικού Κανονισμού Λιμένα (Γ.Κ.Λ.), η χορήγηση άδειας λάντζας σε πλοιοκτήτη Ε/Γ-Τ/Ρ πλοίου δεν καθιστά ανεπίτρεπτη τη συμμετοχή του σε διαγωνισμό για την ανάθεση της εξυπηρετήσεως αγόνου δρομολογιακής γραμμής με το ίδιο πλοίο, σε περίπτωση όμως κατά την οποία στο εν λόγω πλοίο ανατεθεί, με σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας, η εκτέλεση δρομολογίων αγόνου γραμμής συντρέχει περίπτωση ανακλήσεως της χορηγηθείσης άδειας λάντζας.
ΝΣΚ/51/2014
Δυνατότητα ή μη χορήγησης παράτασης για χρονικό διάστημα μικρότερο της τριετίας, για αντικατάσταση συμβατικού πλοίου με άλλο ανώτερης κατηγορίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Βάσει της διάταξης του άρθρου 221 του ν. 4072/2012 είναι δυνατή και για χρονικό διάστημα μικρότερο της τριετίας, η χορήγηση παράτασης του χρόνου για την εκπλήρωση της συμβατικής της υποχρεώσεως, καθώς και της χρονικής διάρκειας της σύμβασης και, επομένως, είναι δυνατή η χορήγηση παράτασης στην αιτούσα ανάδοχο εταιρεία για ένα μόνον έτος. (ομοφ.)
ΔΔΑΔ Α 1134388 ΕΞ 2020
Καθορισμός του ωραρίου εργασίας, των βαρδιών και των ωρών εισόδου του κοινού σε Υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού και λοιπών εξαιρετικών περιπτώσεων.
ΔΔΑΔ Α 1055237 ΕΞ 2021,ΦΕΚ: 2882/Β/02.07.2021.Καταργούμε την υπό στοιχεία ΔΔΑΔΑ1134388ΕΞ2020/ 19-11-2020 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Καθορισμός του ωραρίου εργασίας, των βαρδιών και των ωρών εισόδου του κοινού σε Υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού και λοιπών εξαιρετικών περιπτώσεων» (Β' 5102), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία ΔΔΑΔΑ 1136232ΕΞ2020/25.11.2020 (Β' 5282) όμοια
ΝΣΚ/248/2005
Παροχή εμπράγματης ασφάλειας επί πλοίου, σαν εγγύηση για την παροχή άδειας εγκεκριμένου αποθηκευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο νόμος δεν απαγορεύει την σύσταση υποθήκης επί πλοίου σαν εγγύηση για την εξασφάλιση των απαιτήσεων του Δημοσίου στην περίπτωση χορηγήσεως άδειας εγκεκριμένου αποθηκευτή, εκτός των περιπτώσεων που απαιτείται αποκλειστικά ή εν μέρει οικονομική εγγύηση (άρθρο 4 της υπ’ αριθμ. Φ.883/530/16-9-1999 Υ.Α.). Τα αρμόδια, όμως, για τον έλεγχο όργανα του Δημοσίου (η Τελωνειακή Περιφέρεια), θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά κατά τον έλεγχο όλων των αναγκαίων εγγράφων, που προσδιορίζουν την αξία, την κυριότητα, τα βάρη και γενικά τη νομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το συγκεκριμένο πλοίο, στην περίπτωση δε που αμφιβάλλουν για τη δυνατότητα εξασφαλίσεως των συμφερόντων του Δημοσίου, όταν θα καταστεί απαιτητός ο Ε.Φ.Κ., δια του είδους αυτού της εγγυήσεως, είναι υποχρεωμένα να ζητήσουν από τον ενδιαφερόμενο την παροχή άλλου είδους εγγυήσεως που να εξασφαλίζει πλήρως τα συμφέροντα του Δημοσίου.
ΝΣΚ/153/2010
Δήλωση περιορισμού ευθύνης πλοιοκτήτη - Βάρος του πλοίου ή μη – Μεταβίβαση του πλοίου σε αλλοδαπούς και διαγραφή του από το ελληνικό νηολόγιο, λόγω απώλειας της εθνικότητας – Προϋπόθεση ή μη, η εξάλειψη ή διαγραφή της δήλωσης από το νηολόγιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η δήλωση περιορισμού ευθύνης πλοιοκτήτη, με τη σύσταση κεφαλαίου, κατόπιν καταθέσεως του προσδιορισθέντος υπό του Δημοσίου ποσού, δεν συνιστά βάρος ή δέσμευση κατά του πλοίου, το οποίο μπορεί ελεύθερα να μεταβιβασθεί σε άλλο πρόσωπο.