×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/309/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημόσιοι υπάλληλοι – Νομιμότητα αποφάσεων του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών περί αναγνώρισης προϋπηρεσίας υπαλλήλου του Γ.Χ.Κ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι υπ’ αριθ. 3017844/9457/29.8.2005 και 3015794/12.7.2006 αποφάσεις του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών περί αναγνώρισης προϋπηρεσίας του υπαλλήλου του Γ.Χ.Κ., ανεξαρτήτως του ότι πάσχουν εξ απόψεως νομιμότητας, παρέλκει η επανεξέτασή τους για ανάκληση λόγω παρόδου ευλόγου χρόνου, υπό την επιφύλαξη βεβαίως της μη παρασύρσεως στην έκδοσή τους από δόλια ή απατηλή συμπεριφορά του ανωτέρω ωφεληθέντος διοικουμένου υπαλλήλου, η διερεύνηση της οποίας ανάγεται στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Διοίκησης, οπότε και μόνο αυτή δικαιούται αλλά και υποχρεούται σε επανεξέταση, με σκοπό την ανάκλησή τους. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/66/2021

Αναγνώριση προϋπηρεσίας, εκτός Δημοσίου, υπαλλήλων που είχαν καταθέσει αίτηση για την αναγνώριση πριν από την μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία /εκπαιδευτική βαθμίδα. Ανάκληση αποφάσεων αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας.(...)Η Διοίκηση δύναται να αναγνωρίσει, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 98 του Υ.Κ. και του π.δ. 69/2016, το χρόνο προϋπηρεσίας υπαλλήλων μετά τη μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία, ακόμη και αν παρήλθε μεγάλο χρονικό διάστημα από την κατάθεση των αιτήσεων αναγνώρισης μέχρι την εξέτασή τους από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και την ήδη μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία. Η Διοίκηση έχει κατά κανόνα διακριτική ευχέρεια ανάκλησης των παρανόμων διοικητικών πράξεων και, κατά την άσκηση αυτής της ευχέρειας στην περίπτωση της ανάκλησης των παρανόμων ευμενών διοικητικών πράξεων αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας, δύναται να σταθμίσει και να συνεκτιμήσει τις δυσμενείς για τον καλόπιστο διοικούμενο έννομες συνέπειες (ομόφωνα).


ΝΣΚ/250/2015

Χορήγηση σε υπάλληλο αναδρομικών μισθολογικών διαφορών, κατόπιν απόφασης επανακατάταξης, λόγω αναγνώρισης προϋπηρεσίας της για μισθολογική εξέλιξη με τελεσίδικη δικαστική απόφαση – Συμμόρφωση Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Υπηρεσία οφείλει, στο πλαίσιο συμμόρφωσης με την υπ’ αριθμ. 2899/2014 απόφαση του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, να καταβάλει στην υπάλληλο τις μισθολογικές διαφορές που προκύπτουν από την ορθή κατάταξή της σε μισθολογικό κλιμάκιο αναδρομικά από τον χρόνο που ορίστηκε με την υπ’ αριθμ. 4270/2507/6-2-2015 απόφαση περί μισθολογικής αναγνώρισης προϋπηρεσίας και χορήγησης σε αυτήν μισθολογικών κλιμακίων. Η σχετική αξίωση της υπαλλήλου γεννήθηκε στις 6-2-2015 με την έκδοση της ως άνω απόφασης και υπόκειται σε διετή παραγραφή. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/138/2006

Αποζημίωση Δ.Ε.Χ.Ε. υπαλλήλου του Γ.Χ.Κ. αποσπασμένης στη Μ.Ε.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν δικαιούται Δ.Ε.Χ.Ε. μέχρι 31-12-2004 υπάλληλος του Γενικού Χημείου του Κράτους που ήταν αποσπασμένη στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία.


ΝΣΚ/430/2012

Αξίωση υπαλλήλου για καταβολή αναδρομικά της διαφοράς αποδοχών (αποζημίωσης) λόγω μη αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας και μη νόμιμης κατάταξής του σε μισθολογικό κλιμάκιο – Χρονικά όρια παραγραφής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο χρόνος παραγραφής των αξιώσεων του υπαλλήλου Θ.Κ., για την καταβολή αναδρομικά διαφοράς αποδοχών λόγω μη αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας και μη νόμιμης κατάταξής του σε μισθολογικό κλιμάκιο, για όσες αξιώσεις του γεννήθηκαν πριν τις 31-12-1995, υπό την ισχύ δηλαδή του Ν.Δ. 321/1969 είναι πέντε έτη από το τέλος του οικονομικού έτους εντός του οποίου γεννήθηκαν και ήταν δικαστικά επιδιώξιμες, για τις επόμενες δε της ημερομηνίας αυτής αξιώσεις του, υπό την ισχύ δηλαδή του Ν. 2362/1995, είναι διετία από τη γέννησή τους και όλες οι σχετικές αξιώσεις του για το χρονικό διάστημα πριν τη διετία από την υποβολή της από 11-04-2011 αίτησής του, δηλαδή πριν από τις 10-04-2009, έχουν υποπέσει σε παραγραφή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/398/2009

Δυνατότητα εκτέλεσης ή μη απόφασης απόσπασης υπαλλήλου Δήμου στο Δημόσιο, λόγω παρόδου αρκετού χρόνου από την υπογραφή της μέχρι την έγκριση των πιστώσεων μισθοδοσίας από το Γ.Λ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μη δυνατότητα εκτέλεσης κοινής υπουργικής απόφασης, η οποία αφορά σε απόσπαση, για ένα έτος, υπαλλήλου Δήμου σε υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος, λόγω παρόδου χρονικού διαστήματος δεκατριών μηνών περίπου από την υπογραφή της απόφασης απόσπασης μέχρι την έγκριση, από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, των πιστώσεων μισθοδοσίας του υπό απόσπαση υπαλλήλου.


ΝΣΚ/127/2024

Ερωτάται εάν το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, κρίνοντας επί αιτήσεως της υπαλλήλου Α.Π., πρώην δικαστικού λειτουργού, προς βαθμολογική εξέλιξή της, κατά την ουσιαστική κρίση που καλείται να εκφέρει αναφορικά με τα προσόντα της, σύμφωνα με το άρθρο 98 του ν. 3528/2007 (Υπαλληλικού Κώδικα) και του άρθρου 1 παρ. 4 του π.δ/τος 139/2000, δύναται να διαμορφώσει την κρίση του λαμβάνοντας υπόψη και την οριστική παύση που είχε επιβληθεί στην υπάλληλο λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, καθώς και τις ποινές της προσωρινής παύσεως που της είχαν επιβληθεί διαρκούσης της δικαστικής προϋπηρεσίας της. (...) Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, στο πλαίσιο της εξέτασης αίτησης υπαλλήλου - πρώην δικαστικού λειτουργού - περί αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας στο δημόσιο τομέα για τη βαθμολογική ένταξη αυτού, δύναται να διαμορφώσει την ουσιαστική κρίση που καλείται να εκφέρει, κατά το άρθρο 98 παρ. 1 του ν. 3528/2007 και το άρθρο 1 παρ. 4 του π.δ/τος 139/2000, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα κρίσιμα στοιχεία του υπηρεσιακού φακέλου και του προσωπικού Μητρώου του υπαλλήλου, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η επιβολή σε εκείνον των πειθαρχικών ποινών της προσωρινής, καθώς και της οριστικής παύσης, λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, κατά το χρονικό διάστημα της δικαστικής προϋπηρεσίας του (ομόφωνα).


ΝΣΚ/6/2025

Ερωτάται : α) εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις του ν. 4354/2015, περί αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας στην Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ με την επωνυμία «ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ Α.Ε. ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΤΑ» για τη μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου του Φορέα και β) σε αρνητική περίπτωση, εάν τίθεται θέμα ανάκλησης της προγενέστερης θετικής απόφασης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ και επιστροφής των καταβληθεισών επιπλέον αποδοχών, λόγω της μισθολογικής εξέλιξης της υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή

α) Δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου 1, περ. στ΄ του άρθρου 7 του ν. 4354/2015, για την αναγνώριση του χρόνου προϋπηρεσίας της υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, στην οποία αφορά το ερώτημα, στην Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ, με την επωνυμία «ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ Α.Ε. ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΤΑ» (ομόφωνα). β) Είναι δυνατή η ανάκληση από τη Διοίκηση των προγενέστερων, μη νόμιμων, πράξεων του υπηρεσιακού συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ, με τις οποίες αναγνωρίστηκε ο χρόνος προϋπηρεσίας της ανωτέρω υπαλλήλου στην ως άνω Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ. Το ζήτημα της αναζήτησης ή μη των επιπλέον αποδοχών που έλαβε αχρεωστήτως η εν λόγω υπάλληλος, εναπόκειται στην ουσιαστική κρίση της Διοίκησης, η οποία θα πρέπει να εξετάσει εάν συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) το στοιχείο του δόλου στο πρόσωπο της υπαλλήλου, ως προς την είσπραξη από αυτήν των αχρεωστήτως καταβληθεισών επιπλέον αποδοχών και β) επιπροσθέτως, εάν από την επιστροφή των ποσών αυτών και ενόψει της προσωπικής, οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης της υπαλλήλου, υφίσταται κίνδυνος δημιουργίας σε αυτήν ανυπέρβλητων οικονομικών δυσχερειών, με άμεση διακινδύνευση των μέσων διαβίωσης της ίδιας και της οικογένειάς της (ομόφωνα).


ΝΣΚ/280/2016

Αν είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση, η αναδρομική ανάκληση της πράξης μετάταξης και, περαιτέρω, δεσμευτική η αναδρομική αναζήτηση των αποδοχών, που καταβλήθηκαν σε υπάλληλο με δόλια συμπεριφορά. (...)Είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση α) η αναδρομική ανάκληση πράξης μετάταξης υπαλλήλου στον Ε.Ο.Τ., που έγινε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 6 του ν. 3613/2007 και β) η αναδρομική αναζήτηση των αποδοχών που του καταβλήθηκαν από της μετατάξεώς του, έως την λύση της υπαλληλικής σχέσης του, επειδή η μετάταξη προκλήθηκε δόλια από τον ενδιαφερόμενο με την υποβολή, εκ μέρους του μη γνήσιου τίτλου σπουδών, ως δικαιολογητικού για την μετάταξή του (πλειοψ.). Παραπομπή με την υπ’ αριθ. 163/2016 Γνωμ.(Τμ.Β΄) ΝΣΚ


Ελ.Συν.Κλ.Τμ.1/102/2017

Αναγνώριση προϋπηρεσίας:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση, ότι κατά παράβαση του άρθρου 11 παρ. 4 του ν. 4354/2015, προσμετρήθηκε για την αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας, το συνολικό χρονικό διάστημα απασχόλησης αυτής στην ....., δοθέντος ότι ναι μεν η ανωτέρω δημόσια επιχείρηση ανήκει στους φορείς, που η προσφερθείσα υπηρεσία σε αυτούς αναγνωρίζεται για την εξέλιξη  στα μισθολογικά κλιμάκια του ανωτέρω νόμου (βλ. σκέψη ΙΙI.Β), όμως, όπως βασίμως προβάλλει η διαφωνούσα Επίτροπος, η προαναφερόμενη υπάλληλος απασχολήθηκε σε αυτή κατόπιν σύναψης συμβάσεων μίσθωσης έργου, όπως αυτό προκύπτει από τη σχετική βεβαίωση της Γενικής Διευθύντριας της ..... 3 (την οποία η βεβαίωση του ΙΚΑ μπορεί να συμπληρώσει και όχι να υποκαταστήσει), και όχι συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου. Εφόσον δε με την εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 22 παρ. 1 του ν. 4354/2015, χορηγείται εξουσιοδότηση αποκλειστικά για τον καθορισμό των κάθε είδους αποδοχών των δημοσιογράφων, που απασχολούνται (με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου) σε φορείς της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του νόμου αυτού και όχι για τη ρύθμιση άλλων ζητημάτων, πρέπει να γίνει δεκτό ότι το ζήτημα αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας για κατάταξη της ανωτέρω υπαλλήλου σε μισθολογικό κλιμάκιο, παραμένει ρυθμιστέο από τις γενικές διατάξεις του ν. 4354/2015.(..)Τέλος, σε κάθε περίπτωση, ακόμα και εάν ήθελε υποτεθεί ότι είναι νόμιμη, εν προκειμένω, η αναγνώριση προϋπηρεσίας και ότι προηγήθηκε θετική κρίση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η μισθολογική εξέλιξη της προαναφερόμενης υπαλλήλου, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 26 του ως άνω νόμου, μετά την μισθολογική κατάταξη της στα μισθολογικά κλιμάκια για την πρώτη εφαρμογή του νόμου αυτού, αναστέλλεται έως τις 31.12.2017, συνεπώς, τα οικονομικά αποτελέσματα της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας αυτής, δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν πριν από την 1η.1.2018 και, ως εκ τούτου, κατά παραδοχή του επικουρικώς προβαλλόμενου από την Επίτροπο λόγου, μη νομίμως εντέλλεται με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα η σχετική δαπάνη.


ΝΣΚ/94/2000

Παραχωρητήρια. Ανάκληση μετά πάροδο ικανού χρόνου. Παράνομη παραχώρηση και δόλια ενέργεια του ωφελουμένου. Ειδική αιτιολόγηση ανακλήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η ανάκληση παραχωρητηρίων οποτεδήποτε, εφόσον η παραχώρηση είναι παράνομη και στηρίζεται σε δόλια ή απατηλή ενέργεια των ωφελουμένων. Στην περίπτωση του ερωτήματος υπάρχει παρανομία, συνισταμένη στην παράβαση του νόμου και των όρων της παραχώρησης και είναι νόμιμη η ανάκληση για όσους εκ των παραχωρησιούχων αποδεικνύεται ότι έχουν δόλο, συνιστάμενο στη δήλωση ψευδώς ότι συνέτρεχαν στο πρόσωπό τους οι όροι του νόμου για παραχώρηση ή με συγκεκριμένες απατηλές ενέργειές τους έπεισαν προς τούτο την Διοίκηση.