ΝΣΚ/398/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα εκτέλεσης ή μη απόφασης απόσπασης υπαλλήλου Δήμου στο Δημόσιο, λόγω παρόδου αρκετού χρόνου από την υπογραφή της μέχρι την έγκριση των πιστώσεων μισθοδοσίας από το Γ.Λ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μη δυνατότητα εκτέλεσης κοινής υπουργικής απόφασης, η οποία αφορά σε απόσπαση, για ένα έτος, υπαλλήλου Δήμου σε υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος, λόγω παρόδου χρονικού διαστήματος δεκατριών μηνών περίπου από την υπογραφή της απόφασης απόσπασης μέχρι την έγκριση, από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, των πιστώσεων μισθοδοσίας του υπό απόσπαση υπαλλήλου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/83/2013
Δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλου του Υπουργείου Εξωτερικών σε Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την έννοια του άρθρου 74 του ν. 3566/2007 « Κύρωση ως Κώδικα του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών» δεν είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλου του Υπουργείου αυτού στο Δήμο Αθηναίων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/109/2006
Δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλου ν.π.δ.δ. με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου που προσλήφθηκε για την υλοποίηση προγράμματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στη συγκεκριμένη περίπτωση η τυχόν ολοκλήρωση απόσπασης υπαλλήλου με την ανωτέρω ιδιότητα θα στερήσει το Αιγινήτειο Νοσοκομείο, στο οποίο υλοποιείται το πρόγραμμα «Καταπολέμηση του αποκλεισμού από την Αγορά Εργασίας» των υπηρεσιών του υπαλλήλου στον οποίο θα επιτραπεί η απόσπαση. Η μη παροχή πλέον υπηρεσιών του αποσπασμένου θα επιφέρει ως προς αυτόν τον τερματισμό της παραπάνω δραστηριότητας με συνέπεια την αυτοδίκαιη καταγγελία της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου ως προς τον αποσπασθέντα και μόνον.
ΝΣΚ/400/2012
Απόσπαση υπαλλήλου από το Υ.ΕΘ.Α. στο Κ.Ε.Π.Ε. – Δυνατότητα παράτασης ενός (1) έτους βάσει του άρθρου 68 παρ. 4 του Ν. 3528/2007.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή για ένα ακόμη έτος η παράταση της απόσπασης υπαλλήλου από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο «Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών» (Κ.Ε.Π.Ε.), με απόφαση των αρμοδίων Υπουργών και του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από προηγούμενη γνώμη των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/91/2008
Δυνατότητα ή μη απόσπασης στο «Συνήγορο του Πολίτη», ως ειδικού επιστήμονος, υπαλλήλου του Δημοσίου, ο οποίος διανύει διετή δοκιμαστική περίοδο, κατ’ άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι επιτρεπτή η απόσπαση στο «Συνήγορο του Πολίτη», ως ειδικού επιστήμονος, δημοσίου υπαλλήλου, πριν αυτός διανύσει τη διετή δοκιμαστική περίοδο, στην οργανική του θέση, όπως προβλέπεται από το άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα και μονιμοποιηθεί.
ΝΣΚ/113/2020
Δυνατότητα ή μη παράτασης της απόσπασης μονίμου υπαλλήλου ο οποίος υπηρετούσε στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και αποσπάστηκε με ΚΥΑ, ως Επιθεωρητής – Ελεγκτής, στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.(...)Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στερείται αρμοδιότητας για την έκδοση της σχετικής απόφασης για την τυχόν αναδρομική παράταση της ανωτέρω απόσπασης του πρώην Επιθεωρητή – Ελεγκτή στο Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Μεταφορών (ΣΕΕΜΕ), διότι από τη δημοσίευση του ν. 4622/2019 (7-8-2019) με τον οποίο συστάθηκε η Ανεξάρτητη Αρχή με την επωνυμία «Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ)», καταργήθηκε αυτή η δυνατότητα καθώς και η θέση του Γενικού Επιθεωρητή που προΐστατο αυτού και είχε την αρμοδιότητα Εισήγησης για την παράταση της απόσπασης, όπως και το άρθρο 19 του ν. 2671/1998, που ρύθμιζε μέχρι τότε την οργάνωση και τη λειτουργία του, το σύνολο δε των αρμοδιοτήτων του ανωτέρω καταργηθέντος φορέα και των οργάνων του μεταφέρθηκαν στην ως άνω Αρχή, που κατέστη καθολικός τους διάδοχος και ασκούνται πλέον από αυτήν με τα αρμόδια όργανά της (ομόφωνα).
ΝΣΚ/426/2004
ΟΤΑ. Δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλου, που προσελήφθη, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.8 Ν 2190/1994.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι επιτρεπτή η απόσπαση υπαλλήλου ΟΤΑ, ο οποίος κατά τη διαδικασία πρόσληψής του, έκανε χρήση της προσαυξημένης βαθμολόγησης (μοριοδότησης), ως δημότης του οικείου ΟΤΑ, και απεδέχθη να υπηρετήσει επί μία δεκαετία στη θέση για την οποία και τελικώς προσελήφθη, σύμφωνα με την πρόβλεψη του άρθρου 17 παρ.8 του Ν 2190/1994.
ΝΣΚ/143/2021
Εάν: 1) οι διατάξεις του άρθρου 71 του ν. 4635/2019 κατισχύουν των διατάξεων του άρθρου 61 του ν. 4607/2019 και 2) η διάταξη του άρθρου 71 του ν. 4635/2019 καταλαμβάνει ή όχι την περίπτωση του αναφερόμενου στο ιστορικό του ερωτήματος υπαλλήλου (Ι. Μ.), ο οποίος ήταν ήδη αποσπασμένος στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) κατά το χρόνο θέσης σε ισχύ της διάταξης αυτής, με υπουργική απόφαση απόσπασης, η οποία είχε εκδοθεί προγενεστέρως του χρόνου έναρξης ισχύος του ν. 4635/2019, παρατείνοντας ήδη ισχύουσα απόσπαση με όμοια απόφαση.(....)Οι διατάξεις του άρθρου 71 του ν. 4635/2019, οι οποίες προαπαιτούν την χορήγηση σύμφωνης γνώμης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την απόσπαση ή την παράταση απόσπασης υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ σε άλλους φορείς, είναι νεότερες αλλά και ειδικότερες εκείνων του άρθρου 61 του ν. 4607/2019, οι οποίες ορίζουν ότι για την παράταση απόσπασης υπαλλήλου στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) αρκεί μόνη η έκδοση σχετικής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και ως τέτοιες κατισχύουν των τελευταίων. Υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ αποσπασμένος στην ΕΕΕΠ με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε πριν τη θέση σε ισχύ του ν. 4635/2019 και του οποίου υπαλλήλου η απόσπαση είχε λήξει κατά την 31η.12.2018, δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 61 παρ. 2 του ν. 4607/2019 και οποιοδήποτε θέμα αφορά τη σχετική απόσπαση εμπίπτει υποχρεωτικά στις διατάξεις του άρθρου 71 του ν. 4635/2019 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/255/2016
Διορισμός υπαλλήλου σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή (νήσο Λέρο), με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, σύμφωνα με τις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 10 της παρ. 14 του ν. 3051/2002. Δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης λόγω προβλημάτων υγείας, τα οποία δεν αντιμετωπίζονται στη νήσο Λέρο.(...)Υπάλληλος που διορίζεται, μετατάσσεται ή μεταφέρεται σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 14 του ν. 3051/2002, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση που διορίστηκε μέχρι να συμπληρωθεί η προβλεπόμενη δεκαετία. Κατ’ εξαίρεση, μπορεί να αποσπαστεί, μετατεθεί ή μεταταχθεί, προ της παρόδου της δεκαετίας, όταν συντρέχει στο πρόσωπό του κάποια από τις ρητά προσδιοριζόμενες στο νόμο εξαιρέσεις, αλλά και εξαιρετικά σοβαρός λόγος υγείας, όπως δυσίατο νόσημα (εκ των αναφερομένων στην απόφαση Υ1/Γ.Π./οικ.16884/2001 του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας), το οποίο παρουσιάστηκε ή διαπιστώθηκε για πρώτη φορά μετά τον διορισμό του υπαλλήλου και δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί στην περιοχή που υπηρετεί ο υπάλληλος, ούτε και με χρήση των προβλεπόμενων στον Υπαλληλικό Κώδικα αναρρωτικών αδειών. Η ικανοποίηση του αιτήματος μετάθεσης, μετάταξης ή απόσπασης για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους υγείας, δεν αναιρεί την υποχρέωση του υπαλλήλου να συμπληρώσει τη δεκαετία, εάν και όταν αρθούν οι λόγοι αυτοί. (ομόφωνα)
ΝΣΚ/243/2008
Δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στο Γραφείο Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στο πλαίσιο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 32 του Ν 3274/2004, είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης προς στελέχωση των Γραφείων Γενικών Γραμματέων της Περιφέρειας.
ΝΣΚ/122/2006
Νομιμότητα καταβολής ειδικού επιμισθίου εξωτερικού σε εκπαιδευτικό που διατέθηκε σε ελληνικές σχολικές μονάδες εξωτερικού, χωρίς τήρηση διαδικασιών απόσπασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ενόψει του γεγονότος ότι δεν υφίσταται νόμιμη απόσπαση της εκπαιδευτικού στο Γραφείο Συντονιστή Εκπαίδευσης Βρυξελλών, μη νομίμως καταβλήθηκε το επιμίσθιο εξωτερικού από 16-10-2002 και μη νομίμως εξακολουθεί να καταβάλλεται μέχρι σήμερα, καθόσον η απόφαση χορηγήσεως επιμισθίου εξωτερικού, κατά τα προεκτεθέντα, προϋποθέτει κατ’ αρχάς νόμιμη απόσπαση του δικαιούχου εκπαιδευτικού στο εξωτερικό.