×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/31/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημόσια έργα. Δημοπρασία. Χαμηλή προσφορά. Ποινική ρήτρα. Δεδικασμένο. Αναδρομικότητα νόμου. Χρηστή διοίκηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υπηρεσία δεσμεύεται από το δεδικασμένο απορριπτικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας και δεν δύναται να προχωρήσει στην έκδοση αποφάσεως, ανακλητικής της πράξεως περί επιβολής ειδικής ποινικής ρήτρας, λόγω καταθέσεως αναιτιολόγητης χαμηλής προσφοράς σε δημοπρασία προς ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως δημοσίου έργου, δεδομένου ότι αυτό θα συνιστούσε ανεπίτρεπτη επανάκριση του κριθέντος διοικητικής φύσεως ζητήματος. Δεν δύναται να τύχει αναδρομικής εφαρμογής ο νεότερος Ν 2576/1998, αφενός μεν διότι η υπόθεση δεν εκκρεμεί, αφού η σχετική πράξη της υπηρεσίας εκδόθηκε πριν από την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου, αφετέρου δε διότι σύμφωνα με την σαφή αντίθετη διάταξη του άρθρου 2 παρ.8 του ίδιου ως άνω νόμου οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται στις συμβάσεις που θα ανατεθούν ή οι σχετικές διακηρύξεις θα δημοσιευτούν μετά την ισχύ της απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, η οποία προβλέπεται στις παρ.2 και 3 και η οποία θα εκδοθεί εντός μηνός από την δημοσίευση του εν λόγω νόμου. Η μη ανάκληση της πράξης αυτής από την υπηρεσία δεν αντίκειται στις αρχές της χρηστής διοίκησης, δεδομένου ότι αυτή (υπηρεσία) υποχρεούται να συμμορφωθεί προς το απορρέον από την απορριπτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεδικασμένο και δεν καταλείπεται, επί του θέματος αυτού, στάδιο διακριτικής ευχέρειας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣτΕ/1175/2008

Αίτηση ακυρώσεως - προϋποθέσεις χορήγησης επιδόματος πολύτεκνης μητέρας (...) Μετά την άσκηση της ως άνω προσφυγής ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου εκδόθηκε η 12220/30.1.2002 πράξη της Προϊσταμένης του Κλάδου Οικογενειακών Επιδομάτων του Ο.Γ.Α., με την οποία απορρίφθηκε το αίτημα της αιτούσας και της δόθηκε η πληροφορία ότι α) με το ν. 2972/2001 καταργήθηκαν τα όρια εισοδήματος, χωρίς, όμως, η κατάργηση αυτή να έχει αναδρομική ισχύ, β) το δεδικασμένο που παράγεται από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν εκτεινόταν και στην αιτούσα, η οποία δεν ήταν διάδικος στην δίκη, επί της οποίας εκδόθηκε η εν λόγω απόφαση και γ) η διακοπείσα παροχή μπορούσε να της χορηγηθεί εκ νέου από της 1η-1-2002, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπέβαλε αρμοδίως σχετική αίτηση. Η πράξη αυτή πρέπει να θεωρηθεί συμπροσβαλλομένη με την κρινομένη αίτηση. Δια ταύτα Επιλύει το παραπεμφθέν ζήτημα.Παραπέμπει την υπόθεση στο Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με το σκεπτικό.


ΝΣΚ/69/2015

Οικοδομικές εργασίες πλησίον μνημείου – Δεδικασμένο – Εκτελεστότητα – Έννοια του διαδίκου στην πολιτική δίκη – Διεκδίκηση από περισσότερους ακινήτου πλησίον μνημείου – Αυτοδίκαιη προστασία ακινήτων αρχαίων έως και το 1830 – Δικαίωμα κυριότητας επί ακινήτων αρχαίων μετά το 1453 – Έλεγχος των τίτλων ιδιοκτησίας από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με την επιφύλαξη δικαιωμάτων κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου, η Υπηρεσία δύναται να χορηγήσει έγκριση οικοδομικής εργασίας επί ακινήτου ευρισκόμενου άνωθεν μνημείου με γνώμονα αποκλειστικά την προστασία του μνημείου. Η σχετική έγκριση εκδίδεται από την άποψη του αρχαιολογικού νόμου και δε συνιστά θέση της υπηρεσίας επί του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Δικαστική απόφαση που εκδόθηκε επί δίκης, στην οποία δε μετέσχε το Ελληνικό Δημόσιο και έκρινε τελεσίδικα ότι το ακίνητο και το μνημείο ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, δεν παράγει δεδικασμένο ως προς το Δημόσιο και ούτε μπορεί να εκτελεστεί από αυτό. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/594/2006

Ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε από το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο η ποινή της προσωρινής παύσης, δεν κωλύεται για υποβολή αίτησης παραίτησης από την υπηρεσία και για αποδοχή αυτής, ανεξαρτήτως αν του κοινοποιήθηκε η πειθαρχική απόφαση, αν υφίσταται προθεσμία προσφυγής ή αν άσκησε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Σε περίπτωση δε αποδοχής της παραίτησης του υπαλλήλου, η πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης παραμένει ανεκτέλεστη. (ομοφ.) Ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε από το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο η ποινή της οριστικής παύσης, δεν δικαιούται να υποβάλει αίτηση παραίτησης από την υπηρεσία και συνεπώς δεν μπορεί να γίνει λόγος ούτε για αυτοδίκαιη αποδοχή της αίτησης παραίτησης λόγω επανάληψης αυτής, ανεξαρτήτως αν του κοινοποιήθηκε ή όχι η απόφαση αυτή και ανεξαρτήτως αν άσκησε ή όχι προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, εκτός αν το Συμβούλιο της Επικρατείας ακυρώσει την πειθαρχική απόφαση ή επιβάλλει άλλη ποινή εκτός της οριστικής παύσης. (πλειοψ.) Ο υπάλληλος κατά του οποίου εκκρεμεί ερώτημα στο υπηρεσιακό συμβούλιο για να τεθεί σε αργία για βάσιμη υπόνοια άτακτης διαχείρισης ή που τέθηκε σε αργία για βάσιμη υπόνοια άτακτης διαχείρισης, δεν κωλύεται να υποβάλει αίτηση για παραίτηση από την υπηρεσία και δεν εμποδίζεται, από μόνο το λόγο αυτό, η αποδοχή αυτής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/510/2008

Χορήγηση πτυχίου μελετητή σε μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ. Εφαρμογή αποφάσεων του Σ.τ.Ε. σε άλλες όμοιες περιπτώσεις που δεν καταλαμβάνονται από το δεδικασμένο της απόφασης.Οι υπ’ αριθ. 515/2008 και 516/2008 αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας με τις οποίες ακυρώθηκε η άρνηση της Διοίκησης να εγγράψει ή να ανανεώσει την εγγραφή στο Μητρώο Μελετητών μέλη του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΑΕΙ), δεν αποτελούν δεδικασμένο για άλλες παρόμοιες περιπτώσεις και γι’ αυτό δεν υποχρεώνουν κατ’ αρχήν τη Διοίκηση να αποδέχεται παρόμοια αιτήματα (εγγραφής και αναθεώρησης εγγραφής) άλλων προσώπων που τελούν υπό το αυτό καθεστώς απασχόλησης, οφείλει όμως η Διοίκηση να προβεί στην ικανοποίηση τέτοιων αιτημάτων επί τη βάσει των αρχών του κράτους δικαίου, της νομιμότητας της δράσης της Διοίκησης και της χρηστής διοίκησης, προς αποφυγή άσκοπων δικαστικών αγώνων.

ΝΣΚ/220/2001

Ενέργειες της Διοικήσεως, που έχει εκτελέσει ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου, μετά τις κατ έφεση αποφάσεις του ΣτΕ, με τις οποίες απερρίφθησαν οι αιτήσεις ακυρώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση έχει τη δυνατότητα και δεν κωλύεται προς τούτο από το δεδικασμένο των αποφάσεων (183, 184/1997) του ΣτΕ, να μην ανακαλέσει την πράξη της περί εθελουσίας εξόδου από την υπηρεσία των ανωτέρω βοηθών εργαστηρίων ΑΕΙ και να μην επαναφέρει αυτούς στην υπηρεσία.


ΕΣ/Κλ.Ζ/190/2017

Σχέδιο σύμβασης,  με αντικείμενο την εκμετάλλευση της τακτικής αεροπορικής γραμμής ...αντί προκηρυχθέντος μέγιστου οικονομικού αντισταθμίσματος. (...) Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά, το Κλιμάκιο, κατά τον έλεγχο του επίμαχου σχεδίου σύμβασης, δεσμεύεται από το προσωρινό δεδικασμένο που απέρρευσε από τις 368/2016 και 72/2017 αποφάσεις της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες έγινε δεκτό ότι η οικονομική προσφορά της «…….» δεν εκτιμήθηκε ορθώς από την αναθέτουσα αρχή ως προς τον τρόπο υπολογισμού του αιτούμενου αντισταθμίσματος και δεν δύναται, ως εκ τούτου, να κρίνει διαφορετικά επί του ζητήματος αυτού. 


ΝΣΚ/687/1996

Δημόσια έργα. Δημοπρασία. Οροι.(...)Νόμιμος ο όρος διακηρύξεως δημοπρασίας κατασκευής έργου περί μη καταδίκης των διαγωνιζομένων προσώπων για ποινικό αδίκημα που αφορά την επαγγελματική τους συμπεριφορά, μολονότι τέτοιος όρος προβλέπεται στο π.δ.23/1993, που δεν εφαρμόζεται όμως στην άνω δημοπρασία. Εφ όσον από τα αποσπάσματα των οικείων ποινικών αποφάσεων δεν προκύπτει εάν η ποινική καταδίκη του διαγωνιζομένου στην άνω δημοπρασία αφορά την επαγγελματική του συμπεριφορά ή ως νομίμου εκπροσώπου διαγωνιζομένης εταιρίας ή ατομικής αυτού, μπορεί να ζητηθούν πλήρη αντίγραφα των αποφάσεων τούτων για τη σχετική διευκρίνηση


ΝΣΚ/396/2008

Χαρακτηρισμός σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως δυσπρόσιτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Από τις κείμενες διατάξεις δεν προκύπτει υποχρέωση της Διοίκησης να χαρακτηρίσει τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως δυσπρόσιτες στην περίπτωση που έχουν χαρακτηριστεί ως τέτοιες οι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στην ίδια περιοχή και αντιστρόφως, αλλά ο εν λόγω χαρακτηρισμός είναι ζήτημα ουσιαστικής από αυτήν (τη Διοίκηση) εκτίμησης, κατά την έκδοση της οικείας κανονιστικής πράξης, των δεδομένων που υπάρχουν για τη κάθε σχολική μονάδα (θέση κ.λπ.). 2) Η Διοίκηση δεν δύναται να εκδώσει υπουργική απόφαση με την οποία θα χαρακτηρίζει αναδρομικά για το σχολικό έτος 2002-2003 ως δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθόσον ως κανονιστική πράξη δεν δύναται να προσλάβει αναδρομική δύναμη, δεδομένου ότι δεν εμπίπτει σε κάποιες από τις εξαιρετικές περιπτώσεις που είναι επιτρεπτή αυτή η αναδρομή. 3) Το δεδικασμένο που απορρέει από την υπ’ αριθμ.2837/2004 απόφαση δεσμεύει τη Διοίκηση μόνο ως προς την αιτούσα και η υποχρέωση της Διοίκησης συνίσταται μόνο στην ανάκληση της πράξης που ακυρώθηκε και στην έκδοση νέας με την οποία θα αναγνωρίζει την ανωτέρω υπηρεσία της αιτούσας ως υπηρεσία σε δυσπρόσιτη περιοχή.


ΝΣΚ/450/2009

Ειδικά ιδιωτικά σχολεία. Δυνατότητα χορήγησης άδειας ίδρυσης ειδικού ιδιωτικού νηπιαγωγείου στην Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση πρέπει, σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 2523/2004 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, να χορηγήσει στο σωματείο με την επωνυμία «Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών» άδεια ίδρυσης ειδικού ιδιωτικού νηπιαγωγείου, στις εγκαταστάσεις του στην Αργυρούπολη, αν βέβαια το εν λόγω σωματείο πληροί τις απαιτούμενες από τον Ν 1143/1981 προϋποθέσεις και τηρηθεί η σχετική διαδικασία, καθόσον, εν προκειμένω, δεσμεύεται από το δεδικασμένο της παραπάνω απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, κρίσιμο είναι το νομοθετικό καθεστώς που ίσχυε κατά τον χρόνο έκδοσης της πράξης που ακυρώθηκε, όπως αυτό ερμηνεύθηκε από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο, οι ισχύουσες σήμερα διατάξεις (Ν 3699/2008) δεν έχουν αναδρομική ισχύ και, εξάλλου, δεν προκύπτει από αυτές ότι ο νομοθέτης δεν ανέχεται την ίδρυση και λειτουργία ειδικού ιδιωτικού σχολείου (βλ. άρθρα 6 παρ. 4β και 32 του Ν 3699/2008).


ΝΣΚ/296/2005

Προϋποθέσεις για την χωρίς δημοπρασία μίσθωση ακινήτου για στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την χωρίς δημοπρασία μίσθωση ακινήτου προς στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας θα πρέπει το εμβαδόν του ακινήτου που επιδιώκεται να μισθωθεί χωρίς δημοπρασία να είναι ίσο ή τουλάχιστον παραπλήσιο εκείνου, το οποίο εκζητείτο προς μίσθωση με τις δημοπρασίες που απέβησαν άγονες.