×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣτΕ/1175/2008

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2459/1997/Α.39

Αίτηση ακυρώσεως - προϋποθέσεις χορήγησης επιδόματος πολύτεκνης μητέρας (...) Μετά την άσκηση της ως άνω προσφυγής ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου εκδόθηκε η 12220/30.1.2002 πράξη της Προϊσταμένης του Κλάδου Οικογενειακών Επιδομάτων του Ο.Γ.Α., με την οποία απορρίφθηκε το αίτημα της αιτούσας και της δόθηκε η πληροφορία ότι α) με το ν. 2972/2001 καταργήθηκαν τα όρια εισοδήματος, χωρίς, όμως, η κατάργηση αυτή να έχει αναδρομική ισχύ, β) το δεδικασμένο που παράγεται από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν εκτεινόταν και στην αιτούσα, η οποία δεν ήταν διάδικος στην δίκη, επί της οποίας εκδόθηκε η εν λόγω απόφαση και γ) η διακοπείσα παροχή μπορούσε να της χορηγηθεί εκ νέου από της 1η-1-2002, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπέβαλε αρμοδίως σχετική αίτηση. Η πράξη αυτή πρέπει να θεωρηθεί συμπροσβαλλομένη με την κρινομένη αίτηση. Δια ταύτα Επιλύει το παραπεμφθέν ζήτημα.Παραπέμπει την υπόθεση στο Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με το σκεπτικό.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣτΕ 4447/2012

Διακοπή  προγράμματος επιχορήγησης εργοδοτών:Επειδή, προβάλλεται περαιτέρω από τον αιτούντα ότι η προσβαλλόμενη απόφαση 1150/18.5.1999 του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ. που απέρριψε την προσφυγή του κατά της 1398/27.4.1999 αποφάσεως του Περιφερειακού Διευθυντή Πατρών του Ο.Α.Ε.Δ. είναι παντελώς αναιτιολόγητη. Ο λόγος αυτός είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, διότι η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ. είναι αιτιολογημένη, εφόσον ρητώς αναφέρεται σε αυτήν ως λόγος διακοπής της επιχορηγήσεως του αιτούντος η μη προσκόμιση των απαραίτητων παραστατικών στοιχείων για την απόδειξη της ορθής εκτελέσεως του προγράμματος και συγκεκριμένα των αντιγράφων μισθολογίων για τους μήνες Ιούλιο – Σεπτέμβριο 1996. Επειδή, τέλος, αβασίμως προβάλλεται από τον αιτούντα και ο λόγος περί παραβάσεως του άρθρου 20 παρ. 2 του Συντάγματος επειδή δεν εκλήθη ενώπιον του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ. κατά την εξέταση της προσφυγής του, διότι από τη συνταγματική αυτή διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση κλήσεως του ενδιαφερομένου να παραστεί ενώπιον του διοικητικού οργάνου που αποφαίνεται επί της ενδικοφανούς προσφυγής του. Διά ταύτα Επιλύει το παραπεμφθέν ζήτημα Κρατεί την υπόθεση και την επιλύει οριστικώς και απορρίπτει την κρινόμενη αίτηση


ΣτΕ/451/2007

Πρόσληψη προσωπικού στο Δημόσιο και τα νπδδ κατηγορίας ΥΕ. Επί κατάταξης των υποψηφίων σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων με σειρά προτεραιότητας, λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των ζώντων τέκνων κατά το χρόνο επίκλησης της ιδιότητας του τέκνου πολύτεκνης οικογένειας εκ μέρους του υποψηφίου. Δεκτές η έφεση και η αίτηση ακύρωσης.


ΝΣΚ/203/2017

ΑΕΙ. Μετεγγραφή μελών πολύτεκνης ή τρίτεκνης οικογένειας στο πλαίσιο του άρθρου 21 παρ. 7 του ν. 4332/2015.Η ιδιότητα του μέλους πολύτεκνης οικογένειας, κατά το άρθρο 21 παρ. 7 περίπτ. ε) του ν. 4332/2015, αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή αντίστοιχο πιστοποιητικό αρμόδιας αλλοδαπής αρχής, συνοδευόμενο από πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ). Περιπτώσεις προσώπων τα οποία δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες για τις οποίες αναγνωρίζεται η ιδιότητα αυτή, κατά την παρ. 5 του άρθρου 39 του ν. 2459/1997 (όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 5 του ν. 3454/2006), θα μπορούσαν να εξετασθούν μόνο αν υποβληθεί αίτηση μετεγγραφής, υπό την ιδιότητα του μέλους τρίτεκνης οικογένειας, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 6 του ν. 4332/2015, όπως ισχύει, και την απόφαση υπ’ αριθ. 158978/Ζ1/27-09-2016 της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η δε εξέταση θα αφορούσε στην περίπτωση αυτή την εκπλήρωση των όρων υπό τους οποίους αναγνωρίζεται από τη νομοθεσία η ιδιότητα αυτή (ομόφωνα).


ΝΣΚ/111/2003

Αναδρομική καταβολή επιδόματος πολύτεκνης μητέρας σε συμμόρφωση με ακυρωτική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την ακύρωση της υπ’ αριθ. Γ1α/440/7-2-1991 κ.υ.α. με την υπ’ αριθ. 1095/2001 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία εξεδόθη επί αιτήσεως ακυρώσεως της Β. Ευθυμίου, η τελευταία δικαιούται της καταβολής αναδρομικά του επιδόματος της παρ.3 του άρθρου 39 του Ν 2459/1997. Η εν λόγω αξίωση εξάλλου δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή, είτε γίνει δεκτό ότι υπόκειται στην πενταετή παραγραφή της παρ.1 του άρθρου 48 του ΝΔ 496/1974, είτε στη διετή της παρ.5 του ίδιου άρθρου, αφού διεκόπη με την άσκηση εκ μέρους της ενδιαφερομένης της από 21-5-1997 αιτήσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας. (ομοφ.)


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/566/2024

Η απόφαση 566/2024 του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την αίτηση αναίρεσης κατά της απόφασης 2176/2016 του ΙΙΙ Τμήματος, με την οποία παραπέμφθηκε σε εξέταση ως «ένσταση» στο Α΄ Κλιμάκιο ένδικο βοήθημα που αφορούσε την περικοπή σύνταξης άγαμης θυγατέρας στρατιωτικού συνταξιούχου βάσει του ν. 4093/2012. Η Ολομέλεια έκρινε, κατά πλειοψηφία, ότι η παραπεμπτική απόφαση του Τμήματος στον κατώτερο δικαστικό σχηματισμό του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Α΄ Κλιμάκιο) δεν υπόκειται αυτοτελώς σε αίτηση αναίρεσης, καθώς επιλύει ζήτημα εσωτερικής κατανομής της δικαιοδοτικής ύλης. Δεδομένου ότι η αιτούσα δεν άσκησε έφεση κατά της πράξης του Κλιμακίου, η υπό κρίση αίτηση αναίρεσης απορρίπτεται ως απαράδεκτη.


ΣΤΕ ΕΑ 345/2015

Επειδή, μετά την άσκηση της κρινόμενης αίτησης δημοσιεύθηκε η 1679/2015 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία απορρίφθηκε η αίτηση ακυρώσεως κατά της προσβαλλόμενης κοινής απόφασης. Συνεπώς, η κρινόμενη αίτηση δεν έχει πλέον αντικείμενο και για το λόγο αυτό πρέπει να απορριφθεί.


ΝΣΚ/362/2007

Τέκνα πολύτεκνης οικογένειας. Προστασία του Ν 2643/1998.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά την έννοια των διατάξεων της περιπτ. α’ της παρ.1 του άρθρου 1 του Ν 2643/1998 ως τέκνα πολύτεκνης οικογένειας θεωρούνται και τα τέκνα του πολύτεκνου γονέα που μεταξύ τους είναι ετεροθαλή αδέλφια.


ΣΤΕ/770/2021

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:....Εξάλλου, κατά των εκδιδομένων κατ’ ενάσκηση ελέγχου νομιμότητας ως άνω πράξεων δεν απαιτείται η εκ μέρους του θιγομένου προηγούμενη άσκηση (και απόρριψη) προδικαστικής προσφυγής ενώπιον της ΑΕΠΠ ως προϋπόθεση της παραδεκτής ασκήσεως αιτήσεως αναστολής και αιτήσεως ακυρώσεως. Τούτο προκύπτει από την όλη οικονομία των διατάξεων του Βιβλίου IV του ν. 4412/2016, με τις οποίες σκοπείται η θέσπιση μίας ταχείας και αποτελεσματικής παροχής δικαστικής προστασίας, και ιδίως από την διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 362 του νόμου αυτού -με την οποία ορίζεται ότι κατά της απόφασης της ΑΕΠΠ, η οποία δέχεται εν όλω ή εν μέρει προσφυγή άλλου προσώπου, δεν επιτρέπεται η άσκηση προδικαστικής προσφυγής-, αναλόγως εφαρμοζόμενη. Νομίμως, συνεπώς, ασκήθηκε κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 372 του ν. 4412/2016 ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Πατρών, ενόψει του ύψους του προϋπολογισμού της σύμβασης και της έδρας της αναθέτουσας αρχής, η κρινόμενη αίτηση, με την οποία ζητείται η ακύρωση πράξεων των εποπτικών αρχών (...) εκδοθεισών κατ’ ενάσκηση ελέγχου νομιμότητας σε πράξεις οργάνων Ο.Τ.Α. σχετικές με την ανάθεση δημόσιας σύμβασης...Επιλύει τα εισαχθέντα στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητήματα, σύμφωνα με το σκεπτικό.Παραπέμπει, κατά τα λοιπά, την αίτηση και την παρέμβαση του ... ... στο Διοικητικό Εφετείο Πατρών, σύμφωνα με το σκεπτικό.


ΣτΕ/ΤΜ.Γ/564/2025

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ 564/2025) αφορά αίτηση ακύρωσης κατά της πρόσληψης έμμισθου δικηγόρου στον Δήμο, με την οποία ο αιτών παραλήφθηκε. Το Δικαστήριο εξέτασε τη νομιμότητα της διαδικασίας επιλογής, εστιάζοντας σε πρακτικό της πενταμελούς Επιτροπής που εξειδίκευσε τα κριτήρια αξιολόγησης (όπως προσωπικότητα, επιστημονική κατάρτιση και εξειδίκευση). Το ΣτΕ έκρινε ότι η εξειδίκευση των κριτηρίων αξιολόγησης πρέπει να λαμβάνει χώρα πριν από την έναρξη της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια και η ίση μεταχείριση. Δεδομένου ότι το πρακτικό εκδόθηκε μετά την έναρξη της προθεσμίας υποβολής, η διαδικασία κρίθηκε μη νόμιμη. Η απόφαση πρόσληψης ακυρώθηκε και η υπόθεση αναπέμφθηκε στη Διοίκηση για νέα νόμιμη κρίση.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/557/2025

Η απόφαση 557/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Β΄ Ελάσσονα Ολομέλεια, αφορά αίτηση αναίρεσης κατά της 1132/2021 οριστικής απόφασης του Δευτέρου Τμήματος, η οποία είχε απορρίψει έφεση κατά καταλογιστικής πράξης σε βάρος υπολόγων της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κυκλάδων. Το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι ο πέμπτος αναιρεσείων απεβίωσε, με αποτέλεσμα η δίκη να θεωρηθεί διακοπείσα ως προς αυτόν, και διέταξε τον ορισμό νέας δικασίμου για την κλήση των δικαιουμένων σε επανάληψη κληρονόμων. Ως προς τους λοιπούς αναιρεσείοντες, κρίθηκε ότι η αίτηση αναίρεσης πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη, καθώς ο πληρεξούσιος δικηγόρος, παρά τη χορηγηθείσα προθεσμία, δεν προσκόμισε τα αναγκαία νομιμοποιητικά έγγραφα ούτε το αποδεικτικό καταβολής του νόμιμου παραβόλου, κατά παράβαση των άρθρων 36, 39, 308 και 309 του ν. 4700/2020.