ΝΣΚ/315/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ανάκλησης πράξεων διορισμού και μετάταξης μονίμων υπαλλήλων ΥΠΠΟΑ, για το λόγο ότι ο τίτλος σπουδών αυτών δεν πληροί το κατά νόμο απαιτούμενο τυπικό προσόν της θέσης που κατέχουν.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/132/2014
Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης να ανακαλέσει απόφαση διορισμού ιατρού σε θέση του κλάδου ιατρών ΕΣΥ, μετά την ανάκληση του τίτλου ειδικότητας αντίστοιχου της θέσης αυτής, ο οποίος αποτέλεσε τυπικό προσόν για τον ως άνω διορισμό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση, εφόσον συντρέχει προϋπόθεση από τις οριζόμενες στην παρ.2 του άρθρου 20 του Υπαλληλικού Κώδικα, δύναται να ανακαλέσει, χωρίς χρονικό περιορισμό, απόφαση διορισμού ιατρού σε θέση του κλάδου ιατρών ΕΣΥ, μετά την ανάκληση του τίτλου ειδικότητας αντίστοιχου της θέσης αυτής, ο οποίος αποτέλεσε τυπικό προσόν για τον ως άνω διορισμό. (ομοφ.)
ΝΣΚ/13/2021
Τίτλοι σπουδών απόφοιτων ΕΠΑΛ ως προσόν διορισμού και πρόσθετης μοριοδότησης του κατόχου αυτών κατά τη διαδικασία κάλυψης θέσεων στο δημόσιο τομέα που προκηρύσσονται από το ΑΣΕΠ.(....)Tο απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) επιπέδου 4 και πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 4 αποτελούν διακριτούς μεν τίτλους σπουδών, απαιτούνται, όμως, αθροιστικά, ως προσόν διορισμού για πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού ΙΔΑΧ στο δημόσιο τομέα που διενεργούνται κατόπιν σχετικής προκήρυξης του ΑΣΕΠ. Οι κάτοχοι και των δύο τίτλων σπουδών δεν δικαιούνται πρόσθετη μοριοδότηση (λόγω κατοχής δεύτερου τίτλου σπουδών), αφού αυτοί αθροιστικά αποτελούν τον βασικό τίτλο σπουδών για τη συμμετοχή σε διαδικασία πρόσληψης τακτικού προσωπικού στο δημόσιο τομέα. Οι εν λόγω τίτλοι δεν είναι ισοδύναμοι τίτλοι σπουδών για την κάλυψη θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού ΙΔΑΧ στο δημόσιο τομέα που προκηρύσσονται μέσω ΑΣΕΠ (ομόφωνα).
ΝΣΚ/148/2004
Προσόντα διορισμού του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού των Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Για το διορισμό στις θέσεις Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού του άρθρου 21 παρ.2 β’ του Ν 1404/1983, ως τυπικό προσόν διορισμού γίνονται δεκτά μόνο πτυχία Τ.Ε.Ι. αντίστοιχης με τη θέση ειδικότητας και όχι και ισότιμοι αυτών τίτλοι σπουδών, ελλείψει ρητής νομοθετικής προβλέψεως.
ΝΣΚ/47/2010
Τυπικό προσόν της τετραετούς επαγγελματικής ή εργαστηριακής εμπειρίας υποψηφίου για διορισμό σε θέση μέλους Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) σε Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα προσόντα διορισμού για την κάλυψη της θέσης Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) σε Τ.Ε.Ι. είναι: 1) πτυχίο Τ.Ε.Ι. ή ισότιμο αυτού πτυχίο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και 2) τετραετής εργαστηριακή ή επαγγελματική εμπειρία. Τα προσόντα αυτά πρέπει να είναι αντίστοιχα της θέσης που πρόκειται να πληρωθεί. Η εργαστηριακή και επαγγελματική εμπειρία του υποψηφίου που είναι κάτοχος αλλοδαπού τίτλου σπουδών προσμετράται από την ημερομηνία αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ της ισοτιμίας και αντιστοιχίας του τίτλου αυτού με το πτυχίο των Τ.Ε.Ι.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)188/2014
Νόμιμη η μετάταξη υπαλλήλου του Ν.Α.Τ., με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε ανώτερη θέση, κλάδου Π.Ε. Διοικητικού – Οικονομικού, καθόσον νομίμως πραγματοποιήθηκε σε προσωποπαγή θέση, σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 5 του ν. 3230/2004, χωρίς να ασκεί επιρροή το γεγονός ότι η θέση προέλευσης ήταν επίσης προσωποπαγής, β) ο τίτλος σπουδών που προσκόμισε (πτυχίο ΕΑΠ) αποτελεί νόμιμο τυπικό προσόν για μετάταξη στον κλάδο αυτόν, σύμφωνα με το άρθρο 4 του π.δ/τος 50/2001 και γ) για τη μετάταξή του σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας δεν απαιτείτο η συμπλήρωση οκταετίας από την προηγούμενη μετάταξή του στο Ν.Α.Τ., πρωτίστως διότι ο περιορισμός αυτός συνδέεται με το διορισμό και όχι τη μετάταξη του υπαλλήλου, και σε κάθε περίπτωση, διότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος απέκτησε τον απαιτούμενο για τη μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία τίτλο σπουδών μετά την ημερομηνία μετάταξής του στο Ν.Α.Τ.
ΝΣΚ/164/2005
Προσόντα και δικαιολογητικά για την πρόσληψη αστυνομικού προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικών καθηκόντων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την πρόσληψη οικονομικού αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ. με ειδικότητα στην Διοίκηση Επιχειρήσεων πρέπει να γίνονται δεκτοί, ως προσόντα διορισμού, αποκλειστικά και μόνο τίτλοι σπουδών Οικονομικού Πανεπιστημίου ή Τμήματος Πανεπιστημίου με το γνωστικό αντικείμενο της Διοίκησης Επιχειρήσεων (της ημεδαπής ή ισότιμοι και αντίστοιχοι της αλλοδαπής) και να απορριφθούν οι μη ομώνυμοι τίτλοι σπουδών των υποψηφίων, ανεξαρτήτως της υποβολής ή μη σχετικής βεβαίωσης του αρμοδίου οργάνου του Α.Ε.Ι. στο οποίο ανήκει το Τμήμα που χορήγησε αυτούς, περί της πλήρους επάρκειας στο γνωστικό αντικείμενο του πτυχίου που ζητείται με την προκήρυξη. Περαιτέρω, για την πρόσληψη πτυχιούχου βιοχημικού πρέπει να συμμετέχουν ως υποψήφιοι, πτυχιούχοι βιοχημικοί (ήτοι κάτοχοι ομώνυμου της ειδικότητας αυτής πτυχίου) και όχι πτυχιούχοι χημικοί, ασχέτως αν κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο με επιστημονική εξειδίκευση στη βιοχημεία, καθόσον ο ζητούμενος με την προκήρυξη βασικός τίτλος σπουδών είναι το πτυχίο βιοχημείας, η δε μεταπτυχιακή εξειδίκευση είναι περαιτέρω αιτούμενο προσόν.
ΝΣΚ/33/2004
Ειδικότερα τυπικά προσόντα υποψηφίου για την επιλογή και διορισμό στη θέση Συμβούλου Δημοτικής Εκπαιδεύσεως του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την επιλογή και διορισμό στη θέση Συμβούλου Δημοτικής Εκπαιδεύσεως του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο κατ’ άρθρο 25 Ν 1566/85 παρ.4, περ.β’ περ.1, εδ.γγ’ τίτλος αλλοδαπού ομοταγούς με ελληνικό ΑΕΙ πανεπιστημίου, πρέπει να είναι όχι μόνο ισότιμος αλλά και αντίστοιχος των χορηγουμένων από τα ελληνικά ΑΕΙ. Πτυχίο αλλοδαπής Παιδαγωγικής Ακαδημίας δεν θεωρείται κατά τις διατάξεις αυτές τυπικό προσόν παρέχον δικαίωμα επιλογής και διορισμού στην ανωτέρω θέση.
ΝΣΚ/199/2010
Χορήγηση ή μη άδειας ίδρυσης ιδιωτικού νηπιαγωγείου κατά την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 682/1977 σε εκπαιδευτικό κάτοχο του βασικού τίτλου σπουδών κατ’ άρθρο 14 του Ν 1566/1985, χωρίς τίτλο παιδαγωγικής καταρτίσεως – Έννοια «τυπικών προσόντων» ιδρυτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από την έναρξη ισχύος του Ν 3194/2003 το πτυχίο παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας δεν θεωρείται τυπικό προσόν διορισμού για όλους τους κλάδους των εκπαιδευτικών του άρθρου 14 του Ν 1566/1985, αλλά παρέχει στον κάτοχο τούτου δικαίωμα πρόταξης έναντι των λοιπών υποψηφίων. Κατ’ ακολουθίαν, αφού το προαναφερόμενο πτυχίο δεν απαιτείται για το διορισμό στο Δημόσιο σε θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού ή για την πρόσληψη ως αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού των ως άνω κλάδων, δεν αποτελεί τυπικό προσόν του ιδρυτή ιδιωτικού σχολείου, υπό την προϋπόθεση όμως ότι κατέχει αυτός το βασικό τίτλο σπουδών που του παρέχει δικαίωμα διορισμού στην εκπαίδευση. Εν όψει των ανωτέρω, η πρώτη των αιτουσών η οποία κατέχει τον προβλεπόμενο τίτλο σπουδών για το διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 8 περ. ιη του Ν 1566/1985, χωρίς όμως να έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης, δικαιούται άδεια ίδρυσης ιδιωτικού νηπιαγωγείου, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 682/1977.
ΝΣΚ/97/2018
Έννοια «κύριας θέσης», της οποίας τα καθήκοντα αναστέλλονται, κατ’ άρθρο 53 παρ. 4 π.δ. 63/2005, λόγω του διορισμού του φορέα της σε θέση μετακλητού Ειδικού Γραμματέα - Δυνατότητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας πλήρωσης της θέσης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης οργανικής μονάδας, η οποία κενώθηκε με το διορισμό του φορέα της σε θέση μετακλητού Ειδικού Γραμματέα.Ως «κύρια θέση», για την αναστολή της άσκησης καθηκόντων του φορέα της, ο οποίος διορίστηκε μετακλητός Ειδικός Γραμματέας, κατά την έννοια της διάταξης της παρ. 4 του άρθρου 53 του π.δ. 63/2005, νοείται η οργανική θέση, που κατείχε ο υπάλληλος προ της επιλογής και τοποθέτησής του ως Προϊσταμένου Διεύθυνσης οργανικής μονάδας επί θητεία, που αποτέλεσε τυπικό προσόν του ως άνω διορισμού του. Δεδομένου δε ότι έληξε η ενιαύσια θητεία του υπαλλήλου ως Προϊσταμένου Διεύθυνσης, νόμιμα κινείται η διαδικασία για την πλήρωση της θέσης αυτής (ομόφ.).
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/1668/2024
Με την υπό κρίση έφεση, όπως αυτή αναπτύσσεται με το κατατεθέν από 15.5.2024 υπόμνημα του εκκαλούντος, ζητείται η ακύρωση της ... απόφασης του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με την οποία καταλογίσθηκε σε βάρος του εκκαλούντος, πρώην υπαλλήλου του κλάδου ΔΕ φύλαξης καταστημάτων κράτησης, και υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου το συνολικό ποσό των 136.854,83 ευρώ, που αντιστοιχεί στο καθαρό ποσό τακτικών αποδοχών ενεργείας (μισθός συν απολαβές από τον ειδικό διανεμητικό λογαριασμό), τις οποίες φέρεται ότι έλαβε αχρεωστήτως κατά το χρονικό διάστημα από 10.10.2005 έως 10.9.2014, συνεπεία αναδρομικής ανάκλησης της απόφασης διορισμού του, λόγω πλαστότητας του τίτλου σπουδών που αποτέλεσε τυπικό προσόν διορισμού του.