ΝΣΚ/318/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εταιρείες Ανώνυμες. Προσωπικό. Καταβολή μισθολογικής διαφοράς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Παρίσταται νόμιμη η καταβολή στο προσωπικό (τακτικό και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου) του Οργανισμού Κεντρικής Αγοράς Αθηνών (Ο.Κ.Α.Α.) Α.Ε. -πρώην Ν.Π.Δ.Δ.- της προσδιοριζομένης μισθολογικής διαφοράς.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/143/2008
Επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών – μείωση προσωπικής μισθολογικής διαφοράς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αναδρομικότητα της καταβολής του επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών ανατρέχει στην ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης αναγνώρισης της συνάφειας του τίτλου του στην υπηρεσία στην οποία μεταφέρεται ο υπάλληλος ως πλεονάζον προσωπικό. β) Η καταβολή του επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών μειώνει την προσωπική διαφορά που προβλέπεται από την παρ.8 του άρθρου 1 της υπ’ αριθ. ΔΙΠΙΔΔ/Φ.22.17/242/9.9.2005 Κ.Υ.Α.
ΝΣΚ/31/2000
Ανώνυμες Εταιρείες. Αύξηση κεφαλαίου με μετοχές υπέρ το άρτιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τις διατάξεις των παρ.2 και 3 του άρθρου 14 του ν.2190/20, προκύπτει σαφώς, ότι οι εκδιδόμενες μετοχές κατά την αύξηση του κεφαλαίου από Ανώνυμες Εταιρείες, δύνανται να διατίθενται υπέρ το άρτιο, ήτοι πλέον της ονομαστικής αξίας των απεριόριστα δοθέντος, ότι τούτο άγει σε αύξηση κεφαλαίου της Ανώνυμης Εταιρείας και μείζονα κατασφάλιση των συμφερόντων των δανειστών. Ως εκ τούτου η Διοίκηση, δεν δύναται να αρνηθεί την καταχώριση στο Μ.Α.Ε. στην περίπτωση, ακόμη, και μεγάλης διαφοράς μεταξύ της ονομαστικής τιμής και της τιμής διάθεσης.
ΝΣΚ/161/2001
Εταιρείες Ανώνυμες. Προβλέψεις για αποζημίωση του προσωπικού, λόγω εξόδου από την υπηρεσία προς συνταξιοδότηση, στους συντασσόμενους ισολογισμούς των.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ανώνυμες εταιρείες υποχρεούνται να σχηματίσουν προβλέψεις μόνο για τις αποζημιώσεις του προσωπικού τους που εξέρχονται από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης, έχουν όμως τη δυνατότητα (διακριτική ευχέρεια) να σχηματίσουν προβλέψεις και για άλλες αιτίες εξόδου του προσωπικού τους από την υπηρεσία, όπως είναι οι προβλέψεις για αποζημίωση προσωπικού σε περίπτωση απόλυσης, λόγω καταγγελίας από τις εταιρείες των συμβάσεων εργασίας, αρκεί αυτές να είναι επαρκώς αιτιολογημένες. Εξ άλλου, οι προβλέψεις στον ισολογισμό ανώνυμης εταιρείας για αποζημίωση προσωπικού, λόγω εξόδου από την υπηρεσία προς συνταξιοδότηση, αρχίζουν αφ ότου το προσωπικό αυτό συμπληρώνει τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση, ήτοι συμπληρώνει τα ελάχιστα απαιτούμενα χρονικά όρια συνδρομής των προϋποθέσεων συνταξιοδοτήσεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/88/2015
Δυνατότητα ή μη συνταξιοδότησης των πρώην εργαζομένων στις ανώνυμες εταιρίες «Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες Α.Ε.», «Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε.» και «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε.» και ασφαλισμένων στο Ε.Τ.Α.Α.-Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. - Συνυπολογισμός αναγνωριζομένου χρόνου ασφάλισης – Θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος μετά την πάροδο πενταετίας από τη λύση της σύμβασης εργασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεδομένου ότι στην παρ.8 του άρθρου 2 του ν. 3717/2008, που αφορά στο κατά την 1.1.2009 Τακτικό Προσωπικό των εταιριών "Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε.", "Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες Α.Ε." και "Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε.", το υπαγόμενο στην κύρια ασφάλιση του Ε.Τ.Α.Α., δεν τάσσεται προθεσμία για υποβολή της αίτησης για συνταξιοδότηση λόγω γήρατος, οι εργαζόμενοι τούτοι, υπό τον όρο ότι στο πρόσωπό τους συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις που ορίζονται στην ως άνω διάταξη νόμου, μπορούν οποτεδήποτε και, κυρίως, χωρίς το χρονικό περιορισμό της πενταετίας, που τίθεται από την κατ’ εξουσιοδότηση της παρ.2 του άρθρου 2 του ν. 3717/2008 εκδοθείσα Κ.Υ.Α. 38896/317/2009, προκειμένου να λάβουν κύρια σύνταξη γήρατος ή αναπηρίας, να συνυπολογίσουν στο χρόνο της κύριας ασφάλισής τους επιπλέον χρόνο ασφάλισης (αναγνωριζόμενο χρόνο), ο οποίος αντιστοιχεί στο ήμισυ του χρόνου υπηρεσίας τους ως τακτικό προσωπικό στις ως άνω εταιρίες. Ο κατά τα άνω αναγνωριζόμενος χρόνος συνυπολογίζεται για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος και για την προσαύξηση του ποσού της σύνταξης. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ1/84/2018
Καταβολή αναδρομικών υπερβάλλουσας μείωσης (...)Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει των νομικών σκέψεων που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το επίμαχο χρηματικό ένταλμα, που εκδόθηκε στις 20.11.2017 και αφορά στην πρώτη καταβολή αναδρομικών υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπικής διαφοράς) του άρθρου 29 του ν. 4024/2011, μετά από υπηρεσιακή μεταβολή, συνιστάμενη στη μισθολογική επανακατάταξη των δικαιούχων υπαλλήλων, λόγω αναδρομικής χορήγησης σε αυτούς της ως άνω μισθολογικής παροχής, δυνάμει του άρθρου 99 του ν. 4483/2017, υπόκειται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου προβαλλομένων από την Αναπληρώτρια Επίτροπο. Ως εκ τούτου, εφόσον δεν προβάλλεται οποιαδήποτε άλλη ουσιαστική πλημμέλεια της εντελλόμενης με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνης, η τελευταία παρίσταται νόμιμη και, επομένως, αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
2028374/2015/0022/1992
ΘΕΜΑ : "Καταβολή αποζημίωσης άρθρου 49 Ν.993/79 σε προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που διορίστηκε μετά την ισχύ του νόμου αυτού και δεν εμπίπτει στις ρυθμίσεις του".
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/79/2018
Καταβολή μισθοδοσίας:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) το ένταλμα της πρώτης μισθοδοσίας (μηνός Ιανουαρίου 2018 - Χ.Ε. 9/2018), του φερόμενου ως δικαιούχου υπαλλήλου, μετά τη συντελεσθείσα υπηρεσιακή μεταβολή, ήτοι μετά τη μετατροπή της σύμβασης εργασίας του ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από μερικής σε πλήρους απασχόλησης, ελέγχθηκε από τον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και θεωρήθηκε, καθώς η σχετική δαπάνη κρίθηκε νόμιμη και β) δεν μεσολάβησε άλλη υπηρεσιακή μεταβολή, κρίνει ότι το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, με το οποίο εντέλλεται, το πρώτον, η καταβολή διαφοράς αποδοχών, για το χρονικό διάστημα από 10.1.2018 έως 31.1.2018, λόγω αυτόματης μισθολογικής μεταβολής, συνεπεία της συμπλήρωσης του απαιτούμενου χρόνου υπηρεσίας στο 1ο μισθολογικό κλιμάκιο, χωρίς την προηγούμενη έκδοση οποιασδήποτε διοικητικής πράξης που συνιστά υπηρεσιακή μεταβολή, δεν υπάγεται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕλΣυν.Κλ.4/44/2015
Υπηρεσίες πληροφορικής - λογιστικής υποστήριξης -Εσωτερικού Ελεγκτή:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από ασφαλιστικό οργανισμό σε ανώνυμες εταιρείες ορκωτών ελεγκτών για την υλοποίηση του έργου «Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης για το κλείσιμο των λογιστικών του βιβλίων», καθόσον η απόφαση του Διοικητή του ανωτέρω Οργανισμού περί διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού για την ανάθεση στις εταιρείες των εν λόγω υπηρεσιών, έπρεπε να έχει εγκριθεί με την έκδοση της προβλεπόμενης κατ' άρθρο 8 παρ.1 του ν. 2042/1992 (ΦΕΚ Α' 75/1992) απόφασης του αρμοδίου υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/Τ1/13/2008
Μη νόμιμη καταβολή αποδοχών σε υπαλλήλους με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε Δήμο από λυθείσα Ανώνυμη Αναπτυξιακή Διαδημοτική Εταιρεία διότι α) δεν προκύπτει ότι το ανωτέρω προσωπικό απασχολείτο στην …….. με σχέση αορίστου χρόνου μέχρι 31.12.2005 (αρ. 269 παρ. 3 του ν. 3463/2006) και β) δεν προκύπτει ότι για τη πρόσληψη των εργαζομένων αυτών στην …… τηρήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται από το αρ. 1 παρ. 3 του ν. 2527/1997.
ΝΣΚ/297/2007
Εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.1 και 2 του Ν 3429/2005 κατά την πρόσληψη προσωπικού στις ανώνυμες εταιρείες με την επωνυμία: α) Εταιρεία Διανομής Αερίου (ΕΔΑ ΑΕ), β) Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ανώνυμες εταιρείες: α) Εταιρεία Διανομής Αερίου (ΕΔΑ ΑΕ), β) Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ) προσλαμβάνουν το προσωπικό τους κατά τη προβλεπόμενη διαδικασία στις παρ.1 και 2 του άρθρου 17 του Ν 3429/2005 καθόσον α) υπάγονται στο κεφάλαιο Β’ του Ν 3429/2005 ως θυγατρικές της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Δημόσια Επιχείρηση Παροχής Αερίου» (ΔΕΠΑ ΑΕ), που υπάγεται στην περίπτωση γ’ της παρ.5 του άρθρου 1 του Ν 3429/2005 (ήτοι στο κείμενο Β του ίδιου νόμου), β) το μετοχικό τους κεφάλαιο κατέχει σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) η μητρική τους εταιρεία ΔΕΠΑ ΑΕ και όχι το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο συμμετέχει σε ποσοστό εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) μόνο στο μετοχικό κεφάλαιο της μητρικής εταιρείας ΔΕΠΑ ΑΕ.