ΝΣΚ/318/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εργαζόμενοι σε φορείς του Δημοσίου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου - Αναγνώριση της εργασιακής αυτής σχέσης και επιβολή απασχόλησής τους με αμετάκλητη απόφαση πολιτικού δικαστηρίου - Χρόνος σύστασης σχετικών θέσεων - Χρόνος βαθμολογικής και μισθολογικής κατάταξης – Ληπτέος χρόνος υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το χρονικό σημείο σύστασης των θέσεων υπαλλήλων, που με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις αναγνωρίστηκε ότι η απασχόλησή τους σε φορείς του Δημοσίου, ν.π.δ.δ και ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού διανύθηκε με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και όχι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή μίσθωσης έργου, ταυτίζεται με εκείνο της έναρξης ισχύος της οικείας διοικητικής πράξης σύστασης των θέσεων αυτών. Το χρονικό σημείο κατάταξης των ως άνω υπαλλήλων που υπηρετούν κατά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 28 του ν. 4024/2011 συμπίπτει με εκείνο της έναρξης ισχύος των διατάξεων αυτών, ενώ εκείνων που δεν υπηρετούν κατά το εν λόγω χρονικό σημείο συμπίπτει με την έναρξη ισχύος της οικείας διοικητικής πράξης κατάταξης. Η υπηρεσία που λαμβάνεται υπόψη για την κατάταξη των υπόψη υπαλλήλων, οι οποίοι υπηρετούν κατά την έναρξη ισχύος του άρθρου 28 του ν. 4024/2011, ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου αυτού, ενώ των υπαλλήλων που δεν υπηρετούν κατά το εν λόγω χρονικό σημείο, ορίζεται στη παράγραφο 4 του άρθρου 6 του ίδιου νόμου (πλειοψ). Το ερώτημα παραπέμφθηκε στην Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκαν οι υπ' αριθ. 36/2016 Β΄Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ και 129/2016 Πλήρους Ολομέλειας ΝΣΚ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/129/2016
Αναγνώριση, με απόφαση πολιτικού δικαστηρίου, της σχέσης εργασίας εργαζομένων σε φορείς του δημόσιου τομέα ως αορίστου χρόνου και επιβολή απασχόλησής τους. Χρόνος σύστασης σχετικών θέσεων, χρόνος βαθμολογικής και μισθολογικής κατάταξης, ληπτέα υπόψη υπηρεσία.Το χρονικό σημείο σύστασης των θέσεων υπαλλήλων, που με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις αναγνωρίστηκε ότι η απασχόλησή τους σε φορείς του Δημοσίου κ.λπ., διανύθηκε με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και όχι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή μίσθωσης έργου, αναδράμει για κάθε εργαζόμενο στο χρονικό σημείο έναρξης του συμβατικού δεσμού με βάση την πρώτη κατά σειρά οικεία σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου ή σύμβαση έργου. Στο ίδιο χρονικό σημείο θα πρέπει να αναδράμει και η βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των ως άνω υπαλλήλων και να διαμορφωθεί στη συνέχεια δια της εφαρμογής των οικείων διατάξεων που διαδοχικά ίσχυσαν ως και των διατάξεων που σήμερα ισχύουν. Ο χρόνος υπηρεσίας, που λαμβάνεται υπόψη για την κατάταξη των ανωτέρω υπαλλήλων, καθορίζεται από τις διατάξεις που κάθε φορά εφαρμόζονται για την κατάταξη ενός εκάστου υπαλλήλου (πλειοψ.).
ΝΣΚ/36/2016
Εργαζόμενοι σε φορείς του Δημοσίου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου - Αναγνώριση της εργασιακής σχέσης και επιβολή απασχόλησής τους με αμετάκλητη απόφαση πολιτικού δικαστηρίου - Χρόνος σύστασης σχετικών θέσεων - Χρόνος βαθμολογικής και μισθολογικής κατάταξης – Ληπτέος χρόνος υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύσταση των θέσεων υπαλλήλων, που με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις αναγνωρίστηκε ότι η απασχόλησή τους σε φορείς του Δημοσίου, ν.π.δ.δ και ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού διανύθηκε με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και όχι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή μίσθωσης έργου, ανατρέχει για κάθε εργαζόμενο στο χρονικό σημείο της έναρξης του συμβατικού δεσμού με βάση την πρώτη κατά σειρά οικεία σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου ή σύμβαση έργου. Στο ίδιο χρονικό σημείο θα πρέπει να αναδράμει και η βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των ως άνω υπαλλήλων και να διαμορφωθεί στη συνέχεια δια της εφαρμογής των οικείων διατάξεων που διαδοχικά ίσχυσαν ως και των διατάξεων που σήμερα ισχύουν. Ο χρόνος υπηρεσίας, που λαμβάνεται υπόψη για την κατάταξη των ανωτέρω υπαλλήλων, καθορίζεται από τις διατάξεις που κάθε φορά εφαρμόζονται για την κατάταξη ενός εκάστου υπαλλήλου (πλειοψ). Το ερώτημα παραπέμπεται στην Πλήρη Ολομέλεια του ΝΣΚ, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ.3 περ. β΄ του Ν. 3086/2002 (ομόφ). Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 129/2016 γνωμοδότηση Πλήρους Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/216/2009
Προκήρυξη θέσεων Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων – Μοριοδότηση – Χρονικό σημείο για τη διαπίστωση της συνδρομής ή μη των απαραίτητων για την επιλογή στις θέσεις αυτές τυπικών προσόντων των υποψηφίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Σε περίπτωση κατά την οποία η προκήρυξη θέσεων Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης, εκδίδεται μετά τη λήξη της θητείας των υπηρετούντων προϊσταμένων, το χρονικό σημείο κατά το οποίο οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν τα τυπικά προσόντα για την επιλογή τους στις παραπάνω θέσεις και το οποίο λαμβάνεται υπόψη για τη μοριοδότησή τους κατά τη διαδικασία επιλογής, είναι η ημερομηνία λήξης της θητείας. β) Σε περίπτωση σύστασης θέσης Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης το παραπάνω χρονικό σημείο είναι η ημερομηνία σύστασης της θέσης αυτής.
2/18943/ΔΕΠ/2017
«Έναρξη ισχύος οικονομικών αποτελεσμάτων της μισθολογικής κατάταξης των υπαλλήλων που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 28 του Ν.4440/2016»(ΑΔΑ:Ω8ΤΝΗ-9ΥΓ)
ΝΣΚ/15/2022
Συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση θέσεων ευθύνης επιπέδου διεύθυνσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΥΨηΔ), υπαλλήλων που υπηρετούν στο Υπουργείο με απόσπαση.(...)Υπάλληλοι που υπηρετούν στο ΥΨηΔ με απόσπαση, που διενεργήθηκε κατά παρέκκλιση, βάσει των ειδικών διατάξεων του άρθρου 55 του ν. 4623/2019, δύνανται να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση θέσεων ευθύνης επιπέδου Διεύθυνσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όχι όμως υπάλληλοι που υπηρετούν στο ΥΨηΔ με απόσπαση, που διενεργήθηκε βάσει των γενικών διατάξεων του ν. 4440/2016 (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/186/2021
Εάν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, που κατατάσσονται στο Λιμενικό Σώμα μετά από δικαστική απόφαση, λαμβάνουν ανά μήνα, για το χρονικό διάστημα στο οποίο ανατρέχει αναδρομικά η κατάταξή τους αυτή, τα μόρια τα οποία υπολογίζονται με κριτήριο τις κατηγορίες κατάταξης των Υπηρεσιών στις οποίες υπηρετούν τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Σε καταφατική περίπτωση, λαμβανομένου υπόψη ότι κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα τα εν λόγω στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. δεν υπηρέτησαν σε κάποια Υπηρεσία, ερωτάται ποιάς κατηγορίας κατάταξης Υπηρεσίας βάσει του πίνακα της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του π.δ. 11/2021 τα μόρια πρέπει να λαμβάνουν, καθώς δεν υφίσταται σχετική πρόβλεψη στις διατάξεις του παραπάνω προεδρικού διατάγματος.(...)Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής που κατατάσσονται στο Λιμενικό Σώμα μετά από αμετάκλητη δικαστική απόφαση λαμβάνουν ανά μήνα, για το χρονικό διάστημα στο οποίο ανατρέχει αναδρομικά η κατάταξή τους, τα μόρια τα οποία αντιστοιχούν στην 6η κατηγορία κατάταξης των Υπηρεσιών στις οποίες υπηρετούν τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, κατ’ αναλογική εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 9 του άρθρου 2 του π.δ. 11/2021 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/83/2017
Κατάταξη υπαλλήλων ΟΤΑ κατόπιν ανακλητικής απόφασης του ΑΣΕΠ.Μετά από την έκδοση της με αριθ. 590/2014 απόφασης με την οποία το ΑΣΕΠ ανακάλεσε τις με αριθ. 536/2-6-2005, 966/18-4-2006, 967/18-4-2006 και 126/7-9-2010 προηγούμενες αποφάσεις του, η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την κατάργηση από τα αρμόδια όργανα των θέσεων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που κάλυψαν οι εργαζόμενοι για τους οποίους είχε κριθεί, με τις ανακληθείσες αποφάσεις του ΑΣΕΠ, ότι πληρούσαν τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του π.δ/τος 164/2004 και για την ανάκληση των πράξεων κατάταξης των ως άνω εργαζομένων, εφόσον οι θέσεις αυτές προϋπήρχαν. Η υποχρέωση αυτή απορρέει από τις διατάξεις του άρθρου 11 του π.δ/τος 164/2004, όπως συμπληρώθηκαν με αυτές του άρθρου 1 του ν. 3320/2005 (A΄48), σύμφωνα με τις οποίες η ανάκληση των ανωτέρω αποφάσεων του ΑΣΕΠ αποστέρησε τις αποφάσεις σύστασης των θέσεων και κατάταξης των υπαλλήλων σε αυτές από το νόμιμο έρεισμά τους, με αποτέλεσμα οι τελευταίες να πρέπει αρμοδίως να ανακληθούν υποχρεωτικά (ομόφ.).
ΝΣΚ/263/2015
Σύμβαση παροχής υπηρεσιών καθαριότητας - Μονομερής παράταση δυνάμει του άρθρου 1 παρ. 2 της σύμβασης - Σημείο έναρξης/εκκίνησης της εν λόγω σύμβασης - Ποιός εξουσιοδοτείται για την υπογραφή της (...)Η προβλεπόμενη στο άρθρο 1 παρ. 2 της σύμβασης παροχής υπηρεσιών καθαριότητας με αριθμό 0005Ρ/2013 μονομερής παράταση ενός έτους, δεν μπορεί να ανατρέξει στο παρελθόν και να έχει ως σημείο έναρξης/εκκίνησης το χρονικό σημείο λήξης του πρώτου συμβατικού έτους, ή την ημερομηνία λήψης της απόφασης από τον έχοντα την οικονομική εξουσία, τυχόν δε υπογραφή της σύμβασης με αναδρομική ισχύ, δηλαδή για χρονικό διάστημα προγενέστερο της ημερομηνίας υπογραφής της, δεν θα είναι νόμιμη γιατί θα προσέκρουε στην αρχή της μη αναδρομικότητας των διοικητικών συμβάσεων (Γνμ 185/2013 Α΄ Τμήματος ΝΣΚ). Σε κάθε περίπτωση όμως, ακόμα και αν γίνει δεκτό ότι μπορεί νόμιμα να ασκηθεί το προβλεπόμενο συμβατικό δικαίωμα μονομερούς παράτασης και να υπογραφεί νέα σύμβαση, παρά το ότι δεν συνέτρεξαν σωρευτικά οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στην κατακυρωτική απόφαση και τη σύμβαση και παρά την διαφοροποίηση και μεταβολή ουσιωδών όρων της αρχικής σύμβασης (πρόγραμμα εργατοωρών και τετραγωνικά μέτρα), η σύμβαση αυτή, αφενός μεν, θα έπρεπε να είχε υποβληθεί σε προληπτικό/προσυμβατικό έλεγχο ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου πριν την υπογραφή της και προδήλως πριν την έναρξη της εκτέλεσής της, αφετέρου δε, δεν μπορεί χρονικά να επεκταθεί πέραν της καταληκτικής ημερομηνίας της 2ας Δεκεμβρίου 2015, που ορίστηκε στη Διακήρυξη και στη Σύμβαση ότι είναι το απώτατο χρονικό σημείο λήξης της παροχής υπηρεσιών. Περαιτέρω στην κατακυρωτική απόφαση του διαγωνισμού που προηγήθηκε της σύναψης της σύμβασης που έληξε, προβλεπόταν ότι ο Υφυπουργός Εθνικής ΄Αμυνας, εξουσιοδοτεί τον Διευθυντή της ΑΣΔΥΣ/ΔΠΜ για την υπογραφή της σύμβασης που προηγήθηκε, άρα και σε περίπτωση παράτασης της ισχύος της σύμβασης, για την υπογραφή της νέας σύμβασης απαιτείται νέα εξουσιοδότηση, αφού στην σύμβαση δεν ορίζεται κάτι διαφορετικό. (ομοφ.)
ΔΔΑΔ Ε 1176065 ΕΞ 2017
Καθορισμός των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας ελέγχου καταλληλότητας και επάρκειας των υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σύμφωνα με το άρθρο 28 παράγραφος 1 και άρθρο 38, παράγραφος 5, του ν. 4389/2016 (Α΄ 94) και κατάταξης σε Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας».
ΔΕΑΦ Β 1112686/2017
Χρόνος έκπτωσης των δαπανών ανώνυμης εταιρείας που προκύπτουν από την αναδρομική αναπροσαρμογή της τιμής προμήθειας φυσικού αερίου και τόκους υπερημερίας, μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του νέου Κ.Φ.Ε. (ν.4172/2013)