ΝΣΚ/319/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Φαρμακεία. Αδεια λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ε. Τσαούση, Πάρεδρος. Η Διοίκηση, προκειμένου να χορηγήσει, κατ εφαρμογήν της διατάξεως της παρ.5 του άρθρου 6 Ν 1963/1991, άδεια λειτουργίας φαρμακείου, στην ίδια θέση στην οποία λειτουργούσε και ως συστεγασμένο με παλαιότερο φαρμακείο, που πρόκειται να μεταστεγασθεί, θα πρέπει να ελέγξει εάν συντρέχουν σωρευτικά οι οριζόμενες στις ως άνω διατάξεις προϋποθέσεις και συγκεκριμένα: α) Εάν το φαρμακείο, που επιθυμεί να παραμείνει στη θέση, στην οποία λειτουργούσε και ως συστεγασμένο βρίσκεται σε απόσταση μέχρι 200 μ. από κέντρο ελέγχου ή εκδόσεως συνταγών. β) Εάν το κέντρο αυτό έχει καθορισθεί ως κέντρο ελέγχου ή εκδόσεως συνταγών με απόφαση του Νομάρχη, ήδη δε μετά την ισχύ των διατάξεων του Ν 2218/1994, με απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (Γνωμ. 191/98 ΝΣΚ Τμ.Α). γ) Εάν το αιτούν την άδεια φαρμακείο λειτουργεί πέραν της πενταετίας και δ) Εάν η απόσταση αυτού από τα λειτουργούντα ήδη φαρμακεία είναι τουλάχιστον η μισή από την οριζόμενη στις παρ.2 και 3 του άρθρου 6 Ν 1963/1991, ανεξάρτητα από την απόσταση αυτών από το κέντρο ελέγχου ή εκδόσεως συνταγών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/22/2005
Φαρμακεία. Αναλογική εφαρμογή του άρθρου 6 παρ.4 του Ν 1963/1991.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψει της ομοιότητας της περίπτωσης της λύσης της μισθωτικής σχέσης λόγω απαλλοτρίωσης του μισθίου ακινήτου με τις περιπτώσεις που ρυθμίσθηκαν με τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου 6 του Ν 1963/1991, εφόσον συντρέχει και στην περίπτωση τούτη ο αυτός δικαιολογητικός λόγος υπαγωγής των τελευταίων στη ρύθμιση αυτή, η ως άνω διάταξη θα πρέπει να τύχει εφαρμογής και στην περίπτωση της λύσης της μισθωτικής σχέσης λόγω απαλλοτρίωσης του μισθίου ακινήτου – φαρμακείου και της, συνεπεία αυτής, αποβολής του μισθωτή – φαρμακοποιού.
ΝΣΚ/250/2000
Φαρμακεία. Άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Γ.Σκιάνη, Πάρεδρος Αίτηση σε φωτοτυπία αδείας ιδρύσεως φαρμακείου με παραγγελία προς επίδοση, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 3 του Ν.1963/1991, καλυπτόμενη από την πρωτότυπη υπογραφή του αιτούντος, είναι νόμιμη. (ομόφωνα) Εφ όσον κριθεί νόμιμη, κατόπιν προσφυγής φαρμακοποιού η πράξη του Νομάρχη Χανίων, δια της οποίας ανεκλήθη η χορηγηθείσα σ αυτήν άδεια ιδρύσεως φαρμακείου, θα πρέπει, επανερχομένων των πραγμάτων στην προτέρα κατάσταση και κρινομένης της επιδοθείσης αιτήσεως του ετέρου φαρμακοποιού ως σύμφωνης με τον νόμο, να λάβουν άδεια ιδρύσεως φαρμακείου και οι δύο φαρμακοποιοί και περαιτέρω να λάβει πρώτος άδεια λειτουργίας φαρμακείου ο επιδόσας πρώτος την αίτησή του αδείας ιδρύσεως φαρμακείου. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της μειοψηφίας.
ΝΣΚ/154/2002
ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικό. Αδεια ιδρύσεως και λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Ανεξάρτητα από τη νομική μορφή υπό την οποία λειτουργούσε μέχρι τώρα το ιδρυματικού χαρακτήρα, μη κερδοσκοπικό, ΝΠΙΔ με την επωνυμία Νοσοκομείον Αιγίνης ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ και από το αν λειτουργούσε αυτό νόμιμα, βάσει κάποιων διατάξεων νόμου ή χωρίς την προβλεπόμενη από κάποια διάταξη νόμου άδεια της Διοικήσεως, γεγονός που φαίνεται πιο πιθανό από το πραγματικό του ερωτήματος, αυτό δύναται να υπαχθεί στις διατάξεις του άρθρου 52 του Ν 2071/1992 και να του χορηγηθεί άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας νοσηλευτικού ιδρύματος, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, από τον Υπουργό Υγείας και Πρόνοιας, εάν συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις χορηγήσεως άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών, βάσει των διατάξεων των ΠΔ 247/1991 και 517/1991, που εφαρμόζονται ανάλογα και στην προκειμένη περίπτωση.
ΝΣΚ/384/2008
Άδεια ίδρυσης πρατηρίου υγρών καυσίμων σε απόσταση μικρότερη των 200 μέτρων από Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.) αποτελούν εκπαιδευτήρια κατά την έννοια του άρθρου 5 παρ. 2 περίπτ. γ του ΠΔ 1224/1981, όπως ισχύει, και, συνεπώς, δεν επιτρέπεται η ίδρυση πρατηρίου υγρών καυσίμων σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από αυτά. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/273/2002
Λειτουργία κληρονομικού φαρμακείου και συστέγαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση λειτουργίας κληρονομικού φαρμακείου θα μπορεί να συνεχισθεί η λειτουργία του μέχρι επτά (7) έτη από του θανάτου του αδειούχου προκειμένου να μπορέσει το τέκνο που σπουδάζει φαρμακευτική να περατώσει όχι μόνο τις σπουδές του αλλά και να αποκτήσει και τις λοιπές προϋποθέσεις (άδεια άσκησης επαγγέλματος, εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων), για λήψη άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας φαρμακείου. Περαιτέρω, το τέκνο που σπουδάζει φαρμακευτική θα μπορεί να ζητήσει ως νέος φαρμακοποιός να συστεγασθεί με το κληρονομικό φαρμακείο και να τύχει εφαρμογής η παρ.6 του άρθρου 7 του Ν 1963/91.
ΝΣΚ/18/2007
Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. – Άδεια ίδρυσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η υπηρεσία οφείλει να μη χορηγήσει άδεια ίδρυσης ΙΚΤΕΟ, εάν σε χρόνο μεταγενέστερο της υποβολής της αιτήσεως για άδεια, εγκατασταθεί σε απόσταση μικρότερη των 100 μ. από το περίγραμμα του οικοπέδου του ΙΚΤΕΟ μία από τις εγκαταστάσεις του άρθρου 34 παρ.5 του Ν 2963/2001. Ομοίως, οφείλει να μη χορηγήσει την άδεια λειτουργίας, εάν σε χρόνο μεταγενέστερο του χρόνου έκδοσης της άδειας ίδρυσης, εγκατασταθεί μία από τις παραπάνω εγκαταστάσεις σε απόσταση μικρότερη των 100 μ. από το περίγραμμα του οικοπέδου του ΙΚΤΕΟ. Η διοίκηση, πριν την έκδοση των αδειών ίδρυσης ή λειτουργίας, οφείλει να προβαίνει σε αυτοψία για τη συνδρομή ή μη των προϋποθέσεων του νόμου και, ιδίως, των συνθηκών γειτνιάσεως της εγκατάστασης του ΙΚΤΕΟ προς τις απαγορευόμενες εγκαταστάσεις που προβλέπονται από το νόμο 2963/2001.
ΝΣΚ/115/2004
Μη χορήγηση άδειας ιδρύσεως φαρμακείου σε καταδικασθέντα για απόπειρα απάτης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο νομοθέτης δεν περιέλαβε στον κατάλογο των αδικημάτων, η καταδίκη στα οποία συνιστά κώλυμα για τη χορήγηση άδειας ιδρύσεως φαρμακείου (άρθρο 1 παρ.2 περ.δ’ Ν 1963/1991) και την απόπειρα, επειδή δεν υπάρχει, ως αυτοτελές, «έγκλημα αποπείρας», αλλά αυτή αποτελεί αξιόποινη πράξη εννοιολογικώς εξηρτημένη από την αντικειμενική υπόσταση ωρισμένου εγκλήματος. Ενόψει εξάλλου το ότι η περιοριστική απαρίθμηση των αδικημάτων στην ως άνω διάταξη έχει την έννοια, ότι δεν είναι επιτρεπτή η εφαρμογή της και σε άλλα μη ρητώς αναφερόμενα σ’ αυτήν αδικήματα του Ποινικού Κώδικα, θα πρέπει να γίνει δεκτό ότι δεν μπορεί να χορηγηθεί άδεια λειτουργίας φαρμακείου στους καταδικασθέντες αμετακλήτως σε οποιαδήποτε ποινή για απόπειρα τελέσεως ενός των ως άνω αδικημάτων, όπως είναι η απάτη.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/828/2019
Συμπληρωματική σύμβαση έργου...Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι, εν προκειμένω, συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις σύναψης της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα σχετικά Τιμολόγια Μελέτης της Υπηρεσίας, με βάση τα οποία όλοι οι συμμετέχοντες υπέβαλαν την προσφορά τους, σ’ αυτά υπολογίστηκε η τιμή μεταφοράς των αδρανών υλικών με βάση το, πλησιέστερο στον τόπο εκτέλεσης των εργασιών, λατομείο της εταιρείας με την επωνυμία «…..» ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΌ ΤΊΤΛΟ «....», που λειτουργούσε στην Κοινότητα της ..., το οποίο απείχε 25χλμ από τον τόπο εκτέλεσης του έργου. Ακόμη και αν υποτεθεί, εν προκειμένω, ότι εσφαλμένα προϋπολογίστηκε η δαπάνη του υπό κρίση έργου αναφορικά με τη δαπάνη μεταφοράς των αδρανών υλικών, η πλημμέλεια αυτή ανάγεται στην αρχική σύμβαση, η οποία έχει ήδη κριθεί νόμιμη με τη 252/2013 Πράξη του Κλιμακίου τούτου, αφετέρου η πλημμέλεια αυτή δεν δύναται να αποβεί σε βάρος των διαγωνιζομένων (βλ. αποφ. ΔΕΚ στη C-496/1999, Επιτροπή κατά CAS Succhi di Frutta, στη C-470/1999, Universale Bau κ.λπ., Ε.Σ. VI Tμ. 897/2012, Εφ. Αθηνών 24/1998). Το πρόσθετο δε μεταφορικό έργο προέκυψε από την αιφνίδια, μετά τη δημοπρασία του ελεγχόμενου έργου, αλλαγή των συνθηκών, σε σχέση με εκείνες που υπήρχαν κατά το χρόνο σύνταξης των τευχών δημοπράτησής του (διακοπή λειτουργίας του λατομείου «…..» ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΌ ΤΊΤΛΟ «....», που λειτουργούσε στην περιοχή της .... και αναγκαστική απόθεση των υλικών της εκσκαφής σε άλλους, εγκεκριμένους από την αναθέτουσα αρχή, αποθεσιοθαλάμους, οι οποίοι βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση - μέση απόσταση από 55 έως 75 χιλιόμετρα από το κέντρο βάρος του χωματισμού των έργων - από την αρχικώς εκτιμηθείσα), οι οποίες συνιστούν απρόβλεπτες περιστάσεις και τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης με την υφιστάμενο ανάδοχο.
ΝΣΚ/4/2023
Ερωτάται, εάν και σε ποιο βαθμό μεταβάλλεται η πρόταση της ΕΛΤΕ αναφορικά με το επιβληθέν, κατά τις διατάξεις του άρθρου 65Α Κ.Φ.Δ., από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.Ε.), πρόστιμο, σε βάρος ορκωτής ελέγκτριας, μετά την τροποποίηση με διοικητική δικαστική απόφαση των αποτελεσμάτων φορολογικού ελέγχου βάσει των οποίων επιβλήθηκε το πρόστιμο.(...)Η ΕΛΤΕ μετά την έκδοση της καταλογιστικής πράξης σε βάρος ορκωτής ελέγκτριας δεν έχει δυνατότητα ανάκλησης ή τροποποίησης της πρότασής της βάσει της οποίας εκδόθηκε η πράξη. Όμως, σε περίπτωση ακύρωσης της καταλογιστικής πράξης, λόγω συμμόρφωσης προς δικαστική απόφαση, ανακύπτει αρμοδιότητα της ΕΛΤΕ προς υποβολή πρότασης για την έκδοση νέας καταλογιστικής πράξης, εφόσον τούτο επιτρέπεται, κατά το άρθρο 65Α του Κ.Φ.Δ., βάσει των δικαστικά οριστικοποιηθέντων αποτελεσμάτων ελέγχου.
ΔΕΚ/C-328/1992
Περίληψη Οι διατάξεις του άρθρου 6, παράγραφος 1, στοιχεία β'και δ', της οδηγίας 77/62, περί συντονισμού των διαδικασιών συνάψεως συμβάσεων κρατικών προμηθειών, οι οποίες επιτρέπουν παρεκκλίσεις από τους κανόνες που σκοπούν να διασφαλίζουν την αποτελεσματική άσκηση δικαιωμάτων που αναγνωρίζει η Συνθήκη στον τομέα αυτό, πρέπει να ερμηνεύονται στενά, όποιος δε τις επικαλείται φέρει το βάρος αποδείξεως του ότι συντρέχουν πράγματι οι εξαιρετικές περιστάσεις που δικαιολογούν την παρέκκλιση. Οι διατάξεις αυτές ουδόλως μπορούν να δικαιολογήσουν τη γενική και άνευ διακρίσεων προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας αναθέσεως για όλες τις προμήθειες όλων των φαρμακευτικών προϊόντων και ιδιοσκευασμάτων που προορίζονται για τον εφοδιασμό των ιδρυμάτων κοινωνικής ασφαλίσεως. Πράγματι, για να συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του άρθρου 6, παράγραφος 1, στοιχείο β', δεν αρκεί να προστατεύονται τα φαρμακευτικά προϊόντα και ιδιοσκευάσματα από δικαιώματα αποκλειστικότητας, πρέπει ακόμη η κατασκευή ή η διανομή να είναι δυνατή μόνον από ορισμένον προμηθευτή, προϋπόθεση η οποία πληρούται μόνον για προϊόντα και ιδιοσκευάσματα τα οποία δεν υπόκεινται σε ανταγωνισμό στην αγορά. 'Αλλωστε, προκειμένου περί παρεκκλίσεως η οποία αφορά την ύπαρξη επείγουσας ανάγκης προβλεπομένης από το άρθρο 6, παράγραφος 1, στοιχείο δ', καίτοι δεν αποκλείεται, λαμβανομένης υπόψη της ελευθερίας εκδόσεως ιατρικών συνταγών, να παρουσιαστεί επείγουσα ανάγκη ορισμένου φαρμακευτικού ιδιοσκευάσματος στο φαρμακείο ενός νοσοκομείου, τούτο δεν δικαιολογεί τη συστηματική προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας αναθέσεως για όλες τις προμήθειες φαρμακευτικών προϊόντων και ιδιοσκευασμάτων στα νοσοκομεία και, εν πάση περιπτώσει, ακόμη και όταν στη συγκεκριμένη περίπτωση πληρούται η προϋπόθεση της υπάρξεως επείγουσας ανάγκης, δεν μπορεί να γίνει επίκληση της εξαιρέσεως που προβλέπει η διάταξη αυτή παρά μόνον εφόσον συντρέχουν σωρευτικώς όλες οι προϋποθέσεις που θέτει.