ΝΣΚ/32/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη κατοχής θέσης μερικής απασχόλησης μουσικού της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών σε Ωδείο.
Υπάλληλος που προσφέρει εργασία με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ως μουσικός στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, δεν είναι δυνατόν να κατέχει νόμιμα και δεύτερη θέση, έστω και μερικής απασχόλησης, στο Δημοτικό Ωδείο Ελληνικού- Αργυρούπολης και να εργάζεται προσφέροντας σ’ αυτό διδακτικό έργο, αφού η εν λόγω υπηρεσία χαρακτηρίζεται ως δημοτική και όχι κρατική και έτσι δεν καλύπτει την πρώτη και κύρια απαίτηση του νομοθέτη της διάταξης του άρθρου 69 ενότητα Β παρ.2 του ν. 2065/1992. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/438/2006
Δυνατότητα κατάταξης μέλους Δ.Ε.Π. σε οργανική θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που συνεστήθη στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, χωρίς να παραιτηθεί από την θέση και ιδιότητά του ως μέλους Δ.Ε.Π.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ασυμβίβαστο της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 1 εδ. δ’ του Ν 2530/1997, κατά την οποία απαγορεύεται στα μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. να κατέχουν άλλη πλην του διδακτικού προσωπικού Α.Ε.Ι. ή της θέσης δικαστικού λειτουργού μόνιμη οργανική θέση στον ευρύτερο δημόσιο τομέα καταλαμβάνει και την κατοχή οργανικών θέσεων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και, δη, ασχέτως του αν το μέλος Δ.Ε.Π. είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης.
ΝΣΚ/126/2019
Καθεστώς απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής– Αναγνώριση ως προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου, μετά από το διορισμό του, του διαστήματος απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής. (...) Το χρονικό διάστημα απασχόλησης μουσικού στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δυνάμει προσωρινής διαταγής του Προέδρου Πρωτοδικών, δεν δύναται να αναγνωριστεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 146 και 147 του ν. 4472/2017 και 11 παρ. 4 περ.α΄ του ν. 4354/2015, ως προϋπηρεσία για τη μισθολογική του κατάταξη και εξέλιξη, μετά το διορισμό του σε κενή οργανική θέση καλλιτεχνικού προσωπικού της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής, διότι παρείχε τις υπηρεσίες του υπό το καθεστώς σύμβασης έργου, ενώ δεν ακολούθησε δικαστική κρίση για το χαρακτηρισμό της εργασιακής του σχέσης ως εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου (ομόφ.).
ΝΣΚ/280/2015
Αναδρομική πρόσληψη μουσικών υπαλλήλων στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε προσωποπαγείς θέσεις με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, σε εκτέλεση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης – Υπολογισμός μισθολογικών προσαυξήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο υπολογισμός του ύψους του χρονοεπιδόματος των διατάξεων του άρθρου 49 παρ.3 εδ.α’ του ν. 3205/2003 και της προσαύξησης μισθού ανά πενταετή προϋπηρεσία των διατάξεων του άρθρου 13 παρ.1 εδ. β’ του ν. 2703/1999, μουσικών υπαλλήλων που υπηρετούν στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε προσωποπαγείς θέσεις με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, σε εκτέλεση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης, λαμβάνει χώρα με την προσφορά εργασίας μία φορά, έστω και πλασματικά, και δεν προσμετράται η ενδιαμέσως γενομένη απασχόληση ή υπηρεσία των ενδιαφερομένων σε άλλους φορείς. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/284/2016
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών - Καλλιτεχνικό προσωπικό - Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή - Εφαρμοστέο δίκαιο.(...): α) Οι διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 1 έως 4 και 25 του ν.δ 2010/1942, όπως μεταγενέστερα τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν με τα άρθρα 1 του V. 176/1943 και 5 του ν.δ 3050/1954, καταργήθηκαν σιωπηρά με τις διατάξεις του άρθρου 69, κεφ. Β', παρ. 1 έως 9 του ν. 2065/1992 και έχουν παύσει έκτοτε να ισχύουν, β) Οι διατάξεις του άρθρου 69, κεφ. Β', παρ. 4 έως 9 του ν. 2065/1992, καθόσον αφορά την ιδιωτική απασχόληση με αμοιβή του μονίμου καλλιτεχνικού προσωπικού της ΚΟΑ, ως ειδικές, κατισχύουν των διατάξεων του άρθρου 31 του Υ.Κ, εφαρμόζονται δε και κατά το χρονικό διάστημα, που υπάλληλος, ανήκων στο ανωτέρω προσωπικό, τελεί υπό καθεστώς αργίας, σύμφωνα με το άρθρο 105 παρ. 4 του Υ.Κ, γ) Η άδεια της Διοίκησης για την άσκηση από υπάλληλο ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή, που προβλέπεται, τόσο από τις διατάξεις άρθρου 69, κεφ. Β', παρ. 4 έως 9 του ν. 2065/1992, όσο και από τις διατάξεις του άρθρου 31 του Υ.Κ, χορηγείται μόνον εκ των προτέρων, δηλαδή πριν την άσκηση του ιδιωτικού έργου ή της εργασίας και δεν επιτρέπεται να εξεταστεί και εγκριθεί από τη Διοίκηση αίτημα για τη χορήγησή της εκ των υστέρων, δηλαδή μετά την άσκηση ή την έναρξη άσκησης του έργου ή της εργασίας, δ) Και αν ακόμα ο νόμος επέτρεπε την εκ των υστέρων έγκριση της άσκησης από τον υπάλληλο ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή, στην προκειμένη περίπτωση η κίνηση μιας τέτοιας διαδικασίας από την Διοίκηση είναι αλυσιτελής, διότι η αιτούσα Ε. Κ, μόνιμη υπάλληλος του καλλιτεχνικού προσωπικού της ΚΟΑ, με τις από 1-10-2014 και 1-7-2016 αιτήσεις της ζήτησε την άδεια αυτή, προκειμένου για σύμβαση εργασίας που είχε συνάψει ως μουσικός (βιολίστρια) με τη Συμφωνική Ορχήστρα K.S.0 της Αυστρίας, δηλαδή με αντικείμενο, για το οποίο, ενόψει και του βαθμού της ως μουσικού 5ης κατηγορίας, δεν επιτρέπεται η χορήγηση άδειας, σύμφωνα με τις εφαρμοζόμενες διατάξεις του άρθρου 69 κεφ. Β, παρ. 4 έως 9 του ν. 2065/1992. (ομοφ).
ΝΣΚ/78/2007
Δυνατότητα παράλληλης απασχόλησης υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, με ίδια νομικής φύσεως εργασία σε φορείς όπως η ΑΤΕ Α.Ε. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Η επιβαλλόμενη από τις συνταγματικές (άρθρο 104 Σ1975/1986/2001) και νομοθετικές διατάξεις (άρθρα 1 παρ.1 Ν 1256/1982 και 35 Υ.Κ.) απαγόρευση κατοχής δεύτερης θέσης ή απασχόλησης στις υπηρεσίες του Δημοσίου και του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται κάθε φορά από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, καταλαμβάνει και το προσωπικό καθαριότητας και το λοιπό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται για την κάλυψη θέσεων μερικής ή περιοδικής απασχόλησης με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 περ.α’ εδ.β’, 6 και 14 παρ.1 του Π.Δ/τος 410/1988. Είναι όμως επιτρεπτή και για το προσωπικό αυτό η δεύτερη απασχόληση σε υπηρεσίες του Δημοσίου και σε φορείς του δημόσιου τομέα, εφόσον πρόκειται για μειωμένη απασχόληση και η καταβαλλόμενη ακαθάριστη αμοιβή δεν υπερβαίνει τα όρια που ορίζουν οι διατάξεις του άρθρου 21 του Ν 1400/1983. Η σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μειωμένης απασχόλησης του προσωπικού αυτού σε φορείς που έχουν εξέλθει από τον δημόσιο τομέα, όπως η ΑΤΕ Α.Ε., δεν συνιστά δεύτερη απασχόληση, αλλά άσκηση εκ μέρους τους ιδιωτικής εργασίας, για την οποία θα πρέπει να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 31 του Υ.Κ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/254/2009
Διαγωνισμός για μόνιμο προσωπικό της Κ.Ο.Α. Ρητή μη αποδοχή του διορισμού από τον υπάλληλο. Δημοσίευση της απόφασης ανάκλησης του διορισμού. Δυνατότητα ή μη μεταγενέστερης ανάκλησης από τον υπάλληλο της μη αποδοχής και διορισμού του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο υπάλληλος, ο οποίος δεν αποδέχθηκε, με ρητή δήλωσή του, το διορισμό στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δεν μπορεί, μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης ανάκλησης του διορισμού του, να ανακαλέσει τη δήλωση περί μη αποδοχής του διορισμού και να διορισθεί υπάλληλος σ’ αυτή.
ΝΣΚ/53/2019
Πρόσληψη καλλιτεχνικού προσωπικού στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (Κ.Ο.Α.) – Διαδικασία επαναπροκήρυξης κενωθεισών θέσεων.(...)α) Η διάταξη της παρ.2 εδ. β΄ του άρθρου 3 της απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού με αριθμό ΥΠΠΟ/ΚΑΤΕΧΝ/Δ/35836/22-7-1999, εξακολουθεί να ισχύει και μετά τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014, ως ισχύει. β) Δεν είναι δυνατόν να προκηρυχθούν οι κενωθείσες θέσεις μουσικών της Κ.Ο.Α., δυνάμει της διάταξης της παρ.8 του άρθρου 1 του π.δ. 462/1993, χωρίς την έκδοση της σχετικής εγκριτικής απόφασης της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει (ομόφ.).
ΝΣΚ/153/2011
Αποχή από άσκηση καθηκόντων Επίκουρης Καθηγήτριας ΤΕΙ, λόγω ποινικής καταδίκης – Υπολογισμός χρόνου πραγματικής υπηρεσίας – Προϋποθέσεις μονιμοποίησης και ένταξή της σε καθεστώς μερικής απασχόλησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Το χρονικό διάστημα των 15 μηνών που η Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΕΙ, απείχε υποχρεωτικώς από την άσκηση των καθηκόντων της κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων ετών από το διορισμό της στο ΤΕΙ λόγω καταδίκης της από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αθηνών και μετά την αθώωσή της με τελεσίδικη απόφαση και την άρση της υποχρεωτικής αποχής για το λόγο αυτό, δεν δύναται να θεωρηθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας προκειμένου α) να προσμετρηθεί στην τριετία από το διορισμό της που πρέπει να διανύσει ως μέλος Ε.Π. πλήρους απασχόλησης, β) να προσμετρηθεί στην τριετία από τον διορισμό που απαιτείται να συμπληρώσει για να θεμελιώσει δικαίωμα κρίσης για μονιμοποίηση. 2) Η παρέλευση του χρονικού διαστήματος της τριετίας από του διορισμού και η παραμονή στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την μονιμοποίησή της και την εν συνεχεία ένταξή της σε καθεστώς μερικής απασχόλησης. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/190/2019
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι: Α) Σε ότι αφορά την υπάλληλο …, η εντελλόμενη με το 348Α, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παρίσταται, βάσει των προβαλλομένων λόγων διαφωνίας, νόμιμη. Και τούτο διότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου , με την οποία το πρώτον εγκρίθηκε η τροποποίηση του ωραρίου εργασίας της είναι η 102/7.5.2018 και όχι η 345/27.12.2016, καθόσον η τελευταία ανακλήθηκε στη συνέχεια με την νεότερη 26/1.2.2018 απόφασή του. Ήδη όμως, κατά τον χρόνο έκδοσης της κρίσιμης εν προκειμένω εγκριτικής απόφασης (δηλ. της 102/7.5.2018) ίσχυε το άρθρο 87 του ν. 4483/2017, με το οποίο αντικαταστάθηκαν οι ρυθμίσεις του προϊσχύσαντος άρθρου 8 του ν. 4368/2016 και καταργήθηκε η παρ. γ του άρθρου 1 αυτού, στην οποία προβλεπόταν ως διακωλυτικός λόγος τροποποίησης του ωραρίου εργασίας η ταυτόχρονη ισχύς συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου εργαζομένων στον ίδιο κλάδο και κατηγορία. Συνεπώς, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας τυγχάνει απορριπτέος ως αβάσιμος. Β) Σε ότι αφορά τις λοιπές υπαλλήλους, για τις οποίες η εγκριτική της τροποποίησης του ωραρίου εργασίας απόφαση του δημοτικού συμβουλίου (δηλ. η 345/27.12.2016) ελήφθη υπό το προγενέστερο νομοθετικό καθεστώς του άρθρου 8 του ν. 4368/2016, οι εντελλόμενες με τα 309Α, 310Α, 311Α και 348Α, οικονομικού έτους 2018, χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες πρέπει επίσης να θεωρηθούν νόμιμες, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις ανωτέρω νομικές σκέψεις. Συγκεκριμένα, από το άρθρα 25 και 26 του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου (όπως ισχύει μετά την τελευταία τροποποίησή του με την 571/25.1.2016 απόφαση του ασκούντος καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης (Β΄ 237 – διόρθ, σφαλμ. στο Β΄ 838) προκύπτει ότι οι θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δήμου κατηγοριοποιούνται κατά ειδικότητες και όχι κατά κλάδους, μεταξύ δε αυτών στην εκπαιδευτική κατηγορία ΥΕ συγκαταλέγεται η ειδικότητα των καθαριστριών μερικής απασχόλησης, η οποία αριθμεί 4 θέσεις, οι οποίες προφανώς καταλαμβάνονται στη συγκεκριμένη περίπτωση από τις δικαιούχους των υπό κρίση χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής σχολικές καθαρίστριες, λαμβανομένου επιπλέον υπόψη ότι οι εν λόγω θέσεις προσδιορίζονται ειδικότερα ως προσωποπαγείς. Πλην όμως, μεταξύ των θέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δεν περιλαμβάνονται στην αντίστοιχη εκπαιδευτική κατηγορία θέσεις αντίστοιχης ειδικότητας (κλάδου), αλλά προβλέπονται μόνο 60 θέσεις ειδικότητας εργατών καθαριότητας, οι οποίες, όπως προκύπτει από τις προαναφερθείσες βεβαιώσεις, δεν έχουν ως αντικείμενο την καθαριότητα των σχολικών κτιρίων, αλλά τη διεκπεραίωση της καθαριότητας άλλων χώρων του Δήμου, όπως π.χ. των οδών ή ακόμα και την αποκομιδή των απορριμμάτων. Ως εκ τούτου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το προσωπικό που εργάζεται σε θέσεις εργατών καθαριότητας του Δήμου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δεν ανήκει στην ίδια ειδικότητα/κλάδο με εκείνη, στην οποία ανήκουν οι δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής και επομένως δεν καλύπτουν όμοιες υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες εν προκειμένω συνίστανται στην καθαριότητα των σχολικών κτιρίων του Δήμου. Επομένως, ο λόγος διαφωνίας, με τον οποίο προβάλλεται ότι συντρέχει εν προκειμένω η αρνητική προϋπόθεση του άρθρου 8 παρ. 1γ του ν. 4368/2016 πρέπει να απορριφθεί, σύμφωνα με όση ήδη εκτέθηκαν, ως αβάσιμος.