ΝΣΚ/320/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Λιμενικά Ταμεία - Εποπτεία. Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας - Αρμοδιότητές του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας έχει γενικά εποπτεία επί των Λιμενικών Ταμείων, οι αρμοδιότητες όμως για την συγκρότηση της Λιμενικής Επιτροπής και έγκριση πράξεών της, ανήκουν στο Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/294/2010
Άσκηση ελέγχου νομιμότητας επί των αποφάσεων συγκροτήσεως Λιμενικών Επιτροπών των Λιμενικών Ταμείων, της διαδικασίας για την εκλογή Προέδρου των Επιτροπών αυτών, και αποφάσεων των Δ.Σ. Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων – Αρμοδιότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, με τις οποίες συγκροτούνται Λιμενικές Επιτροπές στα Λιμενικά Ταμεία του ΒΔ της 14/19-1-1939, η απόφαση των μελών των Λιμενικών Επιτροπών των ίδιων Λιμενικών Ταμείων, με τις οποίες εκλέγεται μέλος τους στο αξίωμα του Προέδρου, αναγομένη σε μεταγενέστερο της συγκροτήσεως στάδιο και μη σχετιζομένη με τη συγκρότηση, αλλά με τη λειτουργία των Επιτροπών, καθώς και οι αποφάσεις των Λιμενικών Επιτροπών των ίδιων Λιμενικών Ταμείων υπόκεινται στον έλεγχο νομιμότητας του εποπτεύοντος το Λιμενικό Ταμείο Υπουργού ΟιΑΝ. Η εποπτεία και ο έλεγχος νομιμότητας των αποφάσεων των Διοικητικών Συμβουλίων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων δεν ανήκει στο ΥπΟιΑΝ/ΓΓΝΠ, αλλά σε άλλα κατά νόμο αρμόδια όργανα [Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας (άρθρα 149-151 Ν.3463/2006, Επιτροπή άρθρου 152 Ν.3463/2006), Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης].
ΝΣΚ/40/2002
Αρμοδιότητα εξέτασης προσφυγών που ασκούνται, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 8 παρ.1 του ΠΔ 458/1984.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Μετά την ισχύ του Ν 2218/1994, οι πράξεις του Νομάρχη υπόκεινται μόνο σε κρατική κατασταλτική εποπτεία την οποία ασκεί ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας, κατά συνέπεια, μετά την ισχύ του ως άνω νόμου, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας και όχι ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, είναι αρμόδιος να εξετάσει τις προσφυγές που ασκούνται κατά της νομαρχιακής απόφασης με την οποία κυρώνεται ο πίνακας κατάταξης του άρθρου 6 παρ.3 του ΠΔ 458/1984.
ΝΣΚ/18/2006
Αρμοδιότητα έκδοσης αποφάσεως Εγκρίσεως Περιβαλλοντικών Όρων για ανέγερση ξενοδοχείου σε περιοχή υπό ένταξη στο δίκτυο NATURA 2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την ανέγερση ξενοδοχείου επί γηπέδου, τμήμα του οποίου ανήκει σε περιοχή που έχει ενταχθεί ή είναι υπό ένταξη στο δίκτυο NATURA 2000, αρμόδιοι για την έκδοση της αποφάσεως Εγκρίσεως Περιβαλλοντικών Όρων είναι ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και οι τυχόν συναρμόδιοι Υπουργοί και όχι ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας.
ΝΣΚ/465/2006
Διενέργεια Ε.Δ.Ε. από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας. Επιτόπια εξέταση εγγράφων των εποπτευομένων από την Περιφέρεια Ο.Τ.Α. και νομικών τους προσώπων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας δύναται να διατάσσει Ε.Δ.Ε. για πειθαρχικά παραπτώματα μόνο των αιρετών οργάνων των Ο.Τ.Α. 2) Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας στο πλαίσιο του ελέγχου νομιμότητος δύναται δι’ ειδικώς εξουσιοδοτουμένου οργάνου του και κατόπιν εγγράφου αιτήσεως να προβαίνει σε επιτόπια εξέταση εγγράφων των Ο.Τ.Α. και νομικών τους προσώπων, που είναι αναγκαία για την έκδοση των ελεγχομένων εκ μέρους του πράξεων.
ΝΣΚ/602/2005
Αρμόδιο όργανο για την επικύρωση της οριοθετήσεως υδατορεμάτων είναι κατά κανόνα ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας. Η δόμηση πλησίον των υδατορεμάτων βασίζεται στην οριοθέτησή τους (προσωρινή ή οριστική).
ΝΣΚ/172/2009
Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας – Μεταβίβαση άσκησης αρμοδιοτήτων του σε Προϊστάμενο Δ/νσης – Εξουσιοδότηση προς υπογραφή πράξεων κατ εντολή του – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας δύναται, κατά ρητή πρόβλεψη του άρθρου 1 παρ.2 του Ν 2503/1997, να μεταβιβάσει την άσκηση αρμοδιοτήτων του σε ιεραρχικά υποκείμενα όργανα, καθώς και να παράσχει εξουσιοδότηση, προς αυτά, για την υπογραφή πράξεων «κατ εντολήν του». Προκειμένης μεταβίβασης, αποκλειστικώς αρμόδιο, καθίσταται το όργανο προς το οποίο χωρεί η μεταβίβαση, κατ αντίθεση προς την παροχή εξουσιοδότησης για υπογραφή «κατ εντολήν του».
ΝΣΚ/315/2004
Ανάκληση ή τροποποίηση από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας απόφασής του, μετά την πάροδο της προβλεπόμενης στο άρθρο 8 του Ν 3200/1955 προθεσμίας των 60 ημερών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προβλεπόμενη στο άρθρο 8 παρ.3 του Ν 3200/1955 προθεσμία είναι ανατρεπτική. Ο Υπουργός ή ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας, δεν μπορεί να επιληφθεί της υπόθεσης μετά την πάροδό της ούτε να τροποποιήσει ή να ανακαλέσει την απόφαση που εξέδωσε μέσα στα όρια της προθεσμίας αυτής. Είναι δυνατή, όμως, η άσκηση αιτήσεως θεραπείας κατά της απόφασης που εκδόθηκε, για την οποία ή την απάντηση σ’ αυτή δεν υπάρχει προθεσμία.
ΝΣΚ/357/2003
Αργία Δημάρχου συνεπεία καταδίκης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας οφείλει να θέσει σε κατάσταση αργίας τον Δήμαρχο, ο οποίος έχει καταδικασθεί με τελεσίδικη απόφαση ποινικού δικαστηρίου για παράβαση καθήκοντος.
ΝΣΚ/277/2003
Θέση σε αργία Δημάρχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας οφείλει να θέσει σε κατάσταση αργίας τον Δήμαρχο, που καταδικάσθηκε για το αδίκημα της πλαστογραφίας με δικαστική απόφαση, η οποία δεν έχει καταστεί αμετάκλητη. Οφείλει, εξάλλου, να ανακαλέσει την ανωτέρω απόφασή του, εάν ο εν λόγω Δήμαρχος, αθωωθεί σε δεύτερο βαθμό. Στην περίπτωση αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης για το αδίκημα της πλαστογραφίας επέρχεται αυτοδικαίως εκ νόμου η συνέπεια της έκπτωσης, για την οποία ο Γενικός Γραμματέας εκδίδει διαπιστωτική πράξη.
ΝΣΚ/30/2024
Ερωτάται εάν: α) νομικά πρόσωπα (όπως ενδεικτικά οι επιχειρήσεις “Τ.Π.Π. Α.Ε.”, “Ε.F.E.E.S. S.A.” και "Ν.Χ. Α.Ε.”) στα οποία έχουν υπο-παραχωρηθεί από τον οικείο φορέα διαχείρισης εγκαταστάσεις εντός της λιμενικής περιοχής αρμοδιότητάς του για την άσκηση ναυπηγικών/ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων, υπάγονται στον κατά το άρθρο 2 παρ. 1 περ. (ιθ) ορισμό της υπ΄ αριθμ. 3122.3-15/71164/30.9.2021 Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, στον οποίο ορίζεται ότι: «ιθ) φορέας διαχείρισης λιμένων: οποιοσδήποτε φορέας διαχειρίζεται τους λιμένες της περιοχής αρμοδιότητάς του (όπως ενδεικτικά Οργανισμοί Λιμένων Α.Ε., Λιμενικά Ταμεία, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, δημοτικά λιμενικά γραφεία, ΟΤ.Α., Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε., Ιδιωτικές Επιχειρήσεις). Στον όρο αυτόν περιλαμβάνονται και οι πάσης φύσης επιχειρήσεις που διαθέτουν ιδιωτικές παράκτιες εγκαταστάσεις στις οποίες καταπλέουν πλοία στα οποία εφαρμόζεται η παρούσα απόφαση», και αν τα εν λόγω νομικά πρόσωπα (ναυπηγεία/ ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις) δύνανται να εισπράττουν λιμενικά τέλη παραλαβής αποβλήτων και καταλοίπων φορέων πλοίων σύμφωνα με τις διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/883, όπως ενσωματώθηκε με την ως άνω Κ.Υ.Α. β) Αν επιχειρήσεις στις οποίες έχουν υπο-παραχωρηθεί από την ΟΛΠ Α.Ε. Χώροι που βρίσκονται εντός της λιμενικής περιοχής της οποίας φορέας διαχείρισης είναι η ΟΛΠ Α.Ε. δυνάμει της ως άνω Σύμβασης Παραχώρησης, δύνανται να καταρτίζουν ξεχωριστό σχέδιο παραλαβής αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου πλοίων σύμφωνα με τις διατάξεις της ως άνω με αριθμό 3122.3-15/71164/30.9.2021 Κ.Υ.Α., ή αν οφείλουν να υπαχθούν στο σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων της ΟΛΠ Α.Ε. και γ) Αν οι φορείς διαχείρισης λιμένων (όπως ενδεικτικά η ΟΛΠ Α.Ε.) δύνανται να συμπεριλαμβάνουν στο σχέδιο παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου πλοίων, που καταπλέουν στις λιμενικές εγκαταστάσεις αρμοδιότητάς τους, απόβλητα που προκύπτουν από δραστηριότητες επισκευής πλοίων που διενεργούνται σε ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες και απόβλητα που προέρχονται από επιχειρήσεις ναυαγιαίρεσης – απορρύπανσης(....)