ΝΣΚ/321/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αερομεταφορές – Διοικητικές συμβάσεις – Ελεγκτικό Συνέδριο – Αίτηση αναθεώρησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν υποχρεούται να διακόψει την εκτέλεση της υπογραφείσας σύμβασης μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 6026/2015 απόφαση του Τμήματος Μείζονος-Επταμελούς Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία αναθεωρήθηκε η υπ’ αριθμ. 2979/2015 απόφαση του VI Τμήματος του δικαστηρίου και έγινε δεκτό ότι κωλύεται η υπογραφή της ως άνω σύμβασης, χωρίς πάντως η Διοίκηση να κωλύεται, εκτιμώντας την επί της ουσίας κρίση της απόφασης επί της αιτήσεως αναθεωρήσεως, να προβεί σε ανάκληση της πράξης κατακύρωσης για λόγους νομιμότητας της αιτιολογίας των προηγούμενων αυτής πράξεών της, σύμφωνα με τις γενικές αρχές της ανάκλησης των μη νομίμων διοικητικών πράξεων, την οποία (ανάκληση) δεν κωλύει η υπογραφή της σύμβασης. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 270/2015 Γν. Τμήματος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/122/2016
Ανάκληση διοικητικών πράξεων από τη διοίκηση του Ε.Τ.Α.Α., οι οποίες εκδόθηκαν κατ’ εφαρμογή του καταργηθέντος άρθρου 39 του Ν. 4331/2015, από τη στιγμή που ισχύει το άρθρο 21 του Ν. 4337/2015.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διοίκηση του Ε.Τ.Α.Α. δεν υποχρεούται μεν να ανακαλέσει άμεσα όσες διοικητικές πράξεις εκδόθηκαν υπό την ισχύ του άρθρου 39 του ν.4331/2015, αλλά δύναται να τις ανακαλέσει, υπό την προϋπόθεση ότι το αρμόδιο όργανο του Ε.Τ.Α.Α. κρίνει αιτιολογημένα, κατά τρόπο ειδικό και δικαστικά ελέγξιμο, ότι η ανάκληση γίνεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος επαρκώς προσδιοριζομένου.
ΝΣΚ/34/2005
Πολεοδομία - Δικαστική ακυρωτική απόφαση - Δεδικασμένο και συνέπειες για τη Διοίκηση επί αντισυνταγματικού νόμου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι συνέπειες ακύρωσης που ορίζονται με την 2177/04 απόφαση Ολομελείας ΣτΕ για τη Διοίκηση, δηλαδή η υποχρέωση να επανεξετάσει τη νομιμότητα απρόσβλητων ατομικών διοικητικών πράξεών της, όταν όμοια πράξη της ακυρωθεί αμετάκλητα, λόγω αντισυνταγματικότητας του νόμου που επέτρεψε την έκδοσή της, δεν αφορούν περιπτώσεις οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί, κατ’ άρθρο 29 παρ.2 ΓΟΚ, χωρίς έγκριση Δασαρχείου.
ΥΑ 4115/2012
Σύσταση και συγκρότηση Πρωτοβάθμιων και Δευτεροβάθμιων Γνωμοδοτικών Επιτροπών για τα επενδυτικά σχέδια στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις. Μέτρο 121: «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΩΝ».
( ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 8686/2015- ΦΕΚ 420/ΥΟΔΔ/11.6.2015 , 7171/2014 ΦΕΚ 931 Β/14-04-2014,9959/2012 ΦΕΚ 2124 Β/12-7-2012,14740/2012, ΦΕΚ-2979 Β/8-11-2012,17076/2014, 8686/2015- ΦΕΚ 1259/Β/26.6.2015)
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ/ΕΠΤΑΜ/295/2016
Αποκομιδή απορριμμάτων και καθαρισμός κοινοχρήστων χώρων Δήμου.ζητείται η αναθεώρηση της 6869/2015 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία έγιναν δεκτές αιτήσεις ανάκλησης των παρεμβαινόντων κατά της 236/2015 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου, κατά την εκδίκαση των οποίων είχε παρέμβει εναντίον τους και υπέρ της διατήρησης της πράξης του Κλιμακίου η αιτούσα(...)Στην υπό κρίση υπόθεση, με την προσβαλλομένη απόφαση έγιναν δεκτές αιτήσεις ανάκλησης των ήδη παρεμβαινόντων Δήμου ..... και αναδόχου εταιρίας «….», ανακλήθηκε η 236/2015 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου και κρίθηκε πως δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου και της αναδόχου για την ανάθεση των υπηρεσιών «Αποκομιδής απορριμμάτων και καθαρισμού κοινοχρήστων χώρων Δήμου .....», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.412.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.). Ενόψει αυτών και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά, η υπό κρίση αίτηση αναθεώρησης είναι απαράδεκτη, αφού στρέφεται κατά απόφασης του VI Τμήματος, με την οποία έγινε δεκτή αίτηση ανάκλησης και κρίθηκε πως δεν κωλύεται η υπογραφή του οικείου σχεδίου σύμβασης.
ΝΣΚ/277/2015
Διαδοχικές συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου – Έννοια – Διάρκεια – Περιορισμοί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Συμβάσεις ορισμένου χρόνου καταρτιζόμενες διαδοχικά μεταξύ των ίδιων προσώπων, υπό την ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα και όρους εργασίας, με μεγαλύτερη του τριμήνου απόσταση μεταξύ τους, αποτελούν διαδοχικές συμβάσεις του άρθρου 5 του π.δ/τος 164/2004 και υπόκεινται στον ανώτατο αριθμό των 3 συμβάσεων και στη μέγιστη διάρκεια των 24 μηνών. Δεν είναι δυνατή η συνέχιση απασχόλησης προσωπικού ΙΔΟΧ που συμπλήρωσε 24 μήνες απασχόλησης με συμβάσεις με τα άνω χαρακτηριστικά, ανεξαρτήτως του διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ αυτών. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε με την 213/2015 Γν. Τμήματος
ΝΣΚ/10/2019
Νομιμότητα έκδοσης πράξεων βεβαίωσης παράβασης σε βάρος ανηλίκων κάτω των δέκα ετών. Δυνατότητα ανάκλησης των ως άνω πράξεων, και μετά την καταβολή του αντιτίμου τους από τον υπόχρεο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι νόμιμη η έκδοση πράξεων βεβαίωσης παράβασης τμήματος Τροχαίας σε βάρος ανηλίκων κάτω των δέκα ετών. Είναι επιτρεπτή η ανάκληση των ως άνω πράξεων βεβαίωσης παράβασης, που εκδόθηκαν σε βάρος των ως άνω ανηλίκων, από τον Διοικητή του τμήματος Τροχαίας, με πράξεις του οποίου επικυρώθηκαν. Δεν κωλύεται η ανάκληση των ως άνω επικυρωθέντων πράξεων βεβαίωσης παράβασης, μετά την καταβολή του αντιτίμου τους (πλειοψ.).
ΝΣΚ/463/2013
Υπάλληλος ΙΚΑ – ΕΤΑΜ - Ανάκληση συναίνεσης και εκχώρησης παρακράτησης ποσού από το μισθό του, προς εξυπηρέτηση δανείου ληφθέντος από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν δικαιούται να διακόψει την υπέρ του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου παρακράτηση ποσού από το μισθό υπαλλήλου, προς εξυπηρέτηση δανείου, με μόνη την, εκ μέρους του δανειολήπτη υπαλλήλου, ανάκληση της σχετικής συναίνεσης και εκχώρησης, στις οποίες είχε αυτός προβεί. Τροποποίηση της δανειακής σύμβασης είναι δυνατή με συναίνεση και των δύο μερών.
ΕλΣυν.Τμ.6/6869/2015
Αποκομιδή απορριμμάτων και καθαρισμός κοινοχρήστων χώρων Δήμου..επιδιώκεται η ανάκληση της 236/2015 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Τούτων δοθέντων, το Τμήμα κρίνει ότι οι συνεξεταζόμενες αιτήσεις του Δήμου ... και της εταιρείας ... πρέπει να γίνουν δεκτές. Περαιτέρω, εφόσον κατά την κρίση του Τμήματος η εταιρεία ... νομίμως αναδείχθηκε ανάδοχος εκτέλεσης της επίμαχης υπηρεσίας, οι κατατεθείσες από την εταιρεία ... αυτοτελής αίτηση ανάκλησης και παρεμβάσεις, με την άσκηση των οποίων επιδιώκει την ανάδειξη της ιδίας ως αναδόχου, πρέπει να απορριφθούν, ανεξαρτήτως της τυχόν βασιμότητας ορισμένων εκ των προβαλλόμενων με την ως άνω αίτηση λόγων, καθόσον εν τέλει δεν ικανοποιείται ο επιδιωκόμενος με την άσκηση του ενδίκου αυτού βοηθήματος σκοπός. Κατά συνέπεια, πρέπει να ανακληθεί στο σύνολό της η 236/2015 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου, να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του οικείου σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου ... και της εταιρείας ..., να διαταχθεί η απόδοση του κατατεθέντος από την εταιρεία …. παραβόλου και η κατάπτωση του κατατεθέντος από την εταιρεία ... παραβόλου. Επίσης, πρέπει να απορριφθεί η παρέμβαση της εταιρείας . ... ως απαράδεκτη...Ανακαλεί την 236/2015 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου.
ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ/ΕΠΤΑΜ/295/2016
ΕΣ/ΤΜ.6/1073/2016
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ -Συμπληρωματικες Συμβασεις (..) ζητείται η ανάκληση της 389/2015 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά το μέρος που με αυτή κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Κατασκευή οδικού τμήματος .. – ... του οδικού κυκλώματος ... Νομού ..», που αφορά στο πρόσθετο μεταφορικό έργο για την εισκόμιση θραυστών υλικών Ε4 και αδρανών υλικών οδοστρωσίας και ασφαλτικών, (..)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά, το Τμήμα κρίνει ότι, εν προκειμένω, συντρέχουν οι προϋποθέσεις σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης, καθόσον το πρόσθετο μεταφορικό έργο που προέκυψε από την αλλαγή των συνθηκών μετά την δημοπρασία του εξεταζόμενου έργου, σε σχέση με εκείνες που ίσχυαν κατά τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του (διακοπή λειτουργίας λατομείου Τενέδου, μη αδειοδότηση λατομείου Καλύβων και αναγκαστική λήψη των λατομικών προϊόντων από το λατομείο Ταγαράδων που βρίσκεται σε τριπλάσια απόσταση από την αρχικώς εκτιμηθείσα) συνιστούν απρόβλεπτες περιστάσεις για την αναθέτουσα και τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης με τον υφιστάμενο ανάδοχο. (..)Ανακαλεί την 389/2015 πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά το μέρος που με αυτήν κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Κατασκευή οδικού τμήματος ...-.....του οδικού κυκλώματος ... Νομού ...», όσον αφορά στο πρόσθετο μεταφορικό έργο για την εισκόμιση θραυστών υλικών Ε4 και αδρανών υλικών οδοστρωσίας και ασφαλτικών.
ΝΣΚ/56/2017
Ανάκληση αποφάσεων τοποθέτησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας – Αρμόδιο Όργανο – Αναζήτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών λόγω της ανάκλησης. Κατάσταση : (Εν μέρει αποδεκτή) Αρμόδιο όργανο για την ανάκληση των αποφάσεων τοποθέτησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας και για την ανάκληση της απόφασης τοποθέτησης του Η.Τ. στη θέση του Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων, είναι ο ασκών καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας. Τα καταβληθέντα ποσά στους Η.Τ. και Α.Π., λόγω της εσφαλμένης κατάταξής τους στο Α' βαθμό και της αντίστοιχης χορήγησης του βασικού μισθού του βαθμού αυτού, καταλογίζονται σε βάρος τους, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 298/2016 Γνωμ. του Ε΄ Τμήματος. ΑΠΟΔΕΚΤΗ μόνο ως προς το πρώτο και δεύτερο σκέλος του ερωτήματος.