×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/463/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπάλληλος ΙΚΑ – ΕΤΑΜ - Ανάκληση συναίνεσης και εκχώρησης παρακράτησης ποσού από το μισθό του, προς εξυπηρέτηση δανείου ληφθέντος από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν δικαιούται να διακόψει την υπέρ του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου παρακράτηση ποσού από το μισθό υπαλλήλου, προς εξυπηρέτηση δανείου, με μόνη την, εκ μέρους του δανειολήπτη υπαλλήλου, ανάκληση της σχετικής συναίνεσης και εκχώρησης, στις οποίες είχε αυτός προβεί. Τροποποίηση της δανειακής σύμβασης είναι δυνατή με συναίνεση και των δύο μερών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/464/2013

Δάνεια υπαλλήλων από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο – Συμμόρφωση ΙΚΑ – ΕΤΑΜ σε προσωρινές διαταγές Ειρηνοδικείου, που επιβάλλουν μείωση του ποσού, που παρακρατείται από το μισθό υπαλλήλων του, προς εξυπηρέτηση ληφθέντων δανείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλει να συμμορφώνεται προς τις προσωρινές διαταγές του Ειρηνοδικείου, με τις οποίες διατάσσεται ο περιορισμός της παρακράτησης ποσού, προς εξυπηρέτηση δανείων του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, από το μισθό υπαλλήλων του.


ΝΣΚ/78/2017

Παρακράτηση από το Τ.Π.& Δανείων τοκοχρεωλυτικών δόσεων δανείου από τις συνταξιοδοτικές παροχές των τέκνων δανειολήπτη που απεβίωσε εν υπηρεσία. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Σε περίπτωση θανάτου εν υπηρεσία δανειολήπτη του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, το Ταμείο, για την εξυπηρέτηση ληξιπρόθεσμων ή μη δόσεων του ληφθέντος δανείου, νομίμως προβαίνει τόσο στη δέσμευση του εφάπαξ βοηθήματος, από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα και αν απονέμεται αυτό, όσο και σε παρακράτηση από τη σύνταξη που λαμβάνουν τα τέκνα του, ουδεμία δε έννομη επιρροή ασκεί τυχόν εκ μέρους των τέκνων αποποίηση ή αποδοχή της κληρονομιάς με το ευεργέτημα της απογραφής (ομόφ).


ΝΣΚ/305/2015

Δυνατότητα εκχώρησης των αρμοδιοτήτων του Διοικητού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ -ή του αναπληρωτού του- ως κυρίου Διατάκτου στον Προϊστάμενο της Γενικής Διευθύνσεως Οικονομοτεχνικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή σε Υποδιοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η εκχώρηση των αρμοδιοτήτων του Διοικητού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ -ή του αναπληρωτού του- ως κυρίου Διατάκτου στον Προϊστάμενο της Γενικής Διευθύνσεως Οικονομοτεχνικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή σε Υποδιοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/111/2024

Ερωτάται, εάν το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων οφείλει να επιστρέψει σε πρόσωπο που έχει τύχει σύνταξης λόγω θανάτου του δανειολήπτη συζύγου του, αλλά έχει αποποιηθεί την επαχθείσα κληρονομία, τα ποσά που παρακρατήθηκαν μηνιαίως από τη σύνταξη για την εξυπηρέτηση των δόσεων του ληφθέντος από τον θανόντα δανείου κατά το χρονικό διάστημα από τον μήνα Δεκέμβριο του 2016 έως το μήνα Οκτώβριο του 2023 καθώς και αν τίθεται ζήτημα παραγραφής των σχετικών αξιώσεων. (...) Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων οφείλει να επιστρέψει στο πρόσωπο που έχει τύχει σύνταξης λόγω θανάτου του δανειολήπτη συζύγου του, αλλά έχει αποποιηθεί την επαχθείσα κληρονομία, τα ποσά που παρακρατήθηκαν από τη σύνταξή του μετά την 1η-1-2020, ενώ δεν οφείλει να επιστρέψει τα ποσά που παρακρατήθηκαν πριν την ημερομηνία αυτή λόγω συμπληρώσεως της τριετούς παραγραφής των αντίστοιχων απαιτήσεων (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/331/2014

Διαδικασία εξόφλησης φαρμακευτικών εταιριών από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εγκυρότητα σύμβασης εκχώρησης-αναγνώρισης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Σ.Κ. στερείται γνωμοδοτικής αρμοδιότητος, επειδή το ερώτημα δεν αφορά σε ζήτημα αρμοδιότητος του ερωτώντος (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ).


ΝΣΚ/219/2016

Παρακράτηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (Τ.Π.& Δανείων) τοκοχρεωλυτικών δόσεων δανείου, από τις μεταβιβασθείσες, στην οικογένεια αποβιώσαντος δανειολήπτη, συνταξιοδοτικές παροχές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση θανάτου δανειολήπτη του Τ.Π.& Δανείων και αποποίησης της κληρονομιάς του από τα μέλη της οικογένειας του, τα οποία καθίστανται δικαιούχοι εξ ίδιου δικαίου συνταξιοδοτικών παροχών, λόγω θανάτου του άμεσα ασφαλισμένου, δεν είναι νόμιμη η παρακράτηση από το Ταμείο τμήματος των συνταξιοδοτικών αυτών παροχών για την εξυπηρέτηση των δανειακών υποχρεώσεων του αποβιώσαντος δανειολήπτη. (ομοφ.) Βλ. και τις 78/2017, 106/2018 γνωμοδοτήσεις.


ΙΚΑ/070/9/2014

Εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του τ. ΟΠΑΔ από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ»(ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 37)(ΑΔΑ: ΒΙΦΥ4691ΩΓ-ΠΗΛ)

ΝΣΚ/164/2016

Αναζήτηση εκ μέρους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ως αχρεωστήτως ληφθέντος, επιδόματος θέσεως ευθύνης που έλαβε δικηγόρος με έμμισθη εντολή, ο οποίος άσκησε σχετικώς αγωγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την συντελεσθείσα ήδη διακοπή της καταβολής επιδόματος θέσεως ευθύνης Γενικού Δ/ντή, κατά το άρθρο 24 του Ν. 4354/2015, που λάμβανε παρά το νόμο δικηγόρος με έμμισθη εντολή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η διοίκηση οφείλει να αναζητήσει, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες αποδοχές, τα ληφθέντα σχετικώς ποσά, πλην του ποσού που νόμιμα πρέπει αυτός να λαμβάνει, ως προσωπική διαφορά (ομόφ.).


ΝΣΚ/243/2015

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα ή μη αποδοχής από την Διοίκηση αιτήσεως παραιτήσεως υπαλλήλου του Ιδρύματος, εις βάρος του οποίου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) δύναται να εξετάσει την περίπτωση αποδοχής της αιτήσεως παραιτήσεως του υπαλλήλου Α.Μ., χωρίς να αναμείνει την αμετάκλητη περαίωση της εναντίον του ασκηθείσης ποινικής διώξεως. ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/259/2019

Αναγνώριση χρόνου δημόσιας υπηρεσίας μετακλητής υπαλλήλου ως ασφαλιστέου στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που δεν θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα στο Δημόσιο, αλλά στο πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ) – Εφαρμοστέες διατάξεις.(...)Η αναγνώριση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ως ασφαλιστέου του χρόνου δημόσιας υπηρεσίας μετακλητής υπαλλήλου, η οποία δεν θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα στο Δημόσιο, αλλά στο πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ), πρέπει να γίνει με βάση τη διάταξη του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 85 του α.ν. 1854/1951, όπως έχει κωδικοποιηθεί ως άρθρο 85 στην ισχύουσα κωδικοποίηση με τον τίτλο «Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων», που εχώρησε με το π.δ. 169/2007 και προβλέπει, για την εν λόγω αναγνώριση ασφαλιστέου χρόνου δημόσιας υπηρεσίας τον επιμερισμό των εισφορών μεταξύ του εργοδότη – Δημοσίου και του εργαζόμενου – μετακλητού υπαλλήλου (κατά πλειοψηφία).