ΝΣΚ/322/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρχαιολογικοί χώροι. Ηλεκτροδότηση αποθήκης φύλαξης αρχαίων. Εκδοση διαπιστωτικής αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) α) Στην συγκεκριμένη περίπτωση συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της διατάξεως του άρθρου 9 παρ.10 του Ν 2557/1997 και συνεπώς ο Υπουργός Πολιτισμού δύναται να προχωρήσει στην έκδοση της προβλεπόμενης από την ανωτέρω διάταξη διαπιστωτικής αποφάσεως. β) Για την εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 9 παρ.10 του Ν 2557/1997 απαιτείται να συντρέχουν σωρευτικώς τρεις προϋποθέσεις. Εάν ελλείπει μία από τις προϋποθέσεις αυτές, δεν μπορεί να εφαρμοσθεί η παραπάνω διάταξη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/110/2001
Αρχαιότητες. Εφαρμογή του άρθρου 2 παρ.4 του Ν 2557/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγήτρια: Α. Καστανά, Πάρεδρος Η παρ.4 του άρθρου 2 του Ν 2557/97 (Θεσμοί, μέτρα και δράσεις πολιτιστικής ανάπτυξης), που αφορά στη δυνατότητα φορολόγησης σε είδος συλλογών εικαστικών και άλλων έργων τέχνης στην περίπτωση επιβολής φόρου κληρονομιάς, κληροδοσίας ή δωρεάς, δεν έχει εφαρμογή και επί των αρχαίων έργων. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/65/2007
Προθεσμία εκδόσεως της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 9 παρ.3 του Ν 2545/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αφετηρία της προθεσμίας του άρθρου 5 παρ.4 του Ν 2545/1997 για την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 9 παρ.3 του ίδιου νόμου, είναι ο χρόνος δημοσίευσης της, κατά το άρθρο 5 παρ.1 αυτού, κοινής υπουργικής απόφασης, με την οποία ανακλήθηκε για λόγους νομιμότητας απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης ομοίου περιεχομένου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/279/2000
Αρχαιολογικοί χώροι. Αυθαίρετα. Αντιμετώπιση κτισμάτων, ανεγερθέντων χωρίς άδεια σε αρχαιολογικό χώρο. Αιτήματα για ανέγερση κτίσματος σε ζώνη Β άρθρου 91 ν.1892/90. Αρμοδιότητα Τοπικών Συμβουλίων Μνημείων και Κ.Α.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Εάν το ΥΠ.ΠΟ. δεν εγκρίνει οριστικώς κάποια κατασκευή (ή εκτέλεση εργασιών) στο ακίνητο του αιτούντος, τότε η κατάσχεση αυτή θεωρείται ως αυθαίρετη κατ άρθρο 9 παρ.12 του ν.2557/1997 και εντεύθεν επέρχονται γι αυτήν οι οικείες συνέπειες της πολεοδομικής και οικοδομικής νομοθεσίας. Σε περίπτωση μη ολοκληρώσεως από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. των όρων δομήσεως για τα ακίνητα της ζώνης Β του άρθρου 91 ν.1892/1990, είναι δυνατή η υπό του ΥΠ.ΠΟ. επιβολή περιορισμών στα ακίνητα αυτά επί τη βάσει των διατάξεων του άρθρου 50 του κ.ν.5351/1932. Το Κ.Α.Σ. του ΥΠ.ΠΟ. είναι αρμόδιο και για θέματα που παραπέμπονται σ αυτό από τον Υπουργό Πολιτισμού και έτυχαν προηγουμένης γνωμοδότησης από τα Τοπικά Συμβούλια Μνημείων του ΥΠ.ΠΟ.
ΝΣΚ/209/2005
Χορήγηση αντιγράφου πειθαρχικής αποφάσεως σε τρίτον. Έννομο συμφέρον.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Για την χορήγηση αντιγράφου πειθαρχικής αποφάσεως σε τρίτον, εφαρμοστέες τυγχάνουν εν αρχή οι διατάξεις του άρθρου 5 του Ν 2690/1999 και αν δεν συντρέχει περίπτωση απαγορεύσεως σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 5 του Ν 2690/1999, χωρεί εφαρμογή των διατάξεων του Ν 2472/1997. (πλειοψ.) β) Κατά την εφαρμογή των διατάξεων του Ν 2472/1997, το αντίγραφο χορηγείται εκτός των άλλων, αν η χορήγησή του είναι πρόσφορο, αναγκαίο και μη επαχθές μέτρο για την επίτευξη του επιδιωκομένου αποτελέσματος (αρχή της αναλογικότητας). Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις και το αίτημα πρέπει να απορριφθεί. (ομοφ.)
ΝΣΚ/1/2020
Επιχορήγηση των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων από το ΥΠ.ΠΟ.Α.(...)Οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις του ν. 4430/2016 δεν εμπίπτουν στις νομικές μορφές-οντότητες, οι οποίες δύνανται να επιχορηγούνται από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΠ.ΠΟ.Α., σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 4 του ν. 2557/1997. Το ΥΠ.ΠΟ.Α. δεν δύναται να καταβάλει επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό προς Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις του ν. 4430/2016, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 34 παρ.1 του ν. 4430/2016 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/276/2002
Υπαρξη ή μη υποχρεώσεως της ΚΒ’ ΕΠΚΑ του Υπουργείου Πολιτισμού, στην οποία φυλάσσονται κατασχεθέντα αρχαία αντικείμενα, να τα αποδώσει, σε συμμόρφωση προς απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, στον αθωωθέντα κατηγορούμενο.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η ΚΒ’ ΕΠΚΑ του Υπουργείου Πολιτισμού, πρέπει να αποδώσει τα αρχαία αντικείμενα, που φυλάσσονται απ αυτή, στον κατηγορούμενο που αθωώθηκε με απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, η οποία (απόφαση) διέταξε συγχρόνως την άρση της κατασχέσεως των αρχαίων και την απόδοσή τους στον ιδιοκτήμονα τούτων αθωωθέντα κατηγορούμενο. Επειδή, όμως, η διάταξη της ανωτέρω αποφάσεως για την τύχη των αρχαίων που κατασχέθηκαν, έχει προσωρινή ισχύ για το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο δεν ήταν διάδικο στην σχετική ποινική δίκη ούτε υπέβαλε τις αξιώσεις του στο ποινικό δικαστήριο, δικαιούται αυτό (Δημόσιο), μετά την, σε συμμόρφωση προς την ανωτέρω απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, απόδοση των αρχαίων, να διεκδικήσει δικαστικώς την κατοχή τούτων (αρχαίων) με την άσκηση είτε της προσήκουσας τακτικής αγωγής, είτε, εάν υπάρχει κατεπείγουσα περίπτωση ή ανάγκη αποτροπής επικειμένου κινδύνου για τα άνω αρχαία, αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων (προσωρινή ρύθμιση καταστάσεως, μεσεγγύηση κλπ).
ΝΣΚ/415/2001
Δημόσιοι υπάλληλοι. Διαγωνισμός προσλήψεως ΤΕ Εποπτών Δημόσιας Υγείας. Ανάκληση Υπουργικής αποφάσεως. Σύνταξη νέου πίνακα κατατάξεως υποψηφίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία δεν δύναται να κάνει δεκτό το αίτημα των υποψηφίων, περί ανακλήσεως της υπ αριθμ. ΔΥ1α/οικ.3139/23-1-1995 Υπουργικής αποφάσεως κυρώσεως του πίνακα επιλογής υπαλλήλων για την πλήρωση 95 θέσεων του κλάδου ΤΕ Εποπτών Δημόσιας Υγείας που είχαν προκηρυχθεί με την υπ αριθ. ΔΥ1α/οικ.3360/9-8-1994 ΚΥΑ και συντάξεως νέου πίνακα υποψηφίων, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 18 παρ.6 του Ν 2190/1994, διότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις ανακλήσεως της πράξεως αυτής καθώς και των στηριζομένων σ αυτή πράξεων διορισμού 95 Εποπτών Δημόσιας Υγείας, μετά την πάροδο πλέον των πέντε ετών από το διορισμό τους, κατά τις διατάξεις του άρθρου 20 του Ν 2683/1999, που δεν προσκρούουν σε συνταγματικές διατάξεις.
ΝΣΚ/146/2000
Υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. Μετάταξη κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 23 του Ν.2738/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η μετάταξη, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 23 του Ν.2738/1999, δύο υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. που έχουν διατεθεί στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (πλειοψ.), ενώ συντρέχουν οι προϋποθέσεις της ανωτέρω διατάξεως για τη μετάταξη υπαλλήλου Ν.Π.Δ.Δ. που υπηρέτησε με απόσπαση κατά την τελευταία προ της δημοσίευσης του ως άνω νόμου διετία σε Γραφείο Εκπαίδευσης και την Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. (ομόφωνα).
ΝΣΚ/401/2001
Ένοπλες Δυνάμεις. Προμήθεια ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης με διαπραγμάτευση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η επέκταση υπάρχουσας προμήθειας με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, εφόσον συντρέχουν οι ουσιαστικές προϋποθέσεις της διατάξεως της παρ.5 εδ.ε του άρθρου 10 του ΠΔ 370/1995.
ΝΣΚ/191/2001
Αρχαιότητες. Ανεύρεση αρχαίων σε ακίνητο. Αποζημίωση του ιδιοκτήτη για τη στέρηση χρήσεως του ακινήτου του. Αρση των δεσμεύσεων του ακινήτου. Φοροαπαλλαγή της δαπάνης της σωστικής ανασκαφής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) 1. Ο ιδιοκτήτης ακινήτου στο οποίο βρέθηκαν αρχαία, μετά την παρέλευση διμήνου από της δηλώσεως περί της ανευρέσεως αρχαίων, δικαιούται αποζημιώσεως, για την θετική και μόνο ζημιά την οποία υπέστη εκ της στερήσεως της χρήσεως του ακινήτου του. 2. Οι διατάξεις των άρθρων 9 και 51 του αρχαιολογικού νόμου, κατά το σημείο που τάσσουν ορισμένη προθεσμία, η παρέλευση της οποίας αποδεσμεύει τα αρχαία ή ακίνητα, δεν τυγχάνουν εφαρμογής, διότι αντίκεινται στη συνταγματική υποχρέωση (άρθρο 24) της διαρκούς προστασίας των αρχαίων από το Κράτος. 3. Η ενδεχόμενη φοροαπαλλαγή της δαπάνης της σωστικής ανασκαφής, που αναλαμβάνουν ιδιώτες, προκειμένου το ακίνητό τους να εξαιρεθεί από την τηρουμένη σειρά προτεραιότητας των προς ανασκαφή οικοπέδων, μόνο με συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη μπορεί να ρυθμισθεί (τυπικός νόμος).